Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

duizeligheid oorsuizen slapeloosheid

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

23-05-2021 | Vrouw | 38
bupropion (300mg)
Ik ben al een aantal jaren flink depressief. Nu vermoed mijn psychiater ook dat ik autisme heb (onderzoek volgt nog). Ik heb al best veel medicatie geprobeerd (En ook therapie gevolgd) en na een dna onderzoek is besloten dit middel te gaan proberen. Al die tijd dat ik het gebruik heb ik een versnelde hartslag. Ik voel mij met tijden echt opgejaagd wild. Maar daarnaast [lees meer...]verstoord het mijn menstruatiecyclus, dwars door de pil heen. Vanaf de week dat ik welbutrin ging gebruiken begonnen de heftige, tussentijdse bloedingen. Toch lees ik hier nergens dat er meerdere vrouwen zijn die hier last van hebben? Daarom ging ik er aan twijfelen of het echt wel aan de medicatie lag of dat het toeval is. Ik heb op de website van Lareb gekeken en daar waren eerder 2 meldingen binnengekomen met hetzelfde probleem. Qua effectiviteit merk ik ook niks, dus ik ga aankomende week in gesprek met mijn psychiater over "hoe nu verder?" Een beetje moedeloos maakt het mij wel. Na zoveel jaren depressief te zijn, begin ik echt de moed te verliezen dat het nog gaat goedkomen

29-03-2021 | Vrouw | 38
ADHD
Ik gebruik nu ruim een jaar wellbutrin ivm adhd en depressie. De eerste 6 weken had ik veel bijwerkingen, sindsdien nergens meer last van en ik voel me zo goed dat ik soms vergeet dat ik adhd heb. Afgelopen winter ook voor het eerst lachend doorgekomen en zelfs de corona crisis weet ik goed te verdragen. Zonder deze medicatie was de kans reëel dat ik in deze omstandighede[lees meer...]n stikdepressief en suicidaal zou zijn geraakt. Ik ben nog steeds erg tevreden met dit medicijn.

14-02-2024 | Vrouw | 39

duizeligheid

Hallo, Ik lees hier al even mee maar ik had nog nooit gereageerd. 7 jaar geleden heb ik 3 miskramen gehad in een korte tijd. Ik kreeg een depressie en men raadde mij aan om te beginnen met cymbalta. Ik heb dat een paar jaar genomen maar toch kunnen stoppen. Paar jaar later ben ik gescheiden en werd de diagnose fibromyalgie vast gesteld. Omdat daar geen medicijn voor bes[lees meer...]taat kreeg ik weer een antidepressiva,namelijk citalopram sandoz. 20 kg van verzwaard en aan mijn pijn deed het ook niet veel. De huisarts stelde toen Wellbutrin voor (150). Oh wat voelde ik mij vreselijk depressief erdoor de eerste weken. Maar ik heb volgehouden en uiteindelijk deed het wel zijn werk. Ik denk soms teveel dat ik het allemaal wel aan kan zonder medicijnen dus een paar maanden geleden begon ik een half pilletje te nemen. Dat ging goed,tot er een collega ernstig ziek werd (kanker) en ik heb me dat zo aangetrokken dat ik me erg depri voelde. Veel last van hersenmist,niet kunnen concentreren. Ik besloot dan maar zelf weer een volledig pilletje te nemen sinds 14 dagen. Maar het gaat allesbehalve goed. Ik ben enorm duizelig en heb het in mijn hoofd gestoken dat ik een hersentumor heb. De paniek is enorm. Morgen mag ik een scan laten maken van mijn hoofd om geruststelling te geven. Ik vind het vreselijk dat ik dat nodig heb.

02-11-2021 | Man | 39
bupropion (300mg)
ik werd depressief, heb soms last en korte tijd maar deze keer was juli nu en voelde dit erger was. stap na dokter en die zei wellbutrine en begin test 150mg en dan naar 300. maar ik neem al op 8j nu valium, halve van 10mg per dag. met valium krijg ik betere focus en controle over men gedachte, ja zware adhd. ik begin en met de 300 ineens de zelfde dag maar later komt op i[lees meer...]k zeer opgefokt en hyper ben. dokter zegt doorbijten. verdere week, ik sta in winkel en ineens die drukte kon ik ni aan en paniek aanval,angstaanval tot hyperventilere en kreeg geen adem meer. mense kome vrage ga het maar ik freakte en niks controle hebbe. ik bel dokter die zei ja kan de eerste weken ewa last hebt. maar verder gaan en altij die aanvalle uit het niks krijgen en mijn depri werd nog erger. ik kwam niet meer buite,sloot mij op en wilde echt alleen zijn. ja dokter bezoek en die zag het goed. ik brak bij aanval zen stoel af, maar zijn advies blijve inneme. plots in mijn buro stoel kreeg ik hoofdpijn maar raar pijn en druk ik ineen zakte van pijn, plots bloedneus dus ik sta recht maar kan evenwicht niet houde en val altij naar rechts, ik wandel en ge denkt, die gast is goed dronken. kan niet meer recht lope,thuis overal met rechts tege lopen. dan kwamen de black outs, ik moest oma weg doen maar ze was al terug en ik wist niks, lag bij kine en ineens zegt die gedaan, ik had geen besef van tijd meer, ik kon achter na voor leze en zelfs type, echt rare boel. dokter had al gezegt stop met valium dus gedaan ma toch kwam die dinge allema op. bleef tot 5u snachts op omdat ik niet veilig voelde en constant gevoel ik bedreigt werd, kwam bij dokter en dan merkte die een agressie aanval op. ik ben simpel en gewoon, heb vroeg altij wel kracht gehad, nu in dip niks meer en slap. bij een aggressie aanval kan 3man mij niet tege houden zo extreem en dan rare ik kan niet controlere. ik voelde me dus gevaar voor over straat te gaan enzo en sloot nog harder op. maar alles viel tege ineens, mijn fb gehackt en vals geraporteerd dus alle wegen voor connectie met vrienden enzo weg. ik voelde me meer en meer weg valle liep zelfs met mes in zak rond en in auto ijzere staaf. ik beslis zelf stoppen met die wellbutrine, nu 5dage verder alles aant verdwijne en rust. pak men valium zoals er voor en terug overalles controle en heb die angste nimeer en die hele boel. ik ben 39j maar laatste maanden mee gemaakt heb pff nee ze. mijn droom kok worde, ik kook al jare super goed en vele verschiete wat ik kan en doe. besloot opleiding te doen en dan na die opleiding moeste we stages doen,bedankt wellbutrine u heeft men droom kapot gemaakt. mijn toestand liet vdab, rva en ziekekas niet toe om in keuken stage te doen. het product heeft me echt in de put gestoken en diep, nu rustig terug alles opbouwe in men hoofd. maar men dokter weet nog niet ik gestopt ben dat hou ik bij visite als em da dooske met pille in zen kont geduwd krijgt. men dokter kent goed mijn medishe achter grond,altij medicijn zeldzame werking heeft, ja ik heb het dan ook. ik heb verleden veel mee gemaakt en help andere altij uit de put dus nu doe ik bij me zelf. MVG

24-03-2024 | Man | 40
bupropion (300mg)
Heel subtiel, 1ste weken wel heftige nachtmerries gehad. Ik heb meer zin en energie in alles. Tuurlijk nog wel Is wat slechte dagen maar kan ellendige gedachten veel eerder loslaten. Soms stop ik omdat ik denk dat het noks doet maar na 2 a 3 weken pak ik het dan toch weer op omdat ik dan weer merk wat het doet.

21-07-2023 | Man | 41
ADHD
Ik kreeg eerst bupropion een paar maanden. Daarvan kreeg ik elke dag hoofdpijn. In de avond moest ik vaak iets innemen hiervoor. In het begin kort slapen. De eerste week was echt vreselijk. Ik voelde mij echt heel erg opgejaagd en onrustig en slecht in mijn hoofd. Verder had ik een droge mond ook. Dit merk is echt een heel ander verhaal. Ik heb nergens last van. Misschien[lees meer...] is het wel een placebo. Het is in ieder geval een verademing om nu Welltrubin te krijgen. Wat ik heel fijn vind is dat dit medicijn mij niet afvlakt en mijn libido er gewoon is. Het maakt mij niet perse rustiger denk ik, maar ik kan mij nu urenlang focussen op gamen, lezen of gitaarspelen. Echt actiever dan normaal ben ik niet. Ik word ook nog steeds snel boos. Pieker ook nog. Maar het is gewoon beter dan alle andere middelen. Het is niet slecht voor mijn lichaam. Mijn hartslag is normaal en eetlust ook en ik voel mij gewoon mezelf.

18-07-2023 | Vrouw | 41
bupropion (150mg)
Ik ben begonnen met bupropion, omdat ik mijn sertraline af wil bouwen. Ik heb weinig bijwerkingen gehad, ik ben een stuk rustiger. Ik heb twee jonge kinderen en raak minder gefrustreerd (waar ik eerst snel kon ontploffen) Ik merk dat mijn hoofd wat meer geordend is.

24-06-2023 | Vrouw | 41
ADHD
Ik slikte eerst anti depressieva serataline voor angstoornis Daar ging ik best goed op. Behalve dan voor de adhd klachten. 41 en diagnose gekregen. Serataline stoppen en deze starten. Ik heb me nog nooit zo ellendig en rot gevoeld. Veel huilen, leven niet meer zien zitten en echt downgedachten. Kon niet meer eten. Viel 4 kg af in 3 weken. Compleet mezelf kwijt. H[lees meer...]ele dagen suf. Na 3,5 week gestopt omdat ik echt mezelf totaal kwijt was.

04-02-2021 | Vrouw | 41
ADHD
Ik slik deze medicatie voor mijn ADHD om me beter te kunnen concentreren. Ik merk daar geen verbetering, helaas wel erg last van de bijwerkingen. En vind die onrust en depri gevoelens erg naar en beïnvloed mijn opvoeden met de kids en communicatie met andere. Ik ben meer moe en mopperig.

03-02-2024 | Vrouw | 42
bupropion (50)
Afbouwen moet heeeeeel erg langzaam om nadien ernstige ontwenning te vermijden. Wat die dokter zegt, klopt dus totaal niet! Laat u niet opjagen en bouw zeer zeer langzaam af bv door laagste dosis in 2 te delen en dat elke dag te nemen. En misschien gewoon enkel de laagste dosis blijven nemen ter veiligheid, zodat je een gerust hart hebt. Voor meer info mag je me altijd ie[lees meer...]ts laten weten hier

17-09-2023 | Vrouw | 42
ADHD
Da's niet door het nieuwe medicament dat ge u ellendig voelde maar zeker omdat ge dat antidepressivum gestopt was. Psychofarmaceutische geneedmiddelen zijn namelijk altijd zeer verslavend (daardoor had ge dat slecht gevoel, want afbouwen of stoppen is meestal bijna onmogelijk omdat ze zo verslavend zijn fysisch en geestelijk. Dat moet ge zeker niet onderschatten. Vandaar d[lees meer...]at meeste ook levenlang worden voorgeschreven. Stopt ge ermee dan krijgt ge serieuze ontwenningsverschijnselen).

14-09-2023 | Vrouw | 42
Overspannen/burn-out
Neem al 14 jaar Sipralexa voor mijn angststoornis waardoor ik deze vrij goed onder controle heb maar door bijkomende problemen met depressie en volledig geen energie meer te hebben 7 jaar geleden heb ik Wellbutrin 300 bij gekregen van mijn psychiater. Dit voor energie te geven. Dit heeft me wel enorm geholpen om te functioneren. Als ik het medicijn te laat inneem ‘s ochten[lees meer...]ds dan heb ik slapeloosheid ‘s nachts dus neem het rond 10u in. Heb vóór Sipralexa en Wellbutrin ook paroxetine gebruikt maar dit kon ik niet meer verdragen plots na enkele jaren. Venlafaxine had geen effect bij mij.

02-04-2023 | Man | 42
Psychische klachten
Ik slik nu bijna een half jaar bupropion tegen angsten, maar het lijkt wel dat het er alleen maar erger van wordt. Ook zit ik inmiddels al een maand in een behoorlijke dip/depressie. Ik ben zo lamlendig, ik wil alleen maar slapen (Wat niet lukt ook al ben ik doodop), ik heb 0 energie. Ik heb besloten te gaan stoppen. Dus komende tijd afbouwen en dan ga ik het over [lees meer...]een andere boeg gooien, namelijk microdosing. Ik hoop zo dat dit positieve effecten zal hebben. Reguliere medicijnen helpen simpelweg niet of onvoldoende (paroxetine. venlafaxine niets helpt)

01-04-2023 | Vrouw | 43
Chronische depressie
Ik krijg alleen de bupropion dus niet de originele wellbutrin, deze zou wel zonder verlengde afgegofte verkijgbaar zijn?! Ik lees hier niemand die over oogklachten klaagt , ik had al last van wazig zien mogelijk door benzodiazepines. Echter deze zijn gelijk bij inname zo versterkt dat een leesbril nodig heb. Het gaf echter wel een oppepend effect waardoor ik meer durfd[lees meer...]e en zin had wat te doen..maar ook moeilijk als er niets te doen is..obstipatie, huilbuien maar ergste de OOGKLACHTEN aub is dit een kortdurende bijwerking? Want kan zo niet functioneren, aub HELP

16-07-2021 | Vrouw | 43
Psychische klachten
Ik heb vier jaar Wellbutrin 150 mg gebruikt. Tijdens de opbouw (enkele weken) last gehad van zweten, hoofdpijn en niet goed kunnen slapen. Omdat ik me goed voelde wilde ik afbouwen met Wellbutrin en stabiliseren op 70 mg. Hier sta ik nu twee weken op en ik ben alleen maar heel erg moe. De hele dag door. Vreselijk. Verder voel ik me niet anders dan anders. Het is natuur[lees meer...]lijk een soort van amfetamine, dus logisch dat ik nu moe ben, maar hoop wel dat dit weg trekt want dit is ook geen doen. Iemand ervaringen hiermee?

25-04-2021 | Man | 44
bupropion (300mg)
Ik ben 44 jaar en gebruik welbutrin zoals een net amfetamine waar ik vroeger verslaafd aan was na het stoppen er mee raakte ik depperesief dokter welbutrin voor geschreven voel der niks van nu plet ik ze zodat ik het op kan snuiven vervolgens doen mij restoren een vonk geven en word spontaan actief verhoogd hartslag en zo ik raad aan dit niet te doen maar voor mij werkt[lees meer...] het echt op weekend niet zn beetje ook ik neem 6 tabletten per dag ( overdosis) dokter vind dit niet fijn en weet dat ik een sterke jongen ben ik vind het een fantastisch middel !!! ////RED mijnmedicijn.nl: Wanneer u teveel van dit medicijn gebruikt, kan dat leiden tot ongewenste bijwerkingen. Gebruik dus nooit méér dan de voorgeschreven hoeveelheid. Vraag uw arts of apotheker om uitleg als u niet precies weet hoe u uw medicijnen moet gebruiken of wanneer u dat bent vergeten. Als u zich niet goed of depressief voelt, raad ik u aan om naar uw arts te gaan en om begeleiding te vragen. Iemand die goed naar u luistert en u begeleid bij de problemen die u heeft. Als uw arts dat zelf niet kan, laat u dan doorverwijzen naar iemand anders.