05-01-2015 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb ontzettend spijt dat ik dit middel heb geprobeerd. Toen de capsule begon in te werken voelde het alsof mijn vagina in brand stond. Dit is inmiddels 2 jaren geleden en mijn vagina is nog steeds overgevoelig. Als er maar een beetje sperma of voorvocht met sperma in me komt, sta ik weer in de fik. Toen ik bij de doktersassistente mijn beklag deed, deelde ze mede dat ve[lees meer...]el patiënten met dezelfde klachten langskwamen en met name dat het voeldr alsof het daaronder in de flik stond. Ik snap niet waarom dit medicijn nog wordt voorgeschreven. De fluconazol tablet is veel effectiever.

20-12-2014 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Makkelijk in te brengen. Verlicht snel de jeuk en roodheid. Het enige wat ik vervelend vond is dat de tablet er in een soort poeder vorm weer uitkomt, het duurde bij mij ook een paar dagen voordat echt alles eruit was. Zolang een inlegkruisje in m'n ondergoed gedaan. Werkt natuurlijk wel maar is wel vervelend.

10-10-2014 | Vrouw | 50
Vaginale schimmelinfectie
Tablet is makkelijk in te brengen. Of het werkt is nog afwachten. Maar nu na vier dagen ... wat een vreselijke jeuk over heel mijn lichaam! En het lijkt erger te worden. Rug, schouders, billen, benen, armen, buik, overal pijnlijke plekjes. Alleen op mijn voeten, handen en gezicht niet. Nu staat er in de bijsluiter: m.b.t. bijwerkingen:zelden. Dat begrip kan ruim geinterpre[lees meer...]teerd worden. Het is toch van den zotte dat ik voor deze bijwerking wel een afspraak bij de huisarts heb gemaakt. Eerst het weekend overbruggen.

27-09-2014 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
Toch een beetje treurig dat mensen hier Canesten gyno (clotrimazol) en Daktarin gyno (miconazolnitraat) doorelkaar gooien. Beide zijn effectief voor de juiste schimmelinfectie, en zoals ook te lezen staat in de bijsluiter staat kan branderigheid een bijwerking zijn. Soms heb je de een nodig, soms de ander. "Volgende keer ga ik toch weer een middeltje halen bij de dokter", [lees meer...]die geeft je precies hetzelfde mee, alleen dan onder de stofnaam en niet de merknaam.

17-09-2014 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Aangezien ik niet naar de huisarts durfde dacht ik, lekker makkelijk dan koop ik het toch gewoon bij de drogist.. Ik heb zowel de crème als het tablet gebruikt maar over beide ben ik niet tevreden. Het "medicijn" is makkelijk te gebruiken maar dan begint de ellende eigenlijk pas. Zodra ik het tablet had ingebracht en de creme had gesmeerd begon het ontzettend te branden, h[lees meer...]et leek wel of ik in brand stond. Echt niet uit te houden, het enige was enigszins hielp was onder een warme douche gaan.. Na een week of anderhalf gingen de klachten wel weg maar het kwam iedere maand weer terug. Uiteindelijk zo veel last gekregen dat ik toch maar naar de huisarts ben gegaan, zij heeft mij een nieuwe crème voorgeschreven (micronazolnitraat) die ik nu 6 weken lang 2x per dag moet gebruiken. Ik hoop dat ik er na die 6 weken eindelijk vanaf ben, ik merk wel dat in tegenstelling tot Gyno canesten deze crème nauwelijks brand en ook echt verlichting geeft. Dus voortaan ga ik gewoon naar de HA ipv van zelf maar een middeltje te kopen.

13-09-2014 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
De huisarts schreef mij de eivormige capsule van daktarin gyno voor tegen een schimmelinfectie. Vrij snel nadat ik het ding had ingebracht kreeg ik last van zeer heftige jeuk en branderigheid. Ik stond te springen van frustratie. Uit pure ellende ben ik onder de douche gaan staan in de hoop het weg te kunnen spoelen. Dat lukte natuurlijk niet. Daarna bleef het voelen of mi[lees meer...]jn vagina in de fik stond. De klachten waren na inbrengen van de capsule veel erger dan ervoor. Wat een naar medicijn, eens maar nooit weer.

24-08-2014 | Vrouw | 38
Schimmelinfectie van de huid
Canesten Gyno in buitenland gehaald bij gebrek aan beter. Pil vormde geen probleem, maar de creme.... Na het inbrengen een zeer branderig gevoel en meer jeuk dan voorheen. En de creme kwam er voortdurend in kleine beetjes uit. Na de tweede dag kreeg ik buikpijn en kreeg ik bloedingen die nu nog (4 dagen later) aanhouden. Zodra ik thuis ben direct naar de huisarts. V[lees meer...]oor mij geen canesten meer maar gewoon een pil bij de dokter!

16-08-2014 | Vrouw | 32
clotrimazol (30MG)
Vaginale schimmelinfectie
Op maandag avond de zalf ingebracht en gaf de dag daarna meteen verlichting. Vandaag zaterdag nergens geen last meer van en heb geen bijwerkingen gehad. Enige nadeel is wel dat de volgende ochtend je slip vol zit met crème. Maar dit is met een tablet ook zo las ik hier op de site al.

24-07-2014 | Vrouw | 49
Vaginale schimmelinfectie
kreeg na 's avonds inbrengen de volgende dag last van lichte bloedingen. Ook had ik veel meer last van pijn. Heb ooit wel eens eerder schimmelinfecties gehad en die waren altijd zo verdwenen met een kuurtje via de huisarts. Omdat ik dat toch zelf moet betalen, leek het me handig om de huisarts te omzeilen en bij de drogist iets te halen. dat doe ik dus nooit meer! ben nu[lees meer...] en week verder en de klachten zijn niet weg; moet ik alsnog naar de huisarts

22-06-2014 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Na de antibiotica voor een blaasontsteking een schimmelinfectie gekregen. Ik had het één keer eerder gehad, maar toen verdween het zonder behandeling na enkele dagen jeuk. Deze keer begon het vanaf de tweede dag echter pijn te doen, dus naar de apotheek gegaan en dit samen met de canesten de crème meegekregen. Direct begonnen met de crème smeren en 's avonds de tablet inge[lees meer...]bracht. Die kwam er de volgende dag grotendeels weer uit. Nou had ik dat hier al gelezen dus een inlegkruisje in. Maar bránden dat dit deed. Na twee dagen waren de klachten alleen maar erger geworden en gestopt met de crème omdat ik het idee had dat dit het erger maakte (stond ook als bijwerking in de bijsluiter). Het brandde zo erg dat ik de halve dag huilend rond liep en niet meer naar de wc wilde omdat dit nóg meer pijn deed. Dus toen 's avonds naar de huisartsenpost geweest want het was echt ondraaglijk. Als tip: bevroren inlegkruisjes/maandverband helpt wel enigszins tegen de pijn.

10-06-2014 | Vrouw | 29
clotrimazol (10mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
Gekocht in het weekend op advies van de huisartsenpost, maar het medicijn lost niets op. Hooguit wat verlichting tegen de jeuk. De tablet heeft niets gedaan behalve een hoop rotzooi achterlaten wat er pas na 24u uit kwam, de zalf heeft weinig tot geen effect gehad. Ik ga weer over op het recept van mijn eigen huisarts, canesten gyno vind ik weggegooid geld.

05-06-2014 | Vrouw | 16
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben nu 16 en ik had heel erg last van mijn vagina. Elke dag witte afscheiding en jeuk. Kon het allemaal wel verdragen en dacht dat het te maken had met de pil. Heb namelijk 2 keer gewisseld dus ging er vanuit dat m'n lichaam gewoon van slag was. Toch naar huisarts gegaan dacht dat het blaasontsteking was en werd daarop getest kwam niks uit maar kreeg toch antibiotica ku[lees meer...]ur mee. Sinds toen was alles alleen maar erger. Ik had nog wel seks met mijn vriend en had ook geen last. Toch wel last van witte afscheiding dus ben naar de Kruitvat gegaan en heb een tablet Canesten gyno gehaald. Ingebracht voor het slapengaan. Werd wakker met m'n onderbroek vol wit spul, geen pretje. Had het gevoel dat het voorbij was, maar nee. Paar maand later was het alleen maar erger.Ik heb laatste dagen niet kunnen slapen van de pijn. Plassen deed pijn, ongelofelijk veel jeuk en het brandde. Afspraak gemaakt bij huisarts, ze zag direct wat het was en ik mocht direct m'n kuur halen. Dat de Canestagon niet aansloeg was gewoon pech volgens haar. Ik heb nu een crème met ontstekingsremmer erin en 3 soort eitjes waarvan je 1 per dag in moet brengen voor het slapen gaan. Dit is gyno daktarin, het inbrengen is vreselijk pijnlijk dus ik hoop dat het snel overgaat.. Lig trouwens de hele dag op bed. Lopen doet pijn en plassen is echt vreselijk. Ik heb er zelf te lang mee gewacht, dom natuurlijk. Ik raad echt iedereen aan om met klachten direct naar de huisarts te gaan! Heel veel succes en beterschap allemaal!

24-02-2014 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Vannacht de tablet ingebracht. Geen last meer van de schimmelinfectie. Wel jammer dat de tablet niet helemaal oplost en er weer brokkelig uitkomt gedurende de dag. Hoop dat ik nooit meer een infectie krijg. Ik heb het gekregen door een antibiotica kuur.

17-02-2014 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Binnen een week na gebruik is de schimmel verdwenen.

31-01-2014 | Vrouw | 30
clotrimazol
Al vaker gebruikt. Werkt altijd prima. Geen last van bijwerkingen. Tot deze keer. Menstruatiekrampen, misselijk, brandend gevoel en heel erg duizelig. Ik kon er niet door slapen. De huisarts zei dat ik het voortaan niet meer mag gebruiken. Ik hoop dat de bijwerkingen snel wegtrekken het is nu de 2e dag. De klachten zelf lijken juist erger te zijn geworden. Jammer want w[lees meer...]as hier altijd heel tevreden over en kan het ook niet zo goed plaatsen.

22-01-2014 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb al langere tijd een vaginale schimmelinfectie met als symptomen afscheiding, jeuk, pijn tijdens het vrijen en droogheid met als gevolg een steeds uitscheurende vagina. Een tijdje geleden heb ik 2 keer Canesten Gyno in creme vorm genomen en beide keren heeft het niet geholpen. Gisteren ben ik voor de 2e keer naar de huisarts gegaan en zij adviseerde mij de Canesten G[lees meer...]yno tablet te gebruiken die ik al in huis had. Dus gisteravond heb ik de tablet ingebracht, dat was al niet fijn om te doen want het gaf een brandend en pijnlijk gevoel. Voor de zekerheid had ik maar een inlegkruisje gebruikt omdat ik weet wat voor rommel het allemaal geeft. En vandaag had ik ook een inlegkruisje waar ik achteraf heel blij mee was omdat de afscheiding en de uiteindelijk gepoederde tablet er met bakken uit kwam zetten. Ik wacht de uiteindelijke werking af maar tot nu toe heb ik nog geen verbetering gemerkt helaas.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum