oxycodon

Bij  HerniaX

Artrose (25 meningen)
Lage rugpijn (23 meningen)
Rugklachten (18 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (17 meningen)
Pijn (algemeen) (16 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Clusterhoofdpijn (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

04-09-2021 | Man | 53
Hernia
Omdat Diclofenac en paracetamol niet hielpen bij een hernia, aan huisarts een sterker medicijn gevraagd. Oxycodon tabletten van 10 mg. (kortwerkend)gekregen. In eerste instantie was mijn indruk geweldig , direct van de pijn af. Maar toen begon ook de dufheid erbij te komen, in eerste instantie dacht ik dat kwam omdat ik de voorgaande dagen weinig had geslapen vanwege de p[lees meer...]ijn, maar ook de dagen erna bleef de slaperigheid. Na een jaar van de Hernia af te zijn is het weer opnieuw begonnen, maar durf de Oxy niet te nemen op het werk. Jammer dat de bijwerkingen langer duren dan de pijnstilling.

30-07-2021 | Vrouw | 73
oxycodon (15mg)
Hernia
Half jaar vóór hernia ischias.Behandeld fysio en tramadol. Hernia,bil en rechterbeen ook iets verlicht door fysio. Heel pijnlijk en dus oxycodon.Wat een heerlijkheid minder pijn! Elke week controle huisarts en geleidelijk steeds minder genomen.Ik heb dit middel enkele maanden ingenomen.Nu een week helemaal gestopt na verdere afbouw. Geen bijwerking.Door coronatijd en drag[lees meer...]en van ICD(hart en diabetespatient) pas in september een MRI. Kan pijn nu opvangen met 6x2 paracetamol. Ik ben tevreden over dit medicijn,maar als het niet hoeft wil ik het niet graag nemen.

01-06-2021 | Vrouw | 47

30-04-2021 | Vrouw | 56

25-03-2021 | Man | 17
oxycodon (40mg)
Hernia
ik had een hernia op jonge leeftijd in opbouw van operatie kreeg ik de medicatie.

08-03-2021 | Man | 49
Hernia
In combinatie met paracetamol en ibuprofen neemt het de pijn klachten bijna helemaal weg. Soms een beetje jeuk, ik heb voor de verstopping magnesium pillen die erg goed werken en veel minder vies zijn dan de zakjes..

08-02-2021 | Vrouw | 24
Hernia
Tijdens mijn opname in het ziekenhuis werd ik geïntroduceerd met dit medicijn. In eerste instantie werkte het fantastisch en werd de pijn ook zeker minder. Maar na een aantal dagen begon ik extreem veel bijwerkingen te ondervinden en werkte het middel ook minder goed tegen de pijn. De bijwerkingen waren zijn zo heftig dat ik eigenlijk beroerder daar van werd dan van de pij[lees meer...]n zelf. Besloten af te bouwen met het medicijn en maar even de tanden op elkaar te zetten met morfine. Voor mij nooit meer oxycodon. Mijn zicht begon te verminderen, ik kreeg trillende handen, hartkloppingen, de hele dag kotsmisselijk, ik kon niet meer plassen en was constant vermoeid en slaperig.

08-02-2021 | Man | 61
Nek- / rughernia
In het begin hele hoge doses genomen om de pijn te managen, daarna in de afgelopen tien jaar, afgebouwd naar 3x 10mg per dag. Ook een aantal keer geprobeerd om nog lager te gaan maar dan komt de pijn weer terug en lig ik na een paar dagen te huilen in bed van de pijn, en puur pijn,niks afkick verschijnselen want de pijn overheerst dan gewoon alles. Ik zit nu al jaren op d[lees meer...]eze doses en zal ongetwijfeld over een paar jaar weer eens proberen om te stoppen, want de bijwerkingen zijn gewoon vervelend. Maar al met al ben ik blij met de oxycodon,ik leef weer in echte wereld en niet die van vreselijke pijn.

01-11-2020 | Vrouw | 49
Hernia
Ik ben ooit begonnen omdat ik een nekhernia had waarbij de pijnstilling van tramadol niet genoeg was. Het werkt supergoed. Het nadeel is dat je wel steeds meer nodig hebt voor dezelfde werking. Nadat de nekhernia over was. Heb ik diverse alternatieven geprobeerd: tens apparaat, en nog zowat. Uiteindelijk heeft dry needling bij de fysio me van de restpijn afgeholpen. Toen b[lees meer...]en ik zelfstandig van 80 mg in een rustig tempo in een paar maanden afgekickt. Maar nu loop ik al 1,5 jaar met een tot kort onontdekte hernia van de huisarts. Dus zit weer aan de oxycodon. Pas mri gehad en over een week een afspraak met de neurochirurg. En dan maar hopen dat ze me snel kunnen opereren ivm dat Corona. Hopelijk kan ik dan in rustig tempo weer afbouwen, wat me tot dusver mee viel.

05-09-2020 | Vrouw | 46
oxycodon (5mg)
Hernia
Begin er niet aan !!! Al met al tien jaar geslikt liep al vanaf m’n 19 met ernstige rugklachten geen dokter nam mij serieus jonge meid kan niet na tien jaar gebruik was ik het zat en eindelijk een goede neurochirurg gevonden hij nam mij direct serieus en heeft mij al met al drie x geopereerd bleek drie hernia’s en versleten wervels te hebben nu loop ik ineens na 26 jaar p[lees meer...]ijn op wolken en dat terwijl ze bij de pijnpoli waar ik eerst liep tassen vol oxycontine voorschreven echt belachelijk ( volgens mij kregen ze bonus Sen dr voor) nu heb ik het ergste gehad en ben al met al van bijna 100 mg p. Dag na vijf mg gegaan en ben dr nog niet nu weer depressieve klachten maargoed de laatste loodjes wegen het zwaarst en mijn tip praat met je huisarts ik kreeg klein beetje diazepam dr bij en dat maakte het afkicken stukken dragelijker en een paar weken diazepam afkicken is peanuts vergeleken met oxycontine. Ik zou zo blij zijn als ik dr helemaal vanaf ben en wil het nooit meer rook wel een dikke joint desnoods maar nooit meer deze bende ze moeten het verbieden gif is het

18-08-2020 | Man | 61
Nek- / rughernia
Geeft regelmatig verstoppingen. Ondanks gebruik van zakjes poeder voor de ontlasting. Al twee keer een klisma moeten gebruiken Help wel goed tegen de pijn. Gebruik de lang en kort werkende tabletten

11-08-2020 | Man | 49
Hernia
2.5 jaar gelden begonnen met 2 x 5mg.langwerkend zit nu op 2 maal daags x 10 mg langwerkend en 6x 5 mg kort werkend plus 2maal daags 2 maal 75 mg pregabiline dat is voor de zenuwpijn. en nog steeds verrek ik van de pijn . uit behand in het ziekenhuis , ik vol een chronische pijn behandeling benaiud als de pest. geen hart problemen al 2 maal onderzocht . word er gek van. [lees meer...]o en natuurlijk 6 maal daags paracetemol voor de hoofd pijnen . die je er gratis bij krijg . daarnaast cesar therapie gevolg geen baat . .

02-02-2020 | Vrouw | 33
Hernia
Ik had helse zenuw pijn, kreeg eerste instantie 2x 10mg per dag. Wat een verademing. Totaal 2 maanden geslikt maar dan. Ik moest afbouwen, ok top 1x 10mg ging goed. 1x 5mg owkee wat voel ik me raar. En dan de stop dag, hell alsof mijn botten door mijn huid willen. Huilen, trillen, krampen, hartskloppingen. Zweten, warm/koud. Begin er niett aan, ik had nog zo tegen de doc[lees meer...] gezegd is het verstandig.

25-01-2020 | Man | 63
oxycodon (5mg)
Hernia
Ik gebruik helaas nog steeds heel veel medicatie voor mijn hart (op 32 jarige leeftijd een by-pass operatie, 1989), in 2012 een "nieuwe" hart-kustklep, doch heb ook enkele hernia's in de rug. Zo nu en dan gebruik ik oxycodon met een prima resultaat. Ook al gebruik ik slechts de 5mg HCI Lannacher versie met verlengde afgifte. Mijn ervaring is totaal anders betreffende "v[lees meer...]erslavend"... geen pijnen, dus het werkt uitstekend en kan desgewenst "gewoon" bewegen en zelfs huishoudelijke werkzaamheden verrichten! Ooit (als eerste medicijn), Lyrica (pregabaline) mogen proberen, doch dat was in mijn geval geen succes, rare hallucinaties. Met oxycodon totaal geen problemen. Daarnaast raak ik absoluut NIET verslaafd omtrent dit medicijn.

23-10-2019 | Vrouw | 52
Hernia
Kwam met zoveel pijn in het ziekenhuis dat ze mij meteen hoog in de Oxycodon ,na 8 dagen alleen maar hoger gaan zitten .Mri gaf het niet goed aan maar bleek caudasyndroom te hebben .Toen met spoed geopereerd maar veel restschade.Hierdoor kreeg ik de oxycodon steeds opnieuw voorgeschreven. Nadat ik mij goed in verdiept had wat dit medicijn inhoud ben ik ondanks mijn pijn in[lees meer...] bil ,been(zenuwpijn) ,voet die schreef staat en geen grip meer hebben op mijn stoelgang in week afgebouwd. Niet normaal waar je dan doorheen gaat. Snap niet dat artsen dit langer dan 2 weken voorschrijven.Daarna zo verslavend .Echt pas op!

28-09-2019 | Man | 60