Ervaringen met Melatonine

Moeheid (3 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

18-07-2012 | Vrouw | 26
melatonine
In het begin had ik nergens last van maar de laatste tijd heb ik zeer bizare dromen, die ook angstig zijn. De laatste paar weken hallucineer ik er ook beetje door, heb het idee dat er bv spinnen rondlopen in me kamer terwijl slaap en spring dan opeens me bed uit. Heb nu een lagere dosering gevraagd.

18-03-2012 | Vrouw | 49
melatonine
Ik ben zeer tevreden over de Melatonine. Ik heb het in eerste instantie 'n uur voor het slapen gaan ingenomen. Dat hielp niet veel. Nadat ik me bij de slaapkliniek in Ede heb laten onderzoeken, bleek dat ik het medicijn 5 uur voor het slapen gaan moet innemen. Dat werkt nu prima. Doordat de slaapkliniek goed kon uitzoeken op welk tijdstip en met welke hoeveelheid ik de Mel[lees meer...]atonine moet innemen, val ik nu in slaap zodra ik mijn kussen zie.

25-01-2024 | Man | 18
melatonine (0,1)
Griep
Heb al een hele week de griep en lig doodziek op bed Van alles geprobeerd antigripine werkt redelijk paracetamol etc maar heb daadwerkelijk nog nooit een medicijn gezien dat voor geen enkele werking nuttig is 7 euro verspild aan een potje shiepz melatonine en nogsteeds niet kunnen slapen pffff

08-10-2022 | Man | 28
Moeheid

29-09-2022 | Man | 17
melatonine (5mg)
Ik heb al een tijde last van een slecht slaapritme hebben en ik kreeg het gewoon echt niet goed. Van mijn vrienden wist ik dat zij wel eens melatonine gebruikte dus ik dacht "dat kan handig zijn." Nu is het 3÷03 en ben ik klaar wakker na nachtmerries, hartkloppingen, rare geluiden in mijn hoofd en een soort rillingen over mijn lichaam. Ik denk dat mijn dosering niet goed w[lees meer...]as. 1 tablet heb ik genomen, maar die tabletten in dit pakje gaan per 5mg en dat is zeker teveel.

26-01-2022 | Man | 21
melatonine (5mg)
Dit "melatonine" moet illegaal gemaakt worden, het maakt mensen super strak en houd je wakker. Het is nog sterker dan speed en dat zegt wat. Geen grap ik lig nu al nachten wakker van dit spul. Echt wat een wereld leven we in.

20-09-2021 | Man | 65
melatonine (3mg)
Ik heb een teveel aan cortisol daarom gebruik ik melatonine om de cortisol te verlagen zodat ik beter kan slapen.

24-10-2020 | Man | 49
melatonine (1mg)
Na jarenlang gebruik van slaappillen als lorametazepan en zonder effect, werd me in een reformwinkel aangeraden om eens melatonine te proberen. Ik kreeg de melatonine capsulen van 1 mg van sanct bernhard. Het was de bedoeling dat ik niets anders dan deze capsule zou nemen om te slapen. De dame zei me dat ik 1 capsule een half uurtje voor het slapengaan diende in te nemen e[lees meer...]n liefst alles goed donker diende te maken in de kamer, wat is sowieso al deed. Twintig minuten later, lag ik nog op de bank tv te kijken, maar voelde me plots zo slaperig worden dat ik maar naar bed ben gegaan. Ik wist amper nog dat ik me in bed had gevleid en werd 9u later wakker door een overvolle blaas. Ook iets wat me al een tijdje voor extra slaapproblemen zorgde, aangezien ik wat last begin te krijgen van de prostaat en daarvoor een drietal keren per nacht diende op te staan. Mijn geluk was zo groot dat ik het de volgende avond natuurlijk weer probeerde en ja hoor, deze keer had ik zelfs 10u aan een stuk doorgeslapen. Ik neem de melatonine nu ongeveer sedert een drietal weken. Ik lijd ook al jaren aan chronische gewrichtsaandoeningen. De pijn hiervan is sedert het gebruik zo goed als volledig verdwenen, het lijkt er op dat de prostaat er zich beter bij voelt, want het plassen gaat een heel stuk makkelijker en ik word er niet meer door gewekt. Verder heb ik al jaren overgewicht en geen enkel dieet gaf nog resultaat. Sedert mijn gebruik van melatonine ben ik zonder dieet reeds 4kg verloren. Als die zo verder gaat, is er misschien ook hoop dat ik niet langer zal lijden aan obesitas. Voor mij is het een super voedingssupplement.

15-01-2020 | Man | 26
melatonine (5mg)
Al vanaf kinds af aan heb ik problemen gehad met in slaap komen. Wanneer ik om 10 uur naar bed ging, werd het vaak pas 1 uur voordat ik in slaap kwam. Ik weet niet hoe dit komt. Zover ik weet was ik niet gestrest en heb ik geen grote zorgen gehad. Ik ben simpelweg een geboren avond mens en wordt pas laat moe. Ik was 16 of 17 toen ik melatonine kreeg voorgeschreven[lees meer...]. Het spul werkte fantastisch en mijn slaapproblemen waren eindelijk over. Ook was het een stuk fijner en consequenter dan temazepam en de andere rotzooi die de huisarts kan voorschrijven bij slaapproblemen. Al gauw nam ik elke dag melatonine en in de loop der jaren merkte ik dat ik een hogere dosis nodig had om het gewenste effect te krijgen. Inmiddels ben ik 26 jaar en slik ik nu 10 mg per dag. Nu merk ik de nadelen van Melatonine. Ik kan niet meer slapen zonder. Soms zijn er momenten dat ik bijv. onverwachts ergens anders slaapt of dat het op is en ik zonder moet doen. Ik durf er dan geld op in te leggen dat ik de hele nacht wakker blijf liggen. Een ander groot nadeel is het suf zijn. Meeste dagen gaat het goed en merk ik de volgende dag niks, maar om de zoveel dagen heb ik zo’n suf gevoel in mijn hoofd dat ik het idee hebt dat ik onder water ben. Soms kan ik het verklaren, als ik bijvoorbeeld meer genomen hebt omdat ik alsnog niet kon slapen, maar soms ook bij de gebruikelijke innamen. Melatonie kan zeker een uitkomst zijn, maar wees er niet net als ik roekeloos mee. Want het is niet zonder risico’s.

29-11-2019 | Man | 62
melatonine (2mg)
Sinds begin 2018 gebruik ik Melatonine 2mg en wel van het merk Lucovitaal. Ik neem meestal een halve tablet (even met een aardappelmesje door midden) en bij mij helpt het om in slaap te vallen en de nacht door te komen. Ik slik dit liever dan die Temazepam capsules van 10mg. Je valt hiermee wel snel inslaap, maar daarnaast ben je weer erg vroeg wakker. En op den duur we[lees meer...]rken die Temazepammetjes ook korter, en kom je niet aan de 8 uur slaap toe. Wat ik wel van Melatonine vind is dat wanneer het druk in je hoofd is, dat ze dan niet optimaal werken om in slaap te vallen. Spreekwoordelijk gzegd: Het zit dan tussen je oren .... zo van........ ik hoop dat ik in slaap kan vallen. Ik gebruik ze nu bijna 2 jaar. Volgens mijn huisarts maak ik te weinig melatonine aan, en zijn deze melatonine tabletjes een hulp en steuntje om in slaap te vallen. Eerlijk gezegd werken ze niet altijd, maar ik ben er content mee. Alles beter dan chemische slaapmiddelen. NB: Bij mij werken alleen de 2mg tabletjes van Lucovitaal. Andere merken die werken niet bij mij. En als ik bijv een tabletje van 5mg neem werkt die ook niet. Dus alleen 2mg van Lucovitaal en wel en halve tablet

16-08-2019 | Man | 60
Stress
Mee begonnen in 1996. Ik sliep, door stress op 't werk, 2 uur/nacht, voor de duur van 'n jaar. De stress in die tijd heeft iets gedaan met mijn hersenen, waardoor ik niet meer op natuurlijke wijze in slaap val. Ik gebruik 't als slaapmiddel: 3 mg als ik ga slapen (daar slaap ik 2 a 3 uur op) en halverwege de nacht nog 'ns 3 mg (om nog 'ns 2 a 3 uur te kunnen slapen). Voork[lees meer...]omt dat ik gestoord word als gevolg van slaapgebrek. Melatonine is 1000x beter dan slaapmiddelen op recept. Wat is uberhaupt 't probleem, wanneer je melatonine als slaapmiddel gebruikt? De kracht van melatonine zit juist in't feit, dat je bij 'n jetlag op commando kan slapen. Natuurlijk, gebruik je 't dan als slaapmiddel.

11-12-2018 | Man | 70
melatonine (5mg)
om af te kicken van valium heb ik besloten om melatonine te slikken

08-08-2018 | Man | 33
Onrust
Zit in een depressie. Met name last van onrust (Soort adrenaline) en sliep prima op AD. Deze antidepressiva zorgde echter voor een dikke buik, nare uitslag en maakte alleen verschil qua angst en onrust maar niet qua levenslust. Dus mee gestopt. Slaap hierdoor beroerd dus 3 mg melatonine genomen. Kwam moeilijk in slaap, slaap zelf was prima, echter wil ik de hele dag niks a[lees meer...]nders meer dan slapen. Voordeel is dat de onrust wel minder is.

31-03-2018 | Man | 55
melatonine (1mg)
Ik was overdag duizelig, had hoofdpijn, trilde onophoudelijk, wat in de loop van de dag dan overging, vaak pas tegen de avond. Ik gebruik het nooit weer. Sliep goed in en kon ook goed doorslapen maar voor de rest waardeloos.

27-01-2018 | Man | 38
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Mijn medicijnen zijn goed voor mij heb wel eens nare ervaringen gekregen met gebruik van cocaïne en mijn perfenazien en dat ging niet goed was echt totaal van de wereld.Nu benik met harddrugs gestopt en het heeft een goed stimiulerende werking ook om tegen drugs te vechten,verder slaap ik af en toe een beetje kort en zo ben ik wel vaken moe.

02-05-2017 | Man | 22
melatonine (5mg)
Heb al jaren laat van inslaapproblemen. Heb eerst melatonine in zeer lage dosis(0,1MG) gekocht bij de drogist. Dit hielp in de eerste instantie, maar later niet meer. Op advies van de huisarts overgegaan op een hogere dosis. 5MG. En het werkt redelijk. Slaap sneller in. Maar niet altijd.