Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

duizeligheid oorsuizen slapeloosheid

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

17-09-2023 | Vrouw | 42
ADHD
Da's niet door het nieuwe medicament dat ge u ellendig voelde maar zeker omdat ge dat antidepressivum gestopt was. Psychofarmaceutische geneedmiddelen zijn namelijk altijd zeer verslavend (daardoor had ge dat slecht gevoel, want afbouwen of stoppen is meestal bijna onmogelijk omdat ze zo verslavend zijn fysisch en geestelijk. Dat moet ge zeker niet onderschatten. Vandaar d[lees meer...]at meeste ook levenlang worden voorgeschreven. Stopt ge ermee dan krijgt ge serieuze ontwenningsverschijnselen).

14-09-2023 | Vrouw | 42
Overspannen/burn-out
Neem al 14 jaar Sipralexa voor mijn angststoornis waardoor ik deze vrij goed onder controle heb maar door bijkomende problemen met depressie en volledig geen energie meer te hebben 7 jaar geleden heb ik Wellbutrin 300 bij gekregen van mijn psychiater. Dit voor energie te geven. Dit heeft me wel enorm geholpen om te functioneren. Als ik het medicijn te laat inneem ‘s ochten[lees meer...]ds dan heb ik slapeloosheid ‘s nachts dus neem het rond 10u in. Heb vóór Sipralexa en Wellbutrin ook paroxetine gebruikt maar dit kon ik niet meer verdragen plots na enkele jaren. Venlafaxine had geen effect bij mij.

11-09-2023 | Vrouw | 20
Psychische klachten
Ik slik nu ongeveer 2 maanden de gewone/merkloze bupropion, voor depressieve klachten en ADD. Ben er best wel tevreden mee. De eerste 2 weken enorm last gehad van bijwerkingen, super depressed, angstig en emotioneel. Daar nu totaal geen last meer van, maar ik heb wel meer moeite met inslapen, heb vaak nare dromen en merk ook dat ik meer zweet dan hiervoor. Ik ben dit midde[lees meer...]l met name gaan slikken vanwege vanwege heftige PMS en menstruatie, maar ook het stukje ADD is mooi meegenomen aangezien ik geen Ritalin of Concerta mag slikken ivm eetstoornis. Ik ben sinds de start van dit middel mijn laatste 2 menstruaties geheel klachtvrij doorgekomen, dit is een wonder. Ook heb ik los van mijn cyclus veel meer grip op mijn emoties, geen wekelijkse mental breakdowns en kan me veel sneller over tegenslagen heen zetten. Wat de ADD betreft heb ik nog niet heel veel gemerkt. Ik merk denk ik wel iets meer doorzettingsvermogen, maar de algehele motivatie is vaak nog ver te zoeken. Al vermoed ik dat dit ook door stres kan komen. Dit maakt het dus wat lastiger voor mij om het te beoordelen.

08-09-2023 | Man | 66
Psychische klachten
Ik ben een man van 66 en heb al sinds m'n 14e jaar een gegeneraliseerde angststoornis. Meer dan 30 jaar Seroxat / Paroxetine gebruikt, dat ongeveer 3 jaar terug langzaam zijn werking begon te verliezen,. Heel even Venlafaxine geprobeerd, maar tijdens de aanloopperiode heb ik 2 dagen gruwelijke hoofdpijn gehad. Toen maar weer terug naar de Paroxetine. Sinds vrijdag 1 sept[lees meer...]ember heb ik Wellbutrin 150 mg gekregen ('s avonds innemen) i.c.m. 20 mg Paroxetine de volgende ochtend. Ik weet dat het onmogelijk is, maar ik heb sinds de eerste Wellbutrin totaal geen last meer van de angsten. Ik ga ervanuit dat dit niet blijvend is, want het is m.i. abnormaal dat ik helemaal geen last heb gehad van de beruchte bijwerkingen. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? Ik kan hiermee even niet maar mijn psycholoog want die is met vakantie tot begin oktober. Nogmaals mijn vraag: wie herkent dit? Dit is geen onzinverhaal, laat dat duidelijk zijn.

02-09-2023 | Vrouw | 64
ADHD
naar 300 mg terug naar 150mg.eff afkijken hoe ik me dan voel.andets stoppen.

01-09-2023 | Vrouw | 53
bupropion (300mg)
Ik vind echt jammer dat ADHD hier niet genoemd wordt Vrouwen met ADHD n de overgang krijgen vaak verergering van hun ADHD klachten. Dit soort het lagere oestrogeen spiegel , oestrogeen werkt een beetje als dopamine inde hersenen en als die spiegel bij vrouwen met ADHD vangt dat een beetje het tekort aan dopamine op. Als deze oestrogeen spiegel dus zakt door de overgang[lees meer...] zie je vaak bij vrouwen met ADHD dat ze extreem moe, veel drukker hoofd en bijna niet meer opgang komen , ofwel verergering van de ADHD klachten. Welbutrin is dan een veelgebruikte toepassing en wordt over het algemeen als zeer effectief ervaren. Zou goed In als jullie ADHD als.toepassing toevoegen

28-08-2023 | Vrouw | 63
Psychische klachten
sins het gebruik van bupropion.slecht inslapen en doorslapen nachtmerries. hoofdpijn.piep in hoofd.kreeg voorgeschreven voor mijn adhd.nou erg rustig word ik er niet van.wel wat geconcentreerd. hiervoor slikte ik venlavaxine.werd daar dik van heb nu ook verhoogde suiker.20 kilo aangekomen.

21-07-2023 | Man | 41
ADHD
Ik kreeg eerst bupropion een paar maanden. Daarvan kreeg ik elke dag hoofdpijn. In de avond moest ik vaak iets innemen hiervoor. In het begin kort slapen. De eerste week was echt vreselijk. Ik voelde mij echt heel erg opgejaagd en onrustig en slecht in mijn hoofd. Verder had ik een droge mond ook. Dit merk is echt een heel ander verhaal. Ik heb nergens last van. Misschien[lees meer...] is het wel een placebo. Het is in ieder geval een verademing om nu Welltrubin te krijgen. Wat ik heel fijn vind is dat dit medicijn mij niet afvlakt en mijn libido er gewoon is. Het maakt mij niet perse rustiger denk ik, maar ik kan mij nu urenlang focussen op gamen, lezen of gitaarspelen. Echt actiever dan normaal ben ik niet. Ik word ook nog steeds snel boos. Pieker ook nog. Maar het is gewoon beter dan alle andere middelen. Het is niet slecht voor mijn lichaam. Mijn hartslag is normaal en eetlust ook en ik voel mij gewoon mezelf.

18-07-2023 | Vrouw | 41
bupropion (150mg)
Ik ben begonnen met bupropion, omdat ik mijn sertraline af wil bouwen. Ik heb weinig bijwerkingen gehad, ik ben een stuk rustiger. Ik heb twee jonge kinderen en raak minder gefrustreerd (waar ik eerst snel kon ontploffen) Ik merk dat mijn hoofd wat meer geordend is.

24-06-2023 | Vrouw | 41
ADHD
Ik slikte eerst anti depressieva serataline voor angstoornis Daar ging ik best goed op. Behalve dan voor de adhd klachten. 41 en diagnose gekregen. Serataline stoppen en deze starten. Ik heb me nog nooit zo ellendig en rot gevoeld. Veel huilen, leven niet meer zien zitten en echt downgedachten. Kon niet meer eten. Viel 4 kg af in 3 weken. Compleet mezelf kwijt. H[lees meer...]ele dagen suf. Na 3,5 week gestopt omdat ik echt mezelf totaal kwijt was.

13-06-2023 | Vrouw | 52
Chronische depressie
Voor mij was bupropion een rampzalig middel. Slaapproblemen had ik al, maar met bupropion sliep ik bijna helemaal niet meer. De versnelde hartslag vond ik het het vervelendst. Die was de hele dag vrij hoog, maar 's nachts liep hij zelfs op tot rond de 120. Dan heb je dus continu het gevoel dat je net een flink stuk hebt hardgelopen en slapen lukt dan zeker niet. Deze bijw[lees meer...]erkingen werden eigenlijk pas na een week of 2 erger; de eerste weken had ik weinig last. In week 3 is de dosis opgehoogd van 150 naar 300 mg, omdat ik geen positief effect merkte, en toen werd het pas echt erg. Zelfs als er een positief effect was geweest (voor de depressie) dan was ik nog gestopt want de bijwerkingen waren niet te doen. De spiertrekkingen waren ook best beangstigend. Ik moest van de huisarts eigenlijk afbouwen, maar heb dat niet gedaan, omdat ik me niet kon voorstellen dat ontwenningsverschijnselen erger konden zijn dat de bijwerkingen. Gewoon in 1 keer gestopt, zonder problemen. Deze klachten waren toen zeer snel verdwenen, alleen de opgezette vingers hield nog even langer aan.

29-05-2023 | Vrouw | 32
Chronische depressie
Eindelijk iets gevonden wat werkt voor mij! Ik ben elke dag dankbaar en verbaasd over hoeveel meer energie ik heb. Ik kan veel meer aan en herstel ook sneller na vermoeidheid/overprikkeling.

08-05-2023 | Vrouw | 53
Chronische depressie
Ik kreeg Wellbutrin 150 voorgeschreven omdat ik in depressie raakte na rouw en Citalopram na enkele maanden nog te veel bijwerkingen had. Ook omdat ik last heb van artrose en bij gebruik Citalopram geen ontstekingsremmers gebruikt mogen en je geen libido meer hebt. De eerste paar dagen heel erg ziek. Hele hoge koorts, hoofdpijn, buikklachten. Dacht aan griep, maar kan ook [lees meer...]een probleem met serotonine zijn geweest door de plotse overstap tussen de twee medicijnen. Twee weken afzien. Na drie maanden word ik steeds somberder, zin in leven ebt steeds verder weg. De hitte/zweetaanvallen die ik heb van dit medicijn zijn steeds frequenter en echt heel erg onplezierig. Wel regelmatige stoelgang sinds gebruik van dit medicijn en socialere gevoelens tot zelfs te emotioneel medeleven. Bijvoorbeeld huilen als ik vrachtwagen met biggetjes zie die op weg zijn naar de slachterij.

01-05-2023 | Vrouw | 37
Psychische klachten
Ik voel mij helderder van geest en dagelijkse taken gaan mij makkelijker af. Ik heb meer concentratie en doorzettingsvermogen, aan het eind van de dag constateer ik meer uit de dag te hebben gehaald ,wat mij echt een goed gevoel geeft! Bijvoorbeeld In de supermarkt voel ik mij op mijn gemak en kan de producten beter vinden zonder overspoeld te worden door van alles. De[lees meer...] lichte piep in mijn oor als bijwerking valt daarbij in het niets. Ik kan weer lange gesprekken voeren zonder daarna helemaal moe te worden. Sociaal gezien heb ik meer zin om met vrienden af te spreken, tijdens werk gaat het communiceren mij makkelijker af. En geen middag dutjes meer! Waardoor ik mij levendiger voel. Voorheen voelde ik mij vaak een spons die te veel opnam en waardoor ik snel uitgeput en overspoeld was, maar met deze medicijnen voel en zie ik op verschillende fronten echt een goede verbetering! Super fijn om weer levendig de dag door te komen!

20-04-2023 | Vrouw | 31
ADHD
Mijn psychiater had mij op deze medicatie gezet omdat mijn symptomen van Adhd erger geworden waren. Ondertussen weet ik dat ik ook depressief was. In het begin ging alles goed maar dan kreeg ik angsten als ik naar de supermarkt ging of als ik door een menigte van mensen moest gaan. Niet evident aangezien ik op conventies werk. Het afbouwen is enorm moeilijk. Van 150 na[lees meer...]ar 75 ging enorm vlot maar van 75 naar 37,5 en 0 was echt een hel. Momenteel dag 2 zonder pil maar het minste dat ik mij opjaag heb ik de neiging om het te pakken. Dit is nu maand 4 dat ik afbouw en het is echt moeilijk om ervanaf te geraken. Enkel afbouwen als je absoluut géén stress hebt raad ik persoonlijk aan. Mijn verloofde wist me te zeggen dat deze medicatie gans mijn persoonlijkheid heeft veranderd. Ik ben niet meer zo opgewekt als vroeger. Hopelijk komt dit snel terug eens ik er volledig vanaf ben. Succes aan iedereen die ermee begint.

02-04-2023 | Man | 42
Psychische klachten
Ik slik nu bijna een half jaar bupropion tegen angsten, maar het lijkt wel dat het er alleen maar erger van wordt. Ook zit ik inmiddels al een maand in een behoorlijke dip/depressie. Ik ben zo lamlendig, ik wil alleen maar slapen (Wat niet lukt ook al ben ik doodop), ik heb 0 energie. Ik heb besloten te gaan stoppen. Dus komende tijd afbouwen en dan ga ik het over [lees meer...]een andere boeg gooien, namelijk microdosing. Ik hoop zo dat dit positieve effecten zal hebben. Reguliere medicijnen helpen simpelweg niet of onvoldoende (paroxetine. venlafaxine niets helpt)