Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)
Stoppen met roken (3 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

23-01-2019 | Vrouw | 21
bupropion (300mg)
Bipolaire stoornis
Ik gebruikt deze medicatie voor bipolaire stoornis, depressie en ADHD in combinatie met sertraline. Ik gebruik het nu al een paar maanden en heb nog geen enkel verschil gemerkt. Ook heb ik geen bijwerkingen. Wel heeft het een paar keer voor een hypomanische episode gezorgd.

07-06-2018 | Vrouw | 52
bupropion (150mg)
Bipolaire stoornis
de meeste medicijnen sloegen bij me niet aan. Wellbutrin slaat we aan.

22-12-2017 | Vrouw | 20
bupropion (300mg)
Bipolaire stoornis
Ondanks bipolaire stoornis toch begonnen met dit antidepressivum, in combinatie met Lambipol. Hielp na een 6-tal weken. Dankzij dit middel stabiel geworden. Wel minder eetlust waardoor ik wat ben afgevallen. Neem het ondertussen meer dan een jaar.

04-04-2013 | Vrouw | 58
te veel bijwerkingen

07-01-2013 | Vrouw | 39
Bipolaire stoornis
Ik slik dit medicijn nu sinds drie weken. In week 1 merkte ik een zekere emotionele instabiliteit (terwijl ik daarvoor andere medicatie heb), maar week 2 was een ramp. Ik was diep depressief, geen greintje eigenwaarde meer, over geïrriteerd, kort lontje, angstig... Kortom, ik was weer in een slechte Borderliner periode zoals ik die alleen van voor mijn medicatiepakket ken.[lees meer...] Week drie is iets beter verlopen, maar ik blijf een kort lontje houden en ik huil al om het minste.... Herkent iemand dit? gaat dit over? Ik wil niet meer terug naar Cipramil, want daarvan ben ik zo apathisch en heb ik geen libido meer. Dat is ook de reden dat ik naar Bupropion ben overgezet.... Ik voel me weer zoooo borderline, hellup

10-07-2016 | Man | 28
bupropion (150mg)
Manisch-depressieve stoornis
Neem deze pil na reeds 5 jaar denk ik, Ben nog altijd soms depressief en suïcidal, heb een zware pschose had ongeveer 8 jaar geleden. Zo erg dat ik opgenomen moest worden, daar hebben ze mij verteld dat ik manisch-depressief ben. Een andere pscholoog heeft mij verteld dat ik dat niet ben... Ik weet het zelf niet. Heb daarna allessinds gelukkig geen pschose meer had! Mij[lees meer...]n leven is soms een echte strijd om positief te blijven. Nu als deze pil ervoor moet zorgen dat ik niet depressief moet zijn is dit niet gelukt. Ga niet zeggen dat ik super depri ben maar ben toch zeker down.

09-04-2012 | Man | 57
Bipolaire stoornis
Ik gebruik sinds enkele weken Wellbutrin 150 mg. 's morgens, samen met Mirtazapine 15 mg. en Clonazepam 1 mg en melatonine 1 mg.. 's avonds. Sinds ik Wellbutrin begon te gebruiken merkte ik na enkele dagen een lichte verbetering van de depresieve klachten en ik voel dat het langzaam de goede kant op gaat. Ik hoop dat dit blijft werken, want ik heb het laatste jaar, nadat[lees meer...] ik met sipralexa moest stoppen wegens oedeem in de benen, al veel verschillende medicijnen geslikt, w.o. Lerivon 10 mg., Cymbalta 50 mg., Camcolit 400 mg. en niets hielp en veel last van bijwerkingen, zoals duizelig en lusteloosheid en veel te veel slapen. Een mens zou voor minder depressief worden. Het enige nadeel aan Wellbutrin dat ik ondervind is een lichte hoofdpijn en vergeetachtig, maar tot nu toe ben ik tevreden over de werking er van. Ik slaap wel minder uren 's nachts, maar sta uitgerust op met een beter gevoel.