Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

26-04-2013 | Vrouw | 40
desloratadine
Wat een eye opener, dit! Ik heb jarenlang Aerius geslikt, tot volle tevredenheid. Dit jaar heb ik het gevoel dat de werkzame stof (desloratadine) z'n werk niet doet. Jeukende neus, dichtzittende neus, jeukende ogen, tranende ogen, dat had ik allemaal al. Nu heb ik er zelfs keelpijn en hoofdpijn bij. En ook al slik ik er 2 per dag ipv 1, de klachten worden niet minder. Nu i[lees meer...]k erover nadenk is dit ook het eerste jaar dat ik geen echte Aerius heb gekregen van de apotheek, maar Desloratadine Actavis. Het kwartje is nu wel gevallen...

17-04-2013 | Vrouw | 9
Hooikoorts
Mijn dochter slikt al jaren na volle tevredenheid aerius. Maar net als vorig jaar is het middel weer niet voorradig. Vorig jaar heeft ze een half jaar zonder gezeten en werd het vervangen door een drankje (ongelooflijk smerig en zo'n gedoe, met 1 flesje doen we een kleine week). Nu was Aerius weer niet te krijgen. De apotheek heeft geen idee wanneer het er wel weer is. Het[lees meer...] kan zo weer een half jaar duren! Iemand een idee waar ik het wel zou kunnen krijgen?

08-04-2013 | Vrouw | 53
desloratadine
Ik kreeg na lang zoeken voor de chronische jeukende uitslag (urticaria) Aerius 5 mg met heel goed effect. Alle jeuk en uitslag verdween. Nu krijg ik alleen nog desloratadine vergoed maar de jeuk is terug, de uitslag is terug. Mijn huisarts had al een bericht gestuurd naar de apotheek dat ik met Aerius beter resultaat had, maar apotheek zegt dat de huisarts nogmaals een bri[lees meer...]ef moet schrijven. Anders zelf betalen. Desloratadine staat wel geregistreerd voor rhinitis, hooikoorts maar niet voor chronische uitslag. Klaar ben je. Aerius is goed, Desloratadine van Actavis ip zelfde stof, werkt minder.

05-04-2013 | Vrouw | 54
Huisstofallergie
Verbazingwekkend dat Aerius € 33,91 per 90 tabletten kost en Desloratadine Actavis € 8,82 per 90 tabletten. Een absurd prijsverschil waardoor ik kan begrijpen dat de verstrekking van Aerius nu geweigerd wordt. Zo zie je maar dat de medicijnenindustrie absurde prijzen hanteert en de patiënt maar heeft te slikken wat hem gegeven wordt. Of het net zo goed werkt zullen we nog [lees meer...]even afwachten.

05-04-2013 | Man | 18
Hooikoorts
Ik gebruik al jaren hooikoorts medicijnen. In het verleden heb ik denk ik wel 8 verschillende soorten gebruikt. vorige week (28-03-2013) had ik bij de apotheek milzollen gehaald. Die werkten niet. Daarna van de dokter het namaak merk van Aerius gekregen. Desloratadine actavis, wat een waardeloze rommel. Het kost niks maar dan heb je ook niks. De pijn/jeuk in mn neus neemt [lees meer...]af. Maar sinds ik het gebruik heb ik altijd hoofdpijn, ben sneller moe en mijn ogen branden. Zelf betalen moet ik toch vanwege mijn eigen risico, dus dan betaal ik liever meer voor de echte Aerius.

03-04-2013 | Man | 24
Hooikoorts
Jaren lang Aerius gebruikt met veel plezier, maar door bezuinigingen ineens Actavis voorgeschreven gekregen. Helaas werkt dit middel niet (huisarts zegt dat dit niet kan door zelfde stof). Huisarts schrijft wel Aerius voor, maar apotheek heeft geen aerius en geeft dus hun B-merk. Nu wel besteld via apotheek, maar grof bijbetalen. Bezuinigingen in de zorg oke, maar ten k[lees meer...]oste van gezondheid nee!

30-03-2013 | Vrouw | 51
desloratadine
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid aerius voor mijn allergie en daarbij astma medicatie.Juli vorig jaar kreeg ik desloratadine van Rathiopharm wat een narigheid na 2 dagen zo beroerd erg benauwd constant een loopneus en vreselijke jeuk.Naar de huisarts die me weer aerius gaf en de klachten verdwenen.Nu kreeg ik laatst te horen dat aerius niet meer vergoed wordt te[lees meer...]nzij de huisarts een machtiging schrijft.Huisarts heeft dit gedaan voor me maar helaas afgekeurd door de apotheker mijn klachten waren niet erg genoeg.Optie zelf de aerius betalen.Nu heb ik desloratadine van actavis om uit te proberen helaas ook van deze bijwerkingen zoals benauwd,loopneus en duizelig.Er zit niets anders op dan dat ik zelf de aerius maar moet gaan betalen.Bezuinigen oke maar toch niet ten koste van iemands gezondheid? Het middel is nog erger dan de kwaal.

25-03-2013 | Man | 42
desloratadine
Ik ervaar veel hoofdpijn sinds ik dit middel gebruik. Deze site is niet de juiste plaats om je klachten te uiten dat is volgens mijn bij de fabrikant en onze regering. deze site doet naar mijn weten niks met onze informatie. (RED: gelukkig kunnen wij zeggen dat we wel degelijk in de gaten houden wat er gebeurt, en als er genoeg ervaringen zijn, dan kunnen we het goed o[lees meer...]nderzoeken. De resultaten daarvan komen bij registratie-instanties, bij de artsen en/of apothekers of fabrikanten).

18-03-2013 | Vrouw | 27
desloratadine
Ik heb jaren lang Aerius gebruikt, minstens 8 jaar, behalve wat suf nu en dan, had ik geen klachten. Mijn allergische reacties werden flink verzwakt, gingen nooit volledig weg maar wel beter dan bijv claritine of tavigyl. Vervolgens kreeg ik ineens het huismerk (En dat met torenhoge ziekte kosten :/) waar ik erg slecht op reageerde. Ik werd duizelig, zag vlekken, droge mo[lees meer...]nd, mega snelle hartslag, zweten enz. Maar volgens arts en apotheek onzin omdat t het zelfde is. Maar de bijsluiter envan de producten en de recenties op deze site laten een ander licht schijnen. Ik snap het niet dat als een medicijn goedkoper kan, prima, maar hoe meer klachten patieten krijgen, hoe meer artsen bezoek, des te meer kosten, toch? Mijn arts, verzekering en apotheek waren niet geintresseert in mijn klachten, maar alleen in kosten ed. Erg patient vriendelijk. Ik gebruik va 2jarige leeftijd al longmedicatie en heb een hooikoorts tablet nodig om verdere achteruitgang tegen te gaan. Helaas moest ik nu stoppen vanwegen de bijwerkingen en kan ik naast alle kosten niet ook nog is de aerius zelf betalen. Gelukkig probeert mijn longarts nu wat te regelen, al vinden ze bijwerkingen bij de verzekering gewoon "part of the job" zeg maar.. Ik ben verrast hier te lezen dat ik niet alleen klachten ervaar. In de bijsluiter staat bijv stop direct bij hartklachten terwijl artsen en apotheek t dan helemaal niet serieus nemen. Aerius is prima, maar goeie koop is zeker niet betere koop in dit geval. Ook.omdat ik borstvoeding geef en ze gewoon al 3 soorten huismerk op mij getest hebben ben ik t nu wel beu. Mijn kleintje krijgt ook stoffen binnen! En daarbij moet ik met al deze klachten ook voor mijn kids zorgen van 4 maanden, 1 jaar; 2 jaar & 4 jaar. Geen orettig gevoel als je duizelig bent enz!

28-02-2013 | Vrouw | 18
desloratadine
Ik gebruik Aerius voornamelijk als ik last krijg van mijn allergie voor dieren, vooral bij de hond van mijn vriend. Ik merk echter totaal niks van het medicijn! Ook helpt het me niet van mn hooikoorts klachen af. Ik denk er sterk aan om daarvoor naar de huisarts te gaan en een ander medicijn te vragen voor mijn allergie en hooikoorts klachen. Voor mijn astma heb ik Flixoti[lees meer...]de maar dit helpt niet tegen mijn allergieën.

20-02-2013 | Man | 25
Huisstofallergie
In het begin zeer tevreden geweest over dit medicijn, totdat ik ineens ernstige vermoeidheidsklachten kreeg. In eerste instantie niet bij stilgestaan dat dit aan dit medicijn zou kunnen liggen, en zocht het gezien mijn persoonlijke omstandigheden eerst in de depressiviteitssferen. Hoewel ik niet zo gevoelig aangelegd ben voor dat soort invloeden, viel het op dat moment in [lees meer...]mijn leven redelijk samen en leek het een logische oorzaak te hebben. Totdat ik stopte met het gebruik van Aerius en de vermoeidheidsklachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Hoewel de allergieklachten wel weer tevoorschijn kwamen, voelde ik me een stuk energieker. Vervolgens verschillende andere anti histaminica uit gaan proberen, maar deze bleken toch een minder goede uitwerking te hebben als Aerius voorheen. Na het lezen van diverse berichten op internet waarbij mensen aangaven dat het wel eens aan de buitenste (blauwe) laag kon liggen ben ik deze er ook af gaan spoelen. Tot mijn verbazing nergens meer last van. Geen vermoeidheidsklachten en vrijwel geen allergieklachten. dat het gaat om een E-kleurstof. In dit geval E132. Een kleurstof waar veel mensen allergisch voor zijn. Zie nl.wikipedia.org/wiki/Indigokarmijn Sinds kort is er een alternatief op de markt genaamd Desloratadine Glenmark, Zelfde als Aerius, maar dan zonder de E132. Dus mocht je ernstige vermoeidheidsklachten, of hoofdpijn hebben van Aerius, probeer dan deze eens. Sinds ik dit product gebruik nergens last meer van!

20-02-2013 | Vrouw | 29
Concentratieproblemen
Mijn verstandelijk gehandicapte dochter van 29 gebruikt Dipiperon al vanaf haar 9e jaar, eerst kreeg ze druppels n.a.v. haar gewicht, later kreeg ze tabletten. Toen de druppels in toediening werden verhoogd namen ook de bijwerkingen van spiertrekkingen aan haar oogspieren toe, ze ging hemelen met haar ogen. Dit was echt heel naar voor haar en later heeft ze iets erbij gekr[lees meer...]egen,n.l Promethazine tableten voor de bijwerkingen. Helaas ook deze had nare bijwerkingen (bloedarmoede)Nu heeft ze sinds 3 jaar Aerius, Ook deze heeft weer bijwerkingen (o.a. hoofdpijn) Al met al wordt je hier niet vrolijk van. Ze heeft jaren heel veel Dipiperon geslikt (120 mg ) Nu gelukkig nog maar 40 mg per dag, maar we overwegen wel om in de toekomst nog wat af te bouwen en dan mogelijk te stoppen met beide medicijnen. Alleen is dan de vraag of de ongecontroleerde spiertrekkingen van de Dipiperon niet blijvend zullen zijn vanwege het langdurige gebruik. Eigenlijk hadden we nooit aan deze medicijnen moeten beginnen, maar toen wisten we niet wat de oorzaak was van haar slaap en gedragsproblemen. Nu zijn we inmiddels heel wat wijzer geworden.

20-02-2013 | Vrouw | 37
desloratadine
Sinds 2011 gebruikte ik aerius. het werkte gelijk maar kreeg in de loop van dat jaar en 2012 rare gevoelens en kreeg last van hallucinatie, zag rare lichten harde geluiden in mijn oor maar het drong niet tot mij door waar het door kwam, en alles werd erger en toen ze die vernieuwde aerius gaven verergerde mijn situatie . Heb meteen de bijsluiter goed gelezen en wat bleek [lees meer...]nou, het had de bijwerking waan en hallucinatie. Heb de dokter gebeld ben gelijk gestopt het duurde me maanden om mezelf weer te zijn. En nu heb ik er zo last van overgevoelig voor licht en als ik naar bv een lamp kijk die witte peren heeft en wegdraai met mijn hoofd. Flikkert die lamp nog steeds na, zo ook met tv kijken het is soms zo noem ik het maar kopie maken van gezichten of voorwerpen . En sinds kort heb ik last van zwarte flitsen zien, alleen wanneer ik net wakker word het lijkt op zwarte onweer ,en daar schrik je best van. Ben naar oogarts geweest, niks aan de hand met mijn ogen. Ben gewoon ten einde raad misschien. Iemand hier ook last van??

17-02-2013 | Vrouw | 56
Hooikoorts
Ik slik al járen (weet niet meer precies hoe lang) Aerius i.v.m. mijn hooikoorts en allergie voor fruit en noten. Eind vorig jaar kreeg ik i.p.v. Aerius ook de goedkopere soort Desloratadine van Ratiopharm. Ik voelde mij zo ontzettend moe en anders en ben er na 3 dagen mee gestopt. Daarna voelde ik mij gelijk niet meer zo moe. Omdat ik al jaren bij een klassieke homeop[lees meer...]athe loop i.v.m. mijn hooikoorts, heb ik gevraagd of zij de Desloratadine van Ratiopharm bij mij wilde testen en wat bleek: dit middel was NIET goed voor mij. Het blijkt n.l. dat het medicijn Desloratadine wel hetzelfde is als Aerius, maar om het tablet zit een laagje/omhulling (vervoermiddel). En het is de stof van dát laagje waar ik - en waarschijnlijk legio andere mensen - niet tegen kan. Dat is dus de boosdoener!! Ik ga morgen voor de 2e keer proberen of mijn huisarts tóch weer Aerius voor wil schrijven!

27-01-2013 | Man | 33
Astma
sinds juni 2012 gebruik ik Aerius tegen verschillende soorten allergieen gerelateerd aan astmatische klachten. Ik gebruik tevens Symbicort om de longen rustig te houden. Sinds enkele maanden kreeg ook ik te maken met de verhalen zoals ze op deze site vermeld staan en wel, de oorspronkelijke Aerius word door de zorgverzekering niet meer vergoed , wel een goedkopere varian[lees meer...]t en wel desloratadine actavis. Deze heb ik vorige week bij een herhalingsrecept bij de apotheek meegekregen. Nog geen dag later kreeg ik allerhande klachten, waaronder hoofdpijn, misselijk, duizelig , loom, nergens zin in, dikke opgezwollen keel, het voelde net of de griep aanstaande was. Voorheen had ik al geregeld op deze site gekeken en had dus bij de eerste inname van deze vervanger voor de vertrouwde Aerius al zo mn twijfels. maar goed ik heb ze 5 dagen geslikt, en ben toen een dag gestopt om te kijken of dit de klachten zou verminderen. Wat schetst mijn verbazing! nog geen dag later merkte ik dat de klachten aanmerkelijk minder waren geworden. Ik heb toen meteen kontakt gezocht met de huisarts. Ze zeiden dat de medicijnen gelijkwaardig waren en dat er geen verschil in de werking kan zitten. Nou ik heb wel andere ervaringen, en op deze site kun je er ook genoeg over lezen. Ik kon wel weer Aerius krijgen maar dan moest ik die zelf bekostigen. Dat heb ik dan maar gedaan. Na inname van de Aerius namen de klachten zienderogen af en voel me nu weer een stuk beter. Ik snap niet hoe het kan dat verzekeraars zo n goed middel als Aerius niet meer vergoeden en het slechte middel met veel bijwerkingen wel. De patient is de dupe van de bezuinigingen in de zorg. Ik schrijf dit verhaal op in de hoop dat medepatienten hier hun voordeel uit kunnen halen. Hopelijk word Aerius weer spoedig vergoed via de zorgverzekering.

21-01-2013 | Vrouw | 21
desloratadine
Ik slik nu al jaren Aerius i.v.m koude urticaria nu heb ik net als de rest die troep van een Desloratadine Actavis gekregen die wel vergoed word, nu kreeg ik voor het eerst in in al die jaren klachten als hoofdpijn, bloedneuzen en andere kwalen maar werken deed het niet! Ik dacht dat het aan mij lag omdat het wel de zelfde werkende stof zou bevatten tot ik dit las. Ik[lees meer...] ben terug gegaan om te vragen of ik ze toch niet kon ruilen want ik het me momenteel gewoon niet veroorloven maar dat was jammer dan. Ze bleef maar doorhameren over dat het hetzelfde was. Nu zit ik midden in de kou en zelfs als ik ingepakt met sjaal en wanten zwel ik op, krijg ik het benauwd, word ik duizelig, opvliegers en blaren. Ik ben me ten einde raan.