Ervaringen met Strattera

Strattera bij ADHD

Bojan Nikolik (15-12-2014)

13-12-2010 | Vrouw
ADHD
ik heb bij zowel de concerta als de strattera erg veel last van hartkloppingen, en daarvan dan weer hyperventilatie. Erg vervelend en daardoor kon ik niet werken, enz.. Dus weer gestopt. Heeft iemand dit ook gehad?

10-12-2010 | Man
ADHD
De zoon van een vriendin is 11 jaar en slikt nu 2 jaar Strattera. Het helpt goed om zich te concentreren op school, thuis is hij net zo druk als altijd. Hij vraagt er zelf om als hij nog niet geslikt heeft. Het helpt hem geestelijk dus goed. Lichamelijk heeft hij zeer veel klachten als: ernstig verstoorde groei, depressiviteit, verstopping, zelfmoordgedachten, verstoorde s[lees meer...]ociale omgang met leeftijdgenoten, zware hartritmestoornissen (hart slaat vaak 165x/minuut), geen eetlust, misselijk, minder rustige slaap, blijvende erectie (met alle gene daaromheen). Kortom, zorgwekkend!

19-11-2010 | Man
Adhd

18-11-2010 | Man
ADHD
Mijn man gebruikt dit medicijn. Ik zie dat hij veel rustiger is. Hij krijgt veel meer voor elkaar. Hij funcioneerd beter. Hij is erg tevreden. Eerder heeft hij ritalin en concerta gebruikt, maar niet voor lang, omdat hij daarover niet te vreden was. Het is voor mij ook echt heel fijn een stuk minder zorgen.

02-11-2010 | Man
Pdd-nos ass
mijn zoontje van 9 jaar gebruikt strattera 25 mg bijna 2 jaar. Hij heeft heel veel last van hoofdpijn en nu werkt het medicijn om 's avonds 1800uur uit. graag reacties hierover

20-09-2010 | Man
ADHD
Ik gebruik strattera nu 2 jaar. Voor strattera heb ik ritalin gehad, waar ik heel erg ziek van werd, concerta wat ook niet het gewenste resultaat had, en nu dus strattera. Ik ben over het algemeen tevreden met dit medicijn. Als bijwerkingen heb ik vooral last van oprispingen door het medicijn. Dat is het wel! vergeleken bij de alternatieve medicijnen werkt dit voor mij ech[lees meer...]t super!

30-06-2010 | Man
Gedragsproblemen op school
Ons zoontje van 5 jaar slikt nu ruim een half jaar medicijnen. Hij is begonnen met Ritalin, maar reageerde daar slecht op. School gaf aan dat de problemen minder werden, maar wij zagen een ziek kind. We zijn overgestapt op Strattera. Hij vind deze pil makkelijker om te slikken, maar dat is het enige voordeel. Wij zien nog steeds een ongelukkig kind, vlak en niet zichzelf. [lees meer...]Daarnaast wordt het niet vergoed, het kost ons ongeveer 100 euro per maand! Ik vind hem erg jong voor medicijnen. Ik hoor graag van andere ouders van kleuters die ook dit medicijn slikken wat hun ervaringen zijn.

12-06-2010 | Man
ADHD
ik ben begonnen met strattera toen ik ongeveer 17 jaar oud was, hiervoor gebruikte ik concerta en ritalin. Hier was ik niet over te spreken, de bijwerkingen hiervan waren bij mij overgeven en stemmingswisselingen. Nu gebruik ik Strattera en ben over het algemeen tevreden. Het enige nadeel van dit medicijn is dat ik slechte doorbloedingen heb van de ledematen dus mijn ha[lees meer...]nden en voeten worden wat paarsig. Ook heb ik meer moeite met erectie's krijgen dan wanneer ik het medicijn niet gebruik. Maar over het algemeen dik tevreden.

28-01-2013 | Man | 6
ADHD
mijn zoontje is 6 jaar en sinds 3 weken weten we nu dat hij adhd heeft.we zijn toen gelijk begonnen met ritalin maar hij komt om van de jeuk, eet niet meer, en slaapt bijna niet. klaagt veel over hoofdpijn, ook begint hij iedereen van zich af te duwen en wil alleen zijn. heb gevoel dat ik op dit moment mijn kind gewoon kwijt ben, dit is mijn kind niet meer zo. zelfs op sch[lees meer...]ool hadden ze het al gemerkt dat het met hem niet goed gaat, nu krijgen we strattera voor hem. ik hoop echt dat het beter gaat helpen dan ritalin. alleen jammer dat je het zelf moet betalen want het is niet goedkoop, heb begrepen dat mijn verzekering het niet vergoed maar dat je wel via belastingdienst een vergoeding terug kan krijgen. mijn man gaat nu maar in het weekend wat bij klussen om zo toch die medicijn te kunnen gebruiken. onze zoon is belangrijker. ben heel benieuwd hoe hij hier op gaat reageren. ik las jullie verhalen en merkte dat het toch per persoon wel verschillend is wat voor bijwerkingen er bij komen. ritalin mogen ze van mij gelijk de prullebak in gooien, dat is echt troep. vraag me alleen af blijft mijn kind wel kind met strattera? speelt hij nog met vriendjes enzo? moet zeggen dat ik het best eng vind om al die medicatie te proberen. hij is nog zo jong maar zonder gaat echt niet. zou graag meningen willen horen of het bekend is of het nog kind blijft.

19-01-2013 | Man | 6
atomoxetine
Vaak als een kind of een persoon problemen heeft met concentratie en ADHD wordt men door de huisarts verwezen naar een psygiater. Die schrijft vaak medicatie toe in mijn geval Strattera. Ik heb 36 jaar zonder die troep kunnen redden maar de druk op het werk werdt alsmaar hoger, en het leven wordt ook steeds gehaaster. Dus ik raakte arbeidsongeschikt. Door dit middel heb [lees meer...]ik langer strijd kunnen leveren, maar uiteindelijk valt het doek ook bij mij. Ik gebruikt het 6 jaar maar als ik het een keer vergeet in te nemen word ik onrustig wakker en moet ik als nog het medicijn innemen. Stoppen met het medicijn lukt mijn niet, ik ervaar allerlij ontwenningsverschijnselen. Dus mijn mening is probeer eerst eens in de alternatieve geneeskunden. Want Psygiaters werken voor ziekenhuizen, deze worden gesponzord door de farmaceutische industrie. Dus in mijn optiek niet allemaal onafhankelijk.

05-11-2013 | Man | 7
ADHD
Onze jongen van 7 jaar heeft adhd, is nu een jaar ongeveer bekend geworden via de ggz wat voor ons in een heleboel zaken duidelijkheid bracht, daarom zijn we maar gestart met ritalin. Nou nou, ik kan zeggen dat was geen optie hij zat als een dood vogeltje op de bank, er zat geen kind meer in. wij terug naar de ggz, dat moet anders. oke, we zijn toen gestart met strattera t[lees meer...]wintig mg en dat ging al een stukje beter, maar nog wel vrij druk .. zegt hij op een dag ze maken ruzie in mijn hoofdje, ik weet het niet meer en weer heel erg druk ..wij vervolgens weer naar de ggz, na dat gesprek dosering verhoogt naar veertig mg en ja hoor dat slaat aan. Hij is rustig en hij doet goede zaken op school plus eromheen bijv zwemles. Maar helaas hij krijgt vakantie in juli (bouwvak) nog niets aan de hand maar het nieuwe schooljaar is daar en ook een andere juf en na twee weken was het volledig mis, hij wist het weer niet meer daar boven in zijn hoofdje. omdat wij er achter kwamen dat de juf hem te negatief benaderd, dus toen maar weer naar de ggz en nu wachten we af of we met de school verder moeten gaan of elders kijken. maar de strattera werkt nog goed, dus wij gaan dat nog niet verhogen terwijl dat wel als eerste werd geroepen ..er is wel een nadeel aan het medicijn strattera: dat het niet wordt vergoed en kost ons maandelijks 85.00 euro en dat is te veel maar stoppen kan ook niet. het is zo belangrijk voor personen met adhd, dus doe er wat aan daar in den haag ...aub

27-02-2020 | Man | 8
atomoxetine (10mg)
ADHD
Wordt door 'specialisten' geadviseerd voor 8 jarige actieve jongen bij verslaving aan games.

05-08-2012 | Man | 8
ADHD
mijn zoon van 8 krijgt nu na alles al een keer te hebben uitgeprobeert met de vele bijwerkingen op de koop toe ook strattera hij was ernstig depressief en dit was voor ons het laatste dat we nog konden proberen hij is weer vrolijk en levendig heeft alleen regelmatig de misselijkheid als bijwerking maar als hij goed ontbijt en dan pas de medicatie neemt gaat het goed we sc[lees meer...]hrokken van het bedrag dat er bijbetaald moest worden maar na enige gesprekken via de mail met cz kunnen we de rekening declareren en krijgen we het zo toch helemaal vergoed let wel dat we dit alleen maar krijgen omdat we topverzekerd zijn dus ook dit valt wel mee het enige is dat hij nog steeds je de oren van de kop kletst maar de arts zegt dat dit in zijn aard zit dus dat de medicatie daar niets aan veranderd verder zijn we best tevreden aangezien hij weer eet en ook weer is bijgekomen en nu niet meer zo depressief is

18-07-2012 | Vrouw | 8
ADHD
Mijn dochter van 8 jaar is ivm slechte concentratie op school, gestart met Strattera (ze kreeg diagnose ADHD), eerst erg lage dosering, met tussenstappen opgebouwd naar nu sinds ruim 3 weken 25mg. Sinds een week slaapt ze bijna niet meer, eet ze met erg veel tegenzin, en is ze om niks idioot boos! Ze is 4 kg afgevallen en de sfeer in huis is er niet beter op geworden! Iom[lees meer...] de kinderpsychiater zijn we vandaag vandaag gestopt met de Strattera. Hopelijk kan ze snel weer eten en slapen!

06-11-2015 | Vrouw | 9
ADHD
we hebben hier methylfetinaat gebruikt in alle varianten, maar dit gaf meer bijwerkingen dan dat we er gemak van hebben. Nadeel van dit medicijn is dat het moeilijk te combineren is met andere medicijnen die vallen binnen de psychofarmaca.

11-05-2013 | Man | 9
Concentratieproblemen