bupropion

Psychische klachten (16 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

03-03-2021 | Man | 48
ADHD
Ik kreeg Wellbutrin 300mg voorgeschreven door een arts bij een verslavingskliniek. Hij had goede ervaringen met dit medicijn om (mede) te stoppen met het gebruik van cannabis. Omdat bij mij door een psycholoog was vastgesteld dat ik ADHD had leek Wellbutrin XR het juiste medicijn. Nu 2 jaar later ben ik redelijk tevreden. Redelijk omdat ik rust in mijn hoofd heb en geen s[lees meer...]tress meer heb. Enige nadeel is dat het niet echt helpt tegen roken bij mij. Ben wel gestopt met gewoon roken maar blowen doe ik af en toe nog wel. Het is gelukkig geen dagelijkse dwang meer🙂

20-08-2019 | Vrouw | 48
bupropion (150mg)
De eerste 2 weken voelde ik mij vrij goed met deze medicatie. Ik voelde mij niet afgevlakt, ik trok mij de dingen minder aan. Na 4 weken begonnen de bijwerkingen te escaleren: nachtmerries, angstaanvallen, hyperventileren,... ik werd ook terug veel neerslachtiger.

07-05-2021 | Vrouw | 49
Deprisie slaap slecht

14-04-2021 | Man | 49
bupropion (150mg)
Ik pak het nu 2 weken. In het begin wat misselijk. Heel veel last van agressiviteit nu. Vanalles kapot gesmeten, gevochten met echtgenote, verkeersagressie, brullen ... Ik neem het nooit meer !

04-08-2020 | Vrouw | 49
bupropion (150mg)
hoi ik gebruik sinds 4 weken smorgens een van 150mg en dan om 14uur nog een 150mg kmoet zeggen ik voel me nog heel zenuwachtig en dan soms heb ik zo raar gevoel in myn hoofd dan weer barstende koppyn ik ga het nog even bezien

21-04-2021 | Vrouw | 50
bupropion (150mg)
Enorm blij met dit middel, wel 10 andere anti depressiva geprobeerd maar elke keer door bijwerkingen moeten stoppen. Ik heb mijn DNA laten testen bij mijn psygiater ( wordt bloed geprikt en opgestuurd) daar kwam uit dat een enzym in mijn lever niet normaal functioneert, dit middel reageert daar niet op. Grote tip om naar dit DNA onderzoek te vragen als je veel bijwerkinge[lees meer...]n hebt. Ik heb echt nul bijwerkingen nu, eerste paar weken veel dorst verder niets. Ik ben dolgelukkig met dit middel en na jaren van mijn depressie af.

11-09-2020 | Vrouw | 50
Chronische depressie
Na ca. 25 jaar allerlei antidepressiva geslikt te hebben, heb ik bij Wellbutrin het meest baat. Het opbouwen ervan was een hele zware periode met wantrouwen, wat hallucineren en totale onrust. Ook tinnitus werd erger. Dit duurde ca. 2 a 3 weken, daarna werden de bijwerkingen minder en ging ik mij aanzienlijk beter voelen, dus ik ben blij dat ik door heb gezet. Van Wellbu[lees meer...]trin ben ik energieker. Ik overweeg af te bouwen naar 150 mg vanwege de tinnitus, maar als het écht niet anders kan neem ook genoegen met een leven lang 300mg .

15-08-2022 | Man | 52
bupropion (300mg)
Ik heb 10 jaar Venlafaxine gebruikt en dat ging 9 jaar goed en het laatste jaar was de positieve werking van dit medicijn verdwenen. Nu krijg ik Bupropion 300 mg en Risperdon ( Add) Wat ik niet begrijp is dat Bupropion serotonine en dopamine extra reguleert (toename) en Risperdon dit juist laat afnemen. Het is nu ook zo dat ik er niet beter door voel en juist meer depressi[lees meer...]ef ben. Ik heb het aangegeven bij de psycholoog en die gaat er niet op in en verhoogt de dosis Risperdon? Wat ik vooral niet begrijp dat ik geen tekst en uitleg krijg van de behandelaar en tevens geen inspraak.

07-03-2021 | Man | 52
bupropion (300mg)
Eerst Venlafaxine voor 8 jaar gebruikt en de eerste jaren echt goed geholpen maar de laatste 2 jaar bijna geen positief gevoel meer. Het lijkt dat Venlafaxine nu niet meer werkt. Afbouwen met Venlafaxine, en sinds een week van 150 mg naar 300 mg Wellbutrin. De laatste 2 dagen met dit middel en gestopt met Venlafaxine is een hel. Het is gewoon gevaarlijk zo depressief ben [lees meer...]ik nu...Zijn dat de bijwerkingen en moet ik deze hel zogenaamd 2/3 weken volhouden. Met Venlafaxine nooit depressief geweest in het begin.

25-09-2021 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Venfalaxine is boosdoener een hel om te stoppen.alleen gelukt met taperingsstrips van apotheek regenboog.succes door ervaringen venfalaxine angst voor welburitonna drie dagen ga ik stoppen.voel me afgeremd in positieve gedachten.

03-03-2021 | Vrouw | 55
bupropion (300mg)
Eerst ongeveer 3 jaar seroxat gebruikt maar begon weer milde depressieve gedachtes te krijgen. Direct aan de noodklok gehangen en kreeg ik Bupropion 150mg wat weinig effect had dus 150mg erbij 300mg in de ochtend. Ik ben een timide persoon die niet snel boos wordt. Maar na 2 maanden herkende ik mijzelf niet meer, overal ruzie maken en zeer agressief reageren, overal bo[lees meer...]os om worden. Ik slik ook nog 2 maal daags clonazepam 0,5mg. Nu direct gestopt met de Bupropion. Liever depressief dan agressief!

24-11-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
Na 4 weken gebruik ben ik moeten stoppen vanwege vreselijke hoofdpijn en druk op m’n hoofd. Ik was totaal mijzelf niet. Vergat nog meer dingen en was er soms gewoon niet bij! Toch weer Overgegaan op Venlafaxine. Ik zit nu op 37.50 ( om de dag) en wil langzaam helemaal gaan afbouwen. Na 10 jaar gebruik van AD wil ik er nu helemaal vanaf.

30-10-2021 | Vrouw | 57
Chronische depressie
Ik ben van Venlafaxine overgestapt naar Wellbutrin. Ik gebruik het nu bijna 2 weken en vindt het toch wel een heftig medicijn. Heb veel hoofdpijn duizeligheid en erg vergeetachtig. Ik kan soms niet op de woorden komen en draai ze om in een zin. Moet ik doorzetten?

26-09-2019 | Vrouw | 57
ADHD
Ik ben heel tevreden. Ik ben er positief door veranderd.mijn seksleven is er door verbeterd .Ik ben duidelijker voor mezelf en anderen.

21-06-2022 | Vrouw | 58
Psychische klachten
3e week 150mg voel me slechter dan de 2e week, en ben benieuwd of dit over gaat, 4 juli dan begin ik 5e week en evaluatie met psychiater of ophogen of stoppen, heeft er iemand dit ook gehad ? en moet ik doorzetten of stoppen? hoop zo dat het gaat helpen, en dat iemand ervaring hier mee heeft. Heb al zoveel ADs geprobeerd zonder het gewenste resultaat , wordt er zo moedelo[lees meer...]os van. HELP!!

21-06-2022 | Vrouw | 58
Chronische depressie
nu 3e week 150mg 2e week ging iets beter nu weer niet. doodmoe nergens zin in pijn in mijn maag hoofdpijn,nerveus pijn op borst. 4 juli gesprek psychiater misschien dan ophogen naar 300 mg.dan iets langer dan 4 weken gebruikt. Hoop dat het nog goed gaat komen, heb al zoveel AD geprobeerd, tot nu toe nog geen resultaat, iemand ervaring dat de 3e week weer slechter gaat[lees meer...], en uiteindelijk toch gaat werken?

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum