Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (3 meningen)

Levocetirizine (134 meningen)
Cetirizine Tabletten (128 meningen)
Xyzal (75 meningen)
Tavegil (67 meningen)
Desloratadine (61 meningen)

Huisstofallergie

In het begin zeer tevreden geweest over dit medicijn, totdat ik ineens ernstige vermoeidheidsklachten kreeg. In eerste instantie niet bij stilgestaan dat dit aan dit medicijn zou kunnen liggen, en zocht het gezien mijn persoonlijke omstandigheden eerst in de depressiviteitssferen. Hoewel ik niet zo gevoelig aangelegd ben voor dat soort invloeden, viel het op dat moment in [lees meer...]mijn leven redelijk samen en leek het een logische oorzaak te hebben. Totdat ik stopte met het gebruik van Aerius en de vermoeidheidsklachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Hoewel de allergieklachten wel weer tevoorschijn kwamen, voelde ik me een stuk energieker. Vervolgens verschillende andere anti histaminica uit gaan proberen, maar deze bleken toch een minder goede uitwerking te hebben als Aerius voorheen. Na het lezen van diverse berichten op internet waarbij mensen aangaven dat het wel eens aan de buitenste (blauwe) laag kon liggen ben ik deze er ook af gaan spoelen. Tot mijn verbazing nergens meer last van. Geen vermoeidheidsklachten en vrijwel geen allergieklachten. dat het gaat om een E-kleurstof. In dit geval E132. Een kleurstof waar veel mensen allergisch voor zijn. Zie nl.wikipedia.org/wiki/Indigokarmijn Sinds kort is er een alternatief op de markt genaamd Desloratadine Glenmark, Zelfde als Aerius, maar dan zonder de E132. Dus mocht je ernstige vermoeidheidsklachten, of hoofdpijn hebben van Aerius, probeer dan deze eens. Sinds ik dit product gebruik nergens last meer van!

Concentratieproblemen

Mijn verstandelijk gehandicapte dochter van 29 gebruikt Dipiperon al vanaf haar 9e jaar, eerst kreeg ze druppels n.a.v. haar gewicht, later kreeg ze tabletten. Toen de druppels in toediening werden verhoogd namen ook de bijwerkingen van spiertrekkingen aan haar oogspieren toe, ze ging hemelen met haar ogen. Dit was echt heel naar voor haar en later heeft ze iets erbij gekr[lees meer...]egen,n.l Promethazine tableten voor de bijwerkingen. Helaas ook deze had nare bijwerkingen (bloedarmoede)Nu heeft ze sinds 3 jaar Aerius, Ook deze heeft weer bijwerkingen (o.a. hoofdpijn) Al met al wordt je hier niet vrolijk van. Ze heeft jaren heel veel Dipiperon geslikt (120 mg ) Nu gelukkig nog maar 40 mg per dag, maar we overwegen wel om in de toekomst nog wat af te bouwen en dan mogelijk te stoppen met beide medicijnen. Alleen is dan de vraag of de ongecontroleerde spiertrekkingen van de Dipiperon niet blijvend zullen zijn vanwege het langdurige gebruik. Eigenlijk hadden we nooit aan deze medicijnen moeten beginnen, maar toen wisten we niet wat de oorzaak was van haar slaap en gedragsproblemen. Nu zijn we inmiddels heel wat wijzer geworden.

Aerius (desloratadine)

Sinds 2011 gebruikte ik aerius. het werkte gelijk maar kreeg in de loop van dat jaar en 2012 rare gevoelens en kreeg last van hallucinatie, zag rare lichten harde geluiden in mijn oor maar het drong niet tot mij door waar het door kwam, en alles werd erger en toen ze die vernieuwde aerius gaven verergerde mijn situatie . Heb meteen de bijsluiter goed gelezen en wat bleek [lees meer...]nou, het had de bijwerking waan en hallucinatie. Heb de dokter gebeld ben gelijk gestopt het duurde me maanden om mezelf weer te zijn. En nu heb ik er zo last van overgevoelig voor licht en als ik naar bv een lamp kijk die witte peren heeft en wegdraai met mijn hoofd. Flikkert die lamp nog steeds na, zo ook met tv kijken het is soms zo noem ik het maar kopie maken van gezichten of voorwerpen . En sinds kort heb ik last van zwarte flitsen zien, alleen wanneer ik net wakker word het lijkt op zwarte onweer ,en daar schrik je best van. Ben naar oogarts geweest, niks aan de hand met mijn ogen. Ben gewoon ten einde raad misschien. Iemand hier ook last van??
17-02-2013

Hooikoorts

Ik slik al járen (weet niet meer precies hoe lang) Aerius i.v.m. mijn hooikoorts en allergie voor fruit en noten. Eind vorig jaar kreeg ik i.p.v. Aerius ook de goedkopere soort Desloratadine van Ratiopharm. Ik voelde mij zo ontzettend moe en anders en ben er na 3 dagen mee gestopt. Daarna voelde ik mij gelijk niet meer zo moe. Omdat ik al jaren bij een klassieke homeop[lees meer...]athe loop i.v.m. mijn hooikoorts, heb ik gevraagd of zij de Desloratadine van Ratiopharm bij mij wilde testen en wat bleek: dit middel was NIET goed voor mij. Het blijkt n.l. dat het medicijn Desloratadine wel hetzelfde is als Aerius, maar om het tablet zit een laagje/omhulling (vervoermiddel). En het is de stof van dát laagje waar ik - en waarschijnlijk legio andere mensen - niet tegen kan. Dat is dus de boosdoener!! Ik ga morgen voor de 2e keer proberen of mijn huisarts tóch weer Aerius voor wil schrijven!
27-01-2013

Astma

sinds juni 2012 gebruik ik Aerius tegen verschillende soorten allergieen gerelateerd aan astmatische klachten. Ik gebruik tevens Symbicort om de longen rustig te houden. Sinds enkele maanden kreeg ook ik te maken met de verhalen zoals ze op deze site vermeld staan en wel, de oorspronkelijke Aerius word door de zorgverzekering niet meer vergoed , wel een goedkopere varian[lees meer...]t en wel desloratadine actavis. Deze heb ik vorige week bij een herhalingsrecept bij de apotheek meegekregen. Nog geen dag later kreeg ik allerhande klachten, waaronder hoofdpijn, misselijk, duizelig , loom, nergens zin in, dikke opgezwollen keel, het voelde net of de griep aanstaande was. Voorheen had ik al geregeld op deze site gekeken en had dus bij de eerste inname van deze vervanger voor de vertrouwde Aerius al zo mn twijfels. maar goed ik heb ze 5 dagen geslikt, en ben toen een dag gestopt om te kijken of dit de klachten zou verminderen. Wat schetst mijn verbazing! nog geen dag later merkte ik dat de klachten aanmerkelijk minder waren geworden. Ik heb toen meteen kontakt gezocht met de huisarts. Ze zeiden dat de medicijnen gelijkwaardig waren en dat er geen verschil in de werking kan zitten. Nou ik heb wel andere ervaringen, en op deze site kun je er ook genoeg over lezen. Ik kon wel weer Aerius krijgen maar dan moest ik die zelf bekostigen. Dat heb ik dan maar gedaan. Na inname van de Aerius namen de klachten zienderogen af en voel me nu weer een stuk beter. Ik snap niet hoe het kan dat verzekeraars zo n goed middel als Aerius niet meer vergoeden en het slechte middel met veel bijwerkingen wel. De patient is de dupe van de bezuinigingen in de zorg. Ik schrijf dit verhaal op in de hoop dat medepatienten hier hun voordeel uit kunnen halen. Hopelijk word Aerius weer spoedig vergoed via de zorgverzekering.
21-01-2013

Aerius (desloratadine)

Ik slik nu al jaren Aerius i.v.m koude urticaria nu heb ik net als de rest die troep van een Desloratadine Actavis gekregen die wel vergoed word, nu kreeg ik voor het eerst in in al die jaren klachten als hoofdpijn, bloedneuzen en andere kwalen maar werken deed het niet! Ik dacht dat het aan mij lag omdat het wel de zelfde werkende stof zou bevatten tot ik dit las. Ik[lees meer...] ben terug gegaan om te vragen of ik ze toch niet kon ruilen want ik het me momenteel gewoon niet veroorloven maar dat was jammer dan. Ze bleef maar doorhameren over dat het hetzelfde was. Nu zit ik midden in de kou en zelfs als ik ingepakt met sjaal en wanten zwel ik op, krijg ik het benauwd, word ik duizelig, opvliegers en blaren. Ik ben me ten einde raan.
18-01-2013

Allergie

Ik neem nou al geruime tij Aerius, en ben tevreden over dit middel. De enigste voor mij vervelende bijwerking voor mij is sufheid, maar doordat ik deze dus 's avonds inneem heb ik daar dus overdag geen last meer van, het is even uitproberen. Het verkrijgen van het medicijn is wel even een probleem geweest, d.w.z. het recept verlengen, want zonder dat er aangegeven wordt me[lees meer...]dische noodzaak, zal de apotheker je automatisch een vervangend goedkoper middel willen voorschrijven .Omdat ik heel erg gevoelig reageer op inname van medicijnen, vraag ik telkens met medische noodzaak is wel moeilijk te verkrijgen moet ik erbij vermelden.
16-01-2013

COPD

Na jarenlang gebruik van verschillende allergiepillen kreeg ik Aerius. Eindelijk zeer tevreden, moest ik overgaan naar activist en nu desloratadine. Ik heb kreeg veel last van spierpijn, rusteloosheid, afgevraagd waarvan? Gedacht aan vervangende Aerieus, dach ik nee dat kan niet, maar na het lezen van klachten van meerdere mensen, wis ik het zeker, ik ga ook naar de huisar[lees meer...]ts, ik wil mijn aerius terug. Ben benieuwd of ik krijg.
08-01-2013

Aerius (desloratadine)

ook ik kreeg bij de apotheek het vervangend middel voor aerius, gevolg mijn zoon de hele kerstvakantie ziek. hij had enorme hoofdpijn en ontzettend moe, haast niet wakker te krijgen. terug naar de apotheek, nee mevrouw het is preciel hetzelfde als aeius hoor, ik zeg hij kan er niet tegen , probeert u het nog maar een paar dagen hij moet er gewoon aan wennen. Niks wennen, j[lees meer...]e laat je kind toch niet ziek worden van die troep. Dokter gebeld en uitgelegd, dat hij door zijn autisme, hooikoorts en voedselallergieen hier helemaal niet tegen kan en gelijk gelukkig Aerius weer gekregen!!! Het gaat inmiddels weer goed met mijn zoon!
21-12-2012

Allergie

Ongeveer anderhalf jaar geleden gestart met aerius; wat een verademing, letterlijk! Sinds een paar maanden de goedkope/verzekerde variant en langzaam maar zeker terug bij af. Ga straks aerius halen en betalen.
28-11-2012

Allergie

gebruik al jaren aerius samen met tavegyl en sinds een jaar prednisolon klacid SR en singulair omdat de allergoloog graag wilde dat ik minder medicijnen kon gaan slikken heeft hij mij tinset gegeven maar de bijwerkingen waren te vervelend
05-11-2012

Allergie

Ik gebruik al jaren Aerius en ondanks de bijwerkingen helpt het wel. De bijwerkingen zijn bij mij in hoofdzaak slecht kunnen slapen en neerslachtigheid. Sinds een paar maanden heb ik ook zo'n vervangend middel gekregen. Mijn astma is erger geworden en daarnaast heb ik nu veel meer bloedneuzen. Na het lezen van al deze verhalen stop ik een tijdje met de medicijnen om te kij[lees meer...]ken hoe het gaat. Ook ga ik nog even met mijn huisarts praten.
23-10-2012

Allergie

Ik heb al 4 maanden een ontzettende jeuk over mn hele lichaam. Kwam net terug uit Canada en was enorm gestoken door muggen en spinnen, waardoor ik veel allergie tabletten ging gebruiken daar. Thuis ging ik naar de dokter, maar niets hielp. Toen zei ze , het komt door je zocor en de probiotic ( bleek ook niet te kloppen ) Weer terug en naar de dermatoloog gestuurd, kr[lees meer...]eeg meteen n bloedonderzoek, maar dat was allemaal in orde. De eerste keer gaf hij me aerius mee, 2 per dag, dat hielp. Na het bloedonderzoek zei hij, het is onschuldig spul, maar probeer het gewoon af te bouwen. Ik begin te twijfelen of het niet aan de Travatandruppels ligt ( middel tegen glaucoon ), maar dat wordt ook afgestreden. Nu weet ik het dus helemaal niet meer, maar ik wil wel zeggen, ik krijg van de CZ de aerius helemaal vergoed.
26-09-2012

Allergie

Aerius werkt zeer goed. Nu is er een goedkoper alternatief voorgeschreven met zeer veel bijwerkingen. Vanaf het moment van gebruik van het alternatief medicijn is ons kind zeer ziek geworden. We worden gedwongen om dit te gebruiken of anders niets. Bij een ernstige allergie, waarbij ook een adrenaline injector altijd paraat is moet je altijd voorzichtig zijn. Het enige wat[lees meer...] enigzins werkt is aerius. Nu dit is vervangen is er voor ons geen alternatief. Ze wordt ziek van de vervanger (waarin hetzelfde werkzame bestanddeel zit). De hulpstoffen zijn wel anders. een kind die geen citrusvruchten eet omdat ze ook hiervan ziek wordt, wordt nu gedwongen om een vervanging met citroenzuur te nemen. Schandalig. Dus wij hebben nu een kind thuis die niet naar school kan en al enige tijd ziek thuis is. Volgens de apotheek moet ze het maar een poosje blijven gebruiken. We voelen ons zeer machteloos. Verkeerde bezuinigingen.
12-09-2012

11-09-2012
Vrouw

Hooikoorts

Wat een bijzondere ervaring!! Ik slik al jaren Aerius omdat dat na lang zoeken echt het beste werkt voor mij. Ook ik kreeg van de zomer Desloratine ipv mijn vertrouwde Aerius.Na een paar dagen proberen was ik er helemaal klaar mee,het had niet hetzelfde effect als Aerius en ik voelde me steeds beroerder worden,Gebeld met de huisarts en uiteindelijk een nieuw recept voo[lees meer...]r Aerius gekregen. Zowel de arts als de assistente vonden het maar raar,er zat de zelfde stof in desloratine ,waar 'zeurde'ik nu over... Haha ik ben toch niet gek,ik ken mijn eigen lijf toch.Met de Aerius opnieuw geen problemen meer. Nu las ik net jullie berichten,ik ben dus zeker niet de enige die er anders op reageert!!! Heel bijzonder dat een apotheek je dus zo maar iets anders mee naar huis geeft omdat het goedkoper is...Omdat het van bovenaf bepaald wordt. Jammer dat het zo werkt in deze wereld,

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum