Ervaringen met Zolpidem

zolpidem

versuft ongerustheid geheugenverlies concentratieproblemen maagpijn voor misselijkheid/braken rusteloze slaap somber voelen duizeligheid verminderd gezichtsvermogen Angst

Slapeloosheid (104 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

02-08-2018 | Man | 16
zolpidem (10mg)
Nadat ik veel moeite had met slapen door nachtmerries kreeg ik dit om te proberen. Het helpt wel maar de bijwerking is zo vervelend dat ik het over algemeen niet neem tenzij ik zeker weet dat ik inslaap val. Ook nooit over 10mg gram gaan.

05-06-2018 | Vrouw | 30
zolpidem (10mg)
Ik dacht dat dit een placebo was, pas na 4 tabletten voelde ik iets dus wist ik meteen dat dit niks voor mij was, inslapers hadden geen effect op mij heb er veel geprobeerd, enkel spier ontspanners hadden wel effect op mij.

07-03-2018 | Vrouw | 26
Overspannen/burn-out

01-03-2018 | Vrouw | 37
zolpidem (10mg)
Ik heb Zolpidem zo'n anderhalve maand iedere avond gebruikt zonder tolerantie op te bouwen. Ongeveer een half uurtje na inname sliep ik rustig in. Ik werd altijd fris wakker, al merk je wel dat de kwaliteit van je slaap iets anders is. Je bent minder uitgerust. Ik ben van de één op de andere dag zonder problemen gestopt, dus geen last van ontwenning. Als het slapen echt ni[lees meer...]et lukt, neem ik er nog wel eens één, maar ik kan er ook prima vanaf blijven. Soms is de gedachte dat ze er zijn om in te nemen als het echt niet lukt genoeg om zelf in slaap te vallen.

21-02-2018 | Vrouw | 28
Fibromyalgie
Ik heb fibromyalgie en daarbij ook ADHD en bij beide aandoeningen heb je vaak slaapproblematiek. Bij het ene van de pijn en bij het andere van de overprikkeling in je hoofd. Dus diverse middelen gehad. Vanaf mijn 11e al de eerste "pammetjes" voorgeschreven gekregen. Hierdoor ben ik er aan verslaafd geraakt en de werking wordt ook steeds minder. Dus als je het bij wijze van[lees meer...] 3 maanden gebruikt dan zal je een aanzienlijk verschil voelen tussen de eerste keer van gebruik en de 3e maand (om maar een voorbeeld te noemen). Daarnaast is het erg verslavend omdat het gewoon een goed gevoel geeft. Je voelt je vredig en kalm. Ik heb ook van mijn psychiater gehoord dat dit middel ook wordt gebruikt soms bij euthanasie om iemand te kalmeren en in een roes te krijgen en daarna de "dodelijke/fatale" injectie toegediend krijgt. Dus het is een sterk middel en ook verslavend maar je wordt er snel resistent voor.

03-02-2018 | Man | 51
zolpidem (10mg)
Medicijn werkt goed. Alleen erg oppassen bij wat langduriger gebruik voor zeer sombere gedachten. Ik ben mijn eigen zaak begonnen en was, en ben nog steeds, erg enthousiast. Toen ik dit medicijn langer dan een week gebruikte zag ik de hele wereld niet meer zitten. Na 1 nacht niet gebruiken waren al mijn klachten van somberheid en neerslachtigheid weg. oppassen dus. Doserin[lees meer...]g aanpassen is een optie maar let op dat de depressieve gedachten er dan ook bij langduriger gebruik niet opsteken want langzaam sluipt het er in. Op dat moment zeker stoppen met dit middel. Je slaapt er wel prima op maar oppassen dus.

29-01-2018 | Vrouw | 69
zolpidem (10mg)
Na een operatie kreeg ik in het ziekenhuis een halve voor de nacht. Heerlijk geslapen en nu 2 jaar verder slik ik nog steeds iedere avond een halve. Niet 1x een hele hoeven nemen. Dit volstaat voor een fijne nachtrust. Nergens last van, geen bijverschijnselen. Helemaal niets! Maar wel de zekerheid van uitgeslapen wakker worden.

14-01-2018 | Vrouw | 53
Stress
ontspannen is zeer moeilijk voor mij, dus inslapen lukt niet een half uur vooraf zolpidem zorgt er voor dat ik rustig inslaap

12-01-2018 | Vrouw | 33
zolpidem (10mg)
Wat een horror. Naar de huisarts geweest omdat ik van de stress niet kon slapen. Na lang wikken en wegen toch eens zo'n pil geprobeerd en dat was echt de laatste keer. Drugs zijn er niks bij. Het was een verschrikkelijke ervaring, ik kon amper lopen, mezelf niet uitkleden, niet mijn tanden poetsen, muren en schaduwen die bizar bewogen, spraak ging achteruit, toch nog nacht[lees meer...]merries gehad en meerdere malen wakker geweest in de nacht. Nu, 12 uur later na inname durf ik nog geen auto te rijden en ben ik nog wankel op mijn benen. Wat een zooi zeg.

19-11-2017 | Man | 57
zolpidem (10mg)
hoj, ik ben al jaren { 40 } 'n zeer slechte slaper tot nul uur per nacht! veel periodes met temazepam, bromazepam, enz icm alcohol. Sinds 2 jaar gebruik ik zolpidem, van n half tot nu anderhalf 10 mg, slaap r wel goed of zeg maar in coma. Het is voor de zeer slechte slaper wel n hulp middel, maar ben voorzichtig, zeer verslavend!

17-09-2017 | Vrouw | 52
zolpidem (10mg)
Beste, Ik ben radicaal gestopt met Zolpidem. Het gebruik gaf me vreemde dingen. Ik begon 's nachts te bellen en te sms-en zonder dat ik er 's morgens iets vanaf wist. Het was bangelijk, want ik dacht dat ik gek aan het worden was. Momenteel gebruik ik een voedingssupplement = puur natuurlijk (en eerlijk gezegd versta ik niet waarom geneesheren dit niet voorschrijven!) n[lees meer...]l. Bio-Melatonine Complex van Pharma Nord. Toen ik aan mijn apotheker deze vraag stelde, nl."Waarom schrijven de dokters dit niet voor?" antwoordde ze dat de dokters als het ware verplicht zijn om geneesmiddelen voor te schrijven. En ik voeg eraan toe dat onze politiek in België en waarschijnlijk ook in Nederland veel te veel gelobbyd wordt door de dokters en de apothekers. Deze worden beschermd en aangemoedigd om geneesmiddelen te schrijven. De mensen moeten weten dat slaaploosheid een oorzaak heeft, die misschien elders ligt. Meditatie helpt om rustig te worden. Een dokter die een holistisch onderzoek doet ook. Helaas bestaan er weinig dokters die op deze manier werken. Men zegge het voort!

21-08-2017 | Vrouw | 35
zolpidem (10mg)
Zolpidem heb ik ruim 10 jaar geslikt. In het begin nam ik het een paar keer per week, later elke nacht een derde, en nog wat later ben ik onder druk van mijn werk elke nacht een hele tablet gaan gebruiken. Ik had veel extreem vroege diensten en de stress daarvoor was genoeg om hoe dan ook steeds zolpidem te nemen, zelfs als ik het wellicht niet nodig had. Ik heb aardig wat[lees meer...] rare dingen gedaan onder invloed van zolpidem. Onlangs heb ik een paar niet bedoelde overdosissen genomen in combinatie met alcohol, en de laatste was zo extreem (8 tabletten, ik kon niet meer op mijn scooter rijden en kwam als een zombie aan op mijn werk..ik kon alleen maar brabbelen) dat ik acuut besloten heb ermee te stoppen. Heb afgebouwd, gecombineerd met een ander middel, en ben nu twee dagen helemaal van de zolpidem af. Het is dus nog heel erg afwachten of ik dit volhoud. Mijn motivatie is echter sterk. Ik wil hiermee alleen zeggen dat de kans op misbruik bij zolpidem aanwezig is. Mij gaf het altijd een sterke "high", zeker icm alcohol, en vanwege het effect op je geheugen en gedrag (Ik kreeg vaak een zekere schijt aan dingen waardoor ik ook makkelijk meerdere pillen ging nemen) is het wellicht een wat risicovol middel. Als je echter gewoon 1 pil neemt en meteen gaat slapen acht ik de kans op rare dingen niet groot. Je moet er alleen niet wakker mee blijven want dan kan het fout gaan.

26-07-2017 | Man | 78
zolpidem (10mg)
Wakker geworden 3 uur na inname van medicijn, volledig in paniek en uit bed gegaan, vervolgens op de bank in de kamer gaan liggen. Kwam er na een tijd achter, waarover het ging: Het betrof een "uit te voeren taak", alles was duidelijk in beeld. Alles was "duidelijk waarneembaar". Doodeng.

02-06-2017 | Vrouw | 57
zolpidem (10mg)
Door veel spanning en angsten kan ik niet slapen. Af en toe lukt het zonder, maar eenmaal in bed beginnen de spoken zich te openbaren. Na een uur ga ik toch mijn bed maar uit om een pil te slikken. Al dan niet met diazepam erbij.

29-04-2017 | Vrouw | 32
Zwangerschap
Voor dat ik zwanger was dronk ik weleens een glaasje of meerdere 😉. Maar sinds ik zwanger ben, heb ik absoluut niks meer gedronken, maar nu neem ik dus wel zolpidem om te kunnen slapen en 's avonds eventjes te kunnen ontspannen, eerst werkte eentje nog, daarna twee, maar nu naar het einde toe zit ik aan drie zolpidem per avond. Nu vraag ik mij af of dat schadelijk is als [lees meer...]ik zo blijf doorgaan of is een optie om 1 of 2 weken voor de geboorte er volledig mee te stoppen, zou ze dan nog afkickverschijnselen krijgen? Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

29-04-2017 | Vrouw | 35
zolpidem (10mg)
Ik gebruikte af en toe Zolpidem, want sinds chemo's sliep ik slecht. Zolpidem werkte perfect maar als ik het 3 nachten na elkaar in nam, kreeg ik veel meer last van sufheid, misselijk, duizelig,.... dus dat was geen optie. Ik neem het nu eens om de week of om de twee weken, soms maar 1 of 2 per maand. En ik neem af en toe ook maar een halve in (5mg).