Ervaringen met Zolpidem

zolpidem

versuft ongerustheid geheugenverlies concentratieproblemen maagpijn voor misselijkheid/braken rusteloze slaap somber voelen duizeligheid verminderd gezichtsvermogen Angst

Slapeloosheid (104 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

17-09-2023 | Vrouw | 46
zolpidem (10mg)
Vroeger werkte het beter. Nu na negen jaar veel minder omdat mijn lichaam er aan gewend is. Ik was met mijn 38e in de overgang gegaan en had ook heel veel stress door relatie problemen en daarna de scheiding, vandaar dat ik deze tabletten heb voor geschreven gekregen. Ik slaap gemiddeld met zolpidem 6 uur per nacht.

22-10-2019 | Man | 46
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Na een moeilijke periode in mijn leven had ik problemen om echt goed te slapen. Huisarts schreef vrij snel zolpidem voor. Inslapen is met zolpidem geen probleem, en 4 uur slapen meestal wel gegarandeerd, maar de kwaliteit van de slaap is bedenkelijk. Na verloop van tijd kon ik, zelfs wanneer ik doodmoe was, niet meer inslapen zonder. Na wat opzoekingswerk over bijwerkingen[lees meer...] en ervaringen van anderen heb ik zelf besloten het gebruik af te bouwen. Geen gemakkelijke klus, maar na 4 maand kan ik enkel met behulp van melatonine al heel goed inslapen en de slaapkwaliteit is al veel beter. Voor mij nooit geen huisarts meer die nog zolpidem voorschrijft.

16-03-2019 | Man | 46
zolpidem (10mg)
Wondermiddel als je niet kan slapen, bijvoorbeeld als je angstig bent vlak voor het slapen gaan of ligt te piekeren en steeds op de wekker kijkt hoeveel uur je nog kan slapen. Soms ben je binnen een kwartier al vertrokken. En de volgende dag zelden tot nooit duf maar juist goed uitgerust. Soms helpt zelfs een halve van 10 mg al. Wel op tijd in bed gaan liggen anders vinden[lees meer...] ze je de volgende morgen op de bank in de woonkamer. En niet meer dan 10 mg slikken want dan kan je gaan hallucineren !

28-10-2023 | Man | 47
zolpidem (10mg)
Ik slaap sinds 26 juni 2023 niet meer zonder .zyprexa 3 maanden 5 mg genomen.nu in oktober met zolpidem begonnen.ik heb angst om te slapen .met zolpidem kan ik slapen.ik wacht 2 uren na inname 1 pil 10 mg en dan ben ik suf en ga ik slapen.ik lees dat mensen ze soms al 30 jaar innemen of 10 jaar.blijven die pillen dan zo lang werken?

27-01-2020 | Vrouw | 47
zolpidem (10mg)
Na jaren aan de serequel vanwege ADD en slapeloosheid, zolpidem gekregen om de serequel af te bouwen, maar van de regen in de drup. De eerste week ging het prima, en inmiddels al 4 weken zonder serequel (25 mg, hele lage dosis ) maar de sufheid wordt nu ik dus 4 weken aan de zolpidem zit erger en erger. Daar waar ik eerst me leeg voelde , voel ik me nu gejaagd en onrus[lees meer...]tig en toch lusteloos. Ik slaap ook sinds een paar dagen onrustiger en alles in mij roept, stoppen. Dus morgen naar de huisarts en ik wil terug naar 1/4 serequel en weg met zolpidem, voor dat ik helemaal de weg kwijt ben. Ik heb er ook veel over gelezen en mensen gaan rare dingen doen , en lijden geheugenverlies. Dit is toch absurd !. Dat is gelijk aan een black out van alcohol dus. Ik ga aan de supplementen die slaap bevorderen , op natuurlijke basis en ga hardlopen en wandelen en nog beter op voeding letten. Ik wil mezelf terug vinden. Niet als een zombie door gaan. Dus ik raad het alleen aan als je het kort gebruikt, een week of twee tops, of af en toe een halve . Zorg dat je er niet verslaafd aan raakt. Dit is heftig spul .

02-06-2023 | Man | 48
zolpidem (10mg)
Ik gebebruik zopiclon en zolpidem door elkaar heen. Ik bedoel dan de ene dag zopiclon de andere dag zolpidem. Ik val er gewoon van in slaap en heb geen rare bijwerkingen dat ik ineens seks met iemand heb zoals ik hier heb gelezen. Of praten tegen een spiegel ook nooit gedaan

28-07-2023 | Man | 50
zolpidem (10mg)
Neem het al meer dan 10 jaar, bij begin van inname zei mijn familie dat eens ik het had ingenomen zoals een zombie was maar na enkele dagen later was dit voorbij. Ben heel tevreden en tenminste uitgeslapen als ik het neem, wou ermee stoppen en heb het 2 weken volgehouden met resultaat dat is pas om 5u 's morgen kon inslapen en opnieuw wakker werd om 8u30. Inderdaad, Zolp[lees meer...]idem is een drug en benzo maar tenslotte neem ik het liever zodat ik mijn nodige slaap heb en fris kan wakker worden en functioneren overdag.

17-03-2021 | Vrouw | 50
zolpidem (10mg)
Van deze pillen viel ik heerlijk in slaap en werd ik uitgerust wakker. Echter... tijdens mijn zogenaamde slaap deed ik vreemde dingen. Slaapwandelen, gevaarlijke capriolen zoals plat achterover vallen, uit het raam klimmen etc etc. Ik mis mijn slaap ontzettend en ben weer dood en doodmoe maar toch ga ik het nooit meer gebruiken.

24-02-2016 | Vrouw | 50
zolpidem (10mg)
Ik gebruik sinds mijn scheiding , nu 8 jaar geleden 10 Mg zolpidem voor het slapen gaan. In het begin had ik rare bijwerkingen zoals sms berichten versturen met rare text en soms raar brabbelen tegen mn latere partner wat ik me dan de volgende dag niet kan herinneren. Verder slaap ik in 15 min en slaap tot 0700 uur en voel me dan de rest vd dag prima! Doe heeeel soms door [lees meer...]omstandigheden een half pilletje extra maar slaap op 1 pil al jaren prima. Ook als ik wakker wordt voor toilet of als er iets met mijn kind is word ik gewoon wakker en alert, doe mn ding en slaap dan gewoon weer verder. Ik zou graag zonder willen maar ja heb er ook geen last van verder.. Dus tja...

23-03-2021 | Man | 51
zolpidem (10mg)
Hallo ik gebruik nu een 3tal jaar Zolpidem 2x10mg per dag voor het slapen gaan. Daarbij neem ik ook nog 25 mg Quetiapine. Dit alles om na 45 a 1 uur in slaap te vallen. Doe ik dat niet dan val ik niet in slaap, en worden de nachten een hel. Wat moet ik doen, ik wil er wel van af, maar mijn gedachten kunnen er niet vanaf. Ik ben ook bang om te stoppen.

03-02-2018 | Man | 51
zolpidem (10mg)
Medicijn werkt goed. Alleen erg oppassen bij wat langduriger gebruik voor zeer sombere gedachten. Ik ben mijn eigen zaak begonnen en was, en ben nog steeds, erg enthousiast. Toen ik dit medicijn langer dan een week gebruikte zag ik de hele wereld niet meer zitten. Na 1 nacht niet gebruiken waren al mijn klachten van somberheid en neerslachtigheid weg. oppassen dus. Doserin[lees meer...]g aanpassen is een optie maar let op dat de depressieve gedachten er dan ook bij langduriger gebruik niet opsteken want langzaam sluipt het er in. Op dat moment zeker stoppen met dit middel. Je slaapt er wel prima op maar oppassen dus.

17-09-2017 | Vrouw | 52
zolpidem (10mg)
Beste, Ik ben radicaal gestopt met Zolpidem. Het gebruik gaf me vreemde dingen. Ik begon 's nachts te bellen en te sms-en zonder dat ik er 's morgens iets vanaf wist. Het was bangelijk, want ik dacht dat ik gek aan het worden was. Momenteel gebruik ik een voedingssupplement = puur natuurlijk (en eerlijk gezegd versta ik niet waarom geneesheren dit niet voorschrijven!) n[lees meer...]l. Bio-Melatonine Complex van Pharma Nord. Toen ik aan mijn apotheker deze vraag stelde, nl."Waarom schrijven de dokters dit niet voor?" antwoordde ze dat de dokters als het ware verplicht zijn om geneesmiddelen voor te schrijven. En ik voeg eraan toe dat onze politiek in België en waarschijnlijk ook in Nederland veel te veel gelobbyd wordt door de dokters en de apothekers. Deze worden beschermd en aangemoedigd om geneesmiddelen te schrijven. De mensen moeten weten dat slaaploosheid een oorzaak heeft, die misschien elders ligt. Meditatie helpt om rustig te worden. Een dokter die een holistisch onderzoek doet ook. Helaas bestaan er weinig dokters die op deze manier werken. Men zegge het voort!

15-12-2023 | Vrouw | 53

27-07-2022 | Vrouw | 53
zolpidem (10mg)
Weken en zelf maanden niet kunnen slapen

20-10-2019 | Man | 53
zolpidem (10mg)
Door zolpidem is mijn huwelijk kapot. Werk zeer verslavend je vergeet alles en doet de gekste dingen en idd je wil er soms niet van slapen omdat je je beter voelt. Dit is eer een hartdrug. Ik was er zelf ook aan verslaaft geworden maar na ik drie straten verder in een gracht wakker werd ben ik er mee gestopt, en dat was maanden hel om er vanaf te geraken. Groetjes J.

14-01-2018 | Vrouw | 53
Stress
ontspannen is zeer moeilijk voor mij, dus inslapen lukt niet een half uur vooraf zolpidem zorgt er voor dat ik rustig inslaap

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum