levocetirizine

14-04-2016 | Man | 81
moet continu innemen

14-04-2016 | Vrouw | 62
Hooikoorts
Na een aantal andere medicijnen geprobeerd te hebben tegen allergie, uiteindelijk dit medicijn voorgeschreven gekregen. Geen maagzuur, niet slaperig en zeer effectief. Mijn hooikoorts in combinatie met astma wordt vooral veroorzaakt door pollen. Pollen van Koolzaad, Berken etc etc. Heel tevreden mee.

26-03-2016 | Vrouw | 40
Allergie
Heb dit tegen huismijt, allergieën dieren, hooikoorts. Met xyza had ik, behalve tussen april en juli, maar 5 mg per dag nodig. Met Levocetirizine het hele jaar 2x 5mg en nu het hooikoortsseizoen begonnen Is, heb ik daar helemaal niets meer aan.

24-03-2016 | Vrouw | 45
Eczeem
Sinds 01-01-2016 heb ik eczeem, ikzelf denk Urticaria, mijn huisarts denkt uitslag en de allergoloog zegt eczeem, na paar seconden te hebben gekeken. Ik vond dat ik niet direct naar de huisarts hoefde, ik wilde het eerst zelf zien op te lossen. Na 7 weken gek te zijn geworden van de jeuk en de open huid, ik had de blaasjes kapot gekrabt, ben ik toch maar naar de huisarts g[lees meer...]egaan. Deze vond het prima dat ik Levocetericine zou gaan gebruiken, maar meldde ook dat er nog middelen zijn die nieuwer zijn en minder bijwerkingen hadden. De allergoloog zei dat dit geen verschil maakte.

04-03-2016 | Man | 57
Allergie
Wegens allergie voor o.a. huisstofmijt slikte ik eerst poleramine. Dat werd vervangen door levocetirizine. Ook van dit middel gebruik ik een halve tablet om de dag. Omgerekend 1/4 tablet per dag. Als ik het een dag vergeet is er niks aan de hand maar als ik twee dagen oversla gaat het jeuken en weet ik weer waar ik het medicijn voor gebruik. Het helpt perfect!

07-02-2016 | Vrouw | 51
Allergie
Allergie gekregen na stoppen met roken. huisstofmijt. werkt redelijk tegen allergie, maar inmiddels over gestapt van 1 naar 2 tabletten. erg vermoeid en last van gewichtstoename. ook andere bijwerkingen zoals misselijkheid en pijnlijke gewrichten.

04-02-2016 | Vrouw | 68
Jeuk
Ik heb angio oedeem. Wat zich uit in halve of hele dikke lip, halve dikke tong. Het komt zo maar opzetten, vooral 'snachts. Dikke tong en keel kan ook, zodat je luchtweg afgesloten wordt. Dat is erg eng. Zodat ik een Epipen (adrenaline) pen heb. In nood kan ik mijzelf een injectie geven, dit is gelukkig nog niet voorgekomen. Maar dat is het enge van deze aandoening, je[lees meer...] weet niet wanneer het komt en hoe erg het wordt. Bij onderzoeken in UMCG ben ik nergens allergisch voor. Maar met 1 tablet ceterizine diHCL 5mg kan ik het onderdrukken. Maar heb wel bijverschijnselen. Ik gebruik het nu 2 jaar en ga het heel langzaam afbouwen. Hopelijk komt het niet weer.

16-12-2015 | Vrouw | 40
levocetirizine (0,5mg/ml)
Allergie
Tegen allergieën gebruikte ik eerst cetirizine in tabletvorm. Dit ging ruim een jaar goed, en werkte redelijk, tot ik er huiduitslag en jeuk van kreeg. Ik ben toen overgestapt op levocetirizine in tabletvorm, maar die gaf dezelfde allergische reactie. Kestine gaf dezelfde allergische reactie. Tavegyl ook.

09-11-2015 | Man | 39
Allergie
Tja vroeger hielp de xyzal erg goed had toen 1 tabl. per dag. Nu sinds oktober 2014 alles op de hobbel krijg er geen rust in, veel prednison gehad. werkt een beetje tegen eczeem mag zelfs naar 4 stuks gaan per dag. Maar krijg het niet onder controle. Mijn lichaam reageert momenteel op veel .... Veel last van erg droge mond, en mijn smaak is helemaal weg

09-11-2015 | Vrouw | 50
Jeuk
Zeker in de winter heb ik een extreem droge huid. Dit middel helpt een beetje, maar de bijwerkingen schijnen erger dan de kwaal. Vermoeidheid, soms kortademigheid, gewichtstoename, en andere bijwerkingen uit de lijst herken ik wel. Helaas heb ik geen alternatief en haalt het toch de scherpe randjes van de jeuk weg.

18-09-2015 | Vrouw | 28
Hooikoorts
Ik gebruik dit middel sinds een aantal jaar tegen mijn ernstige hooikoorts (werkelijkwaar allergisch voor bijna alles wat met gras, bloemen, planten, bomen en kruiden te maken heeft en dan ook het hele jaar door klachten) In de wintermaanden is alleen dit middel afdoende, ik merk een groot verschil wanneer ik mijn pilletjes een keer vergeet, waardoor ik weet hoe effectie[lees meer...]f het is. In de zomer heb ik vaak toch nog wel klachten, maar in combinatie met oogdruppels en een speciale neusspray kom ik de zomer door. Ik ben erg tevreden over dit medicijn.

18-09-2015 | Man | 39
Netelroos
op vakantie in de zon aan het strand gewoon in Nederland geen last gehad, eenmaal thuis weer terug bij af en ernstige jeuk, zit nu weer op 2 tabletten per dag.

04-09-2015 | Vrouw | 35
Allergische reactie
Heb chronisch last van allergische klachten. Medicatie onderdrukt grootdeel van het niezen en huiduitslag

18-08-2015 | Vrouw | 32

15-07-2015 | Vrouw | 75
Jeuk
daarom kreeg ik dit medicijn , maar nu gebruik ik sinds heel kort oestrogeen-creme en nu begint de ellende weer. vlgs.mijn vorige huisarts mocht ik absoluut GEEN 2e innemen en v lgs. mijn huiDarts wèl. wat is wijsheid????? nu ik weer vreselijke last heb, wil ik er nog eentje bij slikken. ik weet NU dat het idd. door de oestrogenen komt.

08-07-2015 | Vrouw | 27
Huisstofallergie

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum