Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (3 meningen)

Levocetirizine (133 meningen)
Cetirizine Tabletten (126 meningen)
Xyzal (75 meningen)
Tavegil (66 meningen)
Desloratadine (59 meningen)

22-08-2012

Hooikoorts

Eerst kreeg ik aerius voorgeschreven. Omdat ik erg last van hooikoorts verschijnselen had naast mijn ziekte verschijnselen van MS. Het hielp weinig. Later werd het middel vanwege de bekende bezuinigingen omgezet in Desloratadine ratiopharm. Ik kreeg het erg benauwd en mijn hart kwam er voor mijn gevoel zowat uit. Ook stekende pijn in de borst. Nu ik er mee ben gestopt is[lees meer...] de benauwdheid weg en de pijn in de borst ook bijna verdwenen. Dan maar hooikoorts klachten ik wil zowel aerius als desloratadine niet meer gebruiken, bijna erger dan de kwaal.
15-08-2012

Allergie

Nu gaat dit over aerius, hoop dat ze ook als aerius in de handel zijn, hier mijn verhaal, na aerius, Xyzal, Zaditen, cetirizine, telfast, alles hielp een week, dan voel je je als god in Frankrijk, maar wist ik niet, hartslag vloog enorm omhoog, zo hoog, lag in rust in een sneltrein, gelukkig wist ik veel, zeiden zowel de kno-arts als longarts, stoppen, dat kan we[lees meer...]l, wat dan, allergieen zo ernstig, nogmaals proberen, kreeg plots van alle merken een ander merk, dan denk je nog het zal wel, nou ziek ervan, nog meer uitslag, misselijk, juist hart op hol, drama compleet, nu dan de kenacort a 40, wat een verademing, na jaren van ellende en zoeken van een pilletje, met toch ernstige bijwerkingen, die toch echt onderschat worden, als mijn huisarts al zei, niks werkt he, dochterlief ook, van pil naar pil, niks hielp, beiden alles op bloedprikjes ernstig allergisch, alles, sorry, maar vraag je huisarts eens naar kenacort a 40 injectie in bil, echt dat werkt, zonder bijwerkingen, kan geen pilletje meer zien, laat staan slikken en dan beweren dat de noem het B merken werken, fout, nog ernstiger ziek, nu hoop ik toch in 2012 aerius te krijgen na mijn spuiten kenacort a 40 injecties, ga ervoor duimen, al vrees ik nu na dit alles gelezen te hebben, wil het nogmaals gaan proberen, lees nooit hartklachten, kijk uit, staat in alle bijsluiters, overleg met mijn huisarts, of ze het erbij wil zetten op receptje Sterkte allemaal
10-08-2012

Hooikoorts

Ik heb last van allergie, grassen, bomen, bijvoet, en huisstof zijn de ergste, dit medicijn jaren naar tevredenheid gebruikt, voor de restverschijnselen na een desensibilisatie prikkenkuur via de allergoloog in het ziekenhuis, klinkt misschien raar, maar vrijwel direct na inname werkte het Aerius voor mij onmiddelijk. Nu deze maand omdat het medicijn op was een verlenging [lees meer...]van het recept via de aphoteek een ander medicijn dan aerius (desloratadine/desloratadin 5mg) gekregen, dit is hetzelfde volgens de apotheek, n.l. Desloratadine Actavis 5mg is dezelfde werkzame stof wordmij verzekerd, geen probleem zou je denken, toch is de werking niet hetzelfde, het duurt nu ongeveer 1 uur voordat ik effect merk, het verschil wat ik mogelijk zelf kon ontdekken is dat de laatstgenoemde tabletten "filmomhulde" tabletten zijn... het lijkt natuurlijk weinig, wat is nou een uurtje, maar bij een hooikoorts aanval is het verschil een bloedneus, en geen auto kunnen rijden noor niezen en benauwdheid als ik plotseling last krijg... ik ga kijken of ik tegen vergoeding gewoon arius kan kopen, en voel me flink getild door de medicijn verstrekkers met dit "ge-hobby" met mensen.
24-07-2012

Huisstofallergie

Ik kreeg rond mijn twintigste veel last van astma-aanvallen en niesbuien die steeds erger werden. Ik moest overal van niesen en had jeukende ogen. Eerst heeft mijn huisarts me salbutamol gegeven voor de astma, maar omdat mijn andere klachten niet dagelijks voortkwamen, deed hij er verder weinig mee,maar we gingen het in de gaten houden. Na een aantal maanden werden mijn er[lees meer...]ger en ik had niesbuien van die wel uren konden duren. Ik kon mijn haar niet meer los, want dat veroorzaakte weer een niesaanval. Ik wreef heel mijn gezicht open van de jeuk, vooral de ogen. Toen heb ik een bloedtest laten doen waar huisstof allergie uitkwam. Mijn doktor schreef Aerius voor en na een paar dagen was deze ellende over. Ik had maar van een bijwerking last en dat waren hoofdpijnen. Maar deze nam ik op de koop toe,want hiervoor kun je weer paracetamol of iets dergelijk slikken.
24-07-2012

Huisstofallergie

Hier precies hetzelfde verhaal. Ik slikte tot voorheen ook altijd en elke dag het merk Aerius. Nu zijn ze vanwege de bezuinigingen overgestapt naar Desloratadine van een goedkopen medicijnleverancier (actavis). Ik heb nu last van bijwerkingen die ik in die 4 jaar jaar niet had met Aerius, zoals, jeukende handen,moeilijkheden om in slaap te komen,meer astma aanvallen,allerg[lees meer...]ie aanvallen zoals onophoudelijke niesbuien die zeker wel 1 a 2 uur kunnen duren. andere medicijnen die ik slik hebben ze ook vervangen door actavis, die werken ook niet goed of anders,gr
13-07-2012

Allergie

Ik gebruik al jaren Aerius (begindatum weet ik niet)voor een aantal maanden in het jaar. Zoals we allemaal weten dat er bezuinigd moet worden, hebben ze besloten ook mij maar desloratadine te geven. Ik voel me sinsdien sloom, heb 's-avonds altijd last van jeukogen en gaat niet meer over na het slikken van het medicijn. 's-Ochtends wordt ik wakker met dikke vieze ogen die n[lees meer...]a het douchen gewoon weer verder gaan jeuken, als ik wakker wordt dan is het net of ik een strop rond mijn nek heb hangen... Ik kan binnenkort stoppen met mijn huidige medicatie voor astma. (al sinds mijn geboorte) Dat kan ik nu wel op mijn buik schrijven zonder Aerius! Volgens de apotheek is het hetzelfde middel! Ik ben er helemaal klaar mee en straks ga ik Aerius gewoon lekker zelf betalen!
11-07-2012
Vrouw

Huisstofallergie

Had voor ik de generieke merkstof avn Actavis kreeg, de echte aerius. Toen had ik geen last van bijwerkingen. Sinds ik echter de goedkopere variant van Actavis gebruik, zitten 's ochtends mijn ogen dicht en ben ik erg slaperig en loom gedurende de hele dag. Mijn huisarts mag de aerius niet meer voorschrijven omdat de merkstof ook in Actavis zit. Erg jammer...... (Red; w[lees meer...]erkzame stof is identiek, maar hulpstoffen kunnen verschillen en daarmee soms een andere werking geven. Overleg zonodig met uw huisarts indien u toch de Aerius wilt hebben. Mvg, MijnMedicijn)
06-07-2012

Aerius (desloratadine)

Ik gebruik het tegen jeuk, veroorzaakt door netelroos. Het helpt wel tegen de jeuk, maar deze antihistaminca veroorzaakt enorme vermoeidheid en een licht gevoel in het hoofd. Ook ben ik er behoorlijk wat kilo's van aangekomen. Ben er eigenlijk niet echt tevreden over!
02-07-2012

Hooikoorts

Ik heb deze medicijnen in 2010 een keer van mijn KNOarts gehad en ze werkte prima. Kreeg in juni 2012 weer last van "hooikoorts" en heb mijn huisarts om deze medicijnen gevraagd. Ik heb ze gekregen en kon na 5 dagen al stoppen, omdat mijn klachten een stuk minder zwaren.Heb totaal geen last van bijwerkingen. Voor mij een prima medicijn.
30-06-2012

Hooikoorts

Ik raad iedereen aan om de rijkdom te ontdekken van de losse rooibosthee. Er zitten o.a. twee stoffen in: Quercetine en Quercetrine. Voor zover ik weet leren deze twee stoffen het lichaam hoe te reageren op vreemde stoffen van buitenaf. ( bij klachten van hooikoorts) Gewoon volhouden een paar vers gezette koppen per dag dan verdwijnt het vanzelf en .......zonder bijwerki[lees meer...]ngen (bij mij dan).
29-06-2012

Huisstofallergie

Hoi Allemaal, Ik slik aerius sinds begin februari. Vanwege een chronische neus verkoudheid. Ik mocht er 3 tot 4 dagen per dag slikken. Op zich helpen ze heel goed. Mijn allergie klachten verdwenen. Alleen nu blijkt dat ik te heftig op de bijwerkingen reageer. Heb sinds die tijd last van mijn maag , misselijk en braken. Nu ik geminderd ben met een pil per dag zijn mijn k[lees meer...]lachten langzaam aan het verdwijnen. Nu moet ik het even aan kijken of de allergie klachten niet te veel terug komen. Want dat zou betekenen dat ik een ander medicijn moet proberen. Dus op zich is het een goed medicijn maar de bijwerkingen kunnen heftig zijn. Gr
19-06-2012

Huisstofallergie

Sinds 3 weken heb ik een goedkoper actavis merk gekregen i.p.v. Aerius. Ik slaap nu o.a. heel slecht, heb last van een vreslijk hoestje, constant een dichte neus en ik kan mij niet meer fatsoenlijk concentreren. Net een uur geleden bij de dokter geweest om te vragen of ik Aerius terug mag, maar omdat hetzelfde stofje in dat rommel van actavis zit, is het niet mogelijk om[lees meer...] Aerius weer te krijgen.
18-06-2012

Hooikoorts

hallo allemaal, ik gebruik Aerius al heel lang tegen stof en stuifmeel, hooikoorts geen problemen slik het hele jaar door. sins 3 weken krijg ik van de apotheek een ander goedkoper merk. hoofdpijn, dichte neus, dikke ogen, erg pprikkelbaar, moe, concentratie problemen enz. Naar de apotheek geweest, maar krijg het orginele merk niet, moet eerts naar de huisarts toe. Huisart[lees meer...]s heeft nu gefaxt voor origenele merk, kijken of ik het morgen krijg?
08-06-2012

Hooikoorts

Jeetje wat een verhalen, dacht weer eens dat het aan mij lag omdat ik allergisch ben en weer eens ergens niet tegen kon. Ik gebruik dit middel nu 1 week en ben dag of 2 later me zo rot gaan voelen. Nu een week later voel ik me echt rot, vreselijk moe, weer hoofdpijnen, duizelig en misselijk van de moeheid. Ik ga dus ook per direct stoppen met dit middel. Wat een rot spul,[lees meer...] althans voor de hooikoorts werkt het super goed, maar heb toch liever jeuk en irriterende ogen dan dat ik de godganse dag zo vreselijk moe ben. Dan maar weer op zoeknaar iets homeopathisch
08-06-2012

Allergie

Aerius hielp bij mij niet geheel tegen mijn klachten dus mijn allergoloog liet me overstappen naar Cetirizine. Maar Cetirizine heeft voor mij veel meer bijwerkingen dus ik overweeg nu (na 2 weken) weer terug te stappen. Aerius was niet perfect maar hielp wel iets (zonder Aerius had ik nog veel meer klachten), en Cetitizine lijkt ook niet perfect te helpen voor mij, dus dan[lees meer...] heb ik de bijwerkingen er niet voor over.
04-06-2012

Hooikoorts

eigenlijk hiermee geen last meer

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum