Ervaringen met Zolpidem

zolpidem

versuft ongerustheid geheugenverlies maagpijn voor misselijkheid/braken somber voelen duizeligheid Angst vergeetachtigheid

Slapeloosheid (103 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

03-01-2022 | Vrouw | 55
zolpidem (10mg)
Ik neem nu al jaren zolpidem en kan er niet meer zonder ben voor ontwenning geweest en nam toen nog maar een halfje een tijdje ging het goed nu zit ik weer terug op 2 wel in de nacht ga om negen slapen rond 2 in de nacht het tweede en dan slaap ik tot 8&9 uur neem overdag niks meer weet dat het niet gezond is maar wil kunnen slapen

16-08-2021 | Man | 45
zolpidem (10mg)
Ik kreeg zolpidem voorgeschreven wegens slapeloosheid. Op zich sliep ik er wel goed op in, maar had overdag teveel last van dufheid en afwezig gevoel, mentaal ook instabiel. Werd niet echt uitgerust wakker. Overgestapt op zopiclon omdat ik daar in het verleden al goede ervaringen mee had. Dat werkt ook wat beter tegen angsten naar mijn idee. Zolpidem is meer puur een sla[lees meer...]apmiddel zonder anxiolytische werking. Voor sommige mensen werkt het misschien wel prima. Qua dosering zou het ook nog verschil kunnen maken of je veel bijwerkingen hebt. 10mg is de normale dosering, maar 5mg zou ook afdoende kunnen zijn.

26-07-2021 | Vrouw | 39
Moeheid
Kan gewoon dagen niet slapen daarom krijg ik ze. 10 mg per dag. Kan soms gespreken die dan niet erg fijn zn dan flinke discussies aan ga met partner kan t niet herinderen.Ook komt wel eens voor dan heb je ff voor spel en sex en de volgende dag kan me niks van herindere dacht die neem me in de maling . Heb wel minder remmingen. (RED mijnmedicijn.nl: Let op: deze menin[lees meer...]g is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd, verkorte tekst).

23-03-2021 | Man | 51
zolpidem (10mg)
Hallo ik gebruik nu een 3tal jaar Zolpidem 2x10mg per dag voor het slapen gaan. Daarbij neem ik ook nog 25 mg Quetiapine. Dit alles om na 45 a 1 uur in slaap te vallen. Doe ik dat niet dan val ik niet in slaap, en worden de nachten een hel. Wat moet ik doen, ik wil er wel van af, maar mijn gedachten kunnen er niet vanaf. Ik ben ook bang om te stoppen.

17-03-2021 | Vrouw | 50
zolpidem (10mg)
Van deze pillen viel ik heerlijk in slaap en werd ik uitgerust wakker. Echter... tijdens mijn zogenaamde slaap deed ik vreemde dingen. Slaapwandelen, gevaarlijke capriolen zoals plat achterover vallen, uit het raam klimmen etc etc. Ik mis mijn slaap ontzettend en ben weer dood en doodmoe maar toch ga ik het nooit meer gebruiken.

07-03-2021 | Man | 60
zolpidem (10mg)
Ik heb mijn hele leven last van Insomnia, inslaap probleem. Insomnia is een probleem van speciaal mensen met Asperger Syndrome. Hersenen van AS mensen kunnen zeer moeilijk afsluiten, speciaal tijdens de nachtelijke uren. AS hersenen werken anders dan normale hersenen. Hersenen zijn hetzelfde als een zeer grote computer met super geheugen (harddrive) en groot direct [lees meer...]geheugen om alle zaken direct te kunnen interpreteren. AS mensen echter moeten hun directe geheugen aanspreken niet op “automatic mode” maar moeten nadenken zoals puzzels maken. AS hersenen kunnen gemakkelijker crashen dan normale hersenen. Crashen betekent dat AS mensen vaker moeten recapituleren dan mensen met een normale hersenen. Aldus .... Insomnia is een nare situatie voor AS mensen. Inslapen van AS mensen gaat vaker gepaard met een lange(re) wachttijd dan normale mensen. Zolpidem is een inslaper. Temazepam is een doorslaper. Insomnia is inslapen. Zolpidem is dus de enige medicatie om snel(ler) te kunnen inslapen. Zolpidem intake voor mijzelf is de enige -en perfecte oplossing om snel te kunnen inslapen. Zolpidem voor mijzelf heeft geen enkele bijwerking. Alleen de situatie dat ik zo ontzettend diep heb geslapen, dat ik mijzelf circa 30 minuten de tijd moet gunnen om weer in de wereld te zijn. Zolpidem heeft voor mijzelf geen enkele gewenning. Ik gebruik Zolpidem al 8 jaar elke dag 1 tablet van 10 Mg. Soms breek ik het tablet in tweeën, dus 5 Mg, als ik zo vermoeid ben, maar ik niet in slaap kan geraken. Zolpidem is dus de enige medicatie om snel -en goed -en juist in slaap te vallen. Zolpidem wordt vergoed door elke zorgverzekeraar. Huisartsen moeten Zolpidem voorschrijven omdat Insomnia de taak is van een huisarts. Insomnia is geen taak, dus geen zaak van een psychiater. GGZ zijn psychologen -en psychiaters. GGZ denken dat zij de juiste behandelaars zijn van het Insomnia probleem, maar dat is niet waar. De huisarts is de aangewezen persoon om Insomnia te behandelen, en zijn/haar taak is om Zolpidem voor te schrijven. Zolpidem is perfect. Zolpidem is 100% de enige -en perfecte oplossing om eenieder’s probleem van Insomnia te behandelen. Zolpidem ... Paul

03-11-2020 | Man | 38
Stress
Vanaf 10mg begin je te flashen.

15-10-2020 | Man | 32
zolpidem (10mg)
Ik neem er af en toe 2.5.mjjn ervaring is ook dat de kans dat je gaat slaapwandelen en de koelkast leegeet erg groot is.daarbij is het regelmatig voorgekomen dat je er achter komt dat je er achter komt dat je het halve doosje naar binnen hebt gewerkt zonder dat je het door had.erg vervelend.

22-09-2020 | Vrouw | 54
zolpidem (5)
Na lang aandringen kreeg ik dus Zolpidem voorgeschreven. En dan zo nodig. Ik wil me er niet aan wennen. Geen bijwerkingen. Toen zag ik reclame met Melatonine 5 mg. Ik dacht dat ga ik gewoon proberen. Van Valdispert. Dat liep dus voor mij fout af. Ik heb nooit geen bijwerkingen van medicijnen. Ik was nu compleet van de wereld. Duizelig, onrustig wakker, hele nare dromen, [lees meer...]angst en paniek. Zelfs mijn man was bezorgd. Dus voor mij nooit weer.

13-09-2020 | Vrouw | 24
Stress
Na veel stress ben ik dit middel gaan gebruiken. Ik sliep eindelijk weer. Al snel merk je dat je “junk” wordt want op het moment dat je het niet hebt ontstaat er paniek. Na 3 jaar dagelijks gebruik en rustig vaarwater besloten om te stoppen. Toen ben ik eigenlijk pas gaan inzien wat het met me deed, terwijl ik dit eerder alleen aan vroegere stress en trauma’s weide. Tijden[lees meer...]s het afbouwen kreeg ik afkickverschijnselen: moe, zweten, trillen, hartkloppingen en een onwijs kort lontje. Ik ging van een half tablet naar een kwart. Ik schrok hoeveel last ik had van deze minimale afbouw. Ondanks dat die eerste periode erg moeilijk was ben ik gaan inzien wat voor troep het is. Ik was onwijs vlak en meer dan een halve dag wazig. Dit maakte me altijd onwijs onzeker en pas rond het avond eten vond ik mezelf weer een beetje terug en op het moment van slapen was ik natuurlijk weer helemaal actief. Als ik het niet nam was ik moe en kwam ik de nacht moeizamer door, maar voelde me prima en niet wazig. Zelfs als ik een kwart nam zag mijn vriend dit al aan me. Ik raad dit middel dan ook zeker af! Prima als je dit gebruikt voor een detox, maar zorg dat dit voor een korte periode is en je dit middel niet meer in huis hebt.

08-06-2020 | Man | 55
zolpidem (10mg)
Ik heb vaak onregelmatige dinsten en dan komt een slaappil al eens goed van pas. Wat echter wel opviel, als ik ze al es gedurende een week of zo nam, ik angstig werd, stemmingswisselingen kreeg en en ook heel erg zenuwachtig kon zijn. Nam ik de pillen enkele dagen niet, dan ging dat weer over. Ze zijn heel erg effectief, maar met die bijwerkingen? Neen, bedankt, voor mij [lees meer...]niet meer.

03-06-2020 | Vrouw | 28
zolpidem (10mg)
Ik had al bijna 2 weken geen oog dicht gedaan. Ook te maken met mijn paniekstoornis. Hier kreeg ik citalopram 20 mg voor. Maar dit hielp in iedergeval niet met slapen. Dus toen kreeg in Zolpidem voorgeschreven. Eerst 2 weken elke dag 1. Maar dit werd al na een paar dagen 0.5 tablet omdat ik heel erg duf werd overdag van de 10 mg. Maar met 5 mg ging het fantastisch. Na de 2[lees meer...] weken heb ik rustig afgebouwd. Eerst om de dag. Dan een keer in de drie dagen enz. Ik heb hier geen bijwerkingen om gekregen. Sindsdien slik ik het zodien nodig. En dat is gemiddeld een keer in de 2 weken.

29-05-2020 | Man | 56
zolpidem (10mg)
Gebruik al zeer lange tijd ,begon met een halve pil na een paar jaar(5) ging ik naar een hele pil en al vlug naar 1,5 en zeer snel naar 2 pillen per nacht soms 2,5.. Nu zit ik niet lekker in mijn vel en denk zelfs dat ik wanen heb en depressief en emotioneel ben geworden door dit middel, op internet lees je allerlei ervaringen maar het lijkt er op dat je niet het antwoord[lees meer...] vind waar je naar zoekt, ben nu naar 1,5 pil terug gegaan en hoop dat ik snel naar 1 of 0,5 kan gaan en uiteindelijk stoppen en me beter zal gaan voelen ,of zal ik me nog slechter gaan voelen..

15-05-2020 | Vrouw | 40
zolpidem (10mg)
Met zolpidem kon ik geen paniekaanval krijgen , Dus die was erg belangrijk! En ik voel me gewoon beter als ik een zolpidem op heb .

15-05-2020 | Vrouw | 63
zolpidem (10mg)
Hielp ook niet tegen slapeloosheid. Doet bij mij helemaal niks. Dus ook geen bijwerkingen. Ook Seroquel laat mij niet slapen. Het lijkt wel of er niets anders dan pammen (Oxazepam etc.) bestaan waarmee ik nog enigszins wat uurtjes slaap.

14-05-2020 | Man | 27
zolpidem (10mg)
Dit middel een tijdje geprobeerd, maar ik reageer er heftig op. het is al een aantal keren voorgekomen dat 1 stuk niet effectief was waardoor ik er nog een in nam, en hier ging het mis want hier verloor ik totale controle en deed vage dingen. de volgende dag werd ik wakker met de gedachte 'wat heb ik allemaal gedaan?' om er achter te komen dat het halve doosje op was, ook[lees meer...] zag m'n huis eruit alsof er een bom ontploft was. pas op met dit middel en neem er niet meer dan 1,je kan je totale bij bewust zijn verliezen! Ik heb veel meer baat bij alprazolam .50mg werkt rustgevend zonder helemaal knettah te worden.