Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Ziekte van Hashimoto (65 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

25-03-2018 | Vrouw | 56
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Toen ik begon kreeg ik het direct daarna zeer koud,last van mijn hart,tintelingen in tong en lippen,overal spierpijn,pijnlijke knieen,last van mijn ogen en slecht zien,concentratie problemen,motoriek probleem,net of ik steeds omval. Ik slik het nu vanaf juni 2017 maar na elke pil krijg ik dezelfde symptomen.Eutyrox geprobeerd,maar had ik helaas nog ergere hartklachten van[lees meer...],ik dacht bij deze pil dat ik echt dood zou gaan,zeer ernstige hartkloppingen en ademhaling probleem,na 1 dag direct gestopt.

11-07-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (125ug)
Hypothyreoïdie
Slik reeds 35 jaar Thyrax zonder problemen. Nu met de nieuwe Thyrax uit de productielocatie in Duitsland zijn mijn waardes ontregeld. Met dezelfde dosering als ik altijd had ben ik nu hyper, mijn TSH is 0,06 terwijl dit altijd rond de 1 bleef. Nu ben ik aan het minderen van 0,125 mg naar 0,112 mg. (De blauwe door de helft). Kijken of deze vermindering voldoende is anders t[lees meer...]erug naar 0,100 mg. Er zit duidelijk een hogere dosis Levothyroxine in de nieuwe tabletten Thyrax wat de ontregeling veroorzaakt. Enkele microgrammen kunnen het verschil maken en ervoor zorgen dat je je zo beroerd gaat voelen. Niet fijn.

21-04-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Ik heb zeer goede ervaring met thyrax. Ik verloor gewicht en voelde me erg goed.

27-02-2017 | Vrouw | 56
Trage schildklier
Na 10 jaar probleemloos gebruik van Thyrax, over moeten stappen op levothyroxine. Heel veel nadelige bijwerkingen, bloedwaardes schoten omhoog en ik probeer na 4 weken minderen van de bijwerkingen af te komen maar dat lukt vooralsnog niet.

17-05-2021 | Vrouw | 57
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Wat ik heel jammer vind op deze site, is dat bij de beoordeling van Thyrax duotab geen onderscheid gemaakt is (kan worden) tussen de verschillende doseringen die alle drie een andere kleur hebben. De blauwe tabletjes van 0,025 mg bevatten de synthetische kleurstof E132 (indigokarmijn of indigotine) die een allergische reactie kan geven, van huiduitslag tot ademhalingsprob[lees meer...]lemen, hoge en lage bloeddruk e.d. Sinds ik van de witte pilletjes (0,1 mg) naar een lagere dosering moest (om de dag 3-3,5 pilletjes) heb ik veel meer klachten, vooral duizeligheid en zo licht in het hoofd dat het m’n dagelijks leven erg beïnvloedt. Ik vermoed dat het door de kleurstof komt. Mensen die de witte pilletjes slikken hebben daar vanzelfsprekend geen last van. Met de roze pilletjes (0,150 mg) heb ik geen ervaring, maar ook de kleurstof daarin geeft mogelijk problemen?

06-05-2017 | Vrouw | 57
Schildklier verwijderd
21 jaren thyrax naar alle tevredenheid gebruikt. Het is weer verkrijgbaar, ik hoop weer over te kunnen stappen.

23-04-2017 | Vrouw | 57
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Doodmoe, vergeetachtig, concentratiestoornissen, 7 kg bijgekomen, hartkloppingen, en een zeer harde hartslag. Hartoverslagen. Rillen over het hele lijf. Het voelt soms of je een zware griep hebt en dan om de paar weken. Ik heb vrijdag 21 april 2017 met de Thyraxfabriek gebeld en ik heb goed nieuws. Ze leveren de Thyrax weer vanaf 6 april. Bijna niemand weet dit. Daarom maa[lees meer...]k ik het hier bekend. Ik slik sinds een jaar Euthyrox en het schiet niet op. Word nog zieker ervan. Komende week uitslag bloedprikken. En dan ga ik aan de thyrax als mijn huisarts het goed vindt.

03-01-2017 | Man | 58
Trage schildklier
Voor mij een prima medicijn bij te trage schildklier: werkt en geen bijwerkingen. Ook na 20 jaar niet. Kostte wel tijd om goed ingesteld te worden (maar dat kan aan mij liggen). In die instelperiode niet overgestapt naar ander medicijn. Behalve nu, nu thyrax niet meer leverbaar is........ Het alternatief dat ik kreeg (levothyroxine teva) werkt voorlopig niet goed. Het is n[lees meer...]og de vraag of de bijwerkingen hiervan een gevolg zijn van een te hoge dosering of van het middel zelf komen? De zoektocht begint weer.

04-12-2018 | Vrouw | 59
Trage schildklier
Ik heb jarenlang Thyrax gebruikt met wisselende resultaten. Van te hoge dosering naar te lage en weer terug.... kortom een heel gedoe om eenbeetje goed ingesteld te raken. Toen de Thyrax enige tijd niet meer te krijgen was ben ik na veel gespeur op het internet overgestapt op Tirosint. Dit zijn zachte parelcapsules zonder enige andere toevoeging. Het heeft eventjes wat tij[lees meer...]d gekost om wederom goed ingesteld te raken maar ik ben zeer tevreden over Tirosint en zou het iedereen aanraden! Klein nadeel... het wordt niet geheel vergoed door de verzekeraars maar ik betaal graag die 2 tientjes per kwartaal om me goed te voelen.

13-10-2017 | Man | 59
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
Eind jaren 90 voelde ik me gejaagd, had het erg snel warm en dan weer koud. Kortom het liep niet lekker. Naar de huisarts die constateerde een verminderde functie van de schildklier. Thyrax 0,1 mg voorgeschreven gekregen en de klachten werden snel minder en verdwenen binnen een paar maanden helemaal. Ik gebruik dus al bijna 20 jaar dagelijks Thyrax en heb nergens klachten [lees meer...]over. Tijdens de "thyrax crisis" verplicht over gestapt op een andere producent maar geen enkel probleem ondervonden. Inmiddels weer op Thyrax en het gaat goed. Ik sport redelijk, ben actief, slaap goed en heb nergens last van.

29-11-2016 | Vrouw | 59
goed regelbaar

24-08-2020 | Vrouw | 60
levothyroxine (12,5ug)
Ziekte van Hashimoto
Bij thyrax gebruik veel hartkloppingen

11-11-2017 | Vrouw | 60

31-01-2017 | Vrouw | 60
levothyroxine (100)
Schildklier verwijderd
Was erg tevreden over Thyrax. Nagenoeg geen bijwerkingen, af en toe hartkloppingen en slecht slapen.

24-10-2017 | Vrouw | 61
levothyroxine (112ug)
Snel werkende schildklier
Ik gebruik Thyrax al zo'n dertig jaar. Mijn schildklier werkte te snel en op een gegeven moment heb ik een radioactieve pil gehad waardoor mijn schildklier er helemaal mee gestopt is. Daarna gebruikte ik al die jaren Thyrax 0.1. Zodra ik de nieuwe Thyrax ben gaan gebruiken waren de waarden ineens niet goed en moet ik meer Thyrax gaan gebruiken. Moet dus weer opnieuw ingest[lees meer...]eld worden. Ik ben benieuwd of dat alleen bij mij het geval is of dat meer mensen dit probleem hebben.

03-05-2017 | Vrouw | 61
levothyroxine (0,1mg)
Trage schildklier
Na het niet kunnen leveren van Thyrax 0,1 mg gedwongen overgestapt naar Levothyroxine 0,1 mcgr. Van Thyrax jarenlang geen last, goede bloedwaarden. Bij Levothyroxine gelijk heel veel bijwerkingen, hoofdpijn, spierpijn, duizelig. Algehele malaise! Na een paar weken overgestapt op levotyroxine 0,88 mcgr. Geen verbetering in hoe ik me voel maar wel goede waardes!! Sinds[lees meer...] 2 weken op eigen verzoek weer overgestapt op Thyrax 0,1 mgr. Géén verbetering!! Heel veel hoofdpijn, hartkloppingen, moe.