melatonine

Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (03-04-2015)

21-10-2020 | Vrouw | 32
melatonine (5mg)
Door een burnout en depressie slaapnis al maanden slecht. Ik heb dit middel zo n 8 dagen ingenomen en kreeg gauw aftes en mondhoeken. Vanacht om 4 uur snachts begon ik tijdens een diepe slaap helemaal draaierig te worden misselijk overgeven en flauw vallen. Ik kon nie meer staan en zitten of ik viel weer flauw. Ik las net de bijwerkingen en zie dat allemaal tegen komen.[lees meer...] Vanavond slaap ik lekker zonder melatoline. Deze was van merk lucatival ofzo. Weet nu niet hoe ik het precies moet schrijven tis ook 2.12 snachts hehe. Iedergeval mensen pas goed op! Voordat net als bij mij de ambulance moest komen en de hele dag naar de klote is

22-09-2020 | Vrouw | 54
melatonine (5mg)
Ik dacht laat ik eens Valdispert 5 mg Melatonine proberen. Aangezien dat ik maar 4 uur per nacht slaap. Een uur van te voren ingenomen. Na 20 minuten werd ik duizelig en voelde me niet goed. Gelijk op bed gegaan. Heel naar en vreemd gedroomd. Zweten. Angst om weer terug te vallen in een nieuwe overspannenheid. Ik kom net uit een overspannenheid. Ging heel goed. Maar even[lees meer...] een kleine terugval. Ik blijf in het vervolg wel langer wakker als het moet.

30-08-2020 | Vrouw | 56
melatonine (1mg)
Het middel 5 weken gebruikt, ging alleen maar slechter slapen en had daarnaast ook heel veel vervelende bijwerkingen.Het heeft 5 maanden geduurd voordat ik weer in staat was normaal te functioneren, het middels is vrij verkrijgbaar maar schadelijk als je het niet af kan breken wat bij 10% van de bevolking zo schijnt te zijn.

28-05-2020 | Vrouw | 59
melatonine (1mg)
Ik neem de melatonine al een paar jaar en ben er heel tevreden over. Let wel: bij het opstarten van de melatonine moet je er rekening mee houden dat je deze een geruime tijd moet nemen, ongeveer 10dagen voor je de gewenste resultaten boekt.

16-02-2020 | Vrouw | 70
melatonine (3mg)
Na 1x gebruik merkte ik gelijk de volgende dag dat ik snel geïrriteerd was en een kort lontje had. Dit heb ik met tussenpozen uitgeprobeerd. Ook vreselijke nachtmerries kreeg ik er van.

19-07-2019 | Vrouw | 56
melatonine (2mg)
Stress
Omdat er veel zorgen in mijn familie zijn en ik daardoor slecht kon slapen melotanine gekregen van de huisarts en omdat ik ze zelf moet betalen gewoon gekocht bij de trekpleister. Na 5 weken lag ik hele nachten onrustig wakker, toen dacht ik ik kan beter zonder dan met troep wakker liggen, ik sliep de nacht erna 4,5 uur, dat was lang geleden, ik dacht het is onschuldig dus[lees meer...] ik hoef de bijwerkingen niet te lezen, dat ging ik erna doen, bijna alle bijwerkingen vermeldt had ik, slapeloosheid, enorm zweten, buikpijn, zwakke spieren, zere handen en voeten, dorst en een verschrikkelijk slechte adem. Wat een troep zeg en bijzonder dat je het gewoon kan kopen. Ik breek het niet af en het is dus nog niet uit mijn systeem helaas.

28-01-2019 | Vrouw | 16
melatonine (3mg)
Ik heb al jaren slaapproblemen en gebruik nu 3 jaar melatonine. Het helpt mij heel erg en ik ben erg tevreden.

04-11-2018 | Vrouw | 35
melatonine (1mg)
Als de slapeloosheid je overvalt en je echt even een nacht moet doorslapen dan is de Melatonine Thee een uitkomst. Een half uur voor slapen gaan opdrinken. Niet meer van elk geluid wakker. In combinatie met kneedbare oordopjes gaf dit mij al 2 goede nachten.

26-07-2018 | Vrouw | 40
melatonine (1mg)
Ik gebruik melatonine als vervanging van slaapmedicatie, het is niet zo effectief als bijvoorbeeld temazepam of oxazepam maar helpt wel degelijk om makkelijker in slaap te vallen. 1 mg per dag is hiervoor genoeg

14-04-2018 | Vrouw | 30
ADD
13 jaar lang 5 mg melatonine geslikt. Sind september aan het afbouwen. Zit nu op 1 mg. Het is ooit voorgeschreven door een kinderpsychiater. Zeer veel bijwerkingen. Besloten om af te bouwen in overleg met de huisarts en onderbegeleiding van een psycholoog. Ontwennings verschijnselen zijn heftig.

26-01-2018 | Vrouw | 56
melatonine (5mg)
Kon niet meer slapen na stoppen met lorazepam,dus toen afgebouwd en tegelijktijd inname melatonine en dit werkt perfect! Nu alleen bij heftige dingen een oxazepam,maar gebruik inmiddels een halve melatonine dus 2 Mg en soms 5 mg

13-01-2018 | Vrouw | 38
melatonine (2mg)
Frequente periodes van niet kunnen inslapen. Zowel door externe als interne factoren. Vaak ook stressgevoelige slapeloosheid. Melatonine eerder gebruikt met succes. Ditmaal helaas wél inslapen maar niet meer doorslapen. Slechts enkele uren slapen, daarna zeer onrustige nachten met veel waakmomenten. Zal de dosis halveren om effect te kennen.

19-09-2017 | Vrouw | 57
melatonine (1mg)
Wegens jarenlange slapeloosheid melatonine geprobeerd, hielp eerst helemaal niet. Na enige tijd begon ik stukken beter te slapen en voelde me een ander mens. Wat knapte ik op! Na een paar weken gebruikt te hebben leek ik last te hebben van een oude kwaal: prikkelbare darm syndroom. Dit knapte echter totaal niet op en werd steeds erger. Darmen helemaal van slag en de pijn i[lees meer...]n de maag steeds erger. Ook had ik een nerveus gevoel in mijn maag, een soort knoop in de maag. Toen toch maar eens gekeken of er mogelijke bijwerkingen kleven aan melatonine.....de klachten komen zeer zelden voor, maar ik had er veel! ook de kramp die ik 's nachts ineens vaak in mijn benen had blijkt er vandaag te kunnen komen. Het middel is helaas niet zo onschuldig als altijd wordt gezegd. Nu iets anders zoeken voor de slaap... p.s de werking van melatonine wordt negatief beinvloed door alcohol. Werkt dan zo goed als niet.

29-08-2017 | Vrouw | 52
melatonine (5mg)
Ik had Sleepz melatonine, helpt erg goed om in te slapen, ben er erg blij mee.

06-08-2017 | Vrouw | 34
melatonine (3mg)
Enkele weken 3 mg gebruikt en ik kreeg allemaal vage klachten, welke ik eerst niet kon plaatsen waar het vandaan kwam, totdat duidelijk werd dat dit door de melatonine veroorzaakt werd. Ik kreeg last van duizeligheid door de dag heen, het idee dat ik daarbij zou flauw vallen. Ik was overdag ook niet vooruit te branden, was neerslachtiger zelfs somber en had last van angst[lees meer...]aanvallen. Ik sliep perfect in en de eerste anderhalve week dat ik melatonine slikte had ik geen bijwerkingen, des te langer ik het gebruikte des te meer kreeg ik last van de bijwerkingen en begon ik s nachts ook ineens wakker te worden. Ik heb gelezen dat als je gevoelig bent voor cafeïne, je dit ook kan zijn voor melatonine, omdat hetzelfde enzym betrokken is bij de afbraak van de stoffen in je lichaam. Ik ben zelf heel gevoelig voor cafeïne en drink ook al een tijd geen koffie meer. Ik denk ook dat de 3 Mg teveel voor mij is geweest en er misschien continu een te hoog melatonine gehalte in mijn lichaam is geweest. Ik ben sinds gister gestopt met het slikken van melatonine en voel me vandaag al een stuk beter dan de voorgaande dagen. Ik denk dat ik met een paar dagen weer helemaal mezelf ben.

14-07-2017 | Vrouw | 42
melatonine (3mg)
Ik heb al 25 jaar ernstige problemen gehad met inslapen 's avonds. Gelukkig is in het voorjaar in het slaapcentrum in Ede ontdekt dat mijn melatonine-aanmaak niet goed verloopt. Het verlaat slaapfase syndroom (SDPS) wordt dit genoemd. Door de neuroloog werd aangeraden melatonine te gaan slikken, te beginnen bij 1 mg en opbouwen naar 5 mg (indien nodig). Ik zit nu al een pa[lees meer...]ar weken op 3 mg en ik moet zeggen; ik voel mij helemaal niet goed. Ik slaap wel extreem snel in, maar ben de volgende dag moe, lusteloos, misselijk en slap. Daarnaast heb ik af en toe last van een soort "wegtrekkers". Ik kan opeens duizelig worden, tintelingen in mijn vingers krijgen en druk op de borst ervaren. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Ik vermoed dat mijn dosering voor mijn gestel te hoog is en ben nu ook weer een beetje aan het afbouwen. Hebben mogelijk meer mensen deze ervaring gehad?