Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

duizeligheid oorsuizen slapeloosheid

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

01-09-2023 | Vrouw | 53
bupropion (300mg)
Ik vind echt jammer dat ADHD hier niet genoemd wordt Vrouwen met ADHD n de overgang krijgen vaak verergering van hun ADHD klachten. Dit soort het lagere oestrogeen spiegel , oestrogeen werkt een beetje als dopamine inde hersenen en als die spiegel bij vrouwen met ADHD vangt dat een beetje het tekort aan dopamine op. Als deze oestrogeen spiegel dus zakt door de overgang[lees meer...] zie je vaak bij vrouwen met ADHD dat ze extreem moe, veel drukker hoofd en bijna niet meer opgang komen , ofwel verergering van de ADHD klachten. Welbutrin is dan een veelgebruikte toepassing en wordt over het algemeen als zeer effectief ervaren. Zou goed In als jullie ADHD als.toepassing toevoegen

12-03-2023 | Man | 54
Psychische klachten
Depressieve klachten door ernstige vermoeidheid; crohn, colitis ulcerosa en cvs/me. De eerste weken bijwerkingen: opgejaagd gevoel en heel slecht slapen. Slik de 300mg nu 4 jaar. Ik heb er meer energie van. Af en toe depressieve momenten maar dit komt door stressvolle omstandigheden. Ik ben er heel tevreden mee.

03-02-2023 | Vrouw | 38
ADD
Dit medicijn gevraagd aan mijn huisarts ivm diagnose ADD ( gesteld door bedrijfsarts, sta op wachtlijst gz), veel piekeren en angsten. Slik nu ongeveer 5 weken 150mg per dag. Merkte na 3 dagen al verschil. Wat een rust in mijn hoofd! Alleen wat suf maar dat is het zo waard! Het lijkt alsof mijn darmen ook rustiger zijn. Ik las veel over gewichtsverlies maar daar merk ik [lees meer...]niks van (helaas;)). Moest na een week naar 300mg, maar merkte dat ik daar echt onrustig van werd. Voelde alsof ik speed had gebruikt (weet niet hoe dat is maar ik ging als een malle op mijn fiets alsof ik de tour de france aankon. Kaken werden ook stijf. Toch maar terug gegaan naar 150. Dit ook genomen ivm depressieve klachten (en stoppen met roken mooie bijkomstigheid). Merk zoveel lichter in mijn hoofd, echt top!! Minder piekeren, alles lijkt milder. Minder behoeften aan roken, hoop dat dat tzt helemaal stopt. Erg tevreden dus. Heeft iemand ervaring met verandering van merknaam? Ik heb het idee dat het anders voelt.

03-12-2022 | Man | 33
Psychische klachten
Heb al lange tijd last van angst en drukte in mijn hoofd , dit is mijn 3e dag dat ik wellbutrin gebruik en ervaar meer rust en heb mijn emotie beter onder controle . ik heb zelf een amfetamine verslaving achter de rug waardoor ik zucht krijg van andere ADHD medicatie zoals dexamfetamnine , ritalin , concerta , en een rand psychotiese ervaring daar heb ik bij welbutrin gee[lees meer...]n last van .

24-10-2022 | Man | 26
ADHD
Dit medicijn heeft oprecht mijn leven veranderd in positieve zin. Na enkele maanden gebruik van het medicijn is langzamerhand mijn perspectief over mijn leven sterk verbeterd. Ik heb meer levenslust en voel me gemotiveerder. Het leven voelt veel minder zwaar en ik ben nu actief bezig om er het beste van te maken. De eerste weken sliep ik iets slechter dan normaal, ma[lees meer...]ar niet ernstig. Deze bijwerking was na ongeveer een maand wel weg.

01-05-2022 | Vrouw | 46
ADD
Ik kan voor het eerst in jaren gewoon helder denken. Wat een verschil. Ik ben een ander mens. Ik kreeg brain fog na het overlijden van mijn echtgenoot. Ik dacht lang dit is rouw of depressie. Maar ook al kon ik de draad weer opnemen en weer gelukkig zijn. Die brain fog bleef. Ik vond dat zo frustrerend. Maar dat was dus op 2 dagen opgelost. Wondermiddel.

09-09-2021 | Vrouw | 69
bupropion (300mg)
Na veel AD geprobeerd te hebben bleek dit middel zeer effectief en zonder bijwerkingen...

05-09-2021 | Vrouw | 30
bupropion (150mg)
Ik gebruik dit medicijn nu 1 jaar, voor mijn depressie en ADHD. In het begin nachtmerries, erg droge mond, heel veel hoofdpijn. Maar ik kreeg al gauw rust in mijn hoofd. Mijn lichaam voelde niet meer loodzwaar aan. Ik kon weer wat doen! Uiteindelijk hou ik de bijwerking dorstig wel heel erg. Ik drink ca. 3 liter water per dag om het op peil te houden. Dat is wel een nadeel[lees meer...].. maar 100% waard!

16-07-2021 | Vrouw | 43
Psychische klachten
Ik heb vier jaar Wellbutrin 150 mg gebruikt. Tijdens de opbouw (enkele weken) last gehad van zweten, hoofdpijn en niet goed kunnen slapen. Omdat ik me goed voelde wilde ik afbouwen met Wellbutrin en stabiliseren op 70 mg. Hier sta ik nu twee weken op en ik ben alleen maar heel erg moe. De hele dag door. Vreselijk. Verder voel ik me niet anders dan anders. Het is natuur[lees meer...]lijk een soort van amfetamine, dus logisch dat ik nu moe ben, maar hoop wel dat dit weg trekt want dit is ook geen doen. Iemand ervaringen hiermee?

25-04-2021 | Man | 44
bupropion (300mg)
Ik ben 44 jaar en gebruik welbutrin zoals een net amfetamine waar ik vroeger verslaafd aan was na het stoppen er mee raakte ik depperesief dokter welbutrin voor geschreven voel der niks van nu plet ik ze zodat ik het op kan snuiven vervolgens doen mij restoren een vonk geven en word spontaan actief verhoogd hartslag en zo ik raad aan dit niet te doen maar voor mij werkt[lees meer...] het echt op weekend niet zn beetje ook ik neem 6 tabletten per dag ( overdosis) dokter vind dit niet fijn en weet dat ik een sterke jongen ben ik vind het een fantastisch middel !!! ////RED mijnmedicijn.nl: Wanneer u teveel van dit medicijn gebruikt, kan dat leiden tot ongewenste bijwerkingen. Gebruik dus nooit méér dan de voorgeschreven hoeveelheid. Vraag uw arts of apotheker om uitleg als u niet precies weet hoe u uw medicijnen moet gebruiken of wanneer u dat bent vergeten. Als u zich niet goed of depressief voelt, raad ik u aan om naar uw arts te gaan en om begeleiding te vragen. Iemand die goed naar u luistert en u begeleid bij de problemen die u heeft. Als uw arts dat zelf niet kan, laat u dan doorverwijzen naar iemand anders.

24-04-2021 | Vrouw | 37
ADHD
Een half jaar geleden voorgeschreven gekregen naast mijn elvanse omdat ik depressief werd. Weinig last gehad van bijwerkingen, een wat droge mond en wat hoofdpijn in de eerste week. 1 bijwerking was wel heel gek, huiduitslag op mijn benen. Het jeukte enorm maar was ook binnen een week weer weg. Al snel naar dosering 450mg. Mn bloeddruk moet ik wel in de gaten houden met di[lees meer...]e elvanse ernaast. Door dit middel is mijn hoofd flink rustiger geworden, minder piekeren, minder emotioneel labiel en ik slaap beter. Blij mee!

21-04-2021 | Vrouw | 50
bupropion (150mg)
Enorm blij met dit middel, wel 10 andere anti depressiva geprobeerd maar elke keer door bijwerkingen moeten stoppen. Ik heb mijn DNA laten testen bij mijn psygiater ( wordt bloed geprikt en opgestuurd) daar kwam uit dat een enzym in mijn lever niet normaal functioneert, dit middel reageert daar niet op. Grote tip om naar dit DNA onderzoek te vragen als je veel bijwerkinge[lees meer...]n hebt. Ik heb echt nul bijwerkingen nu, eerste paar weken veel dorst verder niets. Ik ben dolgelukkig met dit middel en na jaren van mijn depressie af.

19-04-2021 | Vrouw | 69
Chronische depressie

29-03-2021 | Vrouw | 38
ADHD
Ik gebruik nu ruim een jaar wellbutrin ivm adhd en depressie. De eerste 6 weken had ik veel bijwerkingen, sindsdien nergens meer last van en ik voel me zo goed dat ik soms vergeet dat ik adhd heb. Afgelopen winter ook voor het eerst lachend doorgekomen en zelfs de corona crisis weet ik goed te verdragen. Zonder deze medicatie was de kans reëel dat ik in deze omstandighede[lees meer...]n stikdepressief en suicidaal zou zijn geraakt. Ik ben nog steeds erg tevreden met dit medicijn.

04-02-2021 | Vrouw | 41
ADHD
Ik slik deze medicatie voor mijn ADHD om me beter te kunnen concentreren. Ik merk daar geen verbetering, helaas wel erg last van de bijwerkingen. En vind die onrust en depri gevoelens erg naar en beïnvloed mijn opvoeden met de kids en communicatie met andere. Ik ben meer moe en mopperig.

03-11-2020 | Vrouw | 46
Chronische depressie
Na twintig jaar SSRI's en vijf jaar zonder medicatie werd de depressieve stemming weer dermate ernstig dat medicatie noodzakelijk werd. Ik heb dan m.n. last van een totaal gebrek aan levensmotivatie en lig voornamelijk op bed. Ik heb de Wellbutrin zelf geselecteerd in samenwerking met mijn huisarts vanwege de werking op het dopamine-systeem (motivatie en beloningsgevoel). [lees meer...] Het duurde bijna acht weken voordat mijn stemming veranderde, terwijl ik wel behoorlijk wat bijwerkingen had (buikpijn, hoofdpijn, nerveus). Maar nu kan ik niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. Ik voel me eindelijk weer mezelf, na jaren tobben. Ook is mijn gevoel niet afgevlakt, wat ik bij SSRI's wel altijd had. Nog een voordeel: geen sexuele bijwerkingen. Wil je dit middel proberen, houd er dan rekening mee dat het behoorlijk wat tijd kost voor het merkbaar effectief is. Het is de moeite waard om vol te houden! Het is denk ik minder geschikt als je de neiging tot angstigheid of manie hebt.