Ervaringen met Zolpidem

zolpidem

versuft ongerustheid geheugenverlies concentratieproblemen maagpijn voor misselijkheid/braken rusteloze slaap somber voelen duizeligheid verminderd gezichtsvermogen Angst

Slapeloosheid (104 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

07-03-2021 | Man | 60
zolpidem (10mg)
Ik heb mijn hele leven last van Insomnia, inslaap probleem. Insomnia is een probleem van speciaal mensen met Asperger Syndrome. Hersenen van AS mensen kunnen zeer moeilijk afsluiten, speciaal tijdens de nachtelijke uren. AS hersenen werken anders dan normale hersenen. Hersenen zijn hetzelfde als een zeer grote computer met super geheugen (harddrive) en groot direct [lees meer...]geheugen om alle zaken direct te kunnen interpreteren. AS mensen echter moeten hun directe geheugen aanspreken niet op “automatic mode” maar moeten nadenken zoals puzzels maken. AS hersenen kunnen gemakkelijker crashen dan normale hersenen. Crashen betekent dat AS mensen vaker moeten recapituleren dan mensen met een normale hersenen. Aldus .... Insomnia is een nare situatie voor AS mensen. Inslapen van AS mensen gaat vaker gepaard met een lange(re) wachttijd dan normale mensen. Zolpidem is een inslaper. Temazepam is een doorslaper. Insomnia is inslapen. Zolpidem is dus de enige medicatie om snel(ler) te kunnen inslapen. Zolpidem intake voor mijzelf is de enige -en perfecte oplossing om snel te kunnen inslapen. Zolpidem voor mijzelf heeft geen enkele bijwerking. Alleen de situatie dat ik zo ontzettend diep heb geslapen, dat ik mijzelf circa 30 minuten de tijd moet gunnen om weer in de wereld te zijn. Zolpidem heeft voor mijzelf geen enkele gewenning. Ik gebruik Zolpidem al 8 jaar elke dag 1 tablet van 10 Mg. Soms breek ik het tablet in tweeën, dus 5 Mg, als ik zo vermoeid ben, maar ik niet in slaap kan geraken. Zolpidem is dus de enige medicatie om snel -en goed -en juist in slaap te vallen. Zolpidem wordt vergoed door elke zorgverzekeraar. Huisartsen moeten Zolpidem voorschrijven omdat Insomnia de taak is van een huisarts. Insomnia is geen taak, dus geen zaak van een psychiater. GGZ zijn psychologen -en psychiaters. GGZ denken dat zij de juiste behandelaars zijn van het Insomnia probleem, maar dat is niet waar. De huisarts is de aangewezen persoon om Insomnia te behandelen, en zijn/haar taak is om Zolpidem voor te schrijven. Zolpidem is perfect. Zolpidem is 100% de enige -en perfecte oplossing om eenieder’s probleem van Insomnia te behandelen. Zolpidem ... Paul

14-05-2019 | Vrouw | 60
zolpidem (10mg)
Na een burn-out. En overgang werd mijn slaappatroon zeer slecht. Ik sliep nog maar zo’n 2 a 3 uur. Ik heb andere middelen geprobeerd en ben uitgekomen op zolpidem. Ik slik het de laatste 3 kaar elke avond 10 Mg. Ik val er redelijk van in slaap voor zo’n 4 uurtjes. Dan weer klaarwakker en uitbied en na zo’n 2 uurtjes lukt het me vaak weer om te slapen. Ik heb nog nooit ra[lees meer...]re dingen gedaan of meegemaakt. Ja wel eten in de nacht. Ben ook niet suf of duf. Ik voel me smotsend normaal al ben ik wel vaak moe.ik wil aan de ene kant kijken of ik zonder kan maar zie gelijktijdig weer tegen die nachten wakker moeten zijn op. Dus voor mij blijft het maar zo het nu gaat

12-01-2023 | Vrouw | 62
zolpidem (10mg)
Het is een inslaper Sporadisch te gebruiken bij niet kunnen slapen. ... Neem het alleen indien hoogstnodig. ..Dus niet elke avond Het werkt goed. .

21-06-2015 | Vrouw | 62
SLAAP NIET KUNNEN VATTEN EN DAN ELLKE UUR WAKKER KOMEN

02-02-2024 | Vrouw | 63
zolpidem (10mg)
Ik had altijd zopiclon en nam dan een halve,sliep ik 7 uurtjes op,niet meer leverbaar en kreeg ik zolpidem,met een hele slaap ik maar 4 uurtjes,wil de zopiclon terug!

24-01-2024 | Vrouw | 63
zolpidem (5)
5 mg is niet veel, dus matig effect bij inslapen. Slaap wel beter door.

05-09-2023 | Vrouw | 63
Angst
Ik ben vrouw van63j ik had altijd werk in 2 ploegenstelsel en sliep goed maar met in pensioen te gaan was ik zo moe niet meer en tegelijk brak COVID uit ik kreeg last om in slaap te raken via huisarts begonnen met zolpidem halve tablet dus 5mg slaap er zeer goed van en kan de dag goed functioneren. Ben alleen onrustig wanneer het op lange duur genomen wordt dat de hersen[lees meer...]en ervan achteruit gaan zou di waar zijn?

15-05-2020 | Vrouw | 63
zolpidem (10mg)
Hielp ook niet tegen slapeloosheid. Doet bij mij helemaal niks. Dus ook geen bijwerkingen. Ook Seroquel laat mij niet slapen. Het lijkt wel of er niets anders dan pammen (Oxazepam etc.) bestaan waarmee ik nog enigszins wat uurtjes slaap.

16-08-2022 | Vrouw | 64
zolpidem (10mg)
Slecht slapen is een familiekwaal, piekeren 's nachts, komt veel voor. Ik wilde dat leven niet, altijd slecht slapen..... dus in overleg met de huisarts met Zoldpidem 1 tablet voor het slapen gaan, gestart, ruim 30 jaar geleden. Op eigen initiatief na een paar maanden overgestapt op een 1/2 tablet. Ik ben er ontzettend tevreden over, en blij mee, heb nooit geen slaappr[lees meer...]oblemen meer. Het werkt ook snel en goed, na een half uur/45 minuten, ben ik in droomland. Ik ervaar ook geen bijverschijnselen, maar ik moet er wel voor zorgen, dat ik ze altijd op voorraad heb, of voldoende meeneem als ik op vakantie ga, wat je kunt er donder op zeggen, als ik het halve tabletje niet inneem, dat ik die nacht niet slaap. Je kunt dat verslaving noemen...... maar als een half tabletje mij een goede nachtrust oplevert, dan zij dat maar zo. Mijn man gebruikt het nu ook, sinds hij ongeneeslijk ziek is en in zijn terminale fase zit. hij heeft er ook heel veel baat bij. Ik heb het meerdere mensen al aanbevolen....... maar een goed gesprek vooraf met je huisarts vind ik wel een must.... ik weet natuurlijk niet hoe een ander op dit medicijn reageert. Succes!

02-02-2019 | Man | 64
zolpidem (10mg)
Door zorgen om mijn medische toestand kan ik de laatste drie weken moeilijk inslapen omdat het piekeren mij wakker houdt. Mijn huisarts schreef me Zoldipem 10 mg voor als hulpmiddel. Omdat ik bang ben van slaapmiddelen, neem ik slechts af en toe 1 tablet in voor het slapengaan. Na inname val ik vrij snel in slaap, maar na een uurtje of drie ben ik opnieuw wakker. Ik herin[lees meer...]ner me weinig van mijn dromen, maar ze lijken me altijd heel bizar. Eerlijk gezegd slaap ik beter en langer als ik een paar glazen wijn heb gedronken, maar daar moet ik dan weer heel voorzichtig mee zijn en ik combineer het niet met slaaptabletten. Gelukkig moet ik niet meer gaan werken, dus het is geen ramp als ik niet uitgeslapen uit bed kom. Vaak kruip ik na de middag met een boek in mijn zetel, en mits wat geluk val ik dan in slaap. Zelfs na een uurtje voel ik me dan beter dan na een kunstmatige slaap. Zolpidem werkt voor mij dus een beetje (makkelijk inslapen), maar echt helpen doet het me niet.

05-09-2016 | Man | 64
Jeuk
Ik had sterke allergische reactie met veel jeuk van andere medicijnen. Hielp me inslapen en soms doorslapen. Jeuk is nu veel minder en ga nu stoppen met zolpidem. Ben van oudsher een goede slaper. Ik vind het geen sterk medicijn. Kan nog uren wakker blijven na inname. Geen merkbare bijwerkingen en na goede nachtrust geen sufheid o.i.d.

15-05-2016 | Man | 64
zolpidem (10mg)
Ik kreeg zolpidem voorgeschreven tijdens en na de chemotherapie die ik tweemaal heb gehad, ook na de stamceltransplantatie's en verder. Bij einde opname drie jaar geleden overgeschakeld,tidelijk, op lormetazepam en toen ik thuis was mezelf verplicht te stoppen met die lormetazepam te nemen, was na twee weken ervan ontwend. Sinds half oktober 2014 terug zolpidem gekregen zo[lees meer...]nder dat ik het besefte, tijdens coma en hele tijd nadien. Door de bijwerkingen was bij mij het gevoel dat ik het verkeerde slaapmiddel kreeg, dan lormetazepam voorgeschreven gekregen van de specialist en nu door de huisdokter. Ik nam Topamax (grote bijwerking was slapeloosheid) en nu nog Keppra hetgeen dezelfde bijwerking van slapeloosheid geeft. Probeer af te bouwen maar lukt me nu niet, lig teveel en te lang wakker.

06-12-2015 | Vrouw | 65
Artrose

30-07-2022 | Man | 67
zolpidem (10mg)
Na Unisom het beste middel, kan makkelijk overslaan als ik weer tot rust gekomen ben de lockdowns in China met alle beperkingen zijn bij mij vervlakt door de goede slaap zeer effectief

29-01-2018 | Vrouw | 69
zolpidem (10mg)
Na een operatie kreeg ik in het ziekenhuis een halve voor de nacht. Heerlijk geslapen en nu 2 jaar verder slik ik nog steeds iedere avond een halve. Niet 1x een hele hoeven nemen. Dit volstaat voor een fijne nachtrust. Nergens last van, geen bijverschijnselen. Helemaal niets! Maar wel de zekerheid van uitgeslapen wakker worden.

26-07-2017 | Man | 78
zolpidem (10mg)
Wakker geworden 3 uur na inname van medicijn, volledig in paniek en uit bed gegaan, vervolgens op de bank in de kamer gaan liggen. Kwam er na een tijd achter, waarover het ging: Het betrof een "uit te voeren taak", alles was duidelijk in beeld. Alles was "duidelijk waarneembaar". Doodeng.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum