Ervaringen met Ritalin

Elvanse (150 meningen)

Bojan Nikolik (07-12-2014)

16-04-2016 | Vrouw | 16
ADHD
Vreselijke bijwerkingen, constant droge mond, drinken helpt niet. enorm afwezig, Geen eetlust, maagpijn, moe als t bijna uitwerkt, jezelf dwingen om te eten en als dat lukt bijna kotsen als je slikt. Na uitwerking ook nog eens: Chagrijnig, enorm druk. Kortom, geef dit niet aan je kind of jezelf helemaal als je je er zo van gaat voelen, mij is vertelt t te moeten nemen[lees meer...], echt idioot, voelde me vreselijk iedere dag opnieuw.

12-04-2016 | Man | 56
methylfenidaat (20mg)
ADHD
Na verloop van tijd weinig resultaat, drukte nam weer toe.

15-03-2016 | Man | 34

20-12-2015 | Vrouw | 22
ADHD
Ik slik al ruim 2 jaar Ritalin ivm ADHD. Help heel erg goed om te kunnen focussen en concentreren, werk gedaan krijgen. Helpt goed om de planning beter bij te houden. Echter heeft het veel bijwerkingen, word er een beetje een zombie van, raak snel geïrriteerd aan anderen, verminderde eetlust, onrust in hoofd, voel me vaak down als ik het middel slik, darmklachten, en zweet[lees meer...] onder oksels. Ondanks alle bijwerkingen blijf ik het middel toch slikken zodat ik meer focus heb, ben wel aan het overwegen om over te stappen naar een ander middel.

12-08-2015 | Vrouw | 18
ADD
Voel me 15 min. Blij en daarna steeds minder fijn. Ben misselijk en voel me down.

06-07-2015 | Vrouw | 36
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Bij mij is Borderliner geconstateerd, ik kreeg methylfenidaat voorgeschreven. Bij inname kreeg ik het zo benauwd dat ik nauwelijks adem kreeg, ik voelde mij draaierig en angstig. Ik heb mijn huisarts gebeld, die zei het zijn bijwerkingen, ik ging door met inname. De benauwdheid bleef, ik merkte dat ik mij raar voelde in mijn hoofd alsof ik gek werd en de benauwdheid nam to[lees meer...]e. Ik ben ermee gestopt, ik vind die huisarts zelf gestoord, ik ben zelfs naar eerst hulp geweest wegens hartkloppingen en benauwdheid. Ik ga nou sporten en veel meer afleiding zoeken ook al voel ik mij vaak depressief.

29-06-2015 | Vrouw | 32
ADD
Ik heb ritalin 2 maanden gebruikt en werd hier heel vlak van was mijzelf niet meer. Kon niet goed slapen en had bijna geen eetlust meer. Het hielp wel om wat meer rust in mijn hoofd te krijgen. Maar ik vond de bijwerkingen te erg om er mee door te gaan.

06-12-2023 | Vrouw | 40

27-01-2023 | Man | 21
ADD
Ik gebruik rilatine sinds ik 14 ben, toen kwam ik te weten dat ik ADD had. Ik gebruik het enkel tijdens examenperiodes. Ik begon eerst met een kwart van een pil van 10mg, wat ik geleidelijk aan verhoogde. Het helpt me bij concentreren en ik word er ook leergierig van. Niet enkel om te studeren, maar het helpt ook bij andere activiteiten zoals muziek spelen, creatief zijn..[lees meer...]. In alles wat ik doe als ik rilatine gebruik ben ik super gemotiveerd.

18-12-2022 | Vrouw | 18
ADHD
na mijn ADHD diagnose ben ik begonnen met rilatin te slikken. 15 mg om de 4 uur ik merkte dat ik minder sociaal was en minder gevoelens had. Rilatin was voor mij wel zeer effectief kwa concentreren. Mijn eetlust nam sterk af ik moest mezelf echt verplichten te eten wel had ik dan opeens honger rond 22 uur aangezien de rilatin dan was uitgewerkt denk ik. vaak pakte ik het m[lees meer...]inder dan 3 keer op een dag aangezien het niet aankon om dit meerdere dagen per week te doen want ik voelde me er vrij slecht door. tijdens examens was dit bijvoorbeeld vreselijk. wel een goed middel voor ADHD gewoon wel veel bijwerkingen.

14-10-2020 | Man | 49
ADHD
geeft vaak hoofdpijn en werkt snel uit . jammer dat de dextamvitamine niet vergoed word daar had ik meer baat bij , de arts wou wat meer ritalin voor schijven maar mijn bloedruk staat te hoog komt waarschijnlijk ook door de ritalin

08-10-2020 | Man | 50
methylfenidaat (2,5)
ADD
Werkte redelijk alleen als het uitgewerkt was kreeg ik irritatie en kon moeilijk slapen

19-11-2019 | Vrouw | 39
Na 10 jaar gewenning gekregen

29-05-2019 | Vrouw | 10

26-05-2019 | Man | 51
Narcolepsie
Na 4 jaar modafinil geslikt te hebben, 4x per dag had dit middel ong.2 maanden geleden geen enkel effect meer.Ik ben ritalin gaan gebruiken. 3x 10 mg per dag. merkte in eerste instantie geen enkel opwekkend effect. na een kleine week voelde ik de druk van de vermoeidheid wat afnemen. ik ga nu 3x daags 20 mg slikken. ik hoop dat werkt en dat ik over een maand of 3 weer moda[lees meer...]finil kan gaan gebruiken. omdat nu mijn tolerantie voor dit middel te hoog is.

27-01-2019 | Man | 12
14 dagen gestopt duidelijk minder last van acne