Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

duizeligheid oorsuizen slapeloosheid

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

03-04-2024 | Man | 30

oorsuizen

Hallo ik ben sinds 1 week van 150 mg naar 300mg gegaan Ben energieker .. empathischer .. ik vind mezelf terug Nu heb ik wel oorsuizen maar ook een oorprop. Ik weet dus nog niet van wat het precies komt. Wat doet wellbutrin met je testosteron? Ik hoorde verhogen? Ik voel me hier goed mee en geraak geminste terug uit mijn bed en aan het werk. Ik neem dit samen met deanxit.[lees meer...] Ik wacht nog even af

24-03-2024 | Man | 40
bupropion (300mg)
Heel subtiel, 1ste weken wel heftige nachtmerries gehad. Ik heb meer zin en energie in alles. Tuurlijk nog wel Is wat slechte dagen maar kan ellendige gedachten veel eerder loslaten. Soms stop ik omdat ik denk dat het noks doet maar na 2 a 3 weken pak ik het dan toch weer op omdat ik dan weer merk wat het doet.

10-11-2023 | Man | 64
ADD
Ik heb deze medicatie aangeraden gekregen vanuit de psychiater van de GGZ. Dit voor mijn ADD en de hele dag "aan staan". Ik was op zoek naar meer rust in mijn hoofd. Ik heb in het verleden een CVA gehad en gebruik hierdoor de rest van mijn leven diverse andere medicatie. Hierdoor zijn er weinig combinaties die samengaan en Bupropion was een eerste keuze van de psychiater [lees meer...]uit dit beperkte assortiment. Uiteindelijk heeft deze medicatie mij na een kleine twee maanden gebruik niets positiefs gebracht en ik ben recent overgestapt op andere medicatie (Brintellix)

08-11-2023 | Man | 17
ADHD
na alles te hebben geprobeerd (ritalin, concerta, dexamfetamine, lisdex, atomoxetine) in verschillende dosissen enz nu gestrand op bupropion. voel er niks van en heb niet het idee dat ik beter concentreer ofz. heb gemerkt dat emoties beetje onderdrukt zijn. niet heel erg maar huilen kan ik niet meer bijvoorbeeld. na de eerste week bupropion gebruikt te hebben kwam ik in ee[lees meer...]n soort depersonalisatie toestand voor 3 dagen waarin alles nep voelde en ik of dit gevoel meer wilde hebben of helemaal niet hierna ging dit weer weg. heb een paar keer eerder dit gevoel gehad in de tijd dat ik nog veel blowde. slik nu zelfs bupropion in combinatie met concerta, maar voel ik ook niks van. ook nadat ik stiekem 72 mg concerta nam uit wanhoop dat ik niet kon leren voor mijn toetsen en zou zakken. niks werkt voor mij behalve methylfendidaat (concerta ritalin of iets anders met methylfendidaat erin) de eerste paar dagen, na die eerste dagen stopt de werking en merk ik er niks meer van. methylfendidaat is een geweldig middel voor mij helaas stopt de werking ervan na 4 dagen ofz, daarna voel ik er helemaal niks meer van ook als ik dosis verhoog. ik heb geen hoop meer in medicatie en zal waarschijnlijk mijn adhd in toon moeten houden op andere manieren zonder medicatie

08-09-2023 | Man | 66
Psychische klachten
Ik ben een man van 66 en heb al sinds m'n 14e jaar een gegeneraliseerde angststoornis. Meer dan 30 jaar Seroxat / Paroxetine gebruikt, dat ongeveer 3 jaar terug langzaam zijn werking begon te verliezen,. Heel even Venlafaxine geprobeerd, maar tijdens de aanloopperiode heb ik 2 dagen gruwelijke hoofdpijn gehad. Toen maar weer terug naar de Paroxetine. Sinds vrijdag 1 sept[lees meer...]ember heb ik Wellbutrin 150 mg gekregen ('s avonds innemen) i.c.m. 20 mg Paroxetine de volgende ochtend. Ik weet dat het onmogelijk is, maar ik heb sinds de eerste Wellbutrin totaal geen last meer van de angsten. Ik ga ervanuit dat dit niet blijvend is, want het is m.i. abnormaal dat ik helemaal geen last heb gehad van de beruchte bijwerkingen. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? Ik kan hiermee even niet maar mijn psycholoog want die is met vakantie tot begin oktober. Nogmaals mijn vraag: wie herkent dit? Dit is geen onzinverhaal, laat dat duidelijk zijn.

21-07-2023 | Man | 41
ADHD
Ik kreeg eerst bupropion een paar maanden. Daarvan kreeg ik elke dag hoofdpijn. In de avond moest ik vaak iets innemen hiervoor. In het begin kort slapen. De eerste week was echt vreselijk. Ik voelde mij echt heel erg opgejaagd en onrustig en slecht in mijn hoofd. Verder had ik een droge mond ook. Dit merk is echt een heel ander verhaal. Ik heb nergens last van. Misschien[lees meer...] is het wel een placebo. Het is in ieder geval een verademing om nu Welltrubin te krijgen. Wat ik heel fijn vind is dat dit medicijn mij niet afvlakt en mijn libido er gewoon is. Het maakt mij niet perse rustiger denk ik, maar ik kan mij nu urenlang focussen op gamen, lezen of gitaarspelen. Echt actiever dan normaal ben ik niet. Ik word ook nog steeds snel boos. Pieker ook nog. Maar het is gewoon beter dan alle andere middelen. Het is niet slecht voor mijn lichaam. Mijn hartslag is normaal en eetlust ook en ik voel mij gewoon mezelf.

02-04-2023 | Man | 42
Psychische klachten
Ik slik nu bijna een half jaar bupropion tegen angsten, maar het lijkt wel dat het er alleen maar erger van wordt. Ook zit ik inmiddels al een maand in een behoorlijke dip/depressie. Ik ben zo lamlendig, ik wil alleen maar slapen (Wat niet lukt ook al ben ik doodop), ik heb 0 energie. Ik heb besloten te gaan stoppen. Dus komende tijd afbouwen en dan ga ik het over [lees meer...]een andere boeg gooien, namelijk microdosing. Ik hoop zo dat dit positieve effecten zal hebben. Reguliere medicijnen helpen simpelweg niet of onvoldoende (paroxetine. venlafaxine niets helpt)

12-03-2023 | Man | 54
Psychische klachten
Depressieve klachten door ernstige vermoeidheid; crohn, colitis ulcerosa en cvs/me. De eerste weken bijwerkingen: opgejaagd gevoel en heel slecht slapen. Slik de 300mg nu 4 jaar. Ik heb er meer energie van. Af en toe depressieve momenten maar dit komt door stressvolle omstandigheden. Ik ben er heel tevreden mee.

17-01-2023 | Man | 29
bupropion (300mg)
Na een hoop vooral negatieven ervaringen te hebben gelezen wilde ik ook graag mijn verhaal doen. Ik ben nu 29 jaar en heb toen ik 15 was Ritalin geslikt voor mijn ADHD voor een jaar. Na een lange tijd ben ik enkele maanden terug begonnen met opnieuw Methylfenidaat (Ritalin) slikken. Dit werkte voor mij op proffesioneel vlak goed alleen merkte ik dat ik alsnog veel depressi[lees meer...]eve klachten had. Ook was ik zwaar verslaafd aan roken en vooral blowen. Dit maakte mijn leven benoemswaardig slechter en had veel moeite dit te veranderen. Voor de drie benoemde klachten werkt dit middel voor mij perfect. Ik heb geleerd dat ik het consistent op dezelfde tijd moet innemen en anders moodswings en probleem met slapen krijg. Alsnog vind ik dit zeker het wel waard, ik heb weer veel meer motivatie om mijzelf bij elkaar te rapen en bij geheel gestopt met blowen en gebruik af en toe een vape met nicotine. Ook is mijn drang naar andere drugs sterk verminderd. (de combinatie is ook zeker niet aan te raden ivm hartkloppen etc) Ik kan nog steeds een beetje wazig in de middag worden maar merk dat dit vooral na het ophogen van mijn dosis is. Het enige wat ik echt vervelend vind is dat ik veel meer en viezer ben gaan zweten. Hier ben ik nog op zoek wat ik hier tegen kan doen, maar ik zie dit als een netto positief.

03-12-2022 | Man | 33
Psychische klachten
Heb al lange tijd last van angst en drukte in mijn hoofd , dit is mijn 3e dag dat ik wellbutrin gebruik en ervaar meer rust en heb mijn emotie beter onder controle . ik heb zelf een amfetamine verslaving achter de rug waardoor ik zucht krijg van andere ADHD medicatie zoals dexamfetamnine , ritalin , concerta , en een rand psychotiese ervaring daar heb ik bij welbutrin gee[lees meer...]n last van .

16-11-2022 | Man | 37
ADHD
Ik heb van een Physiather dit voorgeschreven gekregen . Slik vanaf dinsdag wellbrutin Xr. Eerste avond ging goed geen problemen. Alleen vandaag vanochtend ingenomen en hele erge hoofdpijn en braken . alleen was het wel rustig in mijn hoofd dat is wel een pluspunt.

24-10-2022 | Man | 26
ADHD
Dit medicijn heeft oprecht mijn leven veranderd in positieve zin. Na enkele maanden gebruik van het medicijn is langzamerhand mijn perspectief over mijn leven sterk verbeterd. Ik heb meer levenslust en voel me gemotiveerder. Het leven voelt veel minder zwaar en ik ben nu actief bezig om er het beste van te maken. De eerste weken sliep ik iets slechter dan normaal, ma[lees meer...]ar niet ernstig. Deze bijwerking was na ongeveer een maand wel weg.

15-08-2022 | Man | 52
bupropion (300mg)
Ik heb 10 jaar Venlafaxine gebruikt en dat ging 9 jaar goed en het laatste jaar was de positieve werking van dit medicijn verdwenen. Nu krijg ik Bupropion 300 mg en Risperdon ( Add) Wat ik niet begrijp is dat Bupropion serotonine en dopamine extra reguleert (toename) en Risperdon dit juist laat afnemen. Het is nu ook zo dat ik er niet beter door voel en juist meer depressi[lees meer...]ef ben. Ik heb het aangegeven bij de psycholoog en die gaat er niet op in en verhoogt de dosis Risperdon? Wat ik vooral niet begrijp dat ik geen tekst en uitleg krijg van de behandelaar en tevens geen inspraak.

09-07-2022 | Man | 33
bupropion (300mg)
Omdat ik ADD heb en in een depressie (door lange GHB verslaving die evolueerde naar GBL verslaving) voorgeschreven gekregen door neuropsyhiater. Het pletten van een pil en het poeder snuiven komt zeer dicht bij het snuiven van amfetamines! Werkt voor mij en mijn vriendin (alternatief voor amfetamines) zeer goed!

06-07-2022 | Man | 30
bupropion (150)
De bijwerkingen zijn vooral in het begin. En ik heb ervaren dat doorslikken loont heb word beter het moet in je systeem komen ook al denk je van ik stop er maar mee ineens stoppen geeft grote bijwerkingen. dan moe je juist door zetten ik slik ook paroxetine en ook daarbij hetzelfde verhaal het is echt op lange termijn je moet echt denken in maanden. En ook belangrijk in de[lees meer...] ochtend met ontbijt innemen. Het is een ondersteuning. Het is een medicijn. Geen drugs.. MVG Ko

29-06-2022 | Man | 22
ADHD
Medicatie voor adhd normale middelen hadden geen effect en daarom met verpleegkundige specialist gekozen voor welbrutin omdat adhd een sterke comibiliteit heeft met depressies het helpt me te functioneren het is geen wondermiddel maar het feest je net ff die extra schop onder je kunt die je met adhd nodig hebt.