Menopauze

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Overgang (509)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor menopauze

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: menopauze

03-04-2024 | Vrouw | 50

migraine

Werkt goed, oplvliegers binnen paar weken verdwenen met 1 pompje per dag. Echter de laatste twee weken lijkt het niet goed meer te werken. Weet niet of pompje dan minder dosering geeft of dat de dosering minder is. Maar dan weer opvliegers en als ik aan nieuwe verpakking begin direct weer migraine . Dit is echt iedere keer zo, dus geen toeval

26-02-2024 | Vrouw | 50
Menopauze
Door de menopauze veel klachten, vooral depressie, stemmingswisselingen, migraine, urineverlies. Na twee maanden ging dat allemaal al een stuk beter, nu na 4 maanden helemaal. Wel merk ik dat aan het einde van het gebruik van het pompje, er minder uit lijkt te komen. En de klachten weer terug komen (gelukkig wel in mindere mate). Ik ga nu kijken of eerder stoppen met het p[lees meer...]ompje minder tussentijdse klachten oplevert, dus niet de volledige 56 dagen gebruiken.

27-11-2023 | Vrouw | 54
Menopauze
Ik ben door vele opvliegers en pijn in spieren en gewrichten begonnen met femoston 1/10. Ik merkte dat de klachten van opvliegers en pijn binnen een paar dagen weg waren. Helaas wel veel misselijk. Volgens mijn huisarts kon dat niet van de femoston komen. Nu na een jaar over na 2/10 ivm weer pijn in spieren en gewrichten. Nog steeds misselijk en echt moeite met eten. Kan[lees meer...] echt niet aan de femoston liggen. Na afloop van deze strip even stoppen want ik wil nu weten of het aan de femoston ligt of niet. Zijn er meer mensen die femoston gebruiken en misselijk zijn sinds gebruik?

03-10-2023 | Vrouw | 53
Menopauze
Perimenopauze: Bio-identiek oestrogeen gaan gebruiken voor stemming, nachtelijk zweten en gewrichtspijnen. Helpt goed voor/tegen alle drie. In het begin wel bijwerkingen. Het is zoeken naar de juiste dosering, ook in combinatie met progesteron. Gebruik hiernaast ook nog Escitalopram voor stemming, angst en paniek, maar heb het idee dat combi oestrogeen/progesteron beter h[lees meer...]elpt.

Systen

14-04-2023 | Vrouw | 50
Menopauze
Werkt ongelooflijk goed tegen de hormonale migraine en andere menopauze klachten. Is een bio-identiek oestrogeen; wordt goed door het lichaam opgenomen. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen. Heb er eigenlijk alleen maar profijt van. Gebruik het icm de desogestrel pil.

Ozempic

03-02-2023 | Vrouw | 54
semaglutide
Menopauze
Ik ben vorige week gestart op advies huisarts samen met mn man die obees is en maagverkleining moet ondergaan maar arts wou eerst ozempic proberen. Man is meer dan 3 kg kwijt op een week en ik ben 800 gr bijgekomen. Redelijk frustrerend aangezien ik niet snoep of frisdrank drink, dagelijk tussen de 8 en 10 km wandel en sport en gezond eet pffff Ik probeer het een maand en [lees meer...]indien geen resultaat dan moet ik mij erbij neerleggen dat ik mezelf niets kan verwijten . Een jaar bij diëtiste geweest en maar 4 kg kwijt...hopeloos

14-08-2022 | Vrouw | 48
Menopauze
Ik zat sinds 2 jaar in de overgang met echt heel veel overgangsklachten die zowel mijn dagelijkse leven als mijn werkleven heel sterk negatief hebben beinvloed. Door al die heftige overgangsklachten heb ik mijn leven als heel zwaar ervaren. Ik ging op zoek naar een oplossing voor mijn overgangsklachten en las online iets over hormoon vervangend therapie en dat merendeel va[lees meer...]n de overgangsklachten hierdoor zouden verdwijnen. Vervolgens heb ik met mijn huisarts hierover gesproken. Voordat ik aan mijn hormoontherapie zou beginnen heb ik wel eerst een mammografie laten doen. Gelukkig was er niks aan de hand met mijn borsten. Sinds eergisteren begonnen met mijn hormoontherapie Femoston continue. Ik merkte gelijk al na de eerste dag het verschil: geen nachtelijk zweten, geen opvliegers, geen gewrichtspijnen (geen kniepijn meer etc), geen stemmingswisselingen, geen prikkelbaarheid, geen irritatie, geen depressieve gevoelens, geen huilbuien, vermindering van moeheid en geen branderigheid in mijn vagina. Momenteel nog geen bijwerkingen ervaren. Nu even afwachten of mijn andere overgangsklachten ook verdwijnen..Ik ben zo blij met Femoston continu. Begin weer mezelf te zijn...

10-06-2022 | Vrouw | 58

10-06-2022 | Vrouw | 58
Menopauze
Heeft iemand ervaring met livial ivm hoofdpijn en slaperigheid? Ik neem het pas en val als een blok in slaap. Heb dit gekregen na andere hst combipreparaten. Dat lukt mij helemaaaal niet. Ook voor het libido en onbehaaglijke opvliegers. Ik heb een schildklierprobleem en hoop dat ik niet ga bijkomen van livial. Wie heeft hiermee ervaring aub? Het suf zijn....gewicht...lib[lees meer...]ido?

28-10-2021 | Vrouw | 57
Menopauze
Werd erg gespannen en boos en nerveus van livial.kon daardoor niet slapen.

Activelle

28-10-2021 | Vrouw | 57
estradiol / norethisteron continu
Menopauze
Ben sinds 7 jaar in de overgang en heb van alles geprobeerd,femoston hielp in het begin heel goed maar daarna niet meer. Angeliq heeft me daarna nooit geholpen en toen kwam ik op livial. Dit hielp geweldig tegen de opvliegers maar kon na een tijdje niet meer goed slapen van de gespannen spieren en was altijd maar agressief en boos. Toen ik daarmee stopte werd ik een stu[lees meer...]k rustiger. Na een 4 maanden begonnen de opvliegers weer met voorafgaande paniekaanvallen. Na zelf onderzoek gedaan te hebben ben ik op activelle gekomen. Slik het nu 3 dagen en opvliegers zijn al zo goed als verdwenen. Paniekaanvallen al gelijk bij de eerste tablet. En...voel me heel erg goed.

Angeliq

27-09-2021 | Vrouw | 65
estradiol / drospirenon
Menopauze
Het is inderdaad waar dan Angelique zeer goed werkte, maar helaas heb ik ook vernomen dat dit uit de handel is genomen, wat doen ze de mensen toch aan. Weer iets anders proberen en zien hoe het werkt. Heb ook zo een gevoel van “ terug naar af” , voor de tijd dat we hier nog op deze aarde mogen vertoeven!!!

Synapause E3 ovules/vaginaal crème

11-08-2021 | Vrouw | 56
estriol vaginaal
Menopauze
Helemaal niet tevreden, koorts, pijnscheuten overal, misselijk, branderig gevoel in vagina.

14-07-2021 | Vrouw | 58
Menopauze
Steeds tussendoor bloedverlies en soms op menstruatie lijkende bloedingen

03-06-2021 | Vrouw | 49
Menopauze
Mijn ervaringen met deze medicijn zijn: Geen opvliegers meer ‘s nachts en overdag Goede nachtrust Ik voel me fit en energiek Uiterlijk zie ik er beter uit( qua huid en haar conditie en lichaam) Bijwerking die ik heb ervaarde is hoofdpijn zonder ik de progesteron tablet begin in te nemen en dat duurt een paar dagen.

Systen

29-05-2021 | Vrouw | 73
Menopauze
Bij aanvang menopauze bij inname pillen erge hoofdpijn en uitdroging slijmvliezen. Met pleisters van Systen geen enkel ongemak meer. Om de 6md neem ik Duphaston plilletje gedurende 10 dagen om de slijmvliezen in de baarmoeder wat te activeren. Ik ga jaarlijks naar de genycoloog en plak de pleisters reeds 45 jaar,ik ben nu 73 jaar en blijf plakken.mijn gewicht is onge[lees meer...]wijzigd gebleven en vorm van mijn lichaam ook. Ik stop zeker niet want ik vrees dat ik dan de overgangsklachten krijg op latere leeftijd. Ik voel mij echt jong.🤗

Vagifem

20-03-2021 | Vrouw | 64

07-10-2020 | Vrouw | 58
Menopauze
gestart 4 maanden geleden. Duurde wel 6 weken eer ik get zeer gunstige effect voelde: geen opvliegers meer, geen onderbroken nachtrust, geen warmteopwellingen en zweterige onderbroken nachten. Geen nevenwerking gehad tot nu :oogmigraine ( had ik ook vroeger toen ik de anticonceptiepil gebruikte) , wat gewichtstoename en soms wat lichte maag- en darmklachten. Voorlopig wege[lees meer...]n deze nevenwerkingen niet op tegen alle vervelende menopauzale klachten doe al vier jaar aanslepen.

25-07-2020 | Vrouw | 57
Menopauze
Ik neem Livial al meer dan 10 jaar op aanraden van gynaecoloog. Ik ga jaarlijks op controle. Enige slechte bijwerking is kort lontje😊 bij mij. Livial werkt niet bij iedereen direct, geef het een paar weken tijd.Onlangs stopte ik met de inname omdat ik 57 ben en dacht dat de opvliegers getemd waren. Ze zijn niet weg maar zijn in kracht fel afgenomen. Maar mijnartrosepij[lees meer...]n neemt weer toe dus ik overweeg om toch terug te starten. Mijn gynaecoloog raadde mij trouwens aan om het te blijven nemen . Wel regelmatig bloeddrukcontrole en jaarlijks uitstrijkje en borstonderzoek( door gynaecoloog) of een mammografie.

Synapause E3 ovules/vaginaal crème

09-03-2020 | Vrouw | 55
estriol vaginaal
Menopauze
Ik had veel last van vaginale droogte en pijn bij het vrijen. Kreeg Synapause E3 creme voorgeschreven. Voorschrift: 2 weken dagelijks en daarna 2 maal per week gebruiken. Al na de eerste week ben ik teruggegaan naar 2 maal per week omdat ik krampen kreeg (soort menstruatie krampen). Daarna een goede balans bereikt met 1 a 2 maal per week gebruik. Heel goede effecten. Voc[lees meer...]htigheid sterk verbeterd, geen pijn meer bij penetratie en meer zin in seks. Het inbrengen is wel een onplezierig gepruts, maar ik heb het er graag voor over.

29-12-2019 | Vrouw | 54
Menopauze
Ik heb veel jaren nuvaring genomen nu ben ik juist gestopt.en naar femoston low ik ben nu 7 dagen bezig .

15-12-2019 | Man | 53
Menopauze
Voordien gebruikte ik Vivelle Döt maar die zijn uit de handel. De pleisters waren kleiner en uit een soort silicone. Bij dit product voelt de pleister heel onaangenaam en is huidonvriendelijk, telkens ik de pleister verwijder (wat ik heel voorzichtig doe) is mijn huid geschonden.

23-06-2019 | Vrouw | 63
Menopauze
Na ernstige overgangsproblemen: opvliegers, slapeloosheid, opgejaagdheid, nachtelijk zweten, ernstige stemmingswisselingen, een tiental jaren geleden Livial voorgeschreven gekregen door bekende Belgische gynaecoloog. Ik ben een gevoelige en timide persoon. Het innemen van Livial heeft mijn leven veranderd. Ik heb geen klachten meer, enkel 2 kg bijgekomen, voel mij sindsdi[lees meer...]en in een zeer gelukkige stemming en ben voor het eerst in mijn leven zelfzekerder geworden. De mooiste periode van mijn leven. Ik zie er ook jonger uit dan normaal is voor mijn leeftijd. Mijn moeder had ernstige osteoporose, mijn botten zijn nog zeer sterk, wijst onderzoek botdensiteit uit.

29-01-2019 | Vrouw | 54
Menopauze
ik heb proberen er mee te stoppen maar na 3 weken ben ik in een depressie gekomen , vandaag terug herbegonnen , ben bang dat ik er niet meer vanaf zal geraken ... ik weet ook niet of ik beter af ben met antidepressiva ?

10-09-2018 | Vrouw | 57
Menopauze
Ik slik al enige tijd femoston 1/5. Ik word ondanks veel sporten en matig eten toch te zwaar. O.a dikke buik. Zonder hormoontherapie is geen optie omdat ik heel erg last heb van de overgang. Nu vraag ik me af heeft 0.5/2 zin ( om van die dikke buik af te komen), maar ik vraag me af of zo'n lage dosis werkt, zijn er vrouwen die deze lage dosering slikken en wat is hun ervar[lees meer...]ing?

15-03-2018 | Vrouw | 56
Menopauze
Ik had allerlei problemen met mijn lijf. Veel specialisten (neuroloog, internist, maagdarmspecialist gynaecoloog hebben me onderzocht, vonden afwijkingen maar konden de oorzaak niet vinden.) uiteindelijk ben ik begonnen met deze pleisters in combinatie met utrogestan capsules. Dit werd aangeraden om mijn lichaam rust te gunnen. Ik zat namelijk drie jaar in de postmenopau[lees meer...]zale fase. Had toen niet echt meer opvliegers maar voelde me wel de hele dag koortsig en sliep maar hoogsten vier uur per nacht. Op aanraden van de overgangsconsulent in samen spraak met de gynaecoloog ben ik begonnen met halve pleisters. Ik mocht dat pas na zes weken langzaam verhogen naar een hele pleister. In het begin had ik wat meer hoofdpijn en af en toe wat depressieve buien, maar die verdwenen. Ik voel me nu goed en gek genoeg zijn alle andere klachten naar de achtergrond gegaan.

07-03-2018 | Vrouw | 55
Menopauze
Ik had verschrikkelijke last van de menopauze, met alle symptomen die er maar konden zijn, de dokter had me Femoston voorgeschreven en ben er jaren goed mee geweest. Maar 4 jaar later kreeg ik van de oestrogeende foute cellen in mijn baarmoeder, duidelijk van van de pil. Ik wordt nu verder onderzocht, direct stoppen met de pil, en toch nog door alle symptomen doorheen moet[lees meer...]en en nog eens operatie... is het dat allemaal waard de pil nemen? Kwist toen niet beter. Dus bij deze wil ik andere vrouwen toch verwittigen.

29-01-2018 | Vrouw | 54
Menopauze
Ik ben heel tevreden: geen vermoeidheid, geen warme nachten, geen flauw gevoel. Ik voel me energiek en ik heb (tot nu toe) geen neveneffecten gehad. Mijn gynaecoloog heeft gezegd dat ik na twee dagen beter zou zijn; het was niet zo snel , maar na een week ben ik heel blij geweest over het resultaat!

Angeliq

13-08-2016 | Vrouw | 48
estradiol / drospirenon

21-07-2016 | Vrouw | 58
Menopauze
Na 11 jaar menopauze klachten en het uitproberen van allerhande natuurlijke middelen, ook acupunctuur had ik uiteindelijk besloten van toch maar over te gaan op medicatie. Ik was begin dit jaar gestart met Oestrogel in combinatie met Utrogestan en was in de wolken...geen opvliegers meer, boordevol energie, mijn geluk kon niet op tot ik bloedingen kreeg, net zoals vroeger[lees meer...] "pijnlijke maandstonden". Ik heb nog alle mogelijke combinaties met de Oestrogel en Utrogestan geprobeerd, en ook rustpauzes ingelast, maar was elke maand weer "ongesteld". Na samenspraak met de gynaecoloog met Femoston Low gestart, maar nu na 15 dagen voel ik mij compleet uitgeput, ik kom gewoon moe mijn bed uit en heb zeer pijnlijke spieren en gewrichten. Ik zou het liefst een hele dag in bed blijven liggen, want ik ben de moed zo stilaan kwijt.