Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

duizeligheid oorsuizen slapeloosheid

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

19-10-2022 | Vrouw | 59
Psychische klachten
Na jaren fluoxetine begin van dit jaar overgestapt op Wellbutrin omdat ik dacht dat fluoxetine niet meer zo goed hielp. De eerste weken gingen redelijk (wel juist meer honger ipv minder) maar toen begon de ellende. Ik huilde de hele dag door, voelde me zo slecht! Spoeddienst op een gegeven moment gebeld en die adviseerden verhoging van 150 naar 300. Helaas werd het alleen [lees meer...]nog erger. Ik heb het 3 maanden uitgehouden en toen in overleg met huisarts weer begonnen met fluoxetine. Gelukkig werd alles gauw weer normaal! Wellbutrin is dus duidelijk niet mijn ding!

28-09-2020 | Vrouw | 59
Depressief
Ik ben begonnen in mei met citalopram voor hele erge angst paniekaanvallen omdat mijn man ziek is geworden ongeneeslijk. Lorazepam om de ellende van bijwerkingen te onderdrukken. Nu erbij sinds 3 weken bupropion 150 voor de enorme somberheid die ik erbij kreeg. Heb nog veel last van een heel zenuwachtig gevoel met wat angst erbij. Somberheid wordt heel iets minder[lees meer...] maar ook veel huilbuien. Hoeveel weken duurt het totdat je baat hebt bij dit middel, want ik moet na het wakker worden nog steeds 1 lorazepan nemen en om 12.00 een halve. Na 19.00 in de avond uur ben ik altijd weer de oude nergens geen last van, vrolijk energiek, blij. Soms denk ik wel eens 'savonds is alle medicatie wat uitgewerkt en loop ik overdag met die rot klachten door de chemische werkingen van alles wat ik in neem, hoe kan het dan dat er 'savonds niks meer aan de hand is.

21-11-2022 | Vrouw | 60
Psychische klachten
Ik nam al een klein jaar Efexor. Maar omdat ik vermoed dat ik ook een aandachtstoornis heb, schakelde ik over op Wellbutrin. De afbouw van Efexor is achter de rug, sinds enkele dagen gebruik ik alleen nog Wellbutrin. Ik heb heel veel bijwerkingen en ik voel me er ronduit slecht bij. Ik hoop dat dit overgaat. Zoniet vraag ik aan de arts om Wellbutrin terug af te bouwen en o[lees meer...]pnieuw Efexor te slikken.

04-05-2022 | Vrouw | 62
Chronische depressie
20 jaar Venlafaxine gebruikt. In het begin een prima resultaat. Nu is dit middel voor mij niet meer helpend en ben ik op advies van mijn psychiater overgegaan op bupropion. Dit gebruik ik nu 3 weken en het is drama. Heel angstig, emotioneel maar het vervelendste is het inslapen. Als ik bijna in slaap ben krijg ik een paniekaanval. Ik bibber dan over mijn hele lijf, hierdoo[lees meer...]r kom ik behoorlijk wat slaaptekort. Serequel gebruikt maar dit heeft nauwelijks effect. Ik ben heel somber, zo somber als nu ben ik nog nooit geweest. Psychiater zegt dit nog 2 weken vol te houden voordat er resultaat kan optreden

28-08-2023 | Vrouw | 63
Psychische klachten
sins het gebruik van bupropion.slecht inslapen en doorslapen nachtmerries. hoofdpijn.piep in hoofd.kreeg voorgeschreven voor mijn adhd.nou erg rustig word ik er niet van.wel wat geconcentreerd. hiervoor slikte ik venlavaxine.werd daar dik van heb nu ook verhoogde suiker.20 kilo aangekomen.

24-05-2022 | Vrouw | 63
Psychische klachten
Voor de onrustige benen heb ik speciale sokken gekocht. Stringenergie sokken en echt voor de benen op bed te gebruiken is geweldig. Ik heb er heel lange nachten voor op gezeten maar met deze aanschaf heb je eigenlijk al meteen de eerste nacht resultaat. Je geloof5 het niet maar is echt zo!! Internet bestellen en te lezen. Zijn niet goedkoop maar een goede nachtrust i[lees meer...]s veel waard. Ik hoop nog iets te horen eventueel Goede nacht en Liefs

10-11-2023 | Man | 64
ADD
Ik heb deze medicatie aangeraden gekregen vanuit de psychiater van de GGZ. Dit voor mijn ADD en de hele dag "aan staan". Ik was op zoek naar meer rust in mijn hoofd. Ik heb in het verleden een CVA gehad en gebruik hierdoor de rest van mijn leven diverse andere medicatie. Hierdoor zijn er weinig combinaties die samengaan en Bupropion was een eerste keuze van de psychiater [lees meer...]uit dit beperkte assortiment. Uiteindelijk heeft deze medicatie mij na een kleine twee maanden gebruik niets positiefs gebracht en ik ben recent overgestapt op andere medicatie (Brintellix)

17-10-2023 | Vrouw | 64
ADHD
na het gebruik van 5 mnd.gestopt door te veel bijwerkingen.daarvoor gebruikte ik venlavaxine 35.5

02-09-2023 | Vrouw | 64
ADHD
naar 300 mg terug naar 150mg.eff afkijken hoe ik me dan voel.andets stoppen.

08-09-2023 | Man | 66
Psychische klachten
Ik ben een man van 66 en heb al sinds m'n 14e jaar een gegeneraliseerde angststoornis. Meer dan 30 jaar Seroxat / Paroxetine gebruikt, dat ongeveer 3 jaar terug langzaam zijn werking begon te verliezen,. Heel even Venlafaxine geprobeerd, maar tijdens de aanloopperiode heb ik 2 dagen gruwelijke hoofdpijn gehad. Toen maar weer terug naar de Paroxetine. Sinds vrijdag 1 sept[lees meer...]ember heb ik Wellbutrin 150 mg gekregen ('s avonds innemen) i.c.m. 20 mg Paroxetine de volgende ochtend. Ik weet dat het onmogelijk is, maar ik heb sinds de eerste Wellbutrin totaal geen last meer van de angsten. Ik ga ervanuit dat dit niet blijvend is, want het is m.i. abnormaal dat ik helemaal geen last heb gehad van de beruchte bijwerkingen. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? Ik kan hiermee even niet maar mijn psycholoog want die is met vakantie tot begin oktober. Nogmaals mijn vraag: wie herkent dit? Dit is geen onzinverhaal, laat dat duidelijk zijn.

07-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Gebruik dit middel nu 2 weken. Eerst citalopram maar veel last onrustige benen. Dit middel zou deze bijwerking niet hebben. Tot nu toe vreselijk middel. Of misschien nog even volhouden. Graag ervaring over dit middel

06-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Omdat ik door citalopram onrustige benen kreeg, stelde psychiater bupropion voor. Gebruik nu na opboue 1 1/2 week bupropion verschrikkelijk!! Wat een nare bijwerkingen. Heeft iemand hier ervaring mee en moet ik even doorzetten

06-05-2022 | Vrouw | 69
Psychische klachten
Overgestapt van citalopram naar bupropion. Bupropion zou het enige antidepressiva zijn zonder de bijwerking onrustige benen. Nu denk ik dat ik dat liever heb dan de bijwerkingen van citalopram

09-09-2021 | Vrouw | 69
bupropion (300mg)
Na veel AD geprobeerd te hebben bleek dit middel zeer effectief en zonder bijwerkingen...

29-05-2021 | Vrouw | 69
bupropion (300mg)
Ik gebruik al vanaf 2008 welbutrin en heb sindsdien erge haaruitval.ik had veel haren endie worden met de dag dunner

19-04-2021 | Vrouw | 69
Chronische depressie