Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

duizeligheid oorsuizen slapeloosheid

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

26-03-2022 | Vrouw | 22
Psychische klachten
Ik slik nu zo’n 2,5 week welbrutin 150 mg. En ik merkte al gelijk dat dit helemaal niks voor mij was, ik sliep super slecht, ik was heel erg verdrietig om alles en ik had mega hartkloppingen tot de dag van vandaag. Ik heb altijd al angst en paniek en soms hartkloppingen gehad maar dit medicijn verergert het alleen maar en ben ik erg bang. Heb zelfs ziekenhuis gebeld omdat [lees meer...]ik dacht dat het niet goed ging. Ik moet nog 1,5 week slikken en daarna bespreken met de dokter hoe het heeft gewerkt, maar ik ga gelijk maandag bellen en zeggen dat ik meteen wil stoppen! Het is niet voor mij en merk dat ik alleen maar depressiever ervan wordt

17-03-2022 | Man | 38
Psychische klachten
Helpt bij mij bij de ADHD en voor mijn “korte lontje” en impulsiviteit. Heeft voor mij en voor onze relatie echt aan mee geholpen in positieve zin😉😕 Kan me beter concentreren en weet beter wat ik wil gaan zeggen omdat je er iets meer tijd voor krijgt in je hoofd.

04-03-2022 | Man | 36
bupropion (150mg)
Ik hoop een goede ervaring met jullie te delen wat dit medicijn doet (voor ADHD en Depressie). Ten eerste snap ik niet dat er maar of 150MG of 300MG varianten zijn. Waarom is er geen 75MG? En stel je gebruikt dit middel 1 jaar lang dan moet je ineens stoppen, want er is geen lagere dosis, toch gek? Hoe zit het dan met verwachte ontwenningsverschijnselen? Maar goed, ik heb[lees meer...] na 3 weken moeten stoppen, want ik werd te angstig en te afgevlakt. Ik voelde totaal mezelf niet meer en het werd steeds erger. Ik heb het genomen voor mijn ADHD en depressieve klachten. Het medicijn maakt je veel minder snel in je handelen en associëren + creativiteit. Als je jouw collega’s hoort grappen maken en je wilt inspringen lukt het niet, je bent minder snel. Ik voelde alsof ik op slot zat. Ik vergat ook complete gesprekken, heel irritant als je moet werken en het wéér moet vragen. Ik was vaak niet bij met m’n hoofd. Soms tijdens het douchen wist ik niet meer of ik nu shampoo in m’n haar had gedaan of niet. In het begin enorm veel energie, het hele huis doen, alles oppakken etc. Dus enorme onrust, maar wel initiatieven starten. Ik sliep wel goed, maar wel met supplementen (5-htp, valeriaan, GABA) en soms Temazepam. Overdag soms Oxazepam bij de agitatie en de angst. Ik was soms heel geïrriteerd en sacherijnig. Ben ik dus niet van nature. Ik slikte overdag 2 maal 5-htp (50mg, in de ochtend en middag) om mijn stemming te verbeteren. Dat hielp wel. GABA helpt ook om rustig te worden in je hoofd. Ik heb ook dagen ik me super voelde! Alsof ik aan de XTC, mega blij en alsof je de dag aankan / niet hoeft te overleven, dat vond ik fijn maar ook iets te blij was het. Je zag het ook aan me. Dit medicijn heeft me wel in 3 weken 3 jaar ouder gemaakt. Het medicijn is is een soort amfetamine (zelfde als Ritalin en Dexamfetamine van gemaakt zijn). Je krijgt er een drugskop van. Ik heb ook een dag gehad van veel zelfmoordgedachten en een dag dat ik totaal niet meer snapte wie ik was, alles om me heen was kut en mijn leven was een puinhoop(dat dacht ik, maar dat is relatief en niet waar). Soms voelde ik me weer een dag helemaal super en dan nam ik medicatie en werd ik weer de depressieve kant op gegooid. Gek spul! Toch zette ik gewoon door, maar de angst en de vergeetachtigheid hebben ervoor gezorgd dat ik in de derde week ben gestopt met dit middel. Want dat is het echt niet waard en trok het niet meer. Zo kon ik echt niet functioneren. Als je dit middel neemt zou ik echt eerst gaan thuiswerken om te proberen hoe het valt. In het begin zijn teveel prikkels juist niet gewenst en wordt je geïrriteerd van alles. Mijn persoonlijkheid veranderde en ben liever gewoon mezelf die ADHD heeft en niks mis mee is. Als je ADHD hebt moet je goed onthouden dat je brein niet “ziek” is, maar gewoon anders werkt / anders gebouwd is dan “normale” mensen. Het wilt niet zeggen dat je dingen niet lukt of aankan. Ik neem nu 5-htp 50 mg nachts en 50 mg overdag. Ook vitaminepillen, magnesium en shakes. Veel sporten. Als de focus echt nodig is neem ik af en toe een kortwerkende medicatie zoals dexamfetamine. Dat is voor mij nog altijd beter dan fulltime aan de chemische troep. Als jullie nog vragen hebben, laat maar weten in een reactie. Groet, Dirk.

13-02-2022 | Vrouw | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ben 6 weken geleden overgestapt van fluoxetine naar Wellbutrin. Eerste 4 weken 150, nu bijna 2 weken 300. In het begin geen bijwerkingen gehad maar nu na bijna 6 weken is het vreselijk. Huilen, geïrriteerd, depressief, geen geluksgevoel. Dat laatste had ik bij de fluoxetine ook niet meer, maar ging toch allemaal beter dan nu. Ben wel wat actiever en wat rustiger in mijn[lees meer...] hoofd. Wie weet of de bijwerkingen nog weggaan en ik door moet zetten. Neem ze nu toch al een tijdje. Ben ten einde raad.

11-01-2022 | Man | 32
bupropion (300mg)
Dit medicijn heeft bij mij blijvende schade achtergelaten. Mannen wees voorzichtig! Al bij de lage dosering van 150mg kreeg ik last van hoge bloeddruk. Na verhoging naar 300mg kreeg ik pijnlijke nachtelijke erecties (priapisme), die hebben geleid tot littekenweefsel in de penis en als gevolg daarvan kromstand (ziekte van peyronie). Daarna meteen gestopt.

05-01-2022 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Ik slik het nu 2weken maar heb zoveel meer angst en misselijk .en slaapproblemen . Maar die angst word ik gek van Oxazepam zonodig . Hoelang moet ik dit volhouden .?? Help !!!!

29-12-2021 | Vrouw | 45
ADHD
Ik heb eerst methylfenidaat gebruikt, dat werkte perfect voor een goede focus. Ik raakte echter zo gefocust dat ik snel (heel erg) geïrriteerd was wanneer iets niet lukte of wanneer iemand me stoorde. Of wanneer iemand anders chaotisch en afgeleid was. Kortom, ik werd er niet leuker op, verloor allerlei leuke eigenschappen van mezelf. Ook kreeg ik auditieve wanen, heel ver[lees meer...]velend en beangstigend. Ik stopte ermee en ben toen begonnen met Wellbutrin. Ik slik het inmiddels al zo’n 5 jaar. Wellbutrin haalt voor mij de scherpe kantjes van adhd af. Ik ben minder impulsief, iets meer gefocust en minder snel afgeleid. Ik kreeg met dit medicijn de kans te werken aan de kanten van adhd waar ik vanaf wilde zonder mijn leuke eigenschappen te verliezen. Enig minpuntje is dat ik minder goed tegen alcohol kan. Staat ook duidelijk in de bijsluiter (pas op met alcohol). Maar ik drink graag een glas wijn en door deze medicatie wordt het in elk geval geen fles, maar blijft het hooguit bij 2 of 3 glazen. Voor mij is dat prima, ik heb ook wel de ervaring dat ik na 1 glas de hele fles leegdrink en dat kan nu gewoon niet meer. Is alleen maar goed :-) Ik ben heel blij met dit medicijn.

24-11-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
Na 4 weken gebruik ben ik moeten stoppen vanwege vreselijke hoofdpijn en druk op m’n hoofd. Ik was totaal mijzelf niet. Vergat nog meer dingen en was er soms gewoon niet bij! Toch weer Overgegaan op Venlafaxine. Ik zit nu op 37.50 ( om de dag) en wil langzaam helemaal gaan afbouwen. Na 10 jaar gebruik van AD wil ik er nu helemaal vanaf.

02-11-2021 | Man | 39
bupropion (300mg)
ik werd depressief, heb soms last en korte tijd maar deze keer was juli nu en voelde dit erger was. stap na dokter en die zei wellbutrine en begin test 150mg en dan naar 300. maar ik neem al op 8j nu valium, halve van 10mg per dag. met valium krijg ik betere focus en controle over men gedachte, ja zware adhd. ik begin en met de 300 ineens de zelfde dag maar later komt op i[lees meer...]k zeer opgefokt en hyper ben. dokter zegt doorbijten. verdere week, ik sta in winkel en ineens die drukte kon ik ni aan en paniek aanval,angstaanval tot hyperventilere en kreeg geen adem meer. mense kome vrage ga het maar ik freakte en niks controle hebbe. ik bel dokter die zei ja kan de eerste weken ewa last hebt. maar verder gaan en altij die aanvalle uit het niks krijgen en mijn depri werd nog erger. ik kwam niet meer buite,sloot mij op en wilde echt alleen zijn. ja dokter bezoek en die zag het goed. ik brak bij aanval zen stoel af, maar zijn advies blijve inneme. plots in mijn buro stoel kreeg ik hoofdpijn maar raar pijn en druk ik ineen zakte van pijn, plots bloedneus dus ik sta recht maar kan evenwicht niet houde en val altij naar rechts, ik wandel en ge denkt, die gast is goed dronken. kan niet meer recht lope,thuis overal met rechts tege lopen. dan kwamen de black outs, ik moest oma weg doen maar ze was al terug en ik wist niks, lag bij kine en ineens zegt die gedaan, ik had geen besef van tijd meer, ik kon achter na voor leze en zelfs type, echt rare boel. dokter had al gezegt stop met valium dus gedaan ma toch kwam die dinge allema op. bleef tot 5u snachts op omdat ik niet veilig voelde en constant gevoel ik bedreigt werd, kwam bij dokter en dan merkte die een agressie aanval op. ik ben simpel en gewoon, heb vroeg altij wel kracht gehad, nu in dip niks meer en slap. bij een aggressie aanval kan 3man mij niet tege houden zo extreem en dan rare ik kan niet controlere. ik voelde me dus gevaar voor over straat te gaan enzo en sloot nog harder op. maar alles viel tege ineens, mijn fb gehackt en vals geraporteerd dus alle wegen voor connectie met vrienden enzo weg. ik voelde me meer en meer weg valle liep zelfs met mes in zak rond en in auto ijzere staaf. ik beslis zelf stoppen met die wellbutrine, nu 5dage verder alles aant verdwijne en rust. pak men valium zoals er voor en terug overalles controle en heb die angste nimeer en die hele boel. ik ben 39j maar laatste maanden mee gemaakt heb pff nee ze. mijn droom kok worde, ik kook al jare super goed en vele verschiete wat ik kan en doe. besloot opleiding te doen en dan na die opleiding moeste we stages doen,bedankt wellbutrine u heeft men droom kapot gemaakt. mijn toestand liet vdab, rva en ziekekas niet toe om in keuken stage te doen. het product heeft me echt in de put gestoken en diep, nu rustig terug alles opbouwe in men hoofd. maar men dokter weet nog niet ik gestopt ben dat hou ik bij visite als em da dooske met pille in zen kont geduwd krijgt. men dokter kent goed mijn medishe achter grond,altij medicijn zeldzame werking heeft, ja ik heb het dan ook. ik heb verleden veel mee gemaakt en help andere altij uit de put dus nu doe ik bij me zelf. MVG

30-10-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
Ik ben van Venlafaxine overgestapt naar Wellbutrin. Ik gebruik het nu bijna 2 weken en vindt het toch wel een heftig medicijn. Heb veel hoofdpijn duizeligheid en erg vergeetachtig. Ik kan soms niet op de woorden komen en draai ze om in een zin. Moet ik doorzetten?

25-09-2021 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Venfalaxine is boosdoener een hel om te stoppen.alleen gelukt met taperingsstrips van apotheek regenboog.succes door ervaringen venfalaxine angst voor welburitonna drie dagen ga ik stoppen.voel me afgeremd in positieve gedachten.

09-09-2021 | Vrouw | 69
bupropion (300mg)
Na veel AD geprobeerd te hebben bleek dit middel zeer effectief en zonder bijwerkingen...

05-09-2021 | Vrouw | 30
bupropion (150mg)
Ik gebruik dit medicijn nu 1 jaar, voor mijn depressie en ADHD. In het begin nachtmerries, erg droge mond, heel veel hoofdpijn. Maar ik kreeg al gauw rust in mijn hoofd. Mijn lichaam voelde niet meer loodzwaar aan. Ik kon weer wat doen! Uiteindelijk hou ik de bijwerking dorstig wel heel erg. Ik drink ca. 3 liter water per dag om het op peil te houden. Dat is wel een nadeel[lees meer...].. maar 100% waard!

27-07-2021 | Vrouw | 29
Psychische klachten
Gebruik ivm adhd en depressieve episodes. Bupropion sinds een aantal weken omdat ik van Dex vervelende fysieke bijwerkingen kreeg (ondanks dat het wel redelijk hielp bij mijn adhd). Begonnen met 150 en nu op 300. Ik merk enkel dat ik kalmer lijk, maar dit komt gewoon door de moeheid. Ik ben zo ontzettend moe, ik ben onrustig en angstig en ik heb mij lang niet zo somber, de[lees meer...]pressief en waardeloos gevoeld als nu. Morgen evaluatie met psych maar wat mij betreft weg met deze troep.

16-07-2021 | Vrouw | 43
Psychische klachten
Ik heb vier jaar Wellbutrin 150 mg gebruikt. Tijdens de opbouw (enkele weken) last gehad van zweten, hoofdpijn en niet goed kunnen slapen. Omdat ik me goed voelde wilde ik afbouwen met Wellbutrin en stabiliseren op 70 mg. Hier sta ik nu twee weken op en ik ben alleen maar heel erg moe. De hele dag door. Vreselijk. Verder voel ik me niet anders dan anders. Het is natuur[lees meer...]lijk een soort van amfetamine, dus logisch dat ik nu moe ben, maar hoop wel dat dit weg trekt want dit is ook geen doen. Iemand ervaringen hiermee?

08-07-2021 | Vrouw | 45
Psychische klachten
Ik slikte het. Alles wat belangrijk was vergat ik. Impulsief totaal grenzeloos 3x naar het bos op 1 dag. Wilde plannen die ik aan 't uitvoeren was. Sprak vreemde mensen zomaar aan. Wat ik dacht zei ik gewoon. Tja lekker grenzeloos eerlijk. Maar ook agressief en opgefokt bij onrecht 100x meer dan ik normaal ben. Lees je eens in de symptomen bij speed gebruik en je herkend j[lees meer...]e er wel in........ Tenzij je geen adhd hebt. Je bent al fucking druk van jezelf. Wat geven ze speed tadaaaaa peetje xxxxl. Focus is met speed perfect..... Behalve wat je zou moeten doen. Ze. Gebruiken ook bv ritalin om beter te studeren tja met speed is zelfde de stof amfetamine is ten alle tijden slecht vd bloeddruk en hart en zeker je ongeremd heid als je die al hebt is 't gevaarlijk spul. Tuurlijk werk 't na weken pas goed...... Dan ben je verslaafd heet dat. Neem t dan maar eens niet. Kijken hoe je je voelt.... Op naar volgende dosis dat is bij verslaafden ook zo. Kaart je het aan ben je gek. Tja ik sliep 1.5 u p nacht. Super fit de dag door eten vergat ik en drinken. Meteen ogen open en gaan. Ja want ik ben vrolijk..... Mdenk je. Nee zodra de tablet erin zat tijdens 1 boterham de rest vd dag at ik niet meer. Resultaat een hond met spierpijn overbelaste haar ook dankzij dit middel want ja wandelen vind ze fijn tochmdoor de spoelende regen zonder jas door de modder gillende onder een brug vrolijk staan doen. Woont u hier jaaaa joh overal en nergens. De meest gekke praat kwam eruit. Dus nee heb dit middel denk 2nweken geslikt en kan je zeggen heerlijk als je aan de drugs wil ist goedkoper dan bij de dealer maar die aanverwant stof v amfetamine is pure amfetamine net of je bolletjes slikt vloeitjes met snuif speed erin toch...... En dat ze dat uitdelen tja waarom iets oplossen als je denkt dat dit de oplossing is....... Tot ze t afpakken Dexamfetamine dat mensen nog geloven dat de gevaarlijke risico's van speed 34 niet inzitten. Ik kan je zeggen heb 2 weken als een grenzeloze junk rondgelopen hoe je je voelt of denkt te voelen dat word versterkt. Risico op zelfdoding na dit. Middel. Is groot ontwenningsverschijnselen maken je enorm. Depressief en daarom denkt u dat u niet zonder het middel kunt. Slik je niks ist dag hulp. Had hiervoor methylfenidaat zelfde verhaal bloeddruk was 180/130tja u krijgt 't warm bloost, energie voor 100.ej praat meer dan normaal. En u beseft niet dat't van speed zelfde effect is. Ben ik gesprek gegaan met mijn zoons problemennvan agressie en besefte ik had een aandeel. Hierin. Ben nu aant ontwennen vd 2 weken en ben herboren pak het probleem aan en wil ik. Onder invloed zijn van drugs bel. Ik de dealer wel. Ik. Wil leven en niet denken dat de ggz je helpt. Ja verslaafd raken aan iets waar je nie vanaf kom