Ervaringen met Melatonine

Bojan Nikolik (03-04-2015)

25-01-2024 | Man | 18
melatonine (0,1)
Griep
Heb al een hele week de griep en lig doodziek op bed Van alles geprobeerd antigripine werkt redelijk paracetamol etc maar heb daadwerkelijk nog nooit een medicijn gezien dat voor geen enkele werking nuttig is 7 euro verspild aan een potje shiepz melatonine en nogsteeds niet kunnen slapen pffff

26-01-2022 | Man | 21
melatonine (5mg)
Dit "melatonine" moet illegaal gemaakt worden, het maakt mensen super strak en houd je wakker. Het is nog sterker dan speed en dat zegt wat. Geen grap ik lig nu al nachten wakker van dit spul. Echt wat een wereld leven we in.

22-09-2020 | Vrouw | 54
melatonine (5mg)
Ik dacht laat ik eens Valdispert 5 mg Melatonine proberen. Aangezien dat ik maar 4 uur per nacht slaap. Een uur van te voren ingenomen. Na 20 minuten werd ik duizelig en voelde me niet goed. Gelijk op bed gegaan. Heel naar en vreemd gedroomd. Zweten. Angst om weer terug te vallen in een nieuwe overspannenheid. Ik kom net uit een overspannenheid. Ging heel goed. Maar even[lees meer...] een kleine terugval. Ik blijf in het vervolg wel langer wakker als het moet.

30-08-2020 | Vrouw | 56
melatonine (1mg)
Het middel 5 weken gebruikt, ging alleen maar slechter slapen en had daarnaast ook heel veel vervelende bijwerkingen.Het heeft 5 maanden geduurd voordat ik weer in staat was normaal te functioneren, het middels is vrij verkrijgbaar maar schadelijk als je het niet af kan breken wat bij 10% van de bevolking zo schijnt te zijn.

19-07-2019 | Vrouw | 56
melatonine (2mg)
Stress
Omdat er veel zorgen in mijn familie zijn en ik daardoor slecht kon slapen melotanine gekregen van de huisarts en omdat ik ze zelf moet betalen gewoon gekocht bij de trekpleister. Na 5 weken lag ik hele nachten onrustig wakker, toen dacht ik ik kan beter zonder dan met troep wakker liggen, ik sliep de nacht erna 4,5 uur, dat was lang geleden, ik dacht het is onschuldig dus[lees meer...] ik hoef de bijwerkingen niet te lezen, dat ging ik erna doen, bijna alle bijwerkingen vermeldt had ik, slapeloosheid, enorm zweten, buikpijn, zwakke spieren, zere handen en voeten, dorst en een verschrikkelijk slechte adem. Wat een troep zeg en bijzonder dat je het gewoon kan kopen. Ik breek het niet af en het is dus nog niet uit mijn systeem helaas.

08-08-2018 | Man | 33
melatonine (3mg)
Onrust
Zit in een depressie. Met name last van onrust (Soort adrenaline) en sliep prima op AD. Deze antidepressiva zorgde echter voor een dikke buik, nare uitslag en maakte alleen verschil qua angst en onrust maar niet qua levenslust. Dus mee gestopt. Slaap hierdoor beroerd dus 3 mg melatonine genomen. Kwam moeilijk in slaap, slaap zelf was prima, echter wil ik de hele dag niks a[lees meer...]nders meer dan slapen. Voordeel is dat de onrust wel minder is.

14-04-2018 | Vrouw | 30
ADD
13 jaar lang 5 mg melatonine geslikt. Sind september aan het afbouwen. Zit nu op 1 mg. Het is ooit voorgeschreven door een kinderpsychiater. Zeer veel bijwerkingen. Besloten om af te bouwen in overleg met de huisarts en onderbegeleiding van een psycholoog. Ontwennings verschijnselen zijn heftig.

31-03-2018 | Man | 55
melatonine (1mg)
Ik was overdag duizelig, had hoofdpijn, trilde onophoudelijk, wat in de loop van de dag dan overging, vaak pas tegen de avond. Ik gebruik het nooit weer. Sliep goed in en kon ook goed doorslapen maar voor de rest waardeloos.

01-08-2016 | Vrouw | 17
melatonine (2mg)
Ik kon niet slapen en dat kan ik nu nog niet. Ik was bezig op internet op zoeken wat er tegen zou kunnen helpt. en ik bedacht me dat ik in 2015 melatonine gekregen had van mij therapeute om me te helpen met het in slaap komen. maar ik kreeg er soort blaasjes van dus ben naar de dokter gegaan en die dacht eerst dat het herpes was. maar ik zij dat ik wel van luceris melato[lees meer...]nine had gehad. hij adviseerde dat ik dat niet meer moest nemen en als het niet over ging, dat ik terug moest komen. het is weg gegaan dus ik ben niet meer naar de dokter gegaan voor dat. en ik had een vraag kan je depressie krijgen alles je slaap problemen hebt ? en zijn er ander oplossingen dan medicijnen en lavendel?

02-05-2016 | Vrouw | 55
melatonine (1mg)
Enkele keren melatonine gebruikt zonder probleem en redelijk effectief. Laatste keer werd ik binnen 45 minuten niet lekker. Zeer hoge hartslag, branderige huid met bultjes en rode huid. Dit begon bij gezicht en trok langzaam naar beneden tot voeten. Ook enige benauwdheid. Even getwijfeld of ik huisartsenpost zou bellen, maar toch afgewacht. Na ruim een uur daalde hartslag [lees meer...]en namen verschijnselen af en ben ik in slaap gevallen. Volgende ochtend niets meer aan de hand. Enige voorzichtigheid is toch op zijn plaats bij dit middel.

30-12-2015 | Man | 50
melatonine (1mg)
Al 8 jaar slaap ik slecht en de laatste maanden lig ik uren wakker voordat ik in slaap val. De neuroloog schreef me melatonine voor en een schema om mijn slaapritme naar voren te halen. Met de pillen val ik snel in slaap en wordt na ongeveer 3 uur wakker en slaap na een uur of wat weer in. Door het veranderde ritme (vroeger op) zijn mijn dagen langer. Met de extreme lustel[lees meer...]oosheid die de pillen me geven zijn die gewoon niet door te komen. Ook word ik gejaagd en gestrest van het goedje. Eergister ben ik er dus mee gestopt en lag weer 3 uur wakker. Maar het sjitgevoel 's ochtends was wel weg. Als iemand ideeën heeft wat betreft te slikken goedjes e.d., houd ik me zeer aanbevolen. Eerder heb ik temazepam gebruikt, dat vind ik geen oplossing.

11-09-2015 | Man | 50
melatonine (1mg)
Ik heb dit een tijdje gebruikt en het werkt goed om te slapen. Helaas heb ik erg veel last van bijwerkingen met name de volgende dag, Zoals sufheid en depressieve gevoelens, bij het wakker worden had ik overal spierpijn en stijfheid. De spierpijn werd als maar erger tot ik er zelfs in de nacht wakker van werd en dat was het punt waarop ik besloot er mee te stoppen want [lees meer...]daardoor miste het zijn werking. Na het stoppen ontdekte ik dat mijn depressie als sneeuw voor de zon verdween.

23-08-2015 | Man | 18
melatonine (1mg)
Onlangs ben ik melatonine gaan gebruiken van het merk "sleepz," maar tot op dus heden nog niet veel gemerkt van het effect. Van jongs af aan heb ik al slaapproblemen, heb nogal een heftige jeugd gehad waarin mishandeling plaatsvond en nog andere verschillende schokkende dingen, heb ook verschillende medicijnen geprobeerd op voorschrift van mn psychiater, maar tot nog toe h[lees meer...]eeft niks effect gehad op het gebied van inslapen, elke nacht lig ik tot zo'n zeker 5 a 8 uur wakker eer dat ik inslaap, melatonine heeft me er niet bij geholpen ondanks dat ik de dosering verhoogd heb, een keer zelfs tot 30 x 1,0 mg tabletjes op een nacht..

14-06-2015 | Vrouw | 58
melatonine (3mg)
Afslanken - overgewicht
het middel op zich werkt totaal niet heb alleen pijnlijke bijwerkingen.

09-05-2015 | Vrouw | 45
melatonine (5mg)
Al heel mijn leven slaap ik slecht. De laatste jaren zeer slecht. Om de vijf minuten wakker. Slaap eigenlijk niet. Melatonine 3 mg eerst geprobeerd. Werkt niet. Omdat in Nederland niet hoger als 3mg (nu maar 1 mg), zonder recept, verkrijgbaar was, in het buitenland Melatonine 10mg gekocht. Ook geen effect. Heb geen stress of wat dan ook. Ben gewoon een moeilijke slaper. [lees meer...]Wil ook niet aan de medicijnen van een dokter, omdat je op den duur steeds meer nodig hebt en verslavend kan werken. Bij mij helpt er niets, dus moet er maar mee leren leven, ben ik bang. Of iemand toch nog tips??

14-10-2014 | Vrouw | 56
melatonine (1mg)
Mijn zoon (17) en ik hebben een week Melatonine genomen omdat we allebei moeilijk in slaap komen. Er is autisme in de familie en bipolaire stoornis. Ik heb een schildklier die traag werkt. De bijwerkingen werden na een aantal dagen bij mijn zoon heel erg. Hij werd agressief, depressief en overdag verschrikkelijk moe. Dus meteen mee gestopt. Ik sliep er goed op maar kree[lees meer...]g ook gaandeweg last van gejaagdheid, duizeligheid en verwardheid, dus ook gestopt. Er moet voorzichtig worden omgegaan met hormonen, het kan heel fout uitpakken