Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (3 meningen)

Levocetirizine (133 meningen)
Cetirizine Tabletten (126 meningen)
Xyzal (75 meningen)
Tavegil (66 meningen)
Desloratadine (59 meningen)

03-06-2013

Allergie

Heb al mn hele leven allergie. Aerius was mn redding. We hebben dieren. En die gaan echt niet weg. Echter nu zijn er nieuwe regels. Goedkopere vervangende medicijnen. Werken voor geen meter. Kan beter in de kelder gaan wonen. Apotheek doet heel vervelend. Zorgverzekering VGZ ook. Nu slik ik niks meer. Dike neus - rode ogen - hoesten - jeuk - geen lucht etc etc. [lees meer...] Net Verzekeraar gebeld. Waardeloos. Actavis Desloratadine 5mg , werkt niet Desloratadine ratiopharm 5mg werkt niet Heb geen leven meer. Kan beter met mond neus kapje gaan lopen.
29-05-2013

Hooikoorts

Toen ik berichten op het forum las, ging er een lichtje branden.... Sinds de Aerius tabletten niet meer door de apotheek verstrekt worden, heb ook ik meer klachten. Ben zelfs gaan kuchen/hoesten wat ik eerst niet deed. Huisarts heeft nu Aerius oplostabletten voorgeschreven. Van het goedkopere vervangende middel zijn er geen oplostabletten, dus apotheek moet wel Aerius gev[lees meer...]en. Misschien een tip voor anderen?
11-05-2013

Allergie

Onlangs is er bij een allergie voor katten geconstateerd. En ik heb er twee die ik graag wil houden. Omdat ik volledig nieuw ben met het gebruik van dit soort medicijnen (desloratadine Actvis), heb ik geen referentiekader. Maar ik ga er wel mee stoppen per vandaag. Ik ben zowaar nog benauwder, heb een constante druk op mijn borst en ben vreselijk moe! Het enige wat verbete[lees meer...]rd is, is dat de jeuk en roodheid van mijn huid is verdwenen. Maar die neem ik wel op de koop toe, want hiervan voel ik me echt te belabberd. En na het lezen van alle verhalen hiervoor, heb ik er de pest over in dat mijn huisarts en apotheek me niet hebben geadviseerd over de betere alternatieven. Dan maar bijbetalen.
08-05-2013

Hooikoorts

De ervaringen met de slechte vervanging voor Aerius gelezen hebbende, wil ik nog het volgende toevoegen. Met uw recept kunt u ook in Duitsland en België uw medicijnen krijgen bij elke apotheek! Gewoon even bellen wat het kost (meestal veel goedkoper dan in Nederland, want de Nederlandse apothekers zijn de duurste van Europa!). Uw recept is overal geldig nl. en u bent besl[lees meer...]ist niet afhankelijk van uw ""eigen"" apotheek zoals ze u graag willen laten geloven.
01-05-2013

Allergie

Al jaren gebruik ik aerius voor mijn allergie. Door het nieuwe geneesmiddelen-vergoeding systeem krijg ik net als iedere Nederlander een goedkoper alternatief momenteel activas. Het viel mij op dat het middel niet leek te werken. Terwijl er volgens de apotheker dezelfde werkzame stof in zit. Ik kauw de tablet nu fijn voordat ik hem doorslik en heb het gevoel dat het dan[lees meer...] beter werkt. Misschien een tip voor anderen.
26-04-2013

Allergie

Wat een eye opener, dit! Ik heb jarenlang Aerius geslikt, tot volle tevredenheid. Dit jaar heb ik het gevoel dat de werkzame stof (desloratadine) z'n werk niet doet. Jeukende neus, dichtzittende neus, jeukende ogen, tranende ogen, dat had ik allemaal al. Nu heb ik er zelfs keelpijn en hoofdpijn bij. En ook al slik ik er 2 per dag ipv 1, de klachten worden niet minder. Nu i[lees meer...]k erover nadenk is dit ook het eerste jaar dat ik geen echte Aerius heb gekregen van de apotheek, maar Desloratadine Actavis. Het kwartje is nu wel gevallen...
17-04-2013

Hooikoorts

Mijn dochter slikt al jaren na volle tevredenheid aerius. Maar net als vorig jaar is het middel weer niet voorradig. Vorig jaar heeft ze een half jaar zonder gezeten en werd het vervangen door een drankje (ongelooflijk smerig en zo'n gedoe, met 1 flesje doen we een kleine week). Nu was Aerius weer niet te krijgen. De apotheek heeft geen idee wanneer het er wel weer is. Het[lees meer...] kan zo weer een half jaar duren! Iemand een idee waar ik het wel zou kunnen krijgen?
08-04-2013

Aerius (desloratadine)

Ik kreeg na lang zoeken voor de chronische jeukende uitslag (urticaria) Aerius 5 mg met heel goed effect. Alle jeuk en uitslag verdween. Nu krijg ik alleen nog desloratadine vergoed maar de jeuk is terug, de uitslag is terug. Mijn huisarts had al een bericht gestuurd naar de apotheek dat ik met Aerius beter resultaat had, maar apotheek zegt dat de huisarts nogmaals een bri[lees meer...]ef moet schrijven. Anders zelf betalen. Desloratadine staat wel geregistreerd voor rhinitis, hooikoorts maar niet voor chronische uitslag. Klaar ben je. Aerius is goed, Desloratadine van Actavis ip zelfde stof, werkt minder.
05-04-2013

Huisstofallergie

Verbazingwekkend dat Aerius € 33,91 per 90 tabletten kost en Desloratadine Actavis € 8,82 per 90 tabletten. Een absurd prijsverschil waardoor ik kan begrijpen dat de verstrekking van Aerius nu geweigerd wordt. Zo zie je maar dat de medicijnenindustrie absurde prijzen hanteert en de patiënt maar heeft te slikken wat hem gegeven wordt. Of het net zo goed werkt zullen we nog [lees meer...]even afwachten.
05-04-2013

Hooikoorts

Ik gebruik al jaren hooikoorts medicijnen. In het verleden heb ik denk ik wel 8 verschillende soorten gebruikt. vorige week (28-03-2013) had ik bij de apotheek milzollen gehaald. Die werkten niet. Daarna van de dokter het namaak merk van Aerius gekregen. Desloratadine actavis, wat een waardeloze rommel. Het kost niks maar dan heb je ook niks. De pijn/jeuk in mn neus neemt [lees meer...]af. Maar sinds ik het gebruik heb ik altijd hoofdpijn, ben sneller moe en mijn ogen branden. Zelf betalen moet ik toch vanwege mijn eigen risico, dus dan betaal ik liever meer voor de echte Aerius.
03-04-2013

Hooikoorts

Jaren lang Aerius gebruikt met veel plezier, maar door bezuinigingen ineens Actavis voorgeschreven gekregen. Helaas werkt dit middel niet (huisarts zegt dat dit niet kan door zelfde stof). Huisarts schrijft wel Aerius voor, maar apotheek heeft geen aerius en geeft dus hun B-merk. Nu wel besteld via apotheek, maar grof bijbetalen. Bezuinigingen in de zorg oke, maar ten k[lees meer...]oste van gezondheid nee!
30-03-2013

Allergie

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid aerius voor mijn allergie en daarbij astma medicatie.Juli vorig jaar kreeg ik desloratadine van Rathiopharm wat een narigheid na 2 dagen zo beroerd erg benauwd constant een loopneus en vreselijke jeuk.Naar de huisarts die me weer aerius gaf en de klachten verdwenen.Nu kreeg ik laatst te horen dat aerius niet meer vergoed wordt te[lees meer...]nzij de huisarts een machtiging schrijft.Huisarts heeft dit gedaan voor me maar helaas afgekeurd door de apotheker mijn klachten waren niet erg genoeg.Optie zelf de aerius betalen.Nu heb ik desloratadine van actavis om uit te proberen helaas ook van deze bijwerkingen zoals benauwd,loopneus en duizelig.Er zit niets anders op dan dat ik zelf de aerius maar moet gaan betalen.Bezuinigen oke maar toch niet ten koste van iemands gezondheid? Het middel is nog erger dan de kwaal.
25-03-2013

Allergie

Ik ervaar veel hoofdpijn sinds ik dit middel gebruik. Deze site is niet de juiste plaats om je klachten te uiten dat is volgens mijn bij de fabrikant en onze regering. deze site doet naar mijn weten niks met onze informatie. (RED: gelukkig kunnen wij zeggen dat we wel degelijk in de gaten houden wat er gebeurt, en als er genoeg ervaringen zijn, dan kunnen we het goed o[lees meer...]nderzoeken. De resultaten daarvan komen bij registratie-instanties, bij de artsen en/of apothekers of fabrikanten).
18-03-2013

Allergie

Ik heb jaren lang Aerius gebruikt, minstens 8 jaar, behalve wat suf nu en dan, had ik geen klachten. Mijn allergische reacties werden flink verzwakt, gingen nooit volledig weg maar wel beter dan bijv claritine of tavigyl. Vervolgens kreeg ik ineens het huismerk (En dat met torenhoge ziekte kosten :/) waar ik erg slecht op reageerde. Ik werd duizelig, zag vlekken, droge mo[lees meer...]nd, mega snelle hartslag, zweten enz. Maar volgens arts en apotheek onzin omdat t het zelfde is. Maar de bijsluiter envan de producten en de recenties op deze site laten een ander licht schijnen. Ik snap het niet dat als een medicijn goedkoper kan, prima, maar hoe meer klachten patieten krijgen, hoe meer artsen bezoek, des te meer kosten, toch? Mijn arts, verzekering en apotheek waren niet geintresseert in mijn klachten, maar alleen in kosten ed. Erg patient vriendelijk. Ik gebruik va 2jarige leeftijd al longmedicatie en heb een hooikoorts tablet nodig om verdere achteruitgang tegen te gaan. Helaas moest ik nu stoppen vanwegen de bijwerkingen en kan ik naast alle kosten niet ook nog is de aerius zelf betalen. Gelukkig probeert mijn longarts nu wat te regelen, al vinden ze bijwerkingen bij de verzekering gewoon "part of the job" zeg maar.. Ik ben verrast hier te lezen dat ik niet alleen klachten ervaar. In de bijsluiter staat bijv stop direct bij hartklachten terwijl artsen en apotheek t dan helemaal niet serieus nemen. Aerius is prima, maar goeie koop is zeker niet betere koop in dit geval. Ook.omdat ik borstvoeding geef en ze gewoon al 3 soorten huismerk op mij getest hebben ben ik t nu wel beu. Mijn kleintje krijgt ook stoffen binnen! En daarbij moet ik met al deze klachten ook voor mijn kids zorgen van 4 maanden, 1 jaar; 2 jaar & 4 jaar. Geen orettig gevoel als je duizelig bent enz!
28-02-2013

Allergie

Ik gebruik Aerius voornamelijk als ik last krijg van mijn allergie voor dieren, vooral bij de hond van mijn vriend. Ik merk echter totaal niks van het medicijn! Ook helpt het me niet van mn hooikoorts klachen af. Ik denk er sterk aan om daarvoor naar de huisarts te gaan en een ander medicijn te vragen voor mijn allergie en hooikoorts klachen. Voor mijn astma heb ik Flixoti[lees meer...]de maar dit helpt niet tegen mijn allergieën.
20-02-2013

Huisstofallergie

In het begin zeer tevreden geweest over dit medicijn, totdat ik ineens ernstige vermoeidheidsklachten kreeg. In eerste instantie niet bij stilgestaan dat dit aan dit medicijn zou kunnen liggen, en zocht het gezien mijn persoonlijke omstandigheden eerst in de depressiviteitssferen. Hoewel ik niet zo gevoelig aangelegd ben voor dat soort invloeden, viel het op dat moment in [lees meer...]mijn leven redelijk samen en leek het een logische oorzaak te hebben. Totdat ik stopte met het gebruik van Aerius en de vermoeidheidsklachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Hoewel de allergieklachten wel weer tevoorschijn kwamen, voelde ik me een stuk energieker. Vervolgens verschillende andere anti histaminica uit gaan proberen, maar deze bleken toch een minder goede uitwerking te hebben als Aerius voorheen. Na het lezen van diverse berichten op internet waarbij mensen aangaven dat het wel eens aan de buitenste (blauwe) laag kon liggen ben ik deze er ook af gaan spoelen. Tot mijn verbazing nergens meer last van. Geen vermoeidheidsklachten en vrijwel geen allergieklachten. dat het gaat om een E-kleurstof. In dit geval E132. Een kleurstof waar veel mensen allergisch voor zijn. Zie nl.wikipedia.org/wiki/Indigokarmijn Sinds kort is er een alternatief op de markt genaamd Desloratadine Glenmark, Zelfde als Aerius, maar dan zonder de E132. Dus mocht je ernstige vermoeidheidsklachten, of hoofdpijn hebben van Aerius, probeer dan deze eens. Sinds ik dit product gebruik nergens last meer van!

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum