Slapeloosheid (99 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

09-09-2015 | Man | 14
melatonine (1mg)
Mijn zoon gebruikte het. Werkt prima is er nu tijdens vakantie mee gestopt en heeft het niet meer nodig. Niet 'verslavend'.

23-08-2015 | Man | 18
melatonine (1mg)
Onlangs ben ik melatonine gaan gebruiken van het merk "sleepz," maar tot op dus heden nog niet veel gemerkt van het effect. Van jongs af aan heb ik al slaapproblemen, heb nogal een heftige jeugd gehad waarin mishandeling plaatsvond en nog andere verschillende schokkende dingen, heb ook verschillende medicijnen geprobeerd op voorschrift van mn psychiater, maar tot nog toe h[lees meer...]eeft niks effect gehad op het gebied van inslapen, elke nacht lig ik tot zo'n zeker 5 a 8 uur wakker eer dat ik inslaap, melatonine heeft me er niet bij geholpen ondanks dat ik de dosering verhoogd heb, een keer zelfs tot 30 x 1,0 mg tabletjes op een nacht..

24-07-2015 | Man | 63

15-07-2015 | Man | 73
melatonine (5mg)
Ik gebruik al vele jaren melatonine 5 mg time-release. Dit middel heeft bij mij zéker een positieve invloed op inslapen en slaapkwaliteit. Let op, het wordt soms gezien als een slaaptablet, maar dan heb je te hoge verwachtingen. Zie het als een slaaphulp en begin er niet te jong mee. (>50-55 jaar) Als je een serieus slaapprobleem hebt dan is melatonine geen oplossing.

08-06-2015 | Man | 19
melatonine (5mg)
Werkt goed! Kan hier weer door slapen en op tijd opstaan in de ochtend.

09-04-2015 | Man | 11
melatonine (3mg)
beide zonen nu 10 en 11 jaar nemen al bijna 2 jaar elke avond 3 mg melatonine, waardoor ze makkelijker slapen binnen 15 min en smorgens uitgerust zijn en fit in de klas zitten (beide speciaal onderwijs adhd met kenmerken ass) dyslectie, dyscalculie en aggressie, uitbarstingen).

11-02-2015 | Man | 19

14-10-2014 | Man | 34
melatonine (2mg)
Ik ben op aanraden van mijn huisarts Melatonine gaan gebruiken omdat ik erg slecht sliep en 's nachts veel wakker werd. Omdat Melatonine bij de apotheek erg duur is heb ik gezocht op het internet. Ik kwam een mooie aanbieding tegen en nog gratis verzonden ook. Sinds ik het gebruik slaap ik beter in en vooral door.

14-07-2014 | Man | 19
ADHD
Op 17-jarige leeftijd had ik al een aantal jaar enorme last van slaapproblemen. Ik ben naar de huisarts gegaan, deze heeft mij melatonine (eerst 2mg, later 5mg, dit is de hoogste dosering) voorgeschreven op herhaalrecept. Het werkte bij mij nauwelijks, werd er wel moe van maar kon alsnog niet slapen. Als ik er 2 nam van 5mg werkte het redelijk. Geen dagelijks gebruik overi[lees meer...]gens. Bovendien duurt het enorm lang voordat het inwerkt. Slaapproblemen hielden aan en heb het gebruik toen maar gestaakt. Voordeel is wel dat ik nauwelijks bijwerkingen ervaarde, wellicht wat dufheid de volgende dag.

27-06-2014 | Man | 7
Onrust
Onze zoon, 7 jaar, was onrustig, ging erg laat slapen en was veel bezig met school, en is een echte denker. Nu hij melatonine neemt, slaapt hij binnen een half uur in, en is veel rustiger, ook overdag.

04-06-2014 | Man | 40
melatonine (5mg)
Ik kreeg deze tablet omdat ik slecht kon slapen. Nadeel je droomt er flink van en dat is geen leuke bijwerking. Maar dat is misschien per persoon verschillend. Nadeel is ook als de specialist ze voorschrijft de tablet €1,70 per stuk kost. Je kunt dan beter naar de drogist gaan voor andere tabletten die goedkoper zijn en ook goed werken. Ik heb nu Nachtrust extra sterk van [lees meer...]Bional.

19-12-2013 | Man | 28
melatonine (5mg)
Melatonin wordt in Nederland in veel te kleine kleine dosering aangeboden. In Amerika kocht ik, op doktersadvies, een pot met 120 tabletten van vijf milligram voor een paar dollar. Ik nam dan 3 à 4 tabletten van 5, dus 15 tot 20 milligram, en sliep goed. Bij de kruidvat zag ik tabletjes met 0,1 milligram! Daar zou ik dan de hele verpakking van moeten slikken, en zel[lees meer...]fs dat zou te weinig zijn. Nu ja, als je erin gelooft...

16-09-2013 | Man | 58
melatonine
In 2008 had ik vrij plotseling een slaapstoornis. Na heel veel onderzoeken en ruim een jaar verder kwam men er achter dat mijn lichaam geen melatonine aanmaakte, wat nodig is om in slaap te vallen. Sinds juni 2009 slik ik 's avonds 10mg melatonine om in slaap te komen en 5 mg(soms 10mg) amytriptiline om door te slapen. Het werkt bij mij perfect. Wat ik wel vreemd vind is[lees meer...] dat je dit medicijn (melatonine) altijd zelf moet betalen. In de folder over slaapmiddelen die niet vergoed worden, wordt over melatonine niet gesproken. De andere middelen hebben allemaal bijwerkingen en zijn op lange termijn verslavend. Daar is bij melatonine geen sprake van.

05-09-2013 | Man | 63
melatonine (1,5)
Tinnitus
Sinds April heb ik last van Tinnitus, erg lastig en gaat gepaard met slapeloosheid en veel wakker worden. KNO arts zei probeer voor het slaapprobleem eens Melatonine 1,5mg. Ik ben een beetje verdeeld , slapen gaat wel iets beter maar naar mijn mening kan het ook beter , ik word namelijk s 'nachts vaak nog wakker en ook erg vroeg ,hiervoor dus nooit een probleem met slape[lees meer...]n. Het is wel beter dan wat het was maar toch. Slaappillen daar heb ik een hekel aan, dit zou de oplossing kunnen zijn. Nu lees ik dat er ook zwaardere Melatonine is. Is dat raadzaam om zelf te gaan proberen of altijd de huisarts raadplegen? Langdurig gebruik, geeft dat een probleem? Graag een reactie alvast bedankt. Harm

13-08-2013 | Man | 23
melatonine
Melatonine gekregen als hulpmiddel om in slaap te komen (wat de werkzame stof ook behoort te doen). Ik kan met zekerheid zeggen dat dit niet heeft geholpen. Vandaar dat ik terug ben gegaan naar de huisarts. Deze heeft mij Mirtazapine voorgeschreven, waar ik overigens net een oordeel over geschreven heb. De bijwerking die ik had van de melatonine was gewichtstoename. Va[lees meer...]n de Mirtazapine idem, daarnaast na het slapen niet vooruit te branden en van tijd tot tijd erg realistische nachtmerries.

01-08-2013 | Man | 8
ADHD
Mijn zoon van 8 jaar, sliep heel slecht in omwille van zijn drukte en beweeglijkheid en het vele nadenken in zijn hoofd. Hij sliep maar tegen 22u à 22u30 in en uitte zijn vermoeidheid overdag in het nog actiever zijn en agressiviteit. Sedert 3 dagen geven wij nu Melatonine, 2 mg een uur voor het slapengaan en de eerste dag sliep hij om 20u50 in, gisteren om 20u30 en vand[lees meer...]aag om 20u. Hij gaat altijd rond 19u30 slapen... We zijn superblij dat het zo'n goed effect geeft want nu is hij een echt vrolijk uitgeslapen mannetje als hij opstaat. Hij slaapt vroeger in maar komt daarom niet vroeger wakker 's morgens. Als dit zo blijft, dan zijn wij superblij... Een echte aanrader...

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum