bupropion

Psychische klachten (16 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

23-05-2021 | Vrouw | 38
bupropion (300mg)
Ik ben al een aantal jaren flink depressief. Nu vermoed mijn psychiater ook dat ik autisme heb (onderzoek volgt nog). Ik heb al best veel medicatie geprobeerd (En ook therapie gevolgd) en na een dna onderzoek is besloten dit middel te gaan proberen. Al die tijd dat ik het gebruik heb ik een versnelde hartslag. Ik voel mij met tijden echt opgejaagd wild. Maar daarnaast [lees meer...]verstoord het mijn menstruatiecyclus, dwars door de pil heen. Vanaf de week dat ik welbutrin ging gebruiken begonnen de heftige, tussentijdse bloedingen. Toch lees ik hier nergens dat er meerdere vrouwen zijn die hier last van hebben? Daarom ging ik er aan twijfelen of het echt wel aan de medicatie lag of dat het toeval is. Ik heb op de website van Lareb gekeken en daar waren eerder 2 meldingen binnengekomen met hetzelfde probleem. Qua effectiviteit merk ik ook niks, dus ik ga aankomende week in gesprek met mijn psychiater over "hoe nu verder?" Een beetje moedeloos maakt het mij wel. Na zoveel jaren depressief te zijn, begin ik echt de moed te verliezen dat het nog gaat goedkomen

07-05-2021 | Vrouw | 49
Deprisie slaap slecht

25-04-2021 | Man | 44
bupropion (300mg)
Ik ben 44 jaar en gebruik welbutrin zoals een net amfetamine waar ik vroeger verslaafd aan was na het stoppen er mee raakte ik depperesief dokter welbutrin voor geschreven voel der niks van nu plet ik ze zodat ik het op kan snuiven vervolgens doen mij restoren een vonk geven en word spontaan actief verhoogd hartslag en zo ik raad aan dit niet te doen maar voor mij werkt[lees meer...] het echt op weekend niet zn beetje ook ik neem 6 tabletten per dag ( overdosis) dokter vind dit niet fijn en weet dat ik een sterke jongen ben ik vind het een fantastisch middel !!! ////RED mijnmedicijn.nl: Wanneer u teveel van dit medicijn gebruikt, kan dat leiden tot ongewenste bijwerkingen. Gebruik dus nooit méér dan de voorgeschreven hoeveelheid. Vraag uw arts of apotheker om uitleg als u niet precies weet hoe u uw medicijnen moet gebruiken of wanneer u dat bent vergeten. Als u zich niet goed of depressief voelt, raad ik u aan om naar uw arts te gaan en om begeleiding te vragen. Iemand die goed naar u luistert en u begeleid bij de problemen die u heeft. Als uw arts dat zelf niet kan, laat u dan doorverwijzen naar iemand anders.

24-04-2021 | Vrouw | 37
ADHD
Een half jaar geleden voorgeschreven gekregen naast mijn elvanse omdat ik depressief werd. Weinig last gehad van bijwerkingen, een wat droge mond en wat hoofdpijn in de eerste week. 1 bijwerking was wel heel gek, huiduitslag op mijn benen. Het jeukte enorm maar was ook binnen een week weer weg. Al snel naar dosering 450mg. Mn bloeddruk moet ik wel in de gaten houden met di[lees meer...]e elvanse ernaast. Door dit middel is mijn hoofd flink rustiger geworden, minder piekeren, minder emotioneel labiel en ik slaap beter. Blij mee!

21-04-2021 | Vrouw | 50
bupropion (150mg)
Enorm blij met dit middel, wel 10 andere anti depressiva geprobeerd maar elke keer door bijwerkingen moeten stoppen. Ik heb mijn DNA laten testen bij mijn psygiater ( wordt bloed geprikt en opgestuurd) daar kwam uit dat een enzym in mijn lever niet normaal functioneert, dit middel reageert daar niet op. Grote tip om naar dit DNA onderzoek te vragen als je veel bijwerkinge[lees meer...]n hebt. Ik heb echt nul bijwerkingen nu, eerste paar weken veel dorst verder niets. Ik ben dolgelukkig met dit middel en na jaren van mijn depressie af.

20-04-2021 | Vrouw | 46
ADHD
Na vervelende en heftige bijwerkingen van de methylfenidaat en dexamfetamine overgegaan op bupropion. Het geeft niet de focus van de 1e 2 medicijnen maar het geeft wel heel veel rust en daar ben ik blij mee en mijn omgeving ook. :-) Echter, nu met de dosering van 450 mg/dag ontwikkel ik een piep in mijn oor. Heel vervelend dus maar weer aan de bel trekken bij de arts en [lees meer...]bespreken hoe verder... Heel erg jammer want ik was heel tevreden.

19-04-2021 | Vrouw | 69
Chronische depressie

14-04-2021 | Man | 34
Overspannen/burn-out
7 jaar geleden door opgekropte emoties en een drukke baan in een burn-out beland waar kort erna een depressie bij kwam. Door cognitieve gedragstherapie, citalopram 10mg en een carrière switch kon ik weer normaal functioneren. In de afgelopen 7 jaar ben ik meerdere malen geswitcht van ssri. Lexapro, Brintelixx etc. Bij alle medicaties kreeg op het gegeven moment een zeer af[lees meer...]gevlakt gevoel en kon ik nergens meer van genieten. Ik voelde mij daardoor in gezelschap ook akward , omdat ik niet intens mee kon genieten met vrienden. Ik voelde me letterlijk een levende dode. 1.5 jaar geleden gestopt met ssri omdat wij graag aan kinderen wilde beginnen en ik dat voor 100% wilde voelen qua emoties. Ben super blij dat ik die keuze heb gemaakt en heb een prachtige zoon van 6 maanden. Heelaas door wederom emotionele frok door iemand, me veel te druk maken in combinatie met het vele werken als barbier ben ik toch weer in een burn-out beland. Nu wil het het oplossen zonder ssri ivm de emotionele afvlakking. Heb samen met de huisarts besloten om te starten met 150mg Bupropion HCI het merk TEVA. Ik zit nu in mijn 3de week en voel mij erg geïrriteerd, opgejaagd, hartkloppingen, emotioneel, prikkelbaar. De medicatie geeft me wel energie en meer helderheid/concentratie. Door de burn-out is mijn lichaam helemaal op maar ik hoop dat de Bupropion mij een zetje geeft in mijn herstel.

14-04-2021 | Man | 49
bupropion (150mg)
Ik pak het nu 2 weken. In het begin wat misselijk. Heel veel last van agressiviteit nu. Vanalles kapot gesmeten, gevochten met echtgenote, verkeersagressie, brullen ... Ik neem het nooit meer !

29-03-2021 | Vrouw | 38
ADHD
Ik gebruik nu ruim een jaar wellbutrin ivm adhd en depressie. De eerste 6 weken had ik veel bijwerkingen, sindsdien nergens meer last van en ik voel me zo goed dat ik soms vergeet dat ik adhd heb. Afgelopen winter ook voor het eerst lachend doorgekomen en zelfs de corona crisis weet ik goed te verdragen. Zonder deze medicatie was de kans reëel dat ik in deze omstandighede[lees meer...]n stikdepressief en suicidaal zou zijn geraakt. Ik ben nog steeds erg tevreden met dit medicijn.

16-03-2021 | Vrouw | 30
bupropion (150mg)
Wellbutrin hielp mij geweldig! tot dat ik last kreeg van oorsuizen die steeds erger werden en ik mijn totale gehoor verloor. Ik moest gelijk stoppen! Gelukkig is mijn gehoor daarna weer hersteld.

12-03-2021 | Vrouw | 31
Psychische klachten
Wellbutrin werd mij voorgeschreven om te activeren bij lusteloosheid/niet in gang geraken en depressieve klachten. Ik denk dat het goed werkt. Ik merk geen bijwerkingen.

12-03-2021 | Vrouw | 26
ADD
Nu ongeveer 2 weken gebruik ik dit medicijn van 150 mg. Ik ben niet depressief maar ik heb add. Ik lees hier veel dingen over het medicijn wat mijn keuze meer bevestigd om hier mee te stoppen, ook al zit ik nog in mijn proef fase.... Ik ben nooit zo angstig geweest als ik nu ben, ik heb dagen lang dat ik moet huilen maar weet niet waarom... ik ben zo ontzettend angstig en[lees meer...] gister avond was mijn toppunt. Als dit zo blijft wil ik dit niet meer. Ik wil niet continu onzeker zijn, en het gevoel hebben dat je moet huilen. De nachtmerries vind ik ook heel verschrikkelijk... ik droom elke keer dat er een geliefde vermoord wordt. Of dat zie ik gebeuren of ik zie het achteraf. Beide niet fijn ik droom wel echt heel gedetailleerd. Vroeger had ik ook vaak nare dromen maar niet zo intens als deze. Nog een andere bijwerking is de diarree. Soms moet ik wel 4 x op een dag naar de toilette. Maar dat vind ik opzich het minste erg van de bijwerkingen die ik heb. Ook ben ik continu misselijk. Voor de rest lees ik dat mensen depressief zijn die dit slikken. Ik ben niet depressief en vraag me dan ook af of dit wel het goede medicijn voor mij is? De reden dat ik medicatie gebruik is om rust in mijn hoofd te creëeren. Hiervoor gebruikte ik elvanse maar daar werd ik zo ongeconcentreerd van dat ik continu vergat wat ik wou zeggen. Ook echt heel naar als je in een sollicitatie gesprek zit. Daar ben ik dus al gauw mee gestopt. De reden dat ze deze medicatie aanraadde voor mij is omdat mijn vader dit slikt voor concentratie en zijn add. Hij gebruikt hier nog concerta bij. In het verleden heb ik 9 jaar concerta geslikt met negatieve bijwerkingen. Ik voelde mezelf niet alsof ik op achtergrond stond en iemand anders voor mij beslissingen maakte. Dit medicatie moest mij helpen om geconcentreerd te blijven op school en met thuis leren. Dit heb ik vanaf groep 3 tot mijn 3e klas geslikt. Daarna ben ik over gegaan op ritalin 1 jaartje heb in dat geslikt ik zat in m’n examen jaar en heb nog nooit zulke goede concentratie gehad. Daarna hielp het averechts en ben ik er mee gestopt. Hetzelfde probleem als bij concerta. Nu 8 jaar later ben ik het toch weer gaan proberen. Maar als dit zo blijft dan stop ik er wel direct mee... ik hoop dat er nog andere opties voor mij zijn.

07-03-2021 | Man | 52
bupropion (300mg)
Eerst Venlafaxine voor 8 jaar gebruikt en de eerste jaren echt goed geholpen maar de laatste 2 jaar bijna geen positief gevoel meer. Het lijkt dat Venlafaxine nu niet meer werkt. Afbouwen met Venlafaxine, en sinds een week van 150 mg naar 300 mg Wellbutrin. De laatste 2 dagen met dit middel en gestopt met Venlafaxine is een hel. Het is gewoon gevaarlijk zo depressief ben [lees meer...]ik nu...Zijn dat de bijwerkingen en moet ik deze hel zogenaamd 2/3 weken volhouden. Met Venlafaxine nooit depressief geweest in het begin.

03-03-2021 | Vrouw | 55
bupropion (300mg)
Eerst ongeveer 3 jaar seroxat gebruikt maar begon weer milde depressieve gedachtes te krijgen. Direct aan de noodklok gehangen en kreeg ik Bupropion 150mg wat weinig effect had dus 150mg erbij 300mg in de ochtend. Ik ben een timide persoon die niet snel boos wordt. Maar na 2 maanden herkende ik mijzelf niet meer, overal ruzie maken en zeer agressief reageren, overal bo[lees meer...]os om worden. Ik slik ook nog 2 maal daags clonazepam 0,5mg. Nu direct gestopt met de Bupropion. Liever depressief dan agressief!

03-03-2021 | Man | 48
ADHD
Ik kreeg Wellbutrin 300mg voorgeschreven door een arts bij een verslavingskliniek. Hij had goede ervaringen met dit medicijn om (mede) te stoppen met het gebruik van cannabis. Omdat bij mij door een psycholoog was vastgesteld dat ik ADHD had leek Wellbutrin XR het juiste medicijn. Nu 2 jaar later ben ik redelijk tevreden. Redelijk omdat ik rust in mijn hoofd heb en geen s[lees meer...]tress meer heb. Enige nadeel is dat het niet echt helpt tegen roken bij mij. Ben wel gestopt met gewoon roken maar blowen doe ik af en toe nog wel. Het is gelukkig geen dagelijkse dwang meer🙂