Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (3 meningen)

Levocetirizine (133 meningen)
Cetirizine Tabletten (128 meningen)
Xyzal (75 meningen)
Tavegil (66 meningen)
Desloratadine (61 meningen)

27-04-2014

Hooikoorts

Desloratadine...............hondskotsmisselijk van die pillen en toch nog niezen, ik heb me al 'ns 'n stoma breuk geniesd. Wat moet ik doen om van dat niezen ieder voorjaar af te komen??? Toch maar weer 'n pot bijenpollen kopen .
24-02-2014

Kroep

Dochter heeft dit door de kinderarts hier in België voorgeschreven gekregen. In siroopvorm. Geen enkel probleem gehad bij het afhalen en ook niks gehoord over uit handel. Maar ja in België liggen de wetten misschien wel anders. Zo als eerste indruk niet slecht en ook qua smaak voor kids valt dit wel goed mee. want probeer maar eens een drie jarige een vieze siroop te [lees meer...]laten inslikken...
22-10-2013

Astma

30-08-2013

Aerius (desloratadine)

Mijn verhaal over de nieuwe goedkopere versie Actavis is heel positief, heb dit jaar niet een keer de speciale sunblok hoeven te smeren! Bij Aerius kreeg ik toch nog veel jeuk en overal rode bultjes (plakkaten noem ik ze liever, want het waren er zoveel!) Bij het nieuwe goedkopere middel heb ik het hele jaar niet 1 allergische reactie gekregen! Vind het jammer voor de mens[lees meer...]en waar het niet bij werkt en wens jullie veel sterkte toe!
09-08-2013

Allergie

Gebruik de aerius voor mijn allergische rhinitis, nou eerlijk is eerlijk, als ik het huismerk (desloratadine) gebruik van kruidvat en dan een half tablet daarvan, werkte beter dan de aerius. Nu ik actavis krijg, welk gewoon bij mij beter werkt dan de aerius gebruik ik deze voorlopig. Voor mensen waar het niet werkt, een tip gebruik anders die van kruidvat.Aerius nam ik lie[lees meer...]ver in de avond omdat ik minder bijwerkingen had hierdoor ipv ochtend. Ik gebruik het met nasonex spray.
06-08-2013

Aerius (desloratadine)

Ik kreeg netelroos als gevolg van een reactie op een antibioticakuur voor een blaasontsteking . Klachten verergeren ernstig na inname, de vlekken vliegen mijn lijf uit , mijn gezicht is opgeblazen, tintelt , zelfs tussen mijn hoofdhuid. Niks dus !!!
03-08-2013

Hooikoorts

Ik begin ieder jaar in maart met het slikken van desloratadine en doe dat tot eind oktober. Voorheen was het Aerius, nu een vervangend middel. In tegenstelling tot veel mensen hier ervaar ik geen verschil met Aerius: het heeft bij mij altijd 3-4 weken nodig voordat het optimaal werkt. Dat was met Aerius zo en met het vervangend middel is dat niet anders.
29-07-2013

Allergie

Ik heb zeer goede ervaringen met dit middel net als mijn zoontje van 3. Zowel voor hooikoorts als voor voedselallergie. Kreeg net ook van de huisarts te horen dat het niet meer wordt vergoed. Na alle negatieve verhalen over de vervanger hier, kies ik toch maar voor zelf betalen. Kost wel €20 voor 30 tabletten en €15 voor het drankje voor mijn zoon maar dat heb ik ervoor ov[lees meer...]er aangezien we het niet het hele jaar door moeten gebruiken. Echt kortzichtig om op die manier te bezuinigen. Worden mensen alleen maar zieker van, kost het toch extra.
16-07-2013

Misselijkheid

Helaas kreeg ik ook Desloratidine ipv de echte Aerius. Echt maanden tobben van misselijkheid tot steeds terugkerende diarree. ..... Na overleg apotheek de huisarts gevraagd de echte Arius weer voor te schrijven onder de noemer 'medische noodzaak' Gevolg; klachtenvrij en t medicijn wordt ook nog vergoed!
04-07-2013

Hooikoorts

Ik gebruikte al een tijd aerius.. Helaas kreeg ik van de apotheek nu desloratadine. Nu zijn alle klachten weer terug. Ik wil ontzettend graag aerius weer terug. Dit zal ik dan zelf moeten betalen en da vind ik echt belachelijk.. Volgens mij betalen we al genoeg aan onze zorgverzerkeringen!! Waar gaat het heen met dit systeem?? Moeten wij accepteren dat een ander bepaald w[lees meer...]elke medicijnen beter voor je zijn.. Terwijl je weet dat ze niet of niet goed helpen.... Is er niet een oplossing voor, zodat we wel aerius kunnen krijgen? En het niet zelf hoeven te betalen??
29-06-2013

Allergie

Ik gebruikte ook Aerius en was altijd tevreden. Het dekte de hele lading: hooikoorts, allergie voor huismijt, dieren, stof en bepaalde vruchten/noten. Nu ben ik sinds een paar maanden ook verplicht overgegaan op desloratedine en alle klachten zijn weer terug. Ik kan niet meer met de hond knuffelen, buiten lopen op een mooie dag (met pluisje), fatsoenlijk slapen in een b[lees meer...]ed zonder speciale lakens of appels en kersen eten. Desloratedine werkt voor geen meter. Ik moet extra oogdruppels en neusspray innemen om de dag nog een beetje door te komen en neem regelmatig een drupje Celestone (zwaar middel) als ik weer een hevige aanval heb. Ik wil verdomme mijn Aerius terug! Maar inderdaad hetzelfde verhaal, wordt niet meer geleverd bij de lokale apotheek. Daarom ga ik het deze week in Frankrijk proberen. Daar laten ze allergie patiënten in ieder geval NIET in de steek.
27-06-2013

Allergie

Aerius ter vervanging van mebhydroline. Ha ha dat werkt dus niet. Ik word 's nachts wakker van de jeuk in mijn oren en slaap onrustig. De drs. assistent zegt dat dit hetzelfde is als levocetirizine. Nou dat laatste werd ik heel moe van. Ik zoek nu nog steeds naar een goede vervanger om de allergie symptomen te bestrijden. Wie helpt mij of heeft een goed alternatief. Dank!
23-06-2013

Astma

Aerius heeft niets geholpen tegen mijn allergieën, zoals neusbijholteonsteking etc.
19-06-2013

Hooikoorts

Aerius was echt een topper, helaas krijg ik nu die goedkope rommel van actavis! Echt dramatische medicijnen,de klachten worden alleen maar erger! Schandalig dat de zorg hier voor kiest. Zo kan ik niet eens normaal werken, omdat ik alleen maar loop te snotteren en te tranen en last heb van jeukende ogen. Belachelijk!
17-06-2013

Hooikoorts

Sinds maart 2010 gebruik ik Aerius, mijn dochter van nu 8 kreeg de oplosbare variant. Behalve de eerste weken wat vermoeidheid, prima werking. Op wat niezen na, bijna geen last van alle andere hooikoortsverschijnselen, idem bij mijn dochter. Vorige week nieuwe recepten gehaald. En ja hoor, Aerius is uit de handel mevrouw (dus niet, zoals ik hier lees!) Wat krijg ik voor mi[lees meer...]jn dochter? Ook die vervanger desloratadine! Doet u m maar door de helft mevrouw! Dit mag helemaal niet, want er zit geen breukstreep in de tablet, dan is het niet homogeen, oftewel in de ene helft kan alle werkzame stof zitten en in de andere helft niets. Ikzelf kreeg ook de Desloratadine ipv echte Aerius. Na 3 dagen was ik honds- en hondsmoe, niet uit bed komen, vreselijke hoofdpijn, duiizelingen, zwarte vlekken zien en misselijk. Ook mijn dochter kreeg ik nauwelijks wakker, klaagde ook over hoofdpijn etc. Ben toen hier terecht gekomen en heb alle ervaringen gelezen! Er ging mij direct een lichtje branden!Acuut gestopt met die troep, probeer nu cetirizine van de Lidl, maar die doet bij mij (nog) niks. Huisarts is al tot 2x toe gewoon niet bereikbaar. Apotheek heb ik nog niet bezocht met deze klachten. Maar ben er helemaal klaar mee! Weet niet wat ik nu nog moet! Misschien weer een ander merk? Pfff....
16-06-2013

Allergie

Jarenlang gebruikt mijn zoontje al Aerius, eerst de drank, toen de oplosbare tablet, en in derdaad wordt deze de laatste tijd niet meer geleverd omdat deze voor volwassenen niet meer wordt vergoed. Nu weer de Aerius drank, niet zo handig, maar nog steeds net zo effectief en daar gaat het om!

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum