Ervaringen met Aerius

Jeuk (8 meningen)
Astma (6 meningen)
Netelroos (4 meningen)

Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (148 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

13-07-2012 | Vrouw | 37
desloratadine
Ik gebruik al jaren Aerius (begindatum weet ik niet)voor een aantal maanden in het jaar. Zoals we allemaal weten dat er bezuinigd moet worden, hebben ze besloten ook mij maar desloratadine te geven. Ik voel me sinsdien sloom, heb 's-avonds altijd last van jeukogen en gaat niet meer over na het slikken van het medicijn. 's-Ochtends wordt ik wakker met dikke vieze ogen die n[lees meer...]a het douchen gewoon weer verder gaan jeuken, als ik wakker wordt dan is het net of ik een strop rond mijn nek heb hangen... Ik kan binnenkort stoppen met mijn huidige medicatie voor astma. (al sinds mijn geboorte) Dat kan ik nu wel op mijn buik schrijven zonder Aerius! Volgens de apotheek is het hetzelfde middel! Ik ben er helemaal klaar mee en straks ga ik Aerius gewoon lekker zelf betalen!

11-07-2012 | Vrouw
Huisstofallergie
Had voor ik de generieke merkstof avn Actavis kreeg, de echte aerius. Toen had ik geen last van bijwerkingen. Sinds ik echter de goedkopere variant van Actavis gebruik, zitten 's ochtends mijn ogen dicht en ben ik erg slaperig en loom gedurende de hele dag. Mijn huisarts mag de aerius niet meer voorschrijven omdat de merkstof ook in Actavis zit. Erg jammer...... (Red; w[lees meer...]erkzame stof is identiek, maar hulpstoffen kunnen verschillen en daarmee soms een andere werking geven. Overleg zonodig met uw huisarts indien u toch de Aerius wilt hebben. Mvg, MijnMedicijn)

06-07-2012 | Man | 43
desloratadine
Ik gebruik het tegen jeuk, veroorzaakt door netelroos. Het helpt wel tegen de jeuk, maar deze antihistaminca veroorzaakt enorme vermoeidheid en een licht gevoel in het hoofd. Ook ben ik er behoorlijk wat kilo's van aangekomen. Ben er eigenlijk niet echt tevreden over!

02-07-2012 | Vrouw | 63
Hooikoorts
Ik heb deze medicijnen in 2010 een keer van mijn KNOarts gehad en ze werkte prima. Kreeg in juni 2012 weer last van "hooikoorts" en heb mijn huisarts om deze medicijnen gevraagd. Ik heb ze gekregen en kon na 5 dagen al stoppen, omdat mijn klachten een stuk minder zwaren.Heb totaal geen last van bijwerkingen. Voor mij een prima medicijn.

30-06-2012 | Vrouw | 59
Hooikoorts
Ik raad iedereen aan om de rijkdom te ontdekken van de losse rooibosthee. Er zitten o.a. twee stoffen in: Quercetine en Quercetrine. Voor zover ik weet leren deze twee stoffen het lichaam hoe te reageren op vreemde stoffen van buitenaf. ( bij klachten van hooikoorts) Gewoon volhouden een paar vers gezette koppen per dag dan verdwijnt het vanzelf en .......zonder bijwerki[lees meer...]ngen (bij mij dan).

29-06-2012 | Vrouw | 22
Huisstofallergie
Hoi Allemaal, Ik slik aerius sinds begin februari. Vanwege een chronische neus verkoudheid. Ik mocht er 3 tot 4 dagen per dag slikken. Op zich helpen ze heel goed. Mijn allergie klachten verdwenen. Alleen nu blijkt dat ik te heftig op de bijwerkingen reageer. Heb sinds die tijd last van mijn maag , misselijk en braken. Nu ik geminderd ben met een pil per dag zijn mijn k[lees meer...]lachten langzaam aan het verdwijnen. Nu moet ik het even aan kijken of de allergie klachten niet te veel terug komen. Want dat zou betekenen dat ik een ander medicijn moet proberen. Dus op zich is het een goed medicijn maar de bijwerkingen kunnen heftig zijn. Gr

19-06-2012 | Vrouw | 20
Huisstofallergie
Sinds 3 weken heb ik een goedkoper actavis merk gekregen i.p.v. Aerius. Ik slaap nu o.a. heel slecht, heb last van een vreslijk hoestje, constant een dichte neus en ik kan mij niet meer fatsoenlijk concentreren. Net een uur geleden bij de dokter geweest om te vragen of ik Aerius terug mag, maar omdat hetzelfde stofje in dat rommel van actavis zit, is het niet mogelijk om[lees meer...] Aerius weer te krijgen.

18-06-2012 | Man | 53
Hooikoorts
hallo allemaal, ik gebruik Aerius al heel lang tegen stof en stuifmeel, hooikoorts geen problemen slik het hele jaar door. sins 3 weken krijg ik van de apotheek een ander goedkoper merk. hoofdpijn, dichte neus, dikke ogen, erg pprikkelbaar, moe, concentratie problemen enz. Naar de apotheek geweest, maar krijg het orginele merk niet, moet eerts naar de huisarts toe. Huisart[lees meer...]s heeft nu gefaxt voor origenele merk, kijken of ik het morgen krijg?

08-06-2012 | Vrouw | 30
Hooikoorts
Jeetje wat een verhalen, dacht weer eens dat het aan mij lag omdat ik allergisch ben en weer eens ergens niet tegen kon. Ik gebruik dit middel nu 1 week en ben dag of 2 later me zo rot gaan voelen. Nu een week later voel ik me echt rot, vreselijk moe, weer hoofdpijnen, duizelig en misselijk van de moeheid. Ik ga dus ook per direct stoppen met dit middel. Wat een rot spul,[lees meer...] althans voor de hooikoorts werkt het super goed, maar heb toch liever jeuk en irriterende ogen dan dat ik de godganse dag zo vreselijk moe ben. Dan maar weer op zoeknaar iets homeopathisch

08-06-2012 | Vrouw | 34
desloratadine
Aerius hielp bij mij niet geheel tegen mijn klachten dus mijn allergoloog liet me overstappen naar Cetirizine. Maar Cetirizine heeft voor mij veel meer bijwerkingen dus ik overweeg nu (na 2 weken) weer terug te stappen. Aerius was niet perfect maar hielp wel iets (zonder Aerius had ik nog veel meer klachten), en Cetitizine lijkt ook niet perfect te helpen voor mij, dus dan[lees meer...] heb ik de bijwerkingen er niet voor over.

04-06-2012 | Man | 59
Hooikoorts
eigenlijk hiermee geen last meer

31-05-2012 | Vrouw | 7
desloratadine
Mijn dochter van 7 gebruikte langer dan een jaar aerius, omdat ze chronisch verkouden is. Ook tijdens het gebruik van de aerius is dat nooit helemaal weg geweest. Ze was wel heel erg vaak moe, hangerig en prikkelbaar. Ik ben nu ruim een week gestopt, om eens te kijken wat er dan gaat gebeuren en heb gewoon een ander kind!!! Vrolijk en vol energie!! Zo kenden we haar niet m[lees meer...]eer!! Leggen nu 's avonds een ui naast het bed om de verstopte neus tegen te gaan, voor 's nachts werkt dit nog beter dan de aerius!

30-05-2012 | Vrouw | 37
desloratadine
Ben nu weer sinds een paar dagen begonnen met Aerius slikken. Heb aan 1 tabl. per dag niet genoeg. Word gek van het gesnotter en de jeuk, en traanogen. Ben erg moe en kan niet slapen. Mijn lichaam is moe en wil rust maar kan niet slapen. vannacht was het 4 uur dat ik in slaap dommelde. Heb vanmorgen niets ingenomen. Hopelijk gaat het gauw regenen. Kan ik weer normaal sla[lees meer...]pen!!

11-05-2012 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Ik kreeg dit medicijn toen ik steeds vaker kreeg van jeuk in mn neus en keel, ook wel: hooikoortsverschijnselen. Ik heb me er nooit echt op laten testen, maar ik heb de dokter wel verteld waar ik last van had. Ik kreeg deze pilletjes voorgeschreven en het werkte als een trein. Na het hooikoorts seizoen had ik nog steeds last van een kriebelneus (tijdens werk gebruikte [lees meer...]ik munt, misschien had dat er ook mee te maken) en ben ik dat het hele jaar blijven doorslikken. Het werkte telkens na een half uurtje en was echt prima. Hele dag nergens last van en met een gerust hart slapen. Dit jaar heb ik ineens nergens last van, maar heb ik t nog altijd in mn kastje liggen mochtik het weer willen gebruiken

09-05-2012 | Man | 29
desloratadine
Wat word je suf van dit spul, heb het een aantal dagen gebruikt en voelde me net een coffeeshop bewoner. Walgelijk spul, zal het dan ook nooit meer gebruiken, dan maar kuchen en kriebelhoest. (RED; tekst iets gewijzigd ivm taalgebruik)

08-05-2012 | Vrouw | 56
desloratadine
Ik krijg een geïrriteerde reactie op aerius waardoor ik niet kan slapen (slechts een paar uur) en waardoor ik erg moe ben. Ik moet eigenlijk een tablet 's avonds innemen, maar dan kan ik niet meer slapen. Ik heb geprobeerd het 's middags te nemen en toen ook nog 's ochtends. Geen verandering. Ik weet niet meer wat te doen. Nadat ik twee dagen gestopt was, kreeg ik meteen e[lees meer...]en aanval van sinusitis en oorontstekingen gedurende meerdere dagen. Is er een beter antihistaminicum dan aerius?