Ervaringen met Thyrax Duotab

levothyroxine

Trage schildklier (552 meningen)
Snel werkende schildklier (44 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Ziekte van Graves (27 meningen)

Wat kan SON voor u betekenen?

Schildklier Organisatie Nederland (SON) (02-08-2016)

04-07-2015 | Vrouw | 44
levothyroxine (150ug)
Ziekte van Hashimoto
Sinds 2007 de ziekte van hashimoto kreeg thyrax voor geschreven. 0.025 mg tot aan 2014 werd de dosis steeds opgehoogd naar 0.200 mg. Daarbij had ik heel soms na het avondeten wat diaree. Verder had ik geen bijwerkingen voelde me steeds beter. Maar nadat we de nieuwe verpakking hebben gekregen heb ik last van hartkloppingen, duizelig ben al een half jaar onder behandeling v[lees meer...]an MDL arts ivm dagelijkse diaree heb totaal geen normale ontlasting meer. Na heel veel onderzoeken stopt de MDL arts ermee want wordt geen oorzaak gevonden. Na jaren gebruik van de thyrax.tabletten en de schildklier maar niet op orde te krijgen is hij nu steeds veel te snel dus wordt er nu weer afgebouwd van 0.200mg nu naar 0.150 mg. Ik ben radeloos voel me echt niet goed. Huisarts schrijft psycholoog voor omdat ik na een jaar lang angstig ben om van huis te gaan bang om onderweg in je broek te poepen. Heel naar dit. Weet ook niet meer wat ik moet doen.

28-06-2015 | Vrouw | 39
Ziekte van Hashimoto
Gedurende 10 jaar is mijn schildklierwerking langzaamaan afgenomen. Na aandringen bij de HA met 25 microgram tabletten begonnen. Ik viel nog heel lang binnen de referentiewaarden bij bloedonderzoek, maar had vervelende klachten: zeer snel moe, kouwelijk, 2 van de 3 maandelijkse perioden migraine, snel geëmotioneerd. De Thyrax heeft mijn functioneren sterk verbeterd: klach[lees meer...]ten zijn nagenoeg weg. Migraine aanvallen zijn ook nagenoeg weg.

19-03-2015 | Vrouw | 18

05-03-2015 | Vrouw | 46
levothyroxine (150ug)
Ziekte van Hashimoto
Al zeker 10 jaar gebruik ik thyrax en nu sinds vorig jaar (na de nieuwe verpakking) vage klachten. Slapeloosheid (lijk niet in "diepe" slaap te komen) zweten, gewrichtspijn, stemmingswisselingen. Bloed laten prikken, waardes waren nog goed. Conclusie: stress of overspannen, volgens de huisarts kan het niet van de thyrax komen, omdat de bloedwaardes goed zijn. Ik geloof er [lees meer...]niks van, heb om een ander merk gevraagd maar dat is nog "in behandeling" door de apotheek, omdat thyrax de standaard is.

01-03-2015 | Vrouw | 57
levothyroxine (200ug)
Ziekte van Hashimoto
Sinds de verpakking is veranderd last van moe zijn, slecht slapen, depressief zijn, veel last van stijve handen en voeten. Als het komt door de verpakking geef mij dan een bruin potje doe ik ze er zelf weer in baal als een stekker hiervan.

25-02-2015 | Vrouw | 48

09-10-2022 | Man | 73
levothyroxine (0,1mg/ml)
Ziekte van Hashimoto
ik overweeg te stoppen met schildklier medicijn ; heb maar een lage dosis; doet m.i. meer kwaad dan goed.

03-03-2015 | Man | 42
levothyroxine (125ug)
Ziekte van Hashimoto
Hetzelfde probleem deed zich in Denmark, nieuw zeeland, Australia en 4 jaar geleden in Israël. Ook daar Aspen bedrijf, was verantwoordelijk voor de schade veroorzaakt aan duizenden patiënten. dus ik geloof niks over het verhaal van de verpakking. De formule is verandert. en trouwens ik heb geen patientenbrief van Aspen gekregen, maar wel veel bijwerking. ik ben waardeloos [lees meer...]geworden. overgegaan naar Euthyrox maar nog steeds veel klachten. moet wachten tot ik weer ingesteld wordt. volgens me, het is tijd om wakker te worden en demonstreren. wacht op jullie reacties, wanneer zouden wij dit gaan doen?