Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

Bij  ADHDX

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

26-08-2022 | Vrouw | 45
ADHD
Hallo allemaal, Recent heb ik in een achterbaan gezeten naar een zoektocht naar voor mij, een goed medicijn voor ADHD. (ook burnout met daarbij de nodige therapieën) Ik heb alle medicatie geprobeerd en omdat ik graag mijn ervaringen wil delen, ga ik deze hier opschrijven. Ik weet namelijk wat dit met je doet als je niet de juiste medicatie krijgt of niet aanslaat, dit w[lees meer...]il ik diegene die net begint echt behoeden. Ik ben begonnen met Ritalin, dexavitamin, atomoxetine, Bupropiom, Lexapro. Ik ben door een behoorlijke molen gegaan met heel veel downs, juist door steeds de verhogingen en daarmee de schommelende effecten. Ik ben met dit middel begonnen met de 150 mg. Bijwerkingen : slaapproblemen, erg droge mond, veel zweten voor namelijk overdag op hoofd en in nek. (zweette zeer weinig maar sinds deze medicatie alleen maar) lusteloos en heel erg moe, totaal geen energie. Ik werd op een gegeven moment weer erg druk en onrustig, met overleg met Psychiater verhoogt naar 130 mg. Moet zeggen dat dit het beste (tot nu ) medicatie is die bij mij past. Nog een detail, ik rookte en kan er nu makkelijk van af blijven, ben ook al jaren gestopt maar dat was voorheen toen ik deze nog niet slikte ook al ;-) Deze blijf ik maar gebruiken, aangezien ik alle medicatie al gehad heb. Gebruik deze by the way in combinatie met Lexpro (vanaf 2010 dus nu al 12 jaar) Voor toen der tijd depressie maar afbouwen is erg moeilijk!! Deze ervaring zet ik bij de Lexapro

29-12-2021 | Vrouw | 45
ADHD
Ik heb eerst methylfenidaat gebruikt, dat werkte perfect voor een goede focus. Ik raakte echter zo gefocust dat ik snel (heel erg) geïrriteerd was wanneer iets niet lukte of wanneer iemand me stoorde. Of wanneer iemand anders chaotisch en afgeleid was. Kortom, ik werd er niet leuker op, verloor allerlei leuke eigenschappen van mezelf. Ook kreeg ik auditieve wanen, heel ver[lees meer...]velend en beangstigend. Ik stopte ermee en ben toen begonnen met Wellbutrin. Ik slik het inmiddels al zo’n 5 jaar. Wellbutrin haalt voor mij de scherpe kantjes van adhd af. Ik ben minder impulsief, iets meer gefocust en minder snel afgeleid. Ik kreeg met dit medicijn de kans te werken aan de kanten van adhd waar ik vanaf wilde zonder mijn leuke eigenschappen te verliezen. Enig minpuntje is dat ik minder goed tegen alcohol kan. Staat ook duidelijk in de bijsluiter (pas op met alcohol). Maar ik drink graag een glas wijn en door deze medicatie wordt het in elk geval geen fles, maar blijft het hooguit bij 2 of 3 glazen. Voor mij is dat prima, ik heb ook wel de ervaring dat ik na 1 glas de hele fles leegdrink en dat kan nu gewoon niet meer. Is alleen maar goed :-) Ik ben heel blij met dit medicijn.

02-07-2021 | Man | 46
ADHD
In burnout werd ADHD gediagnosticeerd. Ik slikte al paroxetine voor stemmingklachten. Bupropion gekregen v/h merk sandoz. Eerst 150 mg en na 3 weken 300mg. Het werkt voor mijn stemming en ADHD klachten. Eindelijk meer rust in mijn lichaam, beter slapen, meer gemotiveerd om dingen te doen, minder uitstelgedrag en minder opgeven bij moeilijkheden. Belangrijkste voor mij ein[lees meer...]delijk normaler cognitief functioneren. Ben erg tevreden. Nu paroxetine afbouwen wat een uitdaging op zichzelf is.

20-04-2021 | Vrouw | 46
ADHD
Na vervelende en heftige bijwerkingen van de methylfenidaat en dexamfetamine overgegaan op bupropion. Het geeft niet de focus van de 1e 2 medicijnen maar het geeft wel heel veel rust en daar ben ik blij mee en mijn omgeving ook. :-) Echter, nu met de dosering van 450 mg/dag ontwikkel ik een piep in mijn oor. Heel vervelend dus maar weer aan de bel trekken bij de arts en [lees meer...]bespreken hoe verder... Heel erg jammer want ik was heel tevreden.

31-05-2021 | Vrouw | 47
ADHD
Gezien mijn combinatie van ADHD n terugkerende depressies maakte de basisarts bij de GGZ mij attent op een artikel over Wellbutrin. Ik heb jarenlang SSRI’s (depressies) en methylfenidaat (ADHD) geprobeerd met weinig succes en veel bijwerkingen. Wellbutrin is voor mij een passend middel. De eerste weken waren wel vreselijk, vooral veel migraine.

03-03-2021 | Man | 48
ADHD
Ik kreeg Wellbutrin 300mg voorgeschreven door een arts bij een verslavingskliniek. Hij had goede ervaringen met dit medicijn om (mede) te stoppen met het gebruik van cannabis. Omdat bij mij door een psycholoog was vastgesteld dat ik ADHD had leek Wellbutrin XR het juiste medicijn. Nu 2 jaar later ben ik redelijk tevreden. Redelijk omdat ik rust in mijn hoofd heb en geen s[lees meer...]tress meer heb. Enige nadeel is dat het niet echt helpt tegen roken bij mij. Ben wel gestopt met gewoon roken maar blowen doe ik af en toe nog wel. Het is gelukkig geen dagelijkse dwang meer🙂

17-10-2023 | Vrouw | 64
ADHD
na het gebruik van 5 mnd.gestopt door te veel bijwerkingen.daarvoor gebruikte ik venlavaxine 35.5

02-09-2023 | Vrouw | 64
ADHD
naar 300 mg terug naar 150mg.eff afkijken hoe ik me dan voel.andets stoppen.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum