bupropion

Psychische klachten (16 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

27-04-2020 | Vrouw | 42
ADHD
Vorig jaar werd de diagnose ADHD vastgesteld. Iets wat ik al lang wel dacht, maar dat doet nu niet ter zake. Naast therapie ook gestart met medicatie. Zo ongeveer alle “traditionele” medicatie geprobeerd, maar die verdroeg ik absoluut niet. Als laatste “redmiddel” gestart met Wellbutrin. Opgebouwd van 150 naar 300 mg in een week. De 150 gaf geen bijwerkingen, de 300 wel.[lees meer...] Ik werd misselijk en duizelig. Terug gegaan naar 150, en na een aantal weken weer 300 geprobeerd. Dat gaf slechts een aantal dagen minimale bijwerkingen, prima mee om te gaan. Het middel heeft me rust gegeven. Mijn gedachten gaan niet meer met 100 km per uur alle kanten op! En, voor mij echt geweldig, ik slaap voor het eerst sinds zoveel jaren weer zonder slaapmedicatie! Ik heb zoveel meer energie, echt erg fijn. Het is dus voor mij een geweldig medicijn, en ik vind het belangrijk voor andere mensen om te lezen dat het niet alleen maar kommer en kwel is :-)

16-04-2020 | Vrouw | 24
ADD
Ongeveer 1,5 maand geleden ben ik begonnen met 150g Wellbutrin. Dit omdat ik erg veel last heb van ADD in mijn dagelijkse routine. De eerste 2 weken waren niet prettig; veel hoofdpijn, slechter zicht (alsof ik soms van een afstandje alles bekeek), zweten in de nacht, droge mond. Dit ging gelukkig na 2 weken voorbij en ik voelde me fijner. Rustiger in mijn emoties. Niet mee[lees meer...]r zo snel in paniek raken. Ook kreeg ik dit te horen van mijn omgeving dat ik erg rustig was geworden en dat het fijn is. Ik merkte dus wel verschil maar voor mijn gevoel had ik nog altijd een add-storm in mijn hoofd. Toen heb ik besproken met mijn psychiater om het te verhogen naar 2 x 150g om dit uit te testen. Ik zit nu in mijn eerste week en het voelt totaal niet prettig, veel misselijk geweest, erg weinig eten etc. Hopelijk gaat dit voorbij en heb ik er wat aan, zo niet ga ik weer naar 1x 150g per dag. Al bij al, het heeft me nu al geholpen.

10-04-2020 | Vrouw | 34
bupropion (150mg)
Al twee keer in mijn leven een periode wellbutrin genomen. De eerste keer Was ongeveer 10 jaar geleden en toen een aantal jaar blijven doornemen (ik denk 3), voor een hevige depressie. Onlangs nog eens 6 maanden om de winter te overbruggen (nu net gestopt). De eerste 4 weken voel je je loom en lethargisch, kan je alleen in de zetel hangen. Vreemd gevoel voor een medicijn d[lees meer...]at energie zou moeten geven. Maar vanaf de vijfde week ebt dit weg en voel je je beter. Wel wat opgedraaid soms, maar niet storend. Geen depressieve stemming meer, maar ook niet in een roes. Lijkt alsof je niets neemt, maar je hebt gewoon geen onverklaarbare dieptes meer. Mijn eetlust verdween wel beide keren, wat niet fijn is. Daarom ben ik er nu mee gestopt, dit nadeel woog niet meer op tegen de reden waarom ik begon (milde depressie in de herfst).

29-03-2020 | Vrouw | 43
bupropion (300mg)
Nog nooit zo ziek geweest, bijna een maand volgehouden maar toch moeten afbouwen. De ene dag 150 mg, de andere 300 mg. Het gaat nog steeds moeilijk maar ik kan al wel terug functioneren. Enige positieve is vermindering in eten en verdwijnen van zin in zoetigheid.

02-03-2020 | Vrouw | 25
bupropion (150mg)
Week 3 van deze opbouw hel. Had gehoopt na 2 weken effect te hebben. 1e dag na slikken een hele heftige buikgriep gekregen. Dacht dat dit een virus was maar bleek een reactie te zijn op t medicijn. Heel veel moeten overgeven en diarree. Mijn maag was ontzettend gevoelig voor dit medicijn. Nu 3 weken verder nog steeds erg down, last van mijn maag en darmen, elke dag misseli[lees meer...]jk, gevoeliger voor overgeven, hoofdpijn en een droge mond. Ik ga t nog 1 week aanhouden en als t dan niet begint te werken stop ik ermee. Wie weet gaat t nog helpen. Hoop dat deze verschrikkelijke zieke maand niet voor niets is geweest.

01-03-2020 | Man | 24

23-02-2020 | Vrouw | 26
bupropion (150mg)
Voor mij was dit een wondermiddel. Depressie is geheel verdwenen en niet weer teruggekomen na zo'n 2 maanden gebruik. In het begin wel wat last gehad van bijwerkingen (prikkels kwamen overdreven hard binnen) maar dat verdween wel binnen twee weken. Ik gebruik dit in combinatie met een halve pil mirtazepine 15mg voor de nacht omdat ik anders niet goed slapen kon. Werkt prim[lees meer...]a. Slaap altijd goed! Gebruikt het nu zo n 2 jaar.

11-02-2020 | Vrouw | 61
bupropion (300mg)
Vecht tegen depressie ruim 10 jaar. Leefde geïsoleerd, meed zelfs contact met mijn kinderen e ouders. Geen energie. 9 Maanden geleden Wellbutrin! Dat veranderde mijn leven ingrijpend. Van de ene dag op de andere. Zonder bijwerkingen! Mijn levenslust, mijn eigen ik is terug! Ik onderneem opnieuw dingen. Ik zoek contact met anderen. Mijn deur staat open ipv op slot! Vreemd[lees meer...] gevoel dat mijn geluk in dat tabletje zit. Maar ik ben absoluut voorstander van Wellbutrin!

09-02-2020 | Vrouw | 29
ADD
Ik kreeg Bupropion voorgeschreven door de psychiater omdat ik ADHD heb en niet tegen Ritalin kan. De eerste 3 weken zijn echt een hel. Ik had enorm last van een hoge schelle piep in m'n oor, die de eerste paar dagen heel hard was waardoor ik niet kon slapen, maar na een week zakte het zo goed als volledig weg, af en toe hoor ik het nog een beetje maar het is zeker te doe[lees meer...]n. Ik was die weken (mede door de piep in m'n oor) erg angstig en zag de toekomst er somber uit. Ik had ook erg spijt dat ik met deze medicijnen begonnen was en was zelfs kwaad op mijn psychiater. MAAR! Na de eerste 2-3 weken zakten de bijwerkingen en begon ik toch wel profijt te voelen van de medicijnen. Ik ben minder angstig, ik ben rustiger in m'n hoofd, minder impulsief. De piep in m'n oor is voor 95% weg. Het is er nog maar in zo kleine mate dat ik het de meerderheid van de tijd niet hoor. Soms is het wat harder dan anders maar dat is ook snel weer over als je je focust op iets anders. Ik hoop natuurlijk dat de piep volledig zal weggaan, maar dat weet ik dus nog niet.

29-01-2020 | Vrouw | 21
ADD
Ik slik sinds 6 weken 150mg bupropion van het merk Sandoz. Ik gebruik dit voor mijn ADD klachten. Altijd onrust in mn hoofd, vergeetachtig, te laat komen, niet kunnen concentreren en veel dagdromen. Ook veel moeite me tot iets te zetten en weinig energie. Door alle klachten ben ik erg onzeker geworden. Na dexamfetamine en methylfenidaat te hebben geprobeerd ben ik bij dit [lees meer...]medicijn terechtgekomen. Van de andere medicijnen kreeg ik nare bijwerkingen en voelde ik me mezelf niet meer. Maar over dit medicijn ben ik erg tevreden! In het begin wat bijwerkingen zoals hartkloppingen, maagzuur en vermoeidheid. Dit is na 3/4 weken overgegaan. Het is niet dat alle klachten ineens verdwijnen maar ik merk toch een duidelijk verschil. Meer energie, minder chaotisch, minder stress, iets betere concentratie en prikkels kan ik veel beter verdragen. Normaal was ik na een uurtje op een drukke locatie soms al uitgeput van alle prikkels en moest ik mezelf afzonderen om weer "op te laden". Nu heb ik daar geen last meer van. Heel erg blij met dit medicijn. Misschien ooit ophogen naar 300mg. :)

27-01-2020 | Vrouw | 31
ADHD
Ik heb ADHD en ASS. November begonnen met 150 mg. De eerste 2 weken waren een hel. Maar goed. Het was voor een 'goed doel' dacht ik. Maar na 4 weken nog zo depressief en angstig als wat! Ik ben een totaal anders persoon geworden!! Durf de deur niet meer uit en heb een sociale angststoornis ontwikkeld door deze rotzooi. 31 dec. De dosis verhoogd. want volgens de psych ha[lees meer...]d ik nog niet alles uit de wellbutrin gehaald. Het is alleen maar erger geworden en zit nu midden in een depressie. Allemaal door deze rotzooi! Heb je ADHD en autisme? Gebruik deze zooi dus niet! Ik ben nu aan net afbouwen en voel me iets beter. Wellbutrin heeft mij kapot gemaakt

26-01-2020 | Man | 31
ADHD
Dit medicijn was het eerste medicijn dat ik begon te gebruiken omdat me verteld werd van makkelijke manier van gebruik je hoefde het maar een keer per dag te gebruiken, en dat de bijwerkingen minder waren. Na het gebruik voelde ik voor het eerst wat het is om me normaal te kunnen foucusen, werd verdrietig van alles wat in me leven verkeerd was gaan lopen puur omdat ik geen[lees meer...] behandeling voor ADHD had aangenomen. Alleen het medicijn begon in de loop van tijd minder goed te werken geen idee waarom, verder kreeg ik er ook veel haaruitval door wat verschilt per persoon heb ik gehoord.

10-01-2020 | Vrouw | 40
bupropion (150mg)
Overal uitslag ik bleek allergisch te zijn voor deze medicatie

08-01-2020 | Vrouw | 29
bupropion (300mg)
Heb dit medicijn 4 maanden in totaal geslikt, omdat mijn depressie het lastig voor me maakt om me te motiveren voor de dag, meer energie, etc. Eerst begonnen met 150mg per dagen na 2 maanden verhoogt naar 300mg. Ik kon het medicijn op de lage dosis prima verdragen. De enige bijwerking die ik in het begin opmerkte was een verminderd honger gevoel, maar dit ging na een week [lees meer...]of 2 over. Helaas heb ik niet veel baat gehad bij dit medicijn. Na twee maanden de dosis verhoogd naar 300 mg om te kijken of dat een verschil zou maken, maar ik begon na een paar weken last te krijgen van een snelle hartslag en een continu nerveus gevoel. Het gevoel is vergelijkbaar alsof ik teveel koffie op had. Uiteindelijk na 4 maanden besloten om dit medicijn maar te staken, omdat ik het nut er niet van inzag om iets te blijven slikken omdat het effect niet is waar ik naar op zoek ben. Ik wil in de toekomst een medicijn proberen wat mijn stemming te verbeteren.

29-12-2019 | Vrouw | 39
ADHD
Ik gebruik dit medicijn voor chronische depressie en adhd klachten. Ik slik 450mg per dag. Ik gebruik het samen met andere medicatie hiervoor zoals Escitalopram, Methylphenidaat. In het begin merkte ik niet veel omdat de startdoseting 150mg was. Nadat ik meer ging gebruiken was het alsof mijn hoofd helderder was en ik veel meer kleuren zag die ik eerder ooit zo opmerkte[lees meer...]. Voor mij werkt een combinatie het best omdat ik meestal veel meer nodig heb dan een ander.

22-12-2019 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Binnen 3 dagen was ik in staat om van een flat af te springen. Onmiddellijk gestopt dus. Voor mij levensgevaarlijk..