Bestaat uit:
Boezemfibrilleren (79)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Atriumfibrilleren

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Atriumfibrilleren

Metoprolol

29-03-2024 | Man | 67
metoprolol
Atriumfibrilleren
De bedoeling was om een Electrocardioversie te laten slagen, echter dat was niet gelukt, bij de opname zijn er 3 pogingen (1 dag) gedaan. Na overstap 1 maand lang op Amiodaron een 2e opname voor Electrocardioversie en is deze direct gelukt bij de 1e poging (schok). Het hartrime bleef 3,5 dag goed (meerdere metingen per dag met Kardia Mobile 6L), echter direct na een iets i[lees meer...]ntensiever duursportmoment was de fibrilatie+flutter weer terug. Meting gedaan vlak vóór en ná het sportmoment.

Amiodaron

29-03-2024 | Man | 67
amiodaron
Atriumfibrilleren

druk voelen in hoofd doodsangst

Ik gebruik dit medicijn nu 2 maanden. Ik heb een boezemfibrillatiemet flutter onderzijde hart. Inmiddels 2x Cardioversie ondergaan. 1e was mislukt (er zijn 3x schokken geprobeerd, allen zonder succes). Daaropvolgend moest ik Amiodaron HCI Aurobindo 200 mg gaan gebruiken. Na 1 maand en 2e Cardioversie poging gedaan, nu bij 1e schok was het hartritme gelijk goed! Echter na 3[lees meer...],5 dagen na een wat intensiever sportmoment (racefiets 25 Km 145-155 bpm) was het probleem weer terug (baalde flink). Dat moment kon ik precies bepalen dmv een Kardia Mobile 6L met meting meerdere keren per dag en gedaan kort voor én na het sportmoment. Ik sta nu op de wachtlijst voor Ablatie en hoop tzt van dit medicijn af te zijn. Ervaring: Als ik hier wat ervaringen lees kan ik Aurobindo 200 mg redelijk verdragen. Heel af en toe korte angstmomenten en vreemde druk in oren/hoofd, maar alles acceptabel. Nog geen ervaring met zon gehad, het was/is nog eind winter/begin voorjaar. Ik vind die vermelde bijwerking betreffende overgevoeligheid voor zon het vervelendst en ben benieuwd naar ervaringen van mensen die dit in laat voorjaar en zomer gebruikt hebben,

16-03-2024 | Man | 78

duizeligheid Moe

Laatste jaar na nieuwe hartklep regelmatig aanvallen. Neem dan nog een extra Sotalol. Na 3 uur zakt het weer tot56. Tijdens aanval tot 140 slagen. De volgende dag doodmoe en duizelig. Het blijft een angstig gevoel

06-03-2024 | Vrouw | 76

misselijkheid

Ik moest er aan wennen, maar van de doacs verdroeg ik deze het best

Dabigatran

06-03-2024 | Vrouw | 76

hartkloppingen duizeligheid hypertensie misselijkheid

Na het overschakelen van Pradaxa op Dabigatran van Accord ernstige bijwerkingen. Zeer ontevreden

Eliquis

29-01-2024 | Man | 61
apixaban
Atriumfibrilleren
Had eerst Sandox, maar die is uit de handel. Nu sinds een maand deze, en lig nu een de bloed transfusie 🥵, per direct stoppen met de Apixaban

24-12-2023 | Man | 82
Atriumfibrilleren
Neem dit medicijn voor het voor komen van een herseninfarct.

12-12-2023 | Man | 71
Atriumfibrilleren
Voor een coloscopie moest ik stoppen met de inname van Xarelto. Ik had al maanden pijn in de heupen en bovenbenen bij lopen. Fietsen ging wel. Na een paar dagen mocht ik weer Xarelto slikken en toen merkte ik dat de pijn bij het lopen weer terug kwam. Vervolgens gestopt met het innemen en geen klachten meer.

23-10-2023 | Man | 61
Atriumfibrilleren
Vanaf 2005 selokeen gebruikt (de vervanger metoprolol, ben ik super allergisch voor vanwege de gebruikte vulstoffen!) Na 2 open hartoperaties en ICD implantatie kon ik verminderen van 200 naar 100 mg. maar na de jaren verstreken kreeg ik meer last van atrium en boezemfibr. hierdoor koos de cardioloog in eerste instantie voor sotalol. Ook kreeg ik de laatste jaren steeds [lees meer...]meer last van vochtophoping door het onregelmatige hart functioneren. Amiodaron bleek de oplossing, jammer is wel dat het op de langere duur nogal schadelijk blijkt te zijn, dus ga ik proberen te minderen bv. van 200 naar 150mg, of 6 x in de week 200mg, dit ga ik voorstellen aan de cardioloog.

Amiodaron

23-10-2023 | Man | 61
amiodaron
Atriumfibrilleren
Heb hypertrofische obstructieve cardiomyopathie, en de laatste jaren sterk toenemende atrium en boezemfibrilaties. Ik kreeg een cardioversie toegewezen die in eerste instantie goed hielp, maar na een maand kwam de ritmestoornis weer terug. Ik kon begin dit jaar bijna niets meer amper nog 10 meter lopen, ik hoorde mezelf borrelen met uitademen, na mijn eigen voorstel om e[lees meer...]ens een plaspil te mogen proberen, bleek dit een "oplossing" voor het probleem, door het slechte en onregelmatige hartritme stagneerde de natuurlijke vocht afvoer. Wel moest ik direct de sotalol verruilen voor amiodaron, een kwartaal geleden, en is zeer effectief tot nu toe, ze noemen dit ook wel het paardenmiddel, wel blijkt het op de lange duur behoorlijk schadelijk, dus probeer af te bouwen in samenspraak met cardioloog uiteraard. Desalnietemin erg blij met dit middel tot nu toe!

19-10-2023 | Man | 79
Atriumfibrilleren
Jarenlang fenprocoumon gebruikt. Na een kleine tia is mij door de neuroloog pradaxa voorgeschreven. Na het innemen in het begin wat last van de slokdarm. Voldoende water drinken overdag. Capsule niet innemen voor het naar bed gaan of even gaan liggen op een bank maar rechtop blijven zitten of staan. Belangrijk is wel niet te vergeten om de twaalf uur een capsule in te nem[lees meer...]en. Zelf hou ik 09:00 en 21:00 uur aan.

17-08-2023 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Gebruik inmiddels ongeveer half jaar Xarelto. Lekker klein pilletje elke ochtend tussen 07.30 en 08.00 uur. Ik kan niet nagaan wat de effectiviteit is. In ieder geval tot nu geen last van stolsels gehad. Ook geen enkele last van bloedingen of andere bijwerkingen. Ik ben niet moe, depressief, duizelig of duf. Wel af en toe een wondje die minuutjes langer doorbloed maar ach,[lees meer...] dat deert niet.

28-07-2023 | Man | 69
Atriumfibrilleren
Twee weken gebruikt, misselijkheid nam met de dag toe uiteindelijk dusdanig dat ik ermee gestopt ben en mijn oude middelen weer ben gaan gebruiken.

28-06-2023 | Vrouw | 61
Atriumfibrilleren
Ik gebruik dit nu ongeveer 8 weken, 2x per dag 150 mg. Ik voel me duizelig, totaal niet lekker, hondsmoe, moet heel vaak plassen, diarreeklachten, kleine bloedinkjes . Ik denk dat ik naar 1 pil per dag ga, want dit is echt een naar medicijn.

12-06-2023 | Vrouw | 67
Atriumfibrilleren
Dit is de laatse doac die ik gebruik.Ik heb ze allemaal geprobeerd. Dit na 5 jaar acenocoumerol zelfprik jaren. Ook hiervan problemen. Diaree, galbulten,haaruitval Dus maar weer een nieuwe doac geprobeerd. Lixiana 30 mg. En ascal kan niet, omdat het te weinig beschermd tegen herseninfarct en dat kon ik wel verdragen. Het kwaad met het kwaad bestrijden.

09-06-2023 | Vrouw | 75
Atriumfibrilleren
Slikte verapamil in combi met ascal en dipyridamol en losartan sinds hartklepoperatie want heftig allergisch voor eerder voorgeschreven DOACS en ACENACOUMAROL. Heb meerdere CVA's en TIA's gehad met s blijvende schade verlies deel gezichtsveld. Ging redelijk goed tot medio april. Plotseling weer atriumfibrileren. Nieuwe cardiologe verving ascal en dipyridamol do[lees meer...]ir LIXIANA(edoxaban) en verving Verapamil doir Sotalol. Slik nu zowel losartan als sotalol plus Lxiana huisarts heeft farmagenetisch DNA onderzoek aangevraagd vanwege vele heftige allergie en intolerantie medicatie Ik ben inmiddels wanhopig doir alke ellende ongemak en angst paniek doir medicatie. Klachten niet of moeilijk bespreekbaar met huidige cardioloog.

09-05-2023 | Man | 83
Atriumfibrilleren
Gebruik Sotalol sinds 2006, 40mg Nooit geen problemen gehad met bijwerkingen. weinig last meer van ritme stoornissen. Verder ook geen klachten en voel mij fit. nu 83jr

12-04-2023 | Man | 78
Atriumfibrilleren
+ 6 jaar geleden ook Atriumfibrilleren gehad.Toen geen bloedverdunners. nu een week geleden weer boezemfibrilleren. Naar het ziekenhuis en daar kreeg ik een infuus met een middel en gelukkig stopte het fibrilleren vrij snel. Nu aan de bloedverdunners(Xarelto) Heb nu al spierpijn, vooral linker been.Ben misselijk en vermoeider dan anders.Moet het gesprek met de arts nog aa[lees meer...]ngaan en kijken hoe nu verder. Lees heel veel negatieve boodschappen over dit middel. Krijgt een vervolg.gr

Flecainide

12-04-2023 | Man | 49
flecainide
Atriumfibrilleren
In mijn ervaring moet je uitzoeken welke dosis en samenstelling van medicijnen het fibrilleren tegenhoudt. Bij mij was het 150 mg Flecainide en 50 mg metropolol. Maar toch heb ik gekozen voor een ablatie en nu zijn de klachten weg en ben ik de medicijnen aan het afbouwen. Het proces om te zien hoe je kwaliteit van leven geoptimaliseerd kan worden is experimenteren en leren[lees meer...] van elke aanval.

Flecainide

20-03-2023 | Man | 50
flecainide
Atriumfibrilleren
Ik slik sinds een maand dit medicijn samen met de bètablokker Metoprolol 1A Alpha retard(25 mg) vanwege een steeds frequenter manifesterende atriumfibrilleren. Eerst eens per jaar (sinds 2016) maar eerste twee maanden van 2023, al drie keer. De cardioloog wist mij te vertellen dat recent onderzoek uitwees dat atriumfibrilleren leidt tot meer atriumfibrilleren. Het advies w[lees meer...]as deze combinatie van medicijnen te slikken om zo de kans op atriumfibrilleren te verkleinen. Ik slik dit medicijn zonder enige vorm van waarneembare bijwerking. Ik heb dus nergens last van. Het medicijn zou me een volgende atriumfibrillatie moeten besparen, dit effect blijft echter uit; in twee weken al twee keer last gehad van atriumfibrillatie. Na overleg met cardioloog heb ik een extra dosis geslikt ten tijde van de "aanval". Deze bracht, in ongeveer 80 minuten, mijn normale hartslag weer terug. Het heeft me dus al twee keer een dag op afdeling Eerste Hulp Hart bespaard! Waar het medicijn bij mij dus niet het beoogde effect heeft namelijk, het uitblijven een volgende atriumfibrillatie, helpt het me wel terugkomen uit zo'n atriumfibrillatie. Komende week opnieuw in gesprek met cardioloog.

15-02-2023 | Man | 60

06-02-2023 | Man | 73
Atriumfibrilleren
Door dit medicijn is er kans op grote gezondheidsrisico’s . Verlaging trombocytenwaarde 75 grotere kans op bloedingen, extreme verhoging Gamma gt tot 452 terwijl 50 de bovengrens is. Groot gevaar voor leverschade . Niet fit, geen eetlust buikklachten. Deze bijwerkingen staan wel in de bijsluiter .

20-01-2023 | Man | 60
Atriumfibrilleren
Ben 4 maanden geleden begonnen met xarelto. Had in het begin geen last, maar nu ben ik geregeld kortademig, duizelig. Mijn boezemfibrilleren is onder controle, dus de noodzaak om xarelto te blijven slikken is er niet meer. Wil er daarom mee stoppen. Ga contact opnemen met mijn cardioloog.

11-01-2023 | Man | 72
Atriumfibrilleren
Regelmatig terugkerende onregelmatige hartslag en atriumfibrilleren. Gevraagd om ander medicijn aan de huisarts deze is hiervoor niet ontvankelijk neem er in plaats van twee maar drie per dag. Bijwerking op de koop toe nemen. Ga nu het homeopathisch circuit in om te kijken naar alternatieven.

12-12-2022 | Man | 65
Atriumfibrilleren
Blijf onregelmatige hartslag houden, slik ook xarelto en omaprzol. Verder ook gewicht toename helaas.

Rivaroxaban

29-11-2022 | Vrouw | 65

20-11-2022 | Man | 66
Atriumfibrilleren
Ik heb een liefde haat verhouding met dit middel ,hen inderdaad een gloeiend heet hoofd ,kun je opstijgingen ,noemen.En het eten je zit heel snel vol,en hebt vaak reflux klachten het terug komen van voedsel.kortom ik ben niet echt blij met pradaxa.

08-11-2022 | Man | 64
Atriumfibrilleren
Na het slikken van 1 tablet Sotalol kelderde mijn hartslag naar beneden tot onder de 30 per minuut en sloeg soms drie slagen over. Met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar is uiteindelijk een pacemaker geplaatst, na een jarenlange behandeling van cardioversies en twee ablaties, die niets hadden uitgehaald. Naast de pacemaker moet ik toch nog de Sotalol slikken, [lees meer...]waar ik alleen maar lusteloos van word.Soms denk ik dat ik nog liever die boezemfibrillatie had gehouden, dan deze bijwerkingen van Sotalol. Volgende maand een gesprek met de cardioloog.

06-10-2022 | Vrouw | 50
Atriumfibrilleren
Gelijk na de inname de eerste dag, de volgende dag veel haarverlies, en slechter zien. Ik vind het een heftig middel. Ben ook altijd extreem vermoeid tijdens deze medicatie. Zal blij zijn als ik weer mag stoppen. Het enige voordeel is, dat het bloedverlies tijdens de menstruatie te doen is. Met andere bloedverdunners was dit extreem.

09-09-2022 | Man | 66
Atriumfibrilleren
Ik ben na alle doacs ,op pradaxa gezet ,maar t voelt gewoon niet goed ,ik heb als man opvliegers en onwel voelen dan.Ben erg vermoeid ook .Durf niet te stoppen maar ik voel gewoon dat het niet goed voor me is .Ook psychis meer angst.Weet niet of dit komt van de pradaxa.