Ervaringen met Wellbutrin XR

bupropion

Chronische depressie (42 meningen)
Psychische klachten (30 meningen)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

27-06-2016 | Man | 37
bupropion (150mg)
Stoppen met roken
gebruikt om te stoppen met roken en blowen(5 gram wiet per dag). eigenlijk blowde ik alleen en rookte ik alleen uit noodzaak. Eerst een middel gebruikt tegen alcohol verslaving. helaas werd ik er zo misselijk van dat ik het niet zag zitten. daarna in overleg met de verslavings- arts overgestapt. In eerste instantie een week 150mg gebruikt om een spiegel op te bouwen. n[lees meer...]aar mijn gevoel toen niet heel effectief. daarna in overleg de dosis verhoogd naar 300mg. Het blowen kon ik daarna al vrij snel aan de kant zetten alleen merkte ik wel dat ik enorm aan het roken sloeg en ik het nog niet in mijn hoofd kon krijgen om dat ook weg te leggen. Gelukkig moest ik in januari een paar dagen weg en kon ik mezelf zover krijgen om mijn shag te laten liggen. denk dat ik het daarna nog een week of 2/3 gebruikt heb en het ook zo snel mogelijk aan de kant heb gegooid omdat ik zooo slecht sliep. was nog even bang dat het aan de pammetjes(verslaving) lag die ik erbij had gekregen, gelukkig bleek het gevoel echt van de wellbutrin te komen. na een paar dagen eindelijk weer normaal geslapen. ik raad iedereen dan ook aan om igg wat anders te gaan doen dan normaal/jezelf uit je dagelijkse sleur te halen ipv de hele dag thuis zitten en je normale ding te doen. het heeft mij igg geholpen en ben ik ondertussen ruim een half jaar rook vrij.

18-03-2018 | Man | 48
bupropion (300mg)
Stoppen met roken
32 jaar veel gerookt voor ik stopte shag 50 gram 1 pakje per dag door andere diagnose (blaask) dierect na operatie gestopt spiegel opgebouwd met 300 mg na ca 7 dagen gestopt Ik had NOOIT gedacht dat ik dit kon maar samen met de stoppen met roken app en nicotine pleisters (wel afgebouwd in 2 week) de welbutrin heb ik 300mg 5 weken daarna voor zekerheid 2 week 15[lees meer...]0mg maar helmaal GEEN bijwerkingen alleen beetje last van slikken BEN ERG TEVREDEN en nogmaals ik had NOOIT gedacht dat ik kon stoppen ik zit nu naast mensen in de rookruimte en heb er geen moeite mee aanrader en je moet toch zelf betalen dus als je kiest kies dan deze als ik de recensies zie van champix word ik niet vrolijk Sucses nu op 300 dagen niet meer gerookt

25-09-2021 | Vrouw | 53
bupropion (150mg)
Stoppen met roken
Venfalaxine is boosdoener een hel om te stoppen.alleen gelukt met taperingsstrips van apotheek regenboog.succes door ervaringen venfalaxine angst voor welburitonna drie dagen ga ik stoppen.voel me afgeremd in positieve gedachten.