Bestaat uit:
Artritis (65)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor gewrichtsontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: gewrichtsontsteking

RoActemra

22-02-2024 | Vrouw | 59
tocilizumab

vermoeidheid spierreuma zware benen

temporalis arteriitis met reuscelatrittis diagnose Rocactmera zie ik steeds terigkomen onder de Tocizumab. Maar ik krijg van het middel Tocizumab het MERK TEYENNE VOORGESCHREVEN. IS IEMAND DAARMEE BEKEND |??

Kenacort-A

04-01-2024 | Vrouw | 61
triamcinolonacetonide
Gewrichtsontsteking
Injectie in schouder gehad. Deed niet echt pijn. 2 dagen opvliegers en rode vlek in mijn nek. Maar super blij mee,want voor nu( het is nu 1 week geleden gezet) geen pijn meer. Nog beetje gevoelig van waar ik pijn had,maar is niets vergeleken bij de pijn die ik had.

Meloxicam

25-09-2023 | Man | 63
meloxicam
Gewrichtsontsteking
heel moeilijk om hier vanaf te komen. Heb het als verlengingsrecept automatisch zeker 10 jaar voorgeschreven gekregen. Toen ik met meerdere medicijnen kon stoppen door aangepaste leefstijl ga dit medicijn een soort van "afkickverschijnselen". Heb het geleidelijk afgebouwd en heb het nu niet meer nodig. Gelukkig heb ik geen nierschade opgelopen door het langdurig gebruik. E[lees meer...]igenlijk is het een schande dat ik dit middel zo lang voorgeschreven heb gekregen!

Etoricoxib

04-08-2023 | Man | 52
Gewrichtsontsteking
Ik heb deze voorgeschreven gekregen ivm verergeren van de pijn ivm botvliesontsteking. Het werkt in zoverre totaal niet tegen de pijn. Het nadeel is dat ik eigenlijk geheel niet positief reageer op pijnmedicatie. Van paracetamol tot morfine. Ook THC of CBD werkt niet tegen de pijn. Ik blijf pijn houden, en dan gaat het om zenuwpijn.

21-06-2023 | Vrouw | 35

17-09-2022 | Vrouw | 56
Gewrichtsontsteking
Ineens een ontstoken hand/knokkel. Geen beet oid. Na 24 uur toch maar overlegd met de dokter omdat de zwelling fors erger werd, en ik geen enkele oorzaak kon verzinnen (geen blessure, geen steek, geen wond, geen fijt). Na 36 uur Naproxen geslikt te hebben was het keerpunt nog niet bereikt. Zwelling en pijn bleven toenemen. De nacht daaropvolgend na 48 uur, was het keer[lees meer...]punt, begon de zwelling af te nemen. Die nacht voor t eerst Naproxen met paracetamol gecombineerd. Pijnstillend effect heb ik niets van gemerkt. Ik gebruikte een maagbeschermer, pantoprazol tabletten 20 mg

Butazolidin

25-04-2022 | Man | 59
fenylbutazon
Gewrichtsontsteking
Nooit gebruiken heeft mijn nieren gesloopt

24-04-2022 | Vrouw | 69
Gewrichtsontsteking
Veel pijn binnenkant knieën, ellebogen, schouders.

Plaquenil

23-12-2021 | Vrouw | 61
hydroxychloroquine
Gewrichtsontsteking
Na 3 maanden gebruik plaquenil gong eerst goed samen met predniselon spuit. Nu na inname tablet hele zere vingers en hele, stijve vingers. Zware benen en zere rug. Moet er pijnstillersbij slikken. Veel jeuk op mijn hoofd.Volgende wwek overleg met reumaverpleegkundige

Arcoxia

08-11-2021 | Vrouw | 74
Gewrichtsontsteking
Medicijn werkt totaal niet buj ontsteking klauwstand 3de teentje.

Kenacort-A

22-10-2021 | Vrouw | 69
triamcinolonacetonide
Gewrichtsontsteking
Na paar uur eerst hoofd knalrood en heel warm, daarna verder lichaam. Duur paar dagen. Wie opvliegers kent, opvlieger van paar dagen. Middel erger dan kwaal.

Prednisolon tabletten/ injecties

18-09-2021 | Vrouw | 81
prednisolon
Gewrichtsontsteking
na een week 30 mg prednison heb ik een prik in mijn knie gekregen na dat ik een cyste in mijn knie had die is gesprongen

Voltaren Emulgel

14-08-2021 | Vrouw | 43
diclofenac
Gewrichtsontsteking
Al meer dan een week een ontsteking in mijn pols. Het werd steeds erger. Uiteindelijk maar voltaren gekocht. Ik heb nu een paar keer gesmeerd ( 2 dagen) en de pijn is aanzienlijk minder aan het worden.

Prednison tabletten

06-04-2021 | Man | 57
prednison
Gewrichtsontsteking
Ben na 3 gelijk gestopt met pretnisolon 25 mg Ná 5 dagen kreeg ik klachten scheel kijken duizelig Maagpijn van mijn keel na mijn maag slokdarm gevoelig buik deed zeer benauwdheid aanvallen Spierpijn was niet normaal ik na 1e hulp op zondag kon bijna niet meer staan slapen ook niet ivm benauwdheid aanvallen onderzocht longen goed Verder niiet appart gevonden hebbe[lees meer...]n nu 10 mg meegeven afbouwen had ik moeten doen dag later alleen nog beetje benauwd en goed geslapen wat een troep zeg

25-03-2021 | Man | 37

Ibuprofen

15-03-2021 | Vrouw | 53
ibuprofen
Gewrichtsontsteking
Ik moest 3x per dag 1 Ibuprofen 600 mg nemen voor een spierontsteking. Ik ben dinsdag de pillen beginnen te slikken maar na 3 dagen kreeg ik ontzettende maagklachten, een opgezette buik, misselijk... Ben onmiddellijk gestopt met deze pillen. Dan zoek ik wel naar een andere oplossing voor mijn schouderontsteking. Nooit meer!

Diclofenac

31-12-2020 | Man | 25
diclofenac
Gewrichtsontsteking
Diclofenac werkte eerst prima. Maar naarmate ik het middel langer gebruikte kwamen de ontstekingspijntjes langzaam terug. Dit was na 2-3 jaar gebruik van het middel. Nu gebruik in meloxicam. Werkt prima!

Meloxicam

31-12-2020 | Man | 25
meloxicam
Gewrichtsontsteking
Meloxicam werkt voor mij heel goed. Ik slik 2 x per dag 7,5 mg. Sochtends eentje en voor het slapen eentje. Zo goed als geen last van bij werkingen. Soms last van tintelingen in mijn vingers bij het wakker worden.

Arcoxia

17-10-2020 | Man | 32
Gewrichtsontsteking
Ontsteking in mijn knie. Ik kon amper lopen. Eerste dag begon goed. Na de middag kwam de pijn terug. ( ongeveer 18 uur na inname). Vanaf dag 2 geen pijn meer en kan weer normaal lopen.

Cimzia

07-10-2020 | Vrouw | 33
certolizumab pegol
Gewrichtsontsteking
Pseuriasis artritis Ik gebruik dit nu reeds 2 jaar... Voorgesteld door de reumatoloog omwille van kinderwens en geen optie om medicatie stop te zitten tijdens zwangerschap omwille van te veel ontstekingen.(ernst van de ziekte) Deze medicatie werkt zeer goed bij mij. Ik ga gewoon door het leven met nog een beetje pijn af en toe maar niet te vergelijken met hoe het voo[lees meer...]rdien was. Doorgenomen tijdens mijn volledige zwangerschap i.s.m.arts. Onze dochter is heel gezond geboren :-) Algeheel nooit top,veel moe. Maar dit ligt eerder aan de ziekte dan aan het medicijn denk ik.

Methadon

24-09-2020 | Man | 54
methadon
Gewrichtsontsteking
Even over de lyme. Ga naar een orthomeculair arts in Amsterdam-West is een heel goede. Ik heb ontstekingsreuma slik ook Methadon tegen de pijn, maar sinds ik bij die orthomoleculair arts loop is de pijn veel minder en heb ik de methadon weer af kunnen bouwen van 70mg tot 35mg per dag. Succes sllemaal! 😃 Jeroen

Tramadol

25-05-2020 | Vrouw | 53
tramadol
Gewrichtsontsteking
Ivm frozen shoulder Tramadol voorgeschreven gekregen. Door de pijn sliep ik slecht. Ik slaap nu beter en het kost mij iets minder moeite (minder pijn) mijn arm te bewegen. Voel mij echter niet 'mijzelf' meer (zie onder bijwerkingen). Morgen heb ik een gesprek met de orthopeed voor een eventuele andere oplossing.

Clindamycine

10-05-2020 | Man | 57
clindamycine
Gewrichtsontsteking
Uit voorzorg kreeg ik dit medicijn voorgeschreven, allergisch voor penicilline, omdat ik een keer een bacteriële infectie in mijn knie heb gehad na het laten likken van een hond aan een wondje ben ik uiterst voorzichtig geworden met het hebben of krijgen van wondjes op buiten of een niet schone omgeving, na een dag in de tuin werken heb ik m’n arm gestoken aan een tak, du[lees meer...]s maar om antibioticum gevraagd en gekregen, nog nooit ergens zoveel last van gehad, algehele malaise en na 4 dagen heftige diarree, nu na 2 weken gestopt te zijn nog steeds! Ik hoef het niet weer

Zaldiar

31-08-2019 | Man | 46
paracetamol / tramadol
Gewrichtsontsteking
Door ongelukken versleten knieën en twee kapotte pezen in beide schouders. Slik zonodig 3 x per dag en het werkt naar voldoening haast geen pijn. Gebruik het nooit langer dan 3 dagen achter een.

27-07-2019 | Vrouw | 52
Gewrichtsontsteking
In januari 2018 kreeg ik plots last van pijn aan het linkse S. I. gewricht. Telkens als ik een tijdje had neergezeten, kreeg ik heel veel zeer in het gewricht, zo erg dat ik bijna niet meer kon stappen. Eerst een andere ontstekingsremmer genomen gedurende een maand en kine gevolgd. Hielp niets. Vervolgens naar fysische geneeskunde in het UZA. Daar ook kine gevolgd, maar de[lees meer...] pijn beter de niet. Ondertussen sleepte de pijn al 6 maanden aan. Alvorens de arts een spuit wou geven met cortisonen in het gewricht, wou hij nog eerst proberen met Celebrex. En wonder boven wonder was ik na 24 u al verlost van de pijn! Ik heb toen Celebrex gedurende 3 weken moeten nemen. Nadien was ik een half jaar pijnvrij. Tien de pijn daarna terugkwam opnieuw een kuur van 3 weken genomen en opnieuw de pijn volledig weg. Nu al mee dan 6 maanden volledig pijnvrij. Dus ik heb mijn ideaal medicijn gevonden!

Arthrotec

05-07-2019 | Vrouw | 74
diclofenac / misoprostol
Gewrichtsontsteking
In het begin prima, later weinig effect.

25-06-2019 | Man | 55
Gewrichtsontsteking
Ontsteking in kniegewricht gehad met veel vocht er in. In tegenstelling tot anderen heb ik geen enkele bijwerkingen gehad. Of het moet zijn dat ik er wat duffer van werd, maar dat weet ik niet zeker. Geen maagklachten gehad en geen maagbeschermers er bij geslikt. Wel steeds wat er bij gegeten. Soms ook in combinatie met paracetamol 500 mg als de pijn erger werd.

Paracetamol

19-04-2019 | Vrouw | 51
paracetamol

19-04-2019 | Vrouw | 51
Gewrichtsontsteking
Nadat rust en paracetamol niet hielpen, Naproxen voorgeschreven gekregen. Bij aanvang maagklachten, maar nadat Omeprazol hiervoor werd voorgeschreven verdwenen die klachten ook. Ivm hevige pijn die niet volledig door de Naproxen onder controle was, 4x daags 1000 mgr paracetamol ernaast moeten gaan nemen en nu gaat het zo goed dat ik de paracetamol al aan het afbouwen ben[lees meer...]. Met deze combinatie kon voorkomen worden dat er Tramadol voorschreven moest worden welke ik niet wilde ivm autorijden en werken.

Enbrel

16-08-2018 | Vrouw | 32
etanercept
Gewrichtsontsteking
De eerste 3 maanden van gebruik super tevreden. Geen ontstekingen meer. Kon alles weer. Na 3 maanden begonnen de klachten. Uitval van zenuwen, dubbel zien, migraine, aangezichtspijn. Dove ledematen. Mri gehad, witte vlekjes in mn hersenen. Wat kan duiden op multiple sclerose.