Ervaringen met Zolpidem

zolpidem

versuft ongerustheid geheugenverlies concentratieproblemen maagpijn voor misselijkheid/braken rusteloze slaap somber voelen duizeligheid verminderd gezichtsvermogen Angst

Slapeloosheid (104 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

02-08-2018 | Man | 16
zolpidem (10mg)
Nadat ik veel moeite had met slapen door nachtmerries kreeg ik dit om te proberen. Het helpt wel maar de bijwerking is zo vervelend dat ik het over algemeen niet neem tenzij ik zeker weet dat ik inslaap val. Ook nooit over 10mg gram gaan.

03-11-2015 | Man | 19
zolpidem (10mg)
Dik tevreden over dit medicijn. Hier en daar alleen wat problemen met overgeven en andere maag-related probleempjes. Die hielden maar kort aan en waren voornamelijk gecombineerd met alcohol. Pros: Slaapt heerlijk; Dromen blijven vaak intact; Makkelijk in te nemen, geen problemen; Kan gebruikt worden met alcohol voor een extra zwaar effect. (niet aan te raden aan mensen met[lees meer...] een zwakke maag). Cons: Je hebt een snel stuk geheugenverlies, waarna je meer inneemt dan je aanbevolen dosis. Hier moet je vooral op passen; Braken na overdosis gecombineerd met alcohol. Niet aan te raden dus, een beetje is oké maar verder.. ; Het werkt heel snel wanneer gebaseerd op slapen, maar het maakt mij (persoonlijk) een klein beetje paranoia.

08-02-2024 | Man | 22
zolpidem (40)
Moeheid
Nooist slapen, duizendste andere dingengeprobobeert

18-02-2020 | Vrouw | 22
Hypersomnia
Ik heb door zolpidem verschrikkelijk veel last van vergeetachtigheid en vermindering van emoties. Ik vergeet sinds ik dit neem zo veel dat het eng word en ik ben moeten stoppen met deze medicatie. Ik raad het af, het maakt je depressief

21-11-2018 | Vrouw | 22
zolpidem (10mg)
Maar een paar maal gebruikt en ben snel gestopt na de extreme bijwerkingen. Na inname voelde ik me twee weken enorm gedrogeerd. Ik was heel suf, had moeite met concentratie en coördinatie. Boven alles had ik met inname van het middel nog steeds inslaap en doorslaap problemen en versterkte het middel direct dan wel indirect mijn depressie klachten.

13-01-2016 | Vrouw | 22
zolpidem (10mg)
Ik slik zolpidem al meerdere jaren, ik heb vaak een poging gedaan om met dit middel te stoppen, maar uiteindelijk lukt dit nooit. Na zo'n drie jaar chronisch gebruik begon ik rare bijwerkingen van dit middel te krijgen, na langdurig gebruik werkt het middel minder/nauwelijks/niet. Maar de bijwerkingen, geheugenverlies, rare gesprekken voeren, midden in de nacht eten, dinge[lees meer...]n op de computer doen (fb berichten posten/whatsapp gesprekken/presentaties maken) en er de volgende dag niks meer van weten, blijven. Voor af en toe of kortdurig gebruik kan ik dit middel aanraden, maar daar zou ik het ook bij laten! Het werkt zeer verslavend.

18-02-2023 | Vrouw | 23
Psychische klachten
Ik slik het omdat ik anders de hele nacht lig te piekeren. Temazepam deed niks voor mij, maar dit brengt me onder zeil! Ik probeer niet meer dat 2 of 3 keer per week een halve (soms een hele) te slikken. Anders wordt het wel een "quick fix". Ervaring is prima, zo lang je gewoon gaat slapen. Op het moment dat je niet direct in bed gaat liggen gebeuren er soms rare dingen[lees meer...] (spraak berichten die ik me maar half herinner over zeemeerminnen 😂). Soms moet ik ook nog naar het toilet als ik al heb geslikt, dan zorg ik wel dat ik me ergens aan vast kan houden. De volgende dag heb ik er geen last meer van. Kortom: je wordt er helemaal wappie van, maar als je keurig in bed ligt is dat precies wat je wilt!

13-09-2020 | Vrouw | 24
Stress
Na veel stress ben ik dit middel gaan gebruiken. Ik sliep eindelijk weer. Al snel merk je dat je “junk” wordt want op het moment dat je het niet hebt ontstaat er paniek. Na 3 jaar dagelijks gebruik en rustig vaarwater besloten om te stoppen. Toen ben ik eigenlijk pas gaan inzien wat het met me deed, terwijl ik dit eerder alleen aan vroegere stress en trauma’s weide. Tijden[lees meer...]s het afbouwen kreeg ik afkickverschijnselen: moe, zweten, trillen, hartkloppingen en een onwijs kort lontje. Ik ging van een half tablet naar een kwart. Ik schrok hoeveel last ik had van deze minimale afbouw. Ondanks dat die eerste periode erg moeilijk was ben ik gaan inzien wat voor troep het is. Ik was onwijs vlak en meer dan een halve dag wazig. Dit maakte me altijd onwijs onzeker en pas rond het avond eten vond ik mezelf weer een beetje terug en op het moment van slapen was ik natuurlijk weer helemaal actief. Als ik het niet nam was ik moe en kwam ik de nacht moeizamer door, maar voelde me prima en niet wazig. Zelfs als ik een kwart nam zag mijn vriend dit al aan me. Ik raad dit middel dan ook zeker af! Prima als je dit gebruikt voor een detox, maar zorg dat dit voor een korte periode is en je dit middel niet meer in huis hebt.

02-02-2019 | Vrouw | 25
zolpidem (10mg)
Ik gebruik dit medicijn af en toe , zeker niet dagelijks , als ik echt op ben zeg maar , bijvoorbeeld na drukke week of na slechte nachten , ik gebruik 10 Mg , ik ga altijd meteen na inname naar bed , als je niet gaat slapen ga je je vreemd voelen , letters van telefoon dansen etc , ik slaap er prima op , word uitrust wakker , geen bijwerkingen , een heel fijn middel maar [lees meer...]volgens mijn psychiater mag je het maat kort gebruiken en is het zwaar

24-01-2019 | Vrouw | 25
zolpidem (10mg)
ik heb heel veel verschillende slaap medicatie gehad, nu heb ik zolpidem voorgeschreven gekregen 2weken geleden en ook mijn antidepressiva verhoogd met 20mg. ik had heel vaak werkelijksheidsdromen. vrijdag bleek ik er helemaal van af te zijn en heb ik dit medicijn netjes genomen op mijn tijdstip dat het moest en blijkbaar daarna meerde gepakt. de dag erna savonda om 7u wer[lees meer...]d ik wakker en wat bleek ik had alle pillen die er bij mij in huis waren ingenomen en in het ziekenhuis beland. vandaag zei de psychiater dat dit medicijn mij er waarschijnlijk toe heeft gelijk dat ik suïcide heb proberen te plegen. kijk ajb uit want het is echt een bende kijk uit als je in een depressie zit met dit medicijn.

06-09-2022 | Man | 26
zolpidem (100mg)
Voor het eerste gekregen toen ik 14 was in verband met slapeloosheid. Ik kreeg het toentertijd in korte periodes. Toen ik 17 was, was ik er een poosje verslaafd aan. De huisarts bleef het voorschrijven (wat ik overigens niet erg vond aangezien ik er goed op ging). Inmiddels er nu 4,5 jaar weer aan. In december de afkickkliniek in geweest wegens problematisch gebruik. Half [lees meer...]jaar volgehouden niet te gebruiken, op 2 keer een paar dagen na. Sinds een paar 1,5 week weer terug bij af. Ook weer op m'n oude dosering van 110 mg. Het werkt goed, maar boven de 20 mg geen controle meer over m'n gebruik en dan ook standaard een black-out.

28-05-2022 | Man | 26
zolpidem (10mg)
Slaap al maanden slecht en weinig lijkt te werken zonder al te veel bijwerkingen

07-03-2018 | Vrouw | 26
Overspannen/burn-out

06-06-2015 | Man | 26
zolpidem (10mg)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen tijdens een periode van zware depressie met slaapproblemen. Het is een geweldige inslaper en kan goed helpen bij het herstellen van een dag/nacht ritme. Zolpidem heeft echter een zeer groot nadeel waarvan je als gebruiker wel op de hoogte dient te zijn. Na inname treedt een korte periode van geheugenverlies op en bestaat er een [lees meer...]kans dat je dingen gaat doen waar je achteraf niets meer van herinnert. Ook neemt de remming om deze dingen te doen af (gelijkaardig als bij alcohol, maar bij zolpidem toch vaak met vreemder gedrag). Dit uitte zich bij mij in gesprekken met anderen, (rare) e-mails, facebookberichten, online aankopen, foto's, eetbuien... Een eenvoudige oplossing is om zolpidem direct in bed in te nemen en daarna er niet meer uit te komen met je telefoon aan de andere kant van de ruimte. Toch werkt dit niet altijd. Op zolpidem kun je dus rare dingen gaan doen, maar buiten dat is het wel een prima slaapmiddel. Voorzichtigheid bij gebruik is dus zeker de regel. Verslaving valt goed mee. Stoppen is gemakkelijk.

06-09-2022 | Vrouw | 27
zolpidem (10mg)
Ik word 13x per uur wakker zeiden ze bij de slaapkliniek. Heel slecht slapen zit in de familie. Dit is de enige pil die me effectief helpt om te slapen (inslapen vooral, doorslapen lijkt beter te lukken, maar vooral snel terug in slaap kunnen vallen helpt). Ik probeer het slechts 1 keer per week te nemen. Soms minder, soms vaker. Soms werkt hij helemaal niet, maar meest[lees meer...]al wel. Heb al zoveel andere pillen geprobeerd, maar deze is de beste. 1/7 krijg ik wel 1-3u durende hallucinaties. Ik neem ze dan ook enkel als mijn vriendin bij me is, en me kan kalmeren mocht ik nog eens hallucineren.

14-05-2020 | Man | 27
zolpidem (10mg)
Dit middel een tijdje geprobeerd, maar ik reageer er heftig op. het is al een aantal keren voorgekomen dat 1 stuk niet effectief was waardoor ik er nog een in nam, en hier ging het mis want hier verloor ik totale controle en deed vage dingen. de volgende dag werd ik wakker met de gedachte 'wat heb ik allemaal gedaan?' om er achter te komen dat het halve doosje op was, ook[lees meer...] zag m'n huis eruit alsof er een bom ontploft was. pas op met dit middel en neem er niet meer dan 1,je kan je totale bij bewust zijn verliezen! Ik heb veel meer baat bij alprazolam .50mg werkt rustgevend zonder helemaal knettah te worden.