temazepam

Slapeloosheid (127 meningen)
Onrust (1 mening)

07-01-2016 | Man | 54
temazepam (20mg)
Kreeg het middel voorgeschreven via een psychiater, maar al vanaf het allereerste begin werkte dit niet bij mij. Heb weleens een week wakker gelegen met alle nadelige gevolgen van dien.

29-12-2019 | Vrouw | 55
temazepam (20mg)
Na een ongeluk waardoor ik veel pijn had sliep ik slecht. Daarom iom de huisarts begonnen met temazepam. Na 2 weken had ik al het gevoel niet meer in slaap te kunnen vallen zonder pil. Ook werd ik ‘s nachts angstig wakker. Daarna erg onrustig. Enorme spierpijn in mijn benen. Spiertrekkingen. Grieperig gevoel. Darmklachten. Één en al ellende. Het slapen ging steeds slechter[lees meer...]. Uiteindelijk helemaal niet meer. Na 2 maanden in 1 keer gestopt en alle klachten verdwenen. Ook het slapen ging daarna steeds beter.Een erg slechte ervaring dus.

19-08-2016 | Man | 55
temazepam (20mg)
If not abused and used as prescribed, I think this is a good medicine to recover from a longer period of exhausting yourself with little sleep, mainly due to lack of time and going to bad very late (Internet verslaving...). Never used it more than 2 days in a row, and mainly just one night, then not within a week, or usually longer. Long sleep (9-10 hours with Temazepam) [lees meer...]has its effect and so far I do not have any problems, but I am using it very seldom.

18-07-2016 | Vrouw | 55
temazepam (20mg)
slaap hier goed van, maar krijgt veel honger.

31-07-2016 | Vrouw | 56
temazepam (20mg)
Op advies van de huisarts gestart met Temazepam omdat dit middel mij meer ontspannen laat ontwaken dan Diazepam (wat mij slaperig hield tot ver in de ochtend). Zeer tevreden over het gebruiksgemak. Ik neem het alleen als ik weet dat ik weer toe ben aan een goede nachtrust. Omdat ik vaak mijn bed uitmoet voor mijn man die hulpbehoevend is. Soms is dan een goede nachtrust ge[lees meer...]en overbodige luxe. Niet verslaafd omdat ik eens in de drie weken een heel tablet slik.

13-07-2015 | Vrouw | 57
temazepam (10mg)
Indien nodig slik ik Temazepam 10 mg. Ik heb dit middel van de huisarts voorgeschreven gekregen. Door te veel stres heb ik slaapproblemen. Temzapam voel ik een 30 minuten na innemen dat het gaat werken en val ik vlot in slaap. Ik slaap er zeker 7 tot 8 uur per nacht mee. En dan word ik uitgerust wakker. Het werkt dus prima voor mij.

14-10-2021 | Vrouw | 58
temazepam (10mg)
Ook ik slik al jaren af en toe een Temazepam, 10 mg, soms een halfje. Sliep hier prima op. Maar sinds kort de volgende dag, jeuk, huiduitslag. Ik ga hier mee stoppen, heel erg vervelend

05-08-2018 | Vrouw | 58
temazepam (10mg)
Helpt met inslapen, maar kwaliteit slaap zelf verbetert niet.

24-03-2015 | Man | 58
temazepam (10mg)
na een brute mishandeling (van achter tegen mijn rug geschopt) op mijn schouder terecht gekomen, hevige pijn en al ruim 2 maanden niet of slecht slapen. op eigen verzoek om een slaapmiddel gevraagd. i.v.m een gastric bypass heb ik van de huisarts Temazepam 10PCH gekregen. maar helaas totaal geen effect. is er nog een ander medicijn zo dat ik is een nacht kan doorslapen?

09-03-2014 | Man | 58
Tinnitus
Ik gebruik af en toe Temazepam pch 20 mg om in slaap te komen, dit i.v.m. oorsuizen (Tinnitus) Sinds 2003 gebruikte ik regelmatig Dormicum hiervoor (voorgeschreven door toenmalig huisarts). Vanwege werkomstandigheden nam enkele jaren geleden het oorsuizen flink toe. Mijn nieuwe huisarts verbood mij onmiddelijk nog Dormicum (is voor palliatieve patienten!) in te nemen, e[lees meer...]n schreef mij dus Temazepam 20 mg voor. Bij mij werkt het ongeveer 8 uur, maar als ik gelijk op bed ga liggen duurt het soms een uur voordat ik in slaap raak. Het beste is om een half uurtje na het innemen nog wat bezig te zijn. 's Morgens weet ik soms niet meer hoe ik in bed ben gekomen, en kan dan heel de dag niet veel aan mijn hoofd verdragen. Het nadeel van het gebruik is ook, dat ik de eerstvolgende nacht niet in slaap kan komen. (zonder Temazepam gebruik!) Ik bemerk ook dat, waarschijnlijk door langdurig gebruik, o.a. de armspieren wat verzwakken. Dus is het belangrijk om o.a. aan fitness/ zwemmen te doen.

03-02-2016 | Vrouw | 59
temazepam (20mg)
slapeloosheid nam gedurende het gebruik langzaam weer toe, daarom een alternatief gekregen

20-12-2017 | Vrouw | 60
temazepam (10mg)
Ik sliep van de één op andere dag slecht en vaak ook niet. Dit duurde twee weken, voelde me uitgeput. Naar de huisarts en temazapam gekregen. En die hielp mij meteen goed. Ik sliep toen in het begin binnen een twintig minuten in en werd op tijd wakker. Nergens last can. Naarmate de jaren verstreken werd ik wel na 3 a 4 uur wakker en kon niet doorslapen dus nam een extra pi[lees meer...]l en sliep dan door. Maar de laatste week heb ik een ander merk van temazapam gekregen en dat valt zwaarder en krijg ik wel last van sufheid, energieloos gevoel. Dus denk door het merk.

06-12-2017 | Man | 60

04-09-2017 | Vrouw | 61
temazepam (20mg)
Ik kan alleen met zwaar slaapmiddel inslapen, bijwerkingen ernstig: wazig, depressief, suïcide, concentratieproblemen, erg droge mond, geeft gaatjes tandhalzen, droge huid, eczeem, instabiele beweging, snel vallen, gif opslag organen.

05-04-2018 | Vrouw | 62
temazepam (20mg)
Met alle slaapmiddelen beperkte werking bijwerkingen zijn tot suïcide toe komt pas na 2 maanden gebruik, maar dat heb je ook als je nooit slaapt dus willens en wetens worden er medicatie gemaakt die ernstige bijwerkingen hebben, natuurlijk of alternatieve middelen werken ook niet n slaapsysteem wat lang niet werkt kun je niet zomaar herstellen.

20-08-2019 | Man | 63
Alvleesklierontsteking
Gebruik temazepam vanaf 1997,zit nu op 40.mg p.d. Heb er geen last van, slaapt goed, moet ook wel want de pancreas moet rust hebben.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum