Ervaringen met Melatonine

Moeheid (3 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

09-04-2015 | Vrouw | 18
melatonine (3mg)
Ik gebruik dit middel al bijna een jaar lang elke dag om in slaap te komen. Het werkt vrij snel (na ongeveer een half uur). Ik heb al mijn hele leven chronisch slaaptekort (mede dankzij ADD) en voor mij is dit echt een uitkomst. Soms word ik nog wel 's nachts wakker maar dan val ik gelukkig wel vrij snel weer in slaap. Ik begon met gewone tabletten maar smelttabletten we[lees meer...]rken voor mij een stuk sneller, gelukkig smaken ze niet vies dus dat is mooi meegenomen!

02-03-2015 | Vrouw | 18
melatonine (1mg)
Ik kan moeilijk in slaap komen en gebruik daar melatonine voor. Melatonine zorgt ervoor dat ik mij ook daadwerkelijk moe voel en in slaap kan komen. Het is wel belangrijk dat je na inname rustig naar bed gaat en evt wat leest, maar geen tv meer kijkt of zoiets dergelijks.

11-02-2015 | Man | 19

19-11-2014 | Vrouw | 22
Epilepsie
Hallo iedereen. ik ben 22 jaar en ik heb al vanaf mijn 11e epilepsie. Doordat veel mensen niet weten wat ze moeten doen tijdens de aanval heb ik Melatonine aangevraagd dat wanneer ik een aanval krijg, de aanval na 30 seconden stopt. Voordeel: Deze medecijn heeft mij heel erg veel geholpen omdat ik veel littekens heb overgehouden aan mijn aanvallen. Maar door deze m[lees meer...]edicijn krijg de aanval geen kans. Nadeel: Doordat ik ook slaapproblemen heb ging ik het gebruiken om in slaap te komen. Elke avond sprayde ik in 1 neusgat 1x de spray. Daarna voelde ik het heel erg branden in me neus met tranende ogen aan toe. Zelfs in me keel voelde ik de vieze smaak van de Melatonine. Maar na 1 minuut viel ik heerlijk in slaap. Het enige wat wel gebeurde is dat ik er verslaafd aan raakte. Toen ik dit na 3 maanden merkte heb ik de medicijn weg gezet. Ik gebruik het nog wel maar niet meer voor mijn slaapproblemen. Echt alleen in NOOD van mijn aanvallen. Door de juiste medicatie voor mijn epilepsie (levetiracetam 500mg 4x per dag 2 tablet) heb ik nu al 2 maanden geen last meer gehad van mijn aanvallen. En zodra ik toch nog een aanval krijg gebruik de persoon die erbij is de neusspray zodat de aanval niet verder gaat en ik me tong of andere lichaamsdelen niet beschadigd. Opmerking: ik raad het mensen wel aan maar moet ik er wel bij zeggen, alleen gebruiken voor noodgeval anders is de kans dat je verslaafd eraan raakt heel groot.

30-10-2014 | Vrouw | 61
melatonine
Ik ben er net mee begonnen maar is inderdaad erg duur als je het als magistrale bereiding koopt bij de apotheker. Iemand vond het hier goedkoop online, kan deze persoon vermelden waar hij het dan vond pls. Thx. Mijn prille ervaring is dat ik na jaren gebruik van een inslaper voor het eerst kon inslapen met Melatonine 2mg, al werd ik heel veel even wakker. Vanavond zal ik [lees meer...]3mgr nemen en afwachten of ik hierbij kan blijven. In elk geval werd ik deze morgen wel frisser wakker! Ik heb er goede moed op eindelijk mijn inslapers achterwege te kunnen laten!

23-07-2013 | Vrouw | 42
melatonine (3mg)
Enorm veel last gehad van slapeloosheid. Via de huisarts 3mg melatonine voorgeschreven gekregen. Dit hielp mij enorm, en ik heb bijna geen last meer van slapeloosheid. Op internet 3mg melatonine gekocht, deze werken voor mij prima.

02-02-2013 | Man | 58
melatonine
Door een heftige schok van mijn hoofd is de melatonine produktie van de pijnappelklier gestopt. Sinds ik dit weet neem ik melatonine in als medicijn. Hiermee kan ik nu slapen, terwijl me dat voorheen niet lukte. Ik heb de ervaring dat "melatonine uit een potje" snel veroudert. Ik neem aan dat oxydatie van melatonine hiervan de reden is. Sinds kort neem ik melatonine a[lees meer...]ls suspensie (opgelost in water) waardoor die niet meer kan oxyderen, beter goed blijft, en beter door het lichaam wordt opgenomen. Een geweldige verbetering! Het lijkt dat het lichaam melatonine zo opneemt alsof het intern was aangemaakt,

15-01-2013 | Man | 53
melatonine
Het lijkt nachtmerries te veroorzaken zo dat je denkt dat als je niet wakker wordt uit die droom dat je dood gaat. Het besef van dromen en in je droom wakker moet worden, wat steeds moeilijker wordt naarmate je dit blijft gebruiken. Hiernaast slik ik nog nitrazepam en temazepan. (oxazepam)

18-07-2012 | Vrouw | 26
melatonine
In het begin had ik nergens last van maar de laatste tijd heb ik zeer bizare dromen, die ook angstig zijn. De laatste paar weken hallucineer ik er ook beetje door, heb het idee dat er bv spinnen rondlopen in me kamer terwijl slaap en spring dan opeens me bed uit. Heb nu een lagere dosering gevraagd.

10-03-2024 | Vrouw | 50
melatonine (0.3)
Ik gebruik 3 smelttabletjes onder mijn tong van ieder 0.1 mg. Dus 0.3 in totaal. 2 uur voor het slapen gaan. Binnen 5 minuten val ik heerlijk in slaap. Top. Geen bijwerkingen.

08-10-2022 | Man | 28
Moeheid

20-04-2022 | Vrouw | 27
melatonine (1mg)
Ik sliep altijd al vrij moeilijk in, maar na omstandigheden sliep ik bijna helemaal niet meer toen heb ik oxazepam gekregen, maar hier voelde ik me dag erna zo vreemd van. zelf overgestapt op melatonine en het helpt mij echt goed ik val veel sneller in slaap, en word uitgeruster wakker.

24-10-2020 | Man | 49
melatonine (1mg)
Na jarenlang gebruik van slaappillen als lorametazepan en zonder effect, werd me in een reformwinkel aangeraden om eens melatonine te proberen. Ik kreeg de melatonine capsulen van 1 mg van sanct bernhard. Het was de bedoeling dat ik niets anders dan deze capsule zou nemen om te slapen. De dame zei me dat ik 1 capsule een half uurtje voor het slapengaan diende in te nemen e[lees meer...]n liefst alles goed donker diende te maken in de kamer, wat is sowieso al deed. Twintig minuten later, lag ik nog op de bank tv te kijken, maar voelde me plots zo slaperig worden dat ik maar naar bed ben gegaan. Ik wist amper nog dat ik me in bed had gevleid en werd 9u later wakker door een overvolle blaas. Ook iets wat me al een tijdje voor extra slaapproblemen zorgde, aangezien ik wat last begin te krijgen van de prostaat en daarvoor een drietal keren per nacht diende op te staan. Mijn geluk was zo groot dat ik het de volgende avond natuurlijk weer probeerde en ja hoor, deze keer had ik zelfs 10u aan een stuk doorgeslapen. Ik neem de melatonine nu ongeveer sedert een drietal weken. Ik lijd ook al jaren aan chronische gewrichtsaandoeningen. De pijn hiervan is sedert het gebruik zo goed als volledig verdwenen, het lijkt er op dat de prostaat er zich beter bij voelt, want het plassen gaat een heel stuk makkelijker en ik word er niet meer door gewekt. Verder heb ik al jaren overgewicht en geen enkel dieet gaf nog resultaat. Sedert mijn gebruik van melatonine ben ik zonder dieet reeds 4kg verloren. Als die zo verder gaat, is er misschien ook hoop dat ik niet langer zal lijden aan obesitas. Voor mij is het een super voedingssupplement.

21-10-2020 | Vrouw | 32
melatonine (5mg)
Door een burnout en depressie slaapnis al maanden slecht. Ik heb dit middel zo n 8 dagen ingenomen en kreeg gauw aftes en mondhoeken. Vanacht om 4 uur snachts begon ik tijdens een diepe slaap helemaal draaierig te worden misselijk overgeven en flauw vallen. Ik kon nie meer staan en zitten of ik viel weer flauw. Ik las net de bijwerkingen en zie dat allemaal tegen komen.[lees meer...] Vanavond slaap ik lekker zonder melatoline. Deze was van merk lucatival ofzo. Weet nu niet hoe ik het precies moet schrijven tis ook 2.12 snachts hehe. Iedergeval mensen pas goed op! Voordat net als bij mij de ambulance moest komen en de hele dag naar de klote is

28-05-2020 | Vrouw | 59
melatonine (1mg)
Ik neem de melatonine al een paar jaar en ben er heel tevreden over. Let wel: bij het opstarten van de melatonine moet je er rekening mee houden dat je deze een geruime tijd moet nemen, ongeveer 10dagen voor je de gewenste resultaten boekt.

16-08-2019 | Man | 60
Stress
Mee begonnen in 1996. Ik sliep, door stress op 't werk, 2 uur/nacht, voor de duur van 'n jaar. De stress in die tijd heeft iets gedaan met mijn hersenen, waardoor ik niet meer op natuurlijke wijze in slaap val. Ik gebruik 't als slaapmiddel: 3 mg als ik ga slapen (daar slaap ik 2 a 3 uur op) en halverwege de nacht nog 'ns 3 mg (om nog 'ns 2 a 3 uur te kunnen slapen). Voork[lees meer...]omt dat ik gestoord word als gevolg van slaapgebrek. Melatonine is 1000x beter dan slaapmiddelen op recept. Wat is uberhaupt 't probleem, wanneer je melatonine als slaapmiddel gebruikt? De kracht van melatonine zit juist in't feit, dat je bij 'n jetlag op commando kan slapen. Natuurlijk, gebruik je 't dan als slaapmiddel.