levocetirizine

Netelroos (6 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

01-06-2019 | Vrouw | 57
Hooikoorts
Ik gebruikte al jaren levocetirizine voor hooikoorts, dat elk jaar minder leek te doen. Het niezen is nog tot daar aan toe, maar die jeukende ogen dag en nacht en vooral snacht een jeukend verhemelte. Druppelen met livocab hielp ook niet.Het werd zo erg dat ik de huisarts ben gaan belagen, ik moest een ander middel hebben. Zij vond het duidelijk geen kansrijke missie maar[lees meer...] schreef me toch een ander middel, Desloratadine 5 mg, voor. Binnen 2 uur waren ALLE klachten verdwenen. Hiep hiep hoera. Dat beetje dufheid heb ik er graag voor over, zonder deze medicijnen kan ik niet eens naar buiten.

21-05-2019 | Man | 18
Hooikoorts
Werkte niet optimaal tegen de hooikoorts, klachten werden wel iets minder maar hielp niet echt. Erger was de vermoeidheid, lusteloosheid. Echt geen energie meer. Leek wel op een depressie. Gestopt met dit middel en na 2 3 dagen weer de oude. Eerst merk sandoz gebruikt ook toen bijwerkingen maar lang niet zo erg als bij het merk focus

14-05-2019 | Man | 50
Hooikoorts
Ik gebruikte dit medicijn een maand, Werd meteen duizelig,dit duurde hele dag door ,misselijk hele dag door ,doodmoe ,me helemaal uitgeput voelen .kon amper nog iets doen of ik was al uitgeput. spierpijn overal ,stramme spieren en zelfs een soort reumatische klachten in me gewrichten kreeg ik ervan. Ik kon ook niet meer normaal slapen ,voelde me opgejaagd. Toen ik erm[lees meer...]ee stopte ging het meteen beter,voelde die dag met stoppen me langzamerhand opknappen,fitter voelen ,het gevoel hebben hehe me energie komt weer terug. De spierpijn verdween ook en de reumatische klachten in me gewrichten ook. Logisch het medicijn verdwijnt dan uit je lichaam . De dag erna voelde ik me weer gezond ,dus dit medicijn is echt vergif voor me lichaam geweest, Wat voor troep ik geslikt heb is me nu nog een raadsel?. Heb echt het idee als ik door gegaan was ermee, ik was dood gegaan eraan ,als de bijwerkingen zo erg zijn je normale leven gaat hierdoor eraan. En je zelfs reumatische klachten gaat ontwikkelen in je gewrichten. Maar als je dokter huisarts belt bestaat dit alles niet,en word je als leugenaar bestempelt wat me heel boos maakt. Gelukkig lees ik hier nog meer slechte ervaringen met dit medicijn ,dat ik dus niet de enigste ben. Dus ben blijk ik kan me ervaring met dit slechte medicijn delen hier.

07-05-2019 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Sinds begin 2018 gestart met Levocetirizine, omdat soms wisselen van hooikoortspil blijkbaar nodig is om het werkzaam te houden tegen de kwaal. Dus van alles al gehad en geprobeerd, acupunctuur, medical taping, kruiden, verschillende pillen. In 2018 heeft de levocetirizine prima gewerkt! Nu in feb 2019 weer gestart met de pillen en dit jaar alweer minder effectief tegen [lees meer...]hooikoorts. De klachten worden maar deels onderdrukt. Er is alleen 1 gevaarlijke zware bijwerking en dat is bizarre vermoeidheid. Ik ben absoluut niet wakker te krijgen in de ochtend, slaap steevast door alle wekkers heen. Sta elke dag uitgeput/vermoeid op en heb regelmatig een plotselinge opkomende wegtrekker in de auto naar werk. Levensgevaarlijk, waarvoor ik ook meteen stop en voor bijslaap. Het heeft negatief effect op mijn gehele dag en gesteldheid. Geen zin, puf, energie om nog iets leuks te ondernemen na werk. Of gewoon om te sporten. Alles wat mensen van je vragen, kost eigenlijk te veel van je. En je zegt alle leuke dingen af, omdat je gewoonweg niet meer kan.

20-04-2019 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ik lees dat levocetirizine minder bijwerkingen geeft en dat ervaar ik ook zo maar de effectiviteit is bij mij nihil. Cetirizine maakt mij inderdaad slaperig maar werkt bij mij beter. Het werkt direct en langduriger. Ik heb al sinds mijn 8ste hooikoorts. Ik heb sinds mijn jeugd van alles geprobeerd. Homeopatisch tot aan prikken. Maar ieder jaar hoopte ik weer dat ik mij a[lees meer...]lles verbeeld had totdat het voorjaar aanbrak. Een paar jaar geleden getest en helaas ben allergisch voor alle pollen, bomen en grassen.

13-04-2019 | Vrouw | 52
Jeuk
Ik heb deze medicijnen gekregen om jeuk aan handen en voeten tegen te gaan. Deze medicijnen heb ik nu 10 dagen gebruikt maar ben er nu mee gestopt. Kreeg er een erg rood gezicht van en vreselijke maagpijn en voelde mij erg benauwd ,tevens werd ik er vreselijk gejaagd door net of ik heel erg zenuwachtig was de hele dag . Ook was ik heel erg duizelig net of ik scheel keek[lees meer...] ,na 1 dag stoppen voel ik mij al veel beter .

10-04-2019 | Vrouw | 22
Hooikoorts
Ik slik dit medicijn al jaren tijdens de hooikoortsperiode. Ik heb ook al jaren last van onverklaarbare vermoeidheid. Dit jaar viel het mij op dat het begon na het innemen van mijn eerste pilletje. Ik slaap dan 12-14 uur en ben nog moe... Ik heb geen energie om op te staan. Ik kan mij ook niet concentreren en alles kost teveel energie. Ik denk dat ik liever kapot ga van de[lees meer...] hooikoorts, dan dat ik mij zo moe voel! Ik stop ermee.

10-04-2019 | Man | 23
Hooikoorts
Gebruik dit medicijn al enkele jaren tegen hooikoorts en is voor mij het meest effectief tegen de allergie. De bijwerkingen zijn helaas wat minder prettig. Vooral als het een warme droge dag is met veel pollen merk je dat je heel erg vermoeid raakt. Soms zo heftig dat je het liefst de hele dag op bed blijft liggen.

03-03-2019 | Man | 33
Allergie
Voordat ik dit middel ooit gebruikte had ik vaak kast van een verstopte neus en snel last van geirriteerde ogen bij stofjes in de lucht waar ik niet goed tegen kan (bij gebieden met intensieve veeteelt, lichthavens en bij sommige bloeiende bomen). Nadat ik dit middel begon te gebruiken verdwenen dese klachten meteen (ogen werden wel wat droger, maar daar kon ik aan wennen[lees meer...]). Na een aantal weken begon ik te merken dat ik de stress op mijn werk niet goed meer aankon, dat ik ‘s ochtends slecht kon opstaan en dat ik snel overprikkeld was tot agressie aantoe!!.. In de afgelopen periode heb ik getest of er een verband was tussen deze medicijnen en mijn psychische gesteldheid en kwam tot te conclusie dat dit kleine pilletje mijn gedrag radicaal verandert. Waarschijnlijk ben ik hier een uitzondering in, omdat ik hier in de bijsluiter niets over heb kunnen vinden. Inmiddels ben ik gestopt en gebruik ik een Prevalin anti-allergie neusspray (de lichtste die je kunt krijgen) en dit werkt voor mij grandioos. Voor mij (levo)certizirine meer!!

01-03-2019 | Vrouw | 27
Allergie
Het doet bij mij helaas niets tegen mijn allergieen ( hooikoorts , huisstofmeit )

08-01-2019 | Man | 39
Allergie
allergie voor katten, honden, gras en paarden. Wij hebben 2 katten en 1 hond in huis, liep altijd met snotneus, verstopte neus, niezen, rode vlekken rond. Sinds dit middel ben ik van alles verlost en heb geen enkele bijwerking. Zodra ik de pilletjes 2 dagen niet neem komen alle klachten terug en zodra ik ze neem zijn ze weer weg binnen een dag.

12-12-2018 | Man | 48
Huisstofallergie
ik was lange tijd zeer lusteloos, vermoeid en neerslachtig, en dacht dat het aan mijn intolerantie aan sulfieten lag; toen ik in de apotheek en passant vroeg om een middel dat minder slaperig maakt, raadde men mij Allerga Tab aan; na enkele dagen verdwenen al mijn klachten één voor één; zonder overdrijven: ik voel me 10 jaar jonger (weer sporten, positief zelfbeeld, rugpij[lees meer...]n lijkt ook te verdwijnen), wel wat hyper (veel babbelen enz.), maar over de gehele lijn veel positiever ingesteld; ik voel me gelukkiger dan ooit, en had nooit gedacht dat dit middel zoveel slechts kon veroorzaken

03-11-2018 | Man | 57
Allergie
Weet niet of het in mijn geval echt werkt

27-10-2018 | Vrouw | 69
Netelroos
Echt niet te doen. Wel is mijn huid rustiger en begint te genezen maar de jeuk blijft. Geen galbulten meer gehad. Vreselijk die duizelingen en misselijkheid, de zware vermoeidheid.

02-10-2018 | Man | 29
Jeuk
Bij mij werkt het pilletje niet goed. Het helpt een klein beetje maar niet afdoende, dus mee gestopt.

26-09-2018 | Vrouw | 63
Allergie
Het merk focus is voor mij het beste merk. Hier reageer ik het beste op. Dit merk is momenteel niet leverbaar vlgs mijn apotheker. Heb merk sandoz gekregen. Hier reageer ik slecht op. Veel jeuk en uitslag en zware vermoeidheid. Weet iemand of merk focus nog ergens te verkrijgen is.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum