Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

duizeligheid

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

17-10-2023 | Vrouw | 51
Chronische depressie
Ik neem nu ruim 10 dagen Wilbutrin 300,voordien sinds januari 150mg in combinatie van Fluxotine 40mg. Ik moest mijn medicijnen verhogen omdat ik me zo lusteloos , moe en voor niks geen zin meer had. Ook concentratie lukte moeilijk. Momenteel nog geen beterschap gevoeld. Wel angstiger en nerveus. Wel minder moe. Vanaf wanneer begin ik het dan te voelen?

13-06-2023 | Vrouw | 52
Chronische depressie
Voor mij was bupropion een rampzalig middel. Slaapproblemen had ik al, maar met bupropion sliep ik bijna helemaal niet meer. De versnelde hartslag vond ik het het vervelendst. Die was de hele dag vrij hoog, maar 's nachts liep hij zelfs op tot rond de 120. Dan heb je dus continu het gevoel dat je net een flink stuk hebt hardgelopen en slapen lukt dan zeker niet. Deze bijw[lees meer...]erkingen werden eigenlijk pas na een week of 2 erger; de eerste weken had ik weinig last. In week 3 is de dosis opgehoogd van 150 naar 300 mg, omdat ik geen positief effect merkte, en toen werd het pas echt erg. Zelfs als er een positief effect was geweest (voor de depressie) dan was ik nog gestopt want de bijwerkingen waren niet te doen. De spiertrekkingen waren ook best beangstigend. Ik moest van de huisarts eigenlijk afbouwen, maar heb dat niet gedaan, omdat ik me niet kon voorstellen dat ontwenningsverschijnselen erger konden zijn dat de bijwerkingen. Gewoon in 1 keer gestopt, zonder problemen. Deze klachten waren toen zeer snel verdwenen, alleen de opgezette vingers hield nog even langer aan.

15-08-2022 | Man | 52
bupropion (300mg)
Ik heb 10 jaar Venlafaxine gebruikt en dat ging 9 jaar goed en het laatste jaar was de positieve werking van dit medicijn verdwenen. Nu krijg ik Bupropion 300 mg en Risperdon ( Add) Wat ik niet begrijp is dat Bupropion serotonine en dopamine extra reguleert (toename) en Risperdon dit juist laat afnemen. Het is nu ook zo dat ik er niet beter door voel en juist meer depressi[lees meer...]ef ben. Ik heb het aangegeven bij de psycholoog en die gaat er niet op in en verhoogt de dosis Risperdon? Wat ik vooral niet begrijp dat ik geen tekst en uitleg krijg van de behandelaar en tevens geen inspraak.

07-03-2021 | Man | 52
bupropion (300mg)
Eerst Venlafaxine voor 8 jaar gebruikt en de eerste jaren echt goed geholpen maar de laatste 2 jaar bijna geen positief gevoel meer. Het lijkt dat Venlafaxine nu niet meer werkt. Afbouwen met Venlafaxine, en sinds een week van 150 mg naar 300 mg Wellbutrin. De laatste 2 dagen met dit middel en gestopt met Venlafaxine is een hel. Het is gewoon gevaarlijk zo depressief ben [lees meer...]ik nu...Zijn dat de bijwerkingen en moet ik deze hel zogenaamd 2/3 weken volhouden. Met Venlafaxine nooit depressief geweest in het begin.

01-09-2023 | Vrouw | 53
bupropion (300mg)
Ik vind echt jammer dat ADHD hier niet genoemd wordt Vrouwen met ADHD n de overgang krijgen vaak verergering van hun ADHD klachten. Dit soort het lagere oestrogeen spiegel , oestrogeen werkt een beetje als dopamine inde hersenen en als die spiegel bij vrouwen met ADHD vangt dat een beetje het tekort aan dopamine op. Als deze oestrogeen spiegel dus zakt door de overgang[lees meer...] zie je vaak bij vrouwen met ADHD dat ze extreem moe, veel drukker hoofd en bijna niet meer opgang komen , ofwel verergering van de ADHD klachten. Welbutrin is dan een veelgebruikte toepassing en wordt over het algemeen als zeer effectief ervaren. Zou goed In als jullie ADHD als.toepassing toevoegen

08-05-2023 | Vrouw | 53
Chronische depressie
Ik kreeg Wellbutrin 150 voorgeschreven omdat ik in depressie raakte na rouw en Citalopram na enkele maanden nog te veel bijwerkingen had. Ook omdat ik last heb van artrose en bij gebruik Citalopram geen ontstekingsremmers gebruikt mogen en je geen libido meer hebt. De eerste paar dagen heel erg ziek. Hele hoge koorts, hoofdpijn, buikklachten. Dacht aan griep, maar kan ook [lees meer...]een probleem met serotonine zijn geweest door de plotse overstap tussen de twee medicijnen. Twee weken afzien. Na drie maanden word ik steeds somberder, zin in leven ebt steeds verder weg. De hitte/zweetaanvallen die ik heb van dit medicijn zijn steeds frequenter en echt heel erg onplezierig. Wel regelmatige stoelgang sinds gebruik van dit medicijn en socialere gevoelens tot zelfs te emotioneel medeleven. Bijvoorbeeld huilen als ik vrachtwagen met biggetjes zie die op weg zijn naar de slachterij.

25-09-2021 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Venfalaxine is boosdoener een hel om te stoppen.alleen gelukt met taperingsstrips van apotheek regenboog.succes door ervaringen venfalaxine angst voor welburitonna drie dagen ga ik stoppen.voel me afgeremd in positieve gedachten.

25-01-2024 | Vrouw | 54
Psychische klachten
Gebruik dit medicijn voor mn depressie en add 150 mg Bij verhoging naar 300mg een soort van heftige hoofdpijn (migraine) Dus weer verlaagd naar 150mg

12-03-2023 | Man | 54
Psychische klachten
Depressieve klachten door ernstige vermoeidheid; crohn, colitis ulcerosa en cvs/me. De eerste weken bijwerkingen: opgejaagd gevoel en heel slecht slapen. Slik de 300mg nu 4 jaar. Ik heb er meer energie van. Af en toe depressieve momenten maar dit komt door stressvolle omstandigheden. Ik ben er heel tevreden mee.

03-03-2021 | Vrouw | 55
bupropion (300mg)
Eerst ongeveer 3 jaar seroxat gebruikt maar begon weer milde depressieve gedachtes te krijgen. Direct aan de noodklok gehangen en kreeg ik Bupropion 150mg wat weinig effect had dus 150mg erbij 300mg in de ochtend. Ik ben een timide persoon die niet snel boos wordt. Maar na 2 maanden herkende ik mijzelf niet meer, overal ruzie maken en zeer agressief reageren, overal bo[lees meer...]os om worden. Ik slik ook nog 2 maal daags clonazepam 0,5mg. Nu direct gestopt met de Bupropion. Liever depressief dan agressief!

24-11-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
Na 4 weken gebruik ben ik moeten stoppen vanwege vreselijke hoofdpijn en druk op m’n hoofd. Ik was totaal mijzelf niet. Vergat nog meer dingen en was er soms gewoon niet bij! Toch weer Overgegaan op Venlafaxine. Ik zit nu op 37.50 ( om de dag) en wil langzaam helemaal gaan afbouwen. Na 10 jaar gebruik van AD wil ik er nu helemaal vanaf.

30-10-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
Ik ben van Venlafaxine overgestapt naar Wellbutrin. Ik gebruik het nu bijna 2 weken en vindt het toch wel een heftig medicijn. Heb veel hoofdpijn duizeligheid en erg vergeetachtig. Ik kan soms niet op de woorden komen en draai ze om in een zin. Moet ik doorzetten?

21-06-2022 | Vrouw | 58
Psychische klachten
3e week 150mg voel me slechter dan de 2e week, en ben benieuwd of dit over gaat, 4 juli dan begin ik 5e week en evaluatie met psychiater of ophogen of stoppen, heeft er iemand dit ook gehad ? en moet ik doorzetten of stoppen? hoop zo dat het gaat helpen, en dat iemand ervaring hier mee heeft. Heb al zoveel ADs geprobeerd zonder het gewenste resultaat , wordt er zo moedelo[lees meer...]os van. HELP!!

21-06-2022 | Vrouw | 58
Chronische depressie
nu 3e week 150mg 2e week ging iets beter nu weer niet. doodmoe nergens zin in pijn in mijn maag hoofdpijn,nerveus pijn op borst. 4 juli gesprek psychiater misschien dan ophogen naar 300 mg.dan iets langer dan 4 weken gebruikt. Hoop dat het nog goed gaat komen, heb al zoveel AD geprobeerd, tot nu toe nog geen resultaat, iemand ervaring dat de 3e week weer slechter gaat[lees meer...], en uiteindelijk toch gaat werken?

13-02-2022 | Vrouw | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik ben 6 weken geleden overgestapt van fluoxetine naar Wellbutrin. Eerste 4 weken 150, nu bijna 2 weken 300. In het begin geen bijwerkingen gehad maar nu na bijna 6 weken is het vreselijk. Huilen, geïrriteerd, depressief, geen geluksgevoel. Dat laatste had ik bij de fluoxetine ook niet meer, maar ging toch allemaal beter dan nu. Ben wel wat actiever en wat rustiger in mijn[lees meer...] hoofd. Wie weet of de bijwerkingen nog weggaan en ik door moet zetten. Neem ze nu toch al een tijdje. Ben ten einde raad.

05-01-2022 | Vrouw | 58
Chronische depressie
Ik slik het nu 2weken maar heb zoveel meer angst en misselijk .en slaapproblemen . Maar die angst word ik gek van Oxazepam zonodig . Hoelang moet ik dit volhouden .?? Help !!!!