Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (3 meningen)

Levocetirizine (133 meningen)
Cetirizine Tabletten (126 meningen)
Xyzal (75 meningen)
Tavegil (66 meningen)
Desloratadine (59 meningen)

31-05-2012

Allergie

Mijn dochter van 7 gebruikte langer dan een jaar aerius, omdat ze chronisch verkouden is. Ook tijdens het gebruik van de aerius is dat nooit helemaal weg geweest. Ze was wel heel erg vaak moe, hangerig en prikkelbaar. Ik ben nu ruim een week gestopt, om eens te kijken wat er dan gaat gebeuren en heb gewoon een ander kind!!! Vrolijk en vol energie!! Zo kenden we haar niet m[lees meer...]eer!! Leggen nu 's avonds een ui naast het bed om de verstopte neus tegen te gaan, voor 's nachts werkt dit nog beter dan de aerius!
30-05-2012

Aerius (desloratadine)

Ben nu weer sinds een paar dagen begonnen met Aerius slikken. Heb aan 1 tabl. per dag niet genoeg. Word gek van het gesnotter en de jeuk, en traanogen. Ben erg moe en kan niet slapen. Mijn lichaam is moe en wil rust maar kan niet slapen. vannacht was het 4 uur dat ik in slaap dommelde. Heb vanmorgen niets ingenomen. Hopelijk gaat het gauw regenen. Kan ik weer normaal sla[lees meer...]pen!!
11-05-2012

Hooikoorts

Ik kreeg dit medicijn toen ik steeds vaker kreeg van jeuk in mn neus en keel, ook wel: hooikoortsverschijnselen. Ik heb me er nooit echt op laten testen, maar ik heb de dokter wel verteld waar ik last van had. Ik kreeg deze pilletjes voorgeschreven en het werkte als een trein. Na het hooikoorts seizoen had ik nog steeds last van een kriebelneus (tijdens werk gebruikte [lees meer...]ik munt, misschien had dat er ook mee te maken) en ben ik dat het hele jaar blijven doorslikken. Het werkte telkens na een half uurtje en was echt prima. Hele dag nergens last van en met een gerust hart slapen. Dit jaar heb ik ineens nergens last van, maar heb ik t nog altijd in mn kastje liggen mochtik het weer willen gebruiken
09-05-2012

Allergie

Wat word je suf van dit spul, heb het een aantal dagen gebruikt en voelde me net een coffeeshop bewoner. Walgelijk spul, zal het dan ook nooit meer gebruiken, dan maar kuchen en kriebelhoest. (RED; tekst iets gewijzigd ivm taalgebruik)
08-05-2012

Allergie

Ik krijg een geïrriteerde reactie op aerius waardoor ik niet kan slapen (slechts een paar uur) en waardoor ik erg moe ben. Ik moet eigenlijk een tablet 's avonds innemen, maar dan kan ik niet meer slapen. Ik heb geprobeerd het 's middags te nemen en toen ook nog 's ochtends. Geen verandering. Ik weet niet meer wat te doen. Nadat ik twee dagen gestopt was, kreeg ik meteen e[lees meer...]en aanval van sinusitis en oorontstekingen gedurende meerdere dagen. Is er een beter antihistaminicum dan aerius?
30-03-2012

Astma

Mijn zoontje had vroeger eerst aeriusdrank. Zijn gedrag verandere compleet. Niet mee om te gaan, chagrijnig, zeer snel aangebrand, grote monden en tekeer gaan. Nu dus overgegaan op de smelttabletjse van 2,5 mg en na een week gaat hij weer dit gedrag vertonen. Ik weet niet wat nu erger is het middel of de kwaal. Maar het is niet leuk want je merkt dat het kereltje gewoon ni[lees meer...]et lekker in zijn vel zit. Hij is zeer prikkelbaar. Ik ben er nu mee gestopt.
05-03-2012

Allergie

Mijn zoon heeft 4 weken geleden een huidarts bezocht. Jeuk en kringen op de benen en rode ogen. Netelroos was het antwoord. Maar nu hij 4 weken Aurius gebruikt doet het niks. Hij geeft aan moe te worden van het pilletje en klaagd over lichte hoofdpijn. Hij is nog maar 9 jaar en de Apotheek heeft ook nog overleg gehad met de huidarts want het middel geeft aan 12 of ouder. [lees meer...]Zijn er nog meer ervaringen van anderen die het middel hebben genomen op 9 jarige leeftijd?
27-02-2012

Aerius (desloratadine)

Ik gebruik het omdat ik jeukende ogen en eczeem heb en allergische reacties. De huisarts schreef het voor omdat ik het ineens allemaal heftig kreeg. Als ik het gebruik wordt ik neerslachtig en heb ik vaker (lichte) hoofpijn. Ik voel me niet fit en ben af en toe slapeloos. Heb het nu een maand of 5 gebruikt en als ik het niet gebruik komen mijn oude klachten tegelijk en ex[lees meer...]tra hevig terug. Er is dus niets genezen alleen maar onderdrukt. Eigenlijk ben ik dus min of meer verslaafd. Ik ga ermee stoppen!
17-02-2012

Allergie

aerius werkt voor mij prima, pilletje erin en binnen een half uur geen symptomen 24 uur lang.. daar kan je de klok op gelijk zetten. van vermoeidheid totaal geen last. mischien in het begin maar ik ben iemand die doorgaat en merk er nu niks van. wel af en toe buien.. stemmingswisselingen noemen jullie dat. verder zeg ik topspul
11-02-2012

Allergie

Ik heb Aerius bijna een jaar zonder effectiviteit gebruikt. Mijn huisarts wilde mij geen ander medicijn geven omdat die je slaperig kunnen maken. Na lange discussies werd ik doorverwezen naar een dermatoloog van Flevoziekenhuis. Die gaf mij direct andere medicijnen. Ik gebruik nu levocetirizine 50 MG. Ik word er inderdaad slaperig van, maar dat is geen probleem gezien je z[lees meer...]e voor het slapen gaan neemt dit middel werkt bij mij wel. Aerius werkte totaal niet.
24-12-2011

Aerius (desloratadine)

Ik neem sinds bijna een week 3 tabletten Aerius per dag. Hoge dosis voorgeschreven door de dermatoloog omdat ik over heel mijn lichaam vol eczeem sta en daar veel last van heb. Sinds een paar dagen merk ik een heel droge mond, trillen, hoofdpijn, oorsuizingen, een gevoelige tong, prikkelbaarheid en een neerslachtige stemming. Ik ga de dosis proberen naar 2 per dag te breng[lees meer...]en eens de symptomen minder zijn. Het werkt voor mij goed tegen de jeuk, maar het heeft toch bijwerkingen.
04-12-2011

Aerius (desloratadine)

Sinds jaren heb ik last van astma en allergische neusverkoudheid, dit medicijn heeft mijn aanvallen doen verdwijnen. Ik neem geen cortisonspray meer, ik heb geen bronchitis in de winter, wat het belangrijkst is. Mijn zoontje van 5 jaar neemt het ook tegen een koemelkallergie en het werkt heel goed. Ik raad dit effectieve product aan.
28-11-2011

Overgtevoelig neusslijmvlies

Ik heb dit middel 1 week gebruikt en merk niets van de werking. wat ik wel ervaar is een enorme vermoeidheid, ben niet meer alert, praat er soms naast aslof iemand die dronken is en 's morgens sta ik doodvermoeid op en tril over mijn hele lichaam. Ik ben gestopt en neem dit middel niet meer in. Wil overstappen op natuurlijke middelen.
21-11-2011

Allergie

werkt redelijk tegen huisstof e.d.
07-11-2011

07-11-2011