Ervaringen met Melatonine

Moeheid (3 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

04-11-2018 | Vrouw | 35
melatonine (1mg)
Als de slapeloosheid je overvalt en je echt even een nacht moet doorslapen dan is de Melatonine Thee een uitkomst. Een half uur voor slapen gaan opdrinken. Niet meer van elk geluid wakker. In combinatie met kneedbare oordopjes gaf dit mij al 2 goede nachten.

26-07-2018 | Vrouw | 40
melatonine (1mg)
Ik gebruik melatonine als vervanging van slaapmedicatie, het is niet zo effectief als bijvoorbeeld temazepam of oxazepam maar helpt wel degelijk om makkelijker in slaap te vallen. 1 mg per dag is hiervoor genoeg

29-08-2017 | Vrouw | 52
melatonine (5mg)
Ik had Sleepz melatonine, helpt erg goed om in te slapen, ben er erg blij mee.

22-11-2016 | Vrouw | 24
melatonine (3mg)
Sinds kind af aan heb ik al problemen met een vast slaappatroon. Doordat mijn ouders mij dachten te plezieren (wat ze toen ook deden) met een TV op mijn slaapkamer, bleef ik als kind / puber nachtenlang voor de tv en computer zitten (ik ben nu 24). Hierdoor heb ik een onregelmatig slaappatroon opgebouwd met standaard maximaal 5.5 uur slaap. De laatste jaren merkte ik dat [lees meer...]ik enorm moe was overdag en kon ik eigenlijk niet zonder een tussendoor slaapje (of 5 koppen koffie), waardoor ik 's avonds weer moeilijk in slaap kwam.. Tot vorige maand had ik het een soort van opgegeven om een normaal slaap/dagritme te hebben, tot het me zo frustreerde dat ik huilend in bed zat en dacht, ik ga morgen meteen melatonine pillen halen en zorgen dat ik voor 11 uur slaap. Zo gezegt zo gedaan, ik heb de pillen sleepzz 3 mg gehaald. en een halfuur na inname was ik eindelijk voor 1 uur 's nachts echt moe, sinds dat moment haal ik nachten perfect door sta ik 's morgens super fit op en ben ik overdag niet meer moe (dit duurde btw wel een week). ik gebruik de melatonine pil nu 4x pw, maar wil afbouwen tot ik het gevoel heb dat het me zonder lukt.. omdat ik me al snel frustreer als ik niet in slaap kom, waardoor het nog lastiger wordt. Al om al, ik hoop dat dit medicijn andere mensen ook gaat helpen om mensen hun dag/nacht patroon te herstellen, ik ben er enorm blij mee.

21-09-2016 | Vrouw | 57
melatonine (5mg)
ik ben zelf depressief en kon niet slapen, als ik sliep mag ik blij zijn als ik 2 a 3 uurtje slaap had.

04-06-2016 | Vrouw | 60
melatonine (1mg)
fantastische oplossing na jaren slecht geslapen te hebben, nu al 5 jaar zonder problemen dankzij deze lage dosering melatonine

29-11-2015 | Vrouw | 69
melatonine (0.3mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb jaren niet goed kunnen slapen, was me niet bewust van, het was voor mij normaal. Ben melatonine gaan gebruiken voor jetlag, later af en toe om uitgerust te zijn. Ik gebruik nu 3 maanden 0.3 mg elke nacht, slaap goed ben uitgerust, geen nachtelijke dromen en nachtmerries. Het is weinig wat ik gebruik maar werkt goed voor mij.

10-10-2015 | Vrouw | 33
melatonine (5mg)
Al meer dan 14 jaar liep ik rond met slaapproblemen. Na alles geprobeerd te hebben, werd mij aangeraden om contact te zoeken met een slaapcentrum. Daar is mijn melatonine-aanmaak getest en de uitslag was dat ik geen melatonine aanmaak. Direct heb ik toen melatonine voorgeschreven gekregen en die avond (en vele avonden daarna) heb ik voor het eerst in jaren gewoon kunnen sl[lees meer...]apen. Een fijn medicijn, je komt er misschien een beetje van aan, en het heeft wisselwerkingen met medicijnen als Carbamazepine (anti-epileptica), maar het is een lichaamseigen stof en dus heel natuurlijk.

19-09-2015 | Man | 43
melatonine (5mg)
Ik gebruik 12mg per avond, al twee jaar. Ik heb last van depressies en slaap problemen. Het is een goed middel met geen bijwerkingen. Ik heb hoge dosering omdat het in Engeland en America normale dosering is, met hele goede resultaten. Deze middel heeft ook antidepressiva werking, en werkt goed voor het hart en bloedvaten. Mijn bloeddruk ik ook gedaald. Ik heb dankzij deze[lees meer...] middel benzodiazepines ( kalmerende middelen) helemaal afgebouwd zonder bijwerkingen. Ik ben erg tevreden over dit middel, alleen jammer dat dit middel niet vergoed is door verzekeraar, ik betaal 55 euro per maand. Maar ik slaap in makkelijk en gebruik ik geen slaapmiddelen.

09-09-2015 | Vrouw | 18
Angst
gebruik het vaak voor het slapen gaan en word uitgerust wakker wat ik zonder melatonine niet doe. zonder val ik ook amper in slaap en ben ik vaak en veel wakker

24-07-2015 | Man | 63

15-07-2015 | Man | 73
melatonine (5mg)
Ik gebruik al vele jaren melatonine 5 mg time-release. Dit middel heeft bij mij zéker een positieve invloed op inslapen en slaapkwaliteit. Let op, het wordt soms gezien als een slaaptablet, maar dan heb je te hoge verwachtingen. Zie het als een slaaphulp en begin er niet te jong mee. (>50-55 jaar) Als je een serieus slaapprobleem hebt dan is melatonine geen oplossing.

24-06-2015 | Vrouw | 14
melatonine (3mg)
Niet kunnen slapen. Met zo´n pilletje slaap je zo.

09-04-2015 | Man | 11
melatonine (3mg)
beide zonen nu 10 en 11 jaar nemen al bijna 2 jaar elke avond 3 mg melatonine, waardoor ze makkelijker slapen binnen 15 min en smorgens uitgerust zijn en fit in de klas zitten (beide speciaal onderwijs adhd met kenmerken ass) dyslectie, dyscalculie en aggressie, uitbarstingen).

14-10-2014 | Man | 34
melatonine (2mg)
Ik ben op aanraden van mijn huisarts Melatonine gaan gebruiken omdat ik erg slecht sliep en 's nachts veel wakker werd. Omdat Melatonine bij de apotheek erg duur is heb ik gezocht op het internet. Ik kwam een mooie aanbieding tegen en nog gratis verzonden ook. Sinds ik het gebruik slaap ik beter in en vooral door.

14-08-2014 | Vrouw | 16
melatonine
PDD-NOS
Dit medicijn werd voorgeschreven door een homeopaat, melatonine geeft rust voor veel mensen gebruiken ze dat voor het slapen gaan. ik doe dit als ik juist naar school ging dag is geen 5mg maar een speciale dozering, 20 om maar liefst te zijn het iss een smelttablet en was zeer onder de indruk, ik was meer gefocust en ging makkelijker te werk op school nu gebruik ik niet me[lees meer...]er... maar het is vooral een aanrader. ga een keer langs een homeopaat .