Boezemfibrilleren

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Atriumfibrilleren (221)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Boezemfibrilleren

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Boezemfibrilleren

02-09-2023 | Vrouw | 74
Boezemfibrilleren
Ik moest van mijn cardioloog persé anti stolling slikken, omdat ik jaren ernstig boeemfiblireren had. Na jaren van ascal gebruik, waar ik geen last van had. eerst een middel gekregen waar ik zo duizelig van werd dat ik niet meer durfde fietsen en tv kijken of een boek lezen kon ik amper meer. Dus toen kreeg ik xarelto. Ik kreeg een pacemaker na his ablatie en moest dit m[lees meer...]iddel doorslikken. Ik heb geen last meer van de ritmestoornissen, maar van dit medicijn krijg ik steeds meer last van bijwerkingen. Ga de cardioloog zeggen dat ik wil stoppen en weer aan de ascal wil.

Flecainide

30-04-2023 | Vrouw | 63
flecainide
Boezemfibrilleren
Voorkom hartritme stoornis, Let op het eten van Kaas en in mijn geval visfilet bij MC Donalds. Sinds 2 jaar gebruik ik nu 150mg flecainide TEVA samen met 100gr Metropololsuccinaat Retard MYLAN en 10mg Rosuvastatine SUN. Het was zoeken maar sindsdien is mijn hartritme boezemfibrilleren onder controle. Daarnaast heb ik zelf ontdekt, dat als ik Kaas eet of de visfilet bij MC[lees meer...] Donalds, dat ik hartkloppingen krijg.

Acetylsalicylzuur

22-05-2022 | Man | 58
acetylsalicylzuur
Boezemfibrilleren
deze mediijn mocht ik niet mee gebruiken van de cardioloog

22-05-2022 | Man | 58
Boezemfibrilleren
Ik heb deze medicijn sinds 2 maanden, Heb me vanmorgen me gezicht geschoren en een snijwondje opgelopen, duurde bijna 24 uur dat die dicht zat, s'avonds ging ik naar bed en de volgende morgen werd ik wakken, me hele gezicht onder het bloed inclusief met beddegoed (kon ik weggooien) en een onherstelbare matras.

Cordarone

09-02-2022 | Man | 55
Boezemfibrilleren Voorkamerfibrilatie

Verapamil

18-07-2021 | Man | 70
verapamil
Boezemfibrilleren
In tegenstelling tot de Teva omhulde verapamil toont dit medicijn geen merkbare werking

Verapamil

18-07-2021 | Man | 70
verapamil
Boezemfibrilleren
Deze filmomhulde tabletten werken veel beter dan denier omhulde tabletten

Bisoprolol

19-11-2020 | Man | 57
bisoprolol
Boezemfibrilleren
Na jaren gebruik van flecainide stopte de fabrikant(teva) met het medicijn, na velen klachten van andere merken heb ik cardioversie laten doen. Cardioversie niet geholpen. Ik heb toen het medicijn Bisoprolol gekregen wat niet echt helpt maar wel wat onderdrukt. De volgende stap is een cryo ablatie deze heb ik in augustus gehad. Ik kom na iedere behandeling slechter uit de[lees meer...] strijd. Medicijn Bisoprolol moest ik mee stoppen na 2 maanden na de ablatie maar dat ging niet. Klachten worden steeds slechter. Ga nu voor een volgende ablatie en hoop dat ik dan kan stoppen met de medicijnen.

13-11-2020 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Na enige inspanning zoals klussen, (rustige) roeitraining, een dagwandeling van 15 km heb ik wel 2 of 3 dagen nodig om weer in mijn gewone doen te komen, heel vervelend, net of mijn lichaam zich niet kan herstellen met dit medicijn. Voor wie is dit herkenbaar?

Lixiana

06-11-2020 | Vrouw | 63
edoxaban
Boezemfibrilleren
Nog net geen week in gebruik. Lichte huiduitslag op de benen. Wordt wel elke dag steeds duizeliger, heb het gevoel door de grond te zakken durf nu de straat niet meer op. Nam het s’morgens in en 2 uur later begint de ellende. Ik ga het nu s’avonds innemen in de hoop dat ik overdag een beetje kan functioneren. Als dat niet helpt ga ik andere medicatie vragen.

27-10-2020 | Vrouw | 84
Boezemfibrilleren
Bij het constateren van een boezemflutter was uiteindelijk Amiodaron dat zorgde voor een regelmatig hartritmestoornis. Echter, na circa 5 maanden 1x per dag 200 mg slikken traden ernstige oogklachten op. In beide ogen is zicht verdwenen. Na 2,5 maand waren er al symptomen, klachten over droge ogen, niet goed fel licht kunnen verdragen, etc. Maar oogarts constateerde geen[lees meer...] bijzonderheden. Uiteindelijk op 84-jarige leeftijd is mevrouw volledig afhankelijk geworden van ondersteuning en kan niet meer zelfstandig wonen. Prognose van de ogen is onbekend; herstel blijft waarschijnlijk uit.

24-10-2020 | Vrouw | 67
Boezemfibrilleren
Ik gebruik dit medicijn. ca 1 maand. Kan nog niet aangeven of het helpt. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

22-10-2020 | Man | 56
Boezemfibrilleren
Medicijn werkt goed maar tegen een hoge prijs. Ik word er moe, lusteloos en duizig van. Verder last van koude handen en voeten. Hartslag en bloeddruk waren bij mij altijd al laag maar die zijn nu nog lager geworden (45 slagen p/m en bloeddruk onder 100/65). Voelt niet goed, alsof er een toerental begrenzer op het hart zit. Pure rotzooi die pillen maar het moeten even ander[lees meer...]s slaat m’n hart op hol. Nu zo snel mogelijk abblatie dan hoef ik die troep hopelijk niet meer te slikken.

Acenocoumarol

01-10-2020 | Man | 90
acenocoumarol
Boezemfibrilleren
Na boezemfibrilleren door zeer waarschijnlijk alcoholgebruik wat maar een paar keer per jaar wordt ingenomen dit voorgeschreven voor zg. altijd.... Alcoholpercentage wordt heel bizar niet onderzocht in t ziekenhuis. Nu altijd erg moe, sexueel ontremd en hele dag een snotneus. Vreemd dat artsen niet goed onderzoek doen naar oorzaak van 1 x boezemfibrilleren en doorgaan met [lees meer...]slechte medicatie wat veel impact heeft. Ouderen kunnen sowieso weinig medicatie verdragen dus onderzoek is zeker dan erg belangrijk. Tabletjes veel te klein bij bijwerking wazig zicht.

Fenprocoumon

26-09-2020 | Vrouw | 76
fenprocoumon
Boezemfibrilleren
incidenteel boezemfillibreren. 3 tot max. 4 keer per jaar. Heb heel veel klachten van fenprocoumon. Denk toch maar te stoppen. dan maar over op een wat onschuldiger bloedverdunnertje.

13-09-2020 | Man | 69
Boezemfibrilleren
Enkele korte episodes boezmfibrilleren gehad, resp 1/2 uur, 15 min en 5 min op 3 dagen. Regelmatig extra systoles Na innemen sotalol nauwelijks last meer gehad.

12-06-2020 | Vrouw | 76
Boezemfibrilleren
Gestopt met flecainide (tambocor) na 4 jaar gebruik vanwege het feit dat dit niet meer hielp bij mijn aandoening. Na de zoveelste cardioversie is er besloten om amiodaron te gebruiken. De cardioloog die het medicijn voorschreef vertelde mij dat ik met het gebruik van amiodaron geen last meer zou hebben van boezemfibrilleren. Eerste week heb ik 3x pd ingenomen tweede week 2[lees meer...]x pdag en vanaf de derde week 1x per dag. Ondanks de heftige bijwerkingen heb ik het wel volgehouden. In mijn vierde week ging het mis. Naast een cardioversie bleek mijn leverwaarden ontzettend slecht te zijn. Van deze cardioloog kreeg ik te horen dat dat van de amiodaron zou komen. Nu ga ik sotalol gebruiken. Ik snap nog steeds niet waarom ik niet voor een ablatie in aanmerking kom.

Eliquis

10-06-2020 | Vrouw | 77
apixaban
Boezemfibrilleren
Last van boezemfibrilleren. Ik had eerst andere medicatie maar daarvoor moest ik iedere week geprikt worden. Kreeg last van blauwe plekken en ik vond het niet fijn dat ik iedere week en geprikt werd en anders hoeveelheid moest slikken. Daarom heeft de cardioloog eliquis gegeven. Ik slik het nu al 6 jaar. Prima medicatie.

13-04-2020 | Man | 69
Boezemfibrilleren
Jaren cardioversies gehad hielp tijdelijk. Amiodaron heeft mij volledig van de ritmestoornissen afgeholpen fantastisch. Geen vervelende bijwerkingen halfjaarlijkse controles door cardioloog ivm bijwerkingen zoal schildklier. Wel oppassen met zon flink insmeren met hoge factor anders huidproblemen.

02-04-2020 | Man | 70
Boezemfibrilleren
Sotalol werkt wel goed bij mij. Aleen steen koude handen, heel vervelend.

Rytmonorm

30-03-2020 | Man | 73
propafenon
Boezemfibrilleren
na jaren sotalol te hebben geslikt kreeg ik een te lage hartslag toen naar metoprolol en hetzelfde effect nu aan de rytmonorm en meteen minder storingen soms om de 3weken ,heb ook hoge bloeddruk medicatie halve plaspil 20 mg lisonopril en 2.5 mg amlodipine ik voel me er wel goed bij alleen als je wat snel wilt gaan doen gauw hartkloppingen en gauw moe en een bloedverdunne[lees meer...]r van eliquist 2.5 mg 2x per dag.ik heb alleen bij inname eliquist altijd een half uurtje hartkloppingen maar dat had ik ook toen ik bij de trombosedienst liep voor de rest wel tevreden.

26-02-2020 | Vrouw | 53
Boezemfibrilleren
Na meerdere (combinaties van) medicijnen te hebben uitgeprobeerd (had ik geen baat bij en hele vervelende bijwerkingen), was dit medicijn ‘m’n laatste redmiddel’, langzaamaan zijn m’n klachten verbeterd.

25-02-2020 | Vrouw | 68
Boezemfibrilleren
Duizeligheid, licht misselijkheid,zwakte, vermoeidheid, vreemde spiertrekkingen, regelmatig algehele malaise. Hierdoor afgemat.

24-02-2020 | Man | 63
Boezemfibrilleren
Structurele vermoeidheid. In de ochtend al wakker worden met het gevoel niet fit te zijn. Wandelen gaat echter prima ook berg op. Gebruik dit middel na twee ablatios gevolgd op hart ritme stoornissen. Hartslag is prima, bloeddruk ook. Overig geen klachten.

13-02-2020 | Man | 58
Boezemfibrilleren
Mijn man slikt sinds september 2019 sotalol, toen 2* 80 mg voor persisterend atrium fibrilleren. Cardioversies (3*) hielpen niet. Hartritme was daarvoor 85-115 pm en onregelmatig en vanaf het sotalol gebruik 35-50 met steeds vaker toch weer fibrillaties met 180-190 slagen pm. Veel bijwerkingen (vooral slapeloosheid, concentratieproblemen) Begin januari gelukkig ablatie-be[lees meer...]handeling. Deze is zo goed gelukt dat-ie vanaf half januari al naar halvering van de sotalol mocht (van 160 naar 80 mg per dag) Sinds ‘n week echter toch ook weer last van deze lage dosering: weinig slapen en kan op z’n werk slecht vooruit omdat-ie het in z’n hoofd niet goed kan processen. Algeheel gevoel van ‘niet lekker in z’n vel’. We kunnen niet wachten tot-ie helemaal van de sotalol af kan.

11-02-2020 | Man | 76
Boezemfibrilleren
Door cardioloog overgezet van atenolol naar metoprolol wegen atriumflutter met hartritme van 130 en hoger. Door gebruik metoprolol is de hartslag wel naar beneden gegaan naar ca 110,maar is zeer onregelmatig. De flutter lijkt meer op fibrilleren, maar is wel constant aanwezig.

Bisoprolol

08-02-2020 | Vrouw | 60
bisoprolol
Boezemfibrilleren
Voordat ik wist dat ik boezemfibrilleren had, had ik nergens last van. Nu ik medicijnen hiervoor moet slikken ben ik een wrak en voel me wel 80 jaar Het liefste zou ik met alle medicijnen stoppen. Dan leef ik maar war korter maar ik heb dan wel plezier in het leven.

01-02-2020 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Slik al aantal jaren Sotalol wegens boezemfibrilleren. Eerst van een ander merk (weet niet meer welk). Beviel goed. Heel af en toe last van fibrilleren (Eens in de drie maanden of zo). Apotheek stapte over op Aurobindo. Heb niet gevraagd waarom. (Gunstigere prijs? )Maar sinds die tijd heb ik steeds meer last van hartkloppingen. Vooral als ik hem ruim voor het ontbijt neem.[lees meer...] Eerst een keer per maand, dan per week en nu een paar keer per week.

08-01-2020 | Man | 76
Boezemfibrilleren
het is een goed medicijn .alleen ik heb te maken met elk jaar gewicht toename

04-01-2020 | Vrouw | 70
Boezemfibrilleren
Nu ik op de dosis: 1 x 120 mg. En 1 x 80 mg. zit. Tot nu toe 1x een aanval van BF gehad. Ik wacht nu op een oproep voor een mini maze. Ik hoop dan met dit medicijn te kunnen stoppen. Ik heb veel nare bijwerkingen. Bonkend hart, verward, vergeetachtig, heel weinig energie, pijn bovenbenen en vooral paniekaanvallen.