bupropion

Bij  ADHDX

Stoppen met roken (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

02-10-2020 | Man | 21
ADHD
Ik slik dit medicijn voor mijn ADHD in combi met hevige stemmingswisselingen. Dit medicijn heeft mij veel voordelen geboden, vooral in het reguleren van mijn eigen emoties. Voorheen gingen mijn gedachtes zo snel dat ik mijn emoties niet onder controle kon krijgen, wat weer leidde tot hevige pieken en dalen. Mijn hoofd is door de pillen veel overzichtelijker geworden, al[lees meer...] blijf ik chaotisch, ongeconcentreerd en druk. Dit medicijn werkt dus vooral voor je emotionele pieken en dalen. Het vlakt mijn emoties wel af en dat vind ik af en toe heel vervelend. De bijwerkingen kan ik mee leven, alleen zijn die nerveuze emoties in mijn buik lastig.

28-08-2020 | Vrouw | 40
ADHD
Beste allemaal. Zou graag willen weten hoe jullie ervaringen zijn met de bijwerkingen in eerste 4 weken. Ik leef op dit moment echt in een hel, de dag doorkomen is een lijdensweg voor mij. Heb zoveel paniek en onrust dat ik niet normaal kan functioneren en daardoor oxazepam moet gebruiken. Gisteren het ziekenhuis gebeld en die vertelde mij door te zetten aangezien d[lees meer...]e bijwerkingen in het begin juist heftiger zijn. Voor mijn gevoel gaat dit niet over. Is er iemand die dit ook heeft gehad en er daadwerkelijk na een paar weken vanaf was?

27-04-2020 | Vrouw | 42
ADHD
Vorig jaar werd de diagnose ADHD vastgesteld. Iets wat ik al lang wel dacht, maar dat doet nu niet ter zake. Naast therapie ook gestart met medicatie. Zo ongeveer alle “traditionele” medicatie geprobeerd, maar die verdroeg ik absoluut niet. Als laatste “redmiddel” gestart met Wellbutrin. Opgebouwd van 150 naar 300 mg in een week. De 150 gaf geen bijwerkingen, de 300 wel.[lees meer...] Ik werd misselijk en duizelig. Terug gegaan naar 150, en na een aantal weken weer 300 geprobeerd. Dat gaf slechts een aantal dagen minimale bijwerkingen, prima mee om te gaan. Het middel heeft me rust gegeven. Mijn gedachten gaan niet meer met 100 km per uur alle kanten op! En, voor mij echt geweldig, ik slaap voor het eerst sinds zoveel jaren weer zonder slaapmedicatie! Ik heb zoveel meer energie, echt erg fijn. Het is dus voor mij een geweldig medicijn, en ik vind het belangrijk voor andere mensen om te lezen dat het niet alleen maar kommer en kwel is :-)

27-01-2020 | Vrouw | 31
ADHD
Ik heb ADHD en ASS. November begonnen met 150 mg. De eerste 2 weken waren een hel. Maar goed. Het was voor een 'goed doel' dacht ik. Maar na 4 weken nog zo depressief en angstig als wat! Ik ben een totaal anders persoon geworden!! Durf de deur niet meer uit en heb een sociale angststoornis ontwikkeld door deze rotzooi. 31 dec. De dosis verhoogd. want volgens de psych ha[lees meer...]d ik nog niet alles uit de wellbutrin gehaald. Het is alleen maar erger geworden en zit nu midden in een depressie. Allemaal door deze rotzooi! Heb je ADHD en autisme? Gebruik deze zooi dus niet! Ik ben nu aan net afbouwen en voel me iets beter. Wellbutrin heeft mij kapot gemaakt

26-01-2020 | Man | 31
ADHD
Dit medicijn was het eerste medicijn dat ik begon te gebruiken omdat me verteld werd van makkelijke manier van gebruik je hoefde het maar een keer per dag te gebruiken, en dat de bijwerkingen minder waren. Na het gebruik voelde ik voor het eerst wat het is om me normaal te kunnen foucusen, werd verdrietig van alles wat in me leven verkeerd was gaan lopen puur omdat ik geen[lees meer...] behandeling voor ADHD had aangenomen. Alleen het medicijn begon in de loop van tijd minder goed te werken geen idee waarom, verder kreeg ik er ook veel haaruitval door wat verschilt per persoon heb ik gehoord.

29-12-2019 | Vrouw | 39
ADHD
Ik gebruik dit medicijn voor chronische depressie en adhd klachten. Ik slik 450mg per dag. Ik gebruik het samen met andere medicatie hiervoor zoals Escitalopram, Methylphenidaat. In het begin merkte ik niet veel omdat de startdoseting 150mg was. Nadat ik meer ging gebruiken was het alsof mijn hoofd helderder was en ik veel meer kleuren zag die ik eerder ooit zo opmerkte[lees meer...]. Voor mij werkt een combinatie het best omdat ik meestal veel meer nodig heb dan een ander.

26-09-2019 | Vrouw | 57
ADHD
Ik ben heel tevreden. Ik ben er positief door veranderd.mijn seksleven is er door verbeterd .Ik ben duidelijker voor mezelf en anderen.

07-06-2019 | Man | 32
ADHD
Ik ben 5 jaar geleden begonnen met wellbutrin ivm een flinke depressi en ADHD. uit eindelijk 450mg per dag De eerste paar weken waren vaag wazig en bizarre dromen en als ik wakker werd moeite droom en realiteit uit elkaar te halen. na een paar weken nergens last van en medicijn werkte prima! afgelopen 6 maanden afgebouwd naar 150mg per dag en dat ging makkelijk[lees meer...] geen bijzonderheden daar! en nu 5 weken geleden helemaal gestopt. week 1 geen bijzonderheden week 2 begon ik heftig te dromen maar verder geen bijzonder heden. week 3 bizarre dromen leek net als of ik verdwaalde in me slaap, moeite met realiteit en dromen uit elkaar, en het klinkt raar en lui maar moeite met wakker worden leek alsof ik van heeeeeeeeel erg ver weg moest komen , dit terwijl ik een echt ochtend mens ben! ik had een zeer korte spanningsboog en continu een dejavu gevoel en het gevoel dat ik een stap uit me lichaam kon doen ...ik weet het mega vaag ik heb mij een een week "ziek" moeten melden. ook was ik dood moe overdag week 4 weer begonnen met werken overdag gaat het redelijk ,spanningsboog en concentratie zijn slecht. dromen zijn vaag maar is al minder , overdag erg moe. En dan nu week 5 ik kan redelijk werken, slapen is nog met vlagen vaag heb bijv vanacht weer lopen slaapwandelen vogens mijn vriendin, overdag nog steeds dood moe. ik heb verder geen lichamelijk afkick verschijnselen evaren oid.

07-05-2019 | Man | 31
ADHD
Dit is het verhaal van mijn zoon die op 19 maart wellbutrin kreeg voorgeschreven van zijn psychiater voor zijn ADHD en angstoornissen. Hij begon met 150 mg en na 3 weken moest hij de dosering aanpassen tot 300 mg. Hij begon op maandag 8 april en klaagde dinsdags over een dood gevoel in zijn linkerarm wat erg langzaam wegtrok, hij zag het nog niet als een bijwerking na 1[lees meer...]x slikken, woensdags vertelde hij last van zijn linkerarm te hebben gehad hartkloppingen op verschillende plaatsen voelbaar en misselijkheid....nog dacht hij dat hij last had van griep. Hij bleef zich de hele dag niet lekker voelen en klaagde 's avonds nog steeds over dat hij zich niet lekker voelde...dat was de laatste keer dat ik hem sprak. Hij leed ook aan slapeloosheid, en donderdagsmorgens om 8 uur vertelde hij iemand online dat hij zou gaan slapen. Hij is opgestaan om naar de keuken te gaan en is tegen de grond geklapt...zijn lichtje was gelijk uit. , en we vonden hem 18 uur later naast zijn bed. Voor hij begon te slikken had hij alles over het medicijn uitgezocht en zijn psychiater gewaarschuwd, die probeert nu zijn straatje schoon te vegen en het omgekeerde te beweren. Autopsie heeft alleen een vergroot hart uitgewezen, kon niet ontkennen en ook niet bevestigen, maar de arts heeft wel meegegeven dat de hartconditie eerst getest had moeten worden voor het medicijn werd voorgeschreven. Er is een melding gedaan zodat de risico's worden vermeld op de bijsluiter. wij gaan verder en kijken of het vergrote hart een genetische afwijking is, wat niet waarschijnlijk is en wat er nog meer uit het onderzoek zal blijken. Wees in hemelsnaam voorzichtig met inname en zodra je iets merkt stop en waarschuw je arts....ik moet mijn kind missen, hij was pas 31 jaar!

09-03-2019 | Man | 50

27-02-2019 | Man | 32
ADHD
Ik gebruik Bupropion nu ongeveer een maand in verband met ADHD. De eerste week last gehad van wat duizeligheid en hoofdpijn en betere focus. Helaas is het effect met betrekking tot de focus wat minder geworden. Voorheen kon ik verbaal minder goed mijn punt maken omdat mijn gedachten erg snel door mijn hoofd gingen. Nu merk ik dat mijn gedachten veel meer geremd worden waar[lees meer...]door ik gestructureerder kan denken en spreken. Qua prikkelgevoeligheid doet dit medicijn nu voor mij weinig maar ik zit nu op 150mg, per volgende week gaat mijn dagdosis naar 300mg. Ik ervaarbverder nu na een aantal weken geen bijwerkingen.

23-02-2019 | Vrouw | 37
ADHD
Begonnen ivm depressie nu gebruik.ik het ivm met ADHD. Van 150 tot 450mg gebruikt. Ik had afgebouwd tot 150 maar ben na 1/2 jaar weer naar 300 ivm prikkel demping werd gek ervan. Minpunt is dat het niet samen gaat met dexamfetamine.

30-01-2019 | Vrouw | 26
ADHD
Ik gebruik dit medicijn voor ADHD. Door mijn ADHD had ik ook last van een onstabiele stemming, kreeg niet gedaan wat ik gedaan wilde hebben en was altijd moe (veel nadenken). Eerder ritalin gebruikt; daardoor voelde ik me niet mijzelf en had ik veel bijwerkingen. Met Welbutrin dien je een spiegel op te bouwen. Het valt mij op dat er veel negatieve reacties staan, wellicht[lees meer...] zijn dit mensen die pas net begonnen zijn. Voor mij is het een heel fijn medicijn; ik voel me vrolijk, denk veel minder na, pak zaken sneller op en ben stabiel. Daarnaast voel ik me mezelf (ik kan lachen/huilen/genieten) en voel me dus niet suf en “ingedrukt” zoals bij ritalin. Ik raad het dan ook aan, even geduld hebben denk ik :)

27-01-2019 | Vrouw | 49
ADHD
Half november ben ik gestart met een opbouwtraject met bupropion: in twee maanden tijd heb ik opgebouwd van 5 naar 150 mg. In deze opbouwfase had de medicatie geen effect en had ik nauwelijks last van bijwerkingen. Sinds twee weken slik ik 's morgens 150 mg Wellbutrin XR en ik voel me met de dag beroerder. Ik ben emotioneel onstabiel, heb last van een versnelde hartslag (v[lees meer...]ooral 's morgens), trillende handen en ik heb de hele dag last van maag- en darmklachten. Mijn dochter (21 jaar) gebruikt Wellbutrin al twee jaar en volgens haar zullen de bijwerkingen na verloop van tijd verminderen en zelfs verdwijnen. Ik heb dus besloten te volharden en houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen!

30-12-2018 | Man | 30
ADHD
ADHD & Asperger met Depressieve klachten. Dit middel werkt echt top! Minder druk en onrustig en een betere concentratie. Voor de depressie moet ik langer geduld hebben volgens mijn psychiater om verbetering te zien, maar heb in ieder geval geen last van bijwerkingen. Ook geen negatief invloed op het libido gelukkig.

07-12-2018 | Vrouw | 48
ADHD
Sinds mijn jeugd heb ik al last van adhd-klachten, die zich vooral uiten in ernstige mentale onrust en gemoedswisselingen. In het verleden zijn via de huisarts twee medicatietrajecten opgestart: een met methylfenidaat, en een met dexamfetamine. Beide trajecten zijn binnen twee weken afgebroken, omdat ik zelfs bij een zeer lage dosering extreem veel last kreeg van bijwerkin[lees meer...]gen. Omdat de eerdergenoemde adhd-klachten in de overgang verergerden, is recent een medicatietraject opgestart met bupropion, de werkzame stof in Wellbutrin. Om de kans op ernstige bijwerkingen te verminderen, is gekozen voor een opbouwtraject via de apotheek. Na overleg met apotheker hebben we ervoor gekozen de inname van bupropion in de eerste maand op te bouwen van 5 naar 100 mg en in de tweede maand van 100 naar 150 mg. Ik zit nu precies op de helft (75 mg). Ik kan in dit stadium nog weinig zeggen over de werkzaamheid van het medicijn, maar ik heb in ieder geval nauwelijks last van bijwerkingen. Dat maakt dat het eenvoudiger is het traject vol te houden. Ik ben erg benieuwd naar het vervolg van dit traject.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum