Ervaringen met Zolpidem

zolpidem

versuft ongerustheid geheugenverlies maagpijn voor misselijkheid/braken somber voelen duizeligheid Angst vergeetachtigheid

Slapeloosheid (103 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

16-03-2019 | Man | 46
zolpidem (10mg)
Wondermiddel als je niet kan slapen, bijvoorbeeld als je angstig bent vlak voor het slapen gaan of ligt te piekeren en steeds op de wekker kijkt hoeveel uur je nog kan slapen. Soms ben je binnen een kwartier al vertrokken. En de volgende dag zelden tot nooit duf maar juist goed uitgerust. Soms helpt zelfs een halve van 10 mg al. Wel op tijd in bed gaan liggen anders vinden[lees meer...] ze je de volgende morgen op de bank in de woonkamer. En niet meer dan 10 mg slikken want dan kan je gaan hallucineren !

05-03-2019 | Vrouw | 54
Angst
Slaap problemen ..ik moet zeggen dat ik er soms andere half neem .. geen bijwerkingen maar slaap ook niet langer dan 5 uurtjes hoogstens en krijg van apotheek iedere keer verschilllende merken ..

09-02-2019 | Vrouw | 54
zolpidem (10mg)
Medcijn zorgt ervoor dat je inslaapt, maar het voelt als hamertje tik. In eenmaal slaap, maar 4 uur later okk weer datzelfde hamertje tik, in eenmaal wakker. Ook met hogere dosering hetzelfde effect. Voegt voor mij weinig toe aan doorslapen. Verder geen bijwerkingen als suffigheid etc, maar effectiviteit ook niet

02-02-2019 | Vrouw | 25
zolpidem (10mg)
Ik gebruik dit medicijn af en toe , zeker niet dagelijks , als ik echt op ben zeg maar , bijvoorbeeld na drukke week of na slechte nachten , ik gebruik 10 Mg , ik ga altijd meteen na inname naar bed , als je niet gaat slapen ga je je vreemd voelen , letters van telefoon dansen etc , ik slaap er prima op , word uitrust wakker , geen bijwerkingen , een heel fijn middel maar [lees meer...]volgens mijn psychiater mag je het maat kort gebruiken en is het zwaar

02-02-2019 | Man | 64
zolpidem (10mg)
Door zorgen om mijn medische toestand kan ik de laatste drie weken moeilijk inslapen omdat het piekeren mij wakker houdt. Mijn huisarts schreef me Zoldipem 10 mg voor als hulpmiddel. Omdat ik bang ben van slaapmiddelen, neem ik slechts af en toe 1 tablet in voor het slapengaan. Na inname val ik vrij snel in slaap, maar na een uurtje of drie ben ik opnieuw wakker. Ik herin[lees meer...]ner me weinig van mijn dromen, maar ze lijken me altijd heel bizar. Eerlijk gezegd slaap ik beter en langer als ik een paar glazen wijn heb gedronken, maar daar moet ik dan weer heel voorzichtig mee zijn en ik combineer het niet met slaaptabletten. Gelukkig moet ik niet meer gaan werken, dus het is geen ramp als ik niet uitgeslapen uit bed kom. Vaak kruip ik na de middag met een boek in mijn zetel, en mits wat geluk val ik dan in slaap. Zelfs na een uurtje voel ik me dan beter dan na een kunstmatige slaap. Zolpidem werkt voor mij dus een beetje (makkelijk inslapen), maar echt helpen doet het me niet.

24-01-2019 | Vrouw | 25
zolpidem (10mg)
ik heb heel veel verschillende slaap medicatie gehad, nu heb ik zolpidem voorgeschreven gekregen 2weken geleden en ook mijn antidepressiva verhoogd met 20mg. ik had heel vaak werkelijksheidsdromen. vrijdag bleek ik er helemaal van af te zijn en heb ik dit medicijn netjes genomen op mijn tijdstip dat het moest en blijkbaar daarna meerde gepakt. de dag erna savonda om 7u wer[lees meer...]d ik wakker en wat bleek ik had alle pillen die er bij mij in huis waren ingenomen en in het ziekenhuis beland. vandaag zei de psychiater dat dit medicijn mij er waarschijnlijk toe heeft gelijk dat ik suïcide heb proberen te plegen. kijk ajb uit want het is echt een bende kijk uit als je in een depressie zit met dit medicijn.

26-12-2018 | Vrouw | 43
zolpidem (10mg)
Mijn neuroloog schreef me Zolpidem voor omdat ik door gebruik van Deanxit niet meer kon slapen. Heel de nacht wakker, onmogelijk om te slapen. Nu neem ik sinds een week elke avond een tablet Zolpidem van 10mg. Ik ben er tot nu toe supertevreden van. Geen bijwerkingen en ik slaap heerlijk. Sinds heeeel lange tijd slaap ik terug de hele nacht door. Dat was jaren gelede[lees meer...]n. Ik heb geen enkele bijwerking en vind het (tot nu toe uiteraard) een fantastisch middel. Hopelijk geeft het op termijn geen gewenning, maar ik ben er zeer tevreden over!

09-12-2018 | Vrouw | 34
zolpidem (10mg)
Na een gesprek met gynaecoloog, zei hij dat het beter was om een lichte inslaper te gebruiken dan trazodone 100 mg ivm zwangerschap. Ik starte met 5 mg, maar had geen effect. Volgende dag nam ik 10 mg, maar mijn slaap is daarmee nog niet optimaal. Ik sliep direct in en sliep ongeveer 4u aan een stuk, wat een hele prestatie is voor me. Na die 4u sliep ik niet meer, was[lees meer...] er nog niet volledig bewust bij. Bij het opstaan voelde ik me heel erg onrustig en de onrust is gedurende hele dag aanwezig. Dus conclusie: stoppen met die zolpidem. :( Terug naar af met die slaap.

21-11-2018 | Vrouw | 22
zolpidem (10mg)
Maar een paar maal gebruikt en ben snel gestopt na de extreme bijwerkingen. Na inname voelde ik me twee weken enorm gedrogeerd. Ik was heel suf, had moeite met concentratie en coördinatie. Boven alles had ik met inname van het middel nog steeds inslaap en doorslaap problemen en versterkte het middel direct dan wel indirect mijn depressie klachten.

31-10-2018 | Vrouw | 35
zolpidem (10mg)
na inname val ik binnen 15 minuten in slaap. Als je niet gaat slapen ga je wel dingen doen die je je later niet kunt herinneren. Mijn partner geeft aan dat ik er wartaal van uitsla. Het is een heel vreemd medicijn, maar je gaat er wel van slapen.

28-10-2018 | Vrouw | 34
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik gebruik sinds eind 2016 Zolpidem 10 Mg. Deze heb ik voorgeschreven omdat ik niet tot nauwelijks sliep vanwege de angst om te slapen ivm nachtmerries. In eerste instantie werkten deze tabletten zeer snel.. Binnen 10 min liep ik al tegen de muur aan omdat ik niet verwacht had dat deze pillen zo snel zouden werken na verschillende andere tabletten te hebben geprobeerd. Na[lees meer...] een tijd merkte ik verslaving en dat ik niet meer kon inslapen zonder gebruik. Dat heb ik nu nog steeds. Ik denk er soms aan om te stoppen maar dan lig ik hele nachten wakker en dan ga ik toch weer beginnen. Een tijd lang leek de effect ervan te minderen. Zo kon ik steeds langer wakker blijven en had ik het gevoel bij wijze van nog gewoon auto te kunnen rijden. In die tijd slikte ik 2 tot drie stuks voor het slapen gaan. Ik vind het heerlijk om te merken dat ze gaan werken en dan pas naar bed te gaan. Maar eigenlijk zou je gewoon al in bed moeten liggen dus. Daarna ben ik weer terug gegaan naar 10 Mg. Ik had toevallig ook nog Zopiclon 7,5 Mg liggen. Mij werd verteld dat deze dezelfde werking zouden hebben. Maar ik merk dat ik deze beide afwisselend gebruik dat de effectiviteit voor mij hoger lijkt. Tegenwoordig pak ik er nog maar 1 per dag voor het slapen gaan. Elke dag denk ik dat ik gewoon nog bij ben, maar dat is niet zo. Mijn vriend merkt dat aan mij. Ook als ik alleen ben zit ik wel eens onder de blauwe plekken omdat ik blijkbaar toch geen goede coördinatie meer heb. Ik vergeet het uur voordat ik de tablet heb ingenomen. Dan kan ik mij het laatste stuk van een film niet echt meer herinneren. Ook krijg ik veel honger. Ik eet dan een zak chips met gemak op (terwijl ik overdag best een kleine eter ben) en dat herinner ik mij ook pas als ik de aangebroken zak zie liggen. Laatst ging ik mijn nagels lakken kort na inname van de tablet. Ik kan me vaag herinneren dat ik maar bleef strijken met het kwastje om vervolgens de dikke laag weer te verwijderen. Uiteindelijk best grappig. Maar ik kan me voorstellen dat dit ook gevaarlijk kan zijn als je andere dingen gaat doen zonder er adequaat bij te zijn. Herkennen jullie ook wat ik beschrijf? En iemand ervaring met een geslaagde afbouwpoging?

19-10-2018 | Man | 30
zolpidem (10mg)
het is verslavend. met de bijwerkening pieker ik ook in de nacht. met de tijd wen je er zo snel aan dat je het zomaar verhoogd. ik mocht 10 mg. soms nam 5 mg meer. en ik gebruik nog promatazine 25 mg.

05-10-2018 | Vrouw | 54
zolpidem (10mg)
Al jaren slik ik 1 a 2 x p wk Zolpidem. 5 mg of 10 mg.Het is zeer effectief. Het beste is om het in bed in te nemen en binnen een half uur val je in slaap, tussendoor wel eens wakker maar kort. Als ik niet aan de slaap toegeef word ik er licht "high" van, wat eigenlijk best prettig is. Ik heb weinig last van bijwerkingen wel een suffig gevoel en soms wat hoofdpijn de volge[lees meer...]nde dag maar dat heb ik er voor over. Ik neem het zo min mogelijk 2 dagen achter elkaar omdat ik dan wel last heb van de bijwerkingen. Daarom verdeel ik het over de wk, meestal 1x half tabletje (5 mg) en 1x een hele (10 mg). Ik herken wel iets mbt "raar" gedrag wat ik bij de andere reacties lees maar het is nooit uit de hand gelopen en ook niet echt vervelend, ik heb dit in hele lichte mate. Ik ben me ervan bewust dat ik verslaafd aan dit middel ben maar het gebruik is al jaren op hetzelfde niveau en wordt niet meer. De werking is in de loop der jaren wel wat afgenomen maar voor mij nog steeds effectief. Ik omschrijf mijn gebruik als gecontroleerd gebruik.

24-09-2018 | Man | 44
zolpidem (10mg)
Hoi allemaal! Ik ben Harry en heb dus via een website zolpidem gekocht, dit omdat mijn dokter het niet wilde voorschrijven. Ik heb het gekocht via internet. De dokter gaf niet echt een reden waarom hij het mij niet wilde voorschrijven. Ik kan al niet slapen van al die depressieve gedachtes die constant door mijn hoofd spoken! Gelukkig met deze medicijn kan ik prima sla[lees meer...]pen, hoewel ik in de loop der jaren heb gemerkt dat ik wel soms rustig aan moet doen werkt het nog altijd perfect. Soms stop ik een paar dagen omdat je soms wel 2 dagen duf kan zijn na gebruik. Hoop dat ik hiermee iedereen heb geholpen hoe mijn ervaring is.

24-08-2018 | Vrouw | 30
zolpidem (10mg)
Ik heb helaas een haat/liefde verhouding met dit medicijn. Ik heb veel slaapmedicatie geprobeerd en helaas is zoldipidem het enige dat goed werkt. Echter, de bijwerkingen zijn verschrikkelijk! Ik herinner me niets meer, ga midden in de nacht mijn bed uit, val daarbij vaak en weet vervolgens in de ochtend niet waar de schaafwonden vandaan komen. Ik ben er nu zo klaar mee da[lees meer...]t ik ermee gestopt ben. . Ik sms snachts mensen de raarste dingen, laatst ben ik zelfs de auto in gestapt onder invloed van deze dingen. Godzijdank snachts en is er niets gebeurd, maar ik kon me zelf niet eens herinneren dat ik auto gereden had, mijn vriend vertelde het me. (Daar was ik heen gereden).Levensgevaarlijk medicijn voor mij dus. Stel je rijd iemand aan, of laat je gas aan (ben ook wel eens snachts gaan koken onder invloed van deze pillen). Ik zou ze iedereen afraden, vooral omdat je gewoon geen idee hebt wat je gaat doen als je ineens snachts wakker wordt

02-08-2018 | Man | 16
zolpidem (10mg)
Nadat ik veel moeite had met slapen door nachtmerries kreeg ik dit om te proberen. Het helpt wel maar de bijwerking is zo vervelend dat ik het over algemeen niet neem tenzij ik zeker weet dat ik inslaap val. Ook nooit over 10mg gram gaan.