levocetirizine

Huisstofallergie (4 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

04-03-2016 | Man | 57
Allergie
Wegens allergie voor o.a. huisstofmijt slikte ik eerst poleramine. Dat werd vervangen door levocetirizine. Ook van dit middel gebruik ik een halve tablet om de dag. Omgerekend 1/4 tablet per dag. Als ik het een dag vergeet is er niks aan de hand maar als ik twee dagen oversla gaat het jeuken en weet ik weer waar ik het medicijn voor gebruik. Het helpt perfect!

07-02-2016 | Vrouw | 51
Allergie
Allergie gekregen na stoppen met roken. huisstofmijt. werkt redelijk tegen allergie, maar inmiddels over gestapt van 1 naar 2 tabletten. erg vermoeid en last van gewichtstoename. ook andere bijwerkingen zoals misselijkheid en pijnlijke gewrichten.

04-02-2016 | Vrouw | 68
Jeuk
Ik heb angio oedeem. Wat zich uit in halve of hele dikke lip, halve dikke tong. Het komt zo maar opzetten, vooral 'snachts. Dikke tong en keel kan ook, zodat je luchtweg afgesloten wordt. Dat is erg eng. Zodat ik een Epipen (adrenaline) pen heb. In nood kan ik mijzelf een injectie geven, dit is gelukkig nog niet voorgekomen. Maar dat is het enge van deze aandoening, je[lees meer...] weet niet wanneer het komt en hoe erg het wordt. Bij onderzoeken in UMCG ben ik nergens allergisch voor. Maar met 1 tablet ceterizine diHCL 5mg kan ik het onderdrukken. Maar heb wel bijverschijnselen. Ik gebruik het nu 2 jaar en ga het heel langzaam afbouwen. Hopelijk komt het niet weer.

16-12-2015 | Vrouw | 40
levocetirizine (0,5mg/ml)
Allergie
Tegen allergieën gebruikte ik eerst cetirizine in tabletvorm. Dit ging ruim een jaar goed, en werkte redelijk, tot ik er huiduitslag en jeuk van kreeg. Ik ben toen overgestapt op levocetirizine in tabletvorm, maar die gaf dezelfde allergische reactie. Kestine gaf dezelfde allergische reactie. Tavegyl ook.

09-11-2015 | Man | 39
Allergie
Tja vroeger hielp de xyzal erg goed had toen 1 tabl. per dag. Nu sinds oktober 2014 alles op de hobbel krijg er geen rust in, veel prednison gehad. werkt een beetje tegen eczeem mag zelfs naar 4 stuks gaan per dag. Maar krijg het niet onder controle. Mijn lichaam reageert momenteel op veel .... Veel last van erg droge mond, en mijn smaak is helemaal weg

09-11-2015 | Vrouw | 50
Jeuk
Zeker in de winter heb ik een extreem droge huid. Dit middel helpt een beetje, maar de bijwerkingen schijnen erger dan de kwaal. Vermoeidheid, soms kortademigheid, gewichtstoename, en andere bijwerkingen uit de lijst herken ik wel. Helaas heb ik geen alternatief en haalt het toch de scherpe randjes van de jeuk weg.

18-09-2015 | Vrouw | 28
Hooikoorts
Ik gebruik dit middel sinds een aantal jaar tegen mijn ernstige hooikoorts (werkelijkwaar allergisch voor bijna alles wat met gras, bloemen, planten, bomen en kruiden te maken heeft en dan ook het hele jaar door klachten) In de wintermaanden is alleen dit middel afdoende, ik merk een groot verschil wanneer ik mijn pilletjes een keer vergeet, waardoor ik weet hoe effectie[lees meer...]f het is. In de zomer heb ik vaak toch nog wel klachten, maar in combinatie met oogdruppels en een speciale neusspray kom ik de zomer door. Ik ben erg tevreden over dit medicijn.

18-09-2015 | Man | 39
Netelroos
op vakantie in de zon aan het strand gewoon in Nederland geen last gehad, eenmaal thuis weer terug bij af en ernstige jeuk, zit nu weer op 2 tabletten per dag.

04-09-2015 | Vrouw | 35
Allergische reactie
Heb chronisch last van allergische klachten. Medicatie onderdrukt grootdeel van het niezen en huiduitslag

18-08-2015 | Vrouw | 32

15-07-2015 | Vrouw | 75
Jeuk
daarom kreeg ik dit medicijn , maar nu gebruik ik sinds heel kort oestrogeen-creme en nu begint de ellende weer. vlgs.mijn vorige huisarts mocht ik absoluut GEEN 2e innemen en v lgs. mijn huiDarts wèl. wat is wijsheid????? nu ik weer vreselijke last heb, wil ik er nog eentje bij slikken. ik weet NU dat het idd. door de oestrogenen komt.

08-07-2015 | Vrouw | 27
Huisstofallergie

07-07-2015 | Vrouw | 16
Allergische reactie
Heb al lange tijd last van een allergische reactie waarvan de oorzaak tot dusverre onbekend is. De levocetrizine zou de jeuk wegnemen. Ik wisselde cetricine af met levocetrizine in combinatie met prednison. Mijn klachten waren ernstige netelroos over het gehele lichaam en gezicht. Door de driemaal daagse (levo)cetrizine bleef de jeuk tot het minimum beperkt. De klachten [lees meer...]verdwenen niet zoals mij in eind mei werdt beloofd, maar van de jeuk had ik geen last meer.

12-06-2015 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Tabletje van merk Glenmark werkt maar beperkt: ogen blijven branden en in plaats van 1 tablet dd moet ik er vaak 2 of 3 nemen. Kort na inname alweer geïrriteerde slijmvliezen. Het hoofd blijft verstopt aanvoelen zelfs als de symptomen minder worden.

10-06-2015 | Vrouw | 46
levocetirizine (0,5mg/ml)
Astma
Ik kreeg deze anti-histamine van mijn longarts omdat ik ernstig astma had, veroorzaakt door veel allergieën. Het hielp goed, ik was minder allergisch. Maar na een half jaar kreeg ik steeds vaker buikpijn, ook steeds heviger. Ik had toen niet door dat dat door dit medicijn kwam, en heb het waarschijnlijk veel te lang geslikt. Gevolg: ik heb sindsdien veel buikpijn, nu jare[lees meer...]n later nog steeds, is nooit meer weggegaan. Waar ik voorheen een perfecte darmwerking had, heb ik sindsdien veel krampen en gasvorming.

07-06-2015 | Man | 56
Hooikoorts
Binnen vier dagen zware hoofdpijn. Dit middel is het niet voor mij.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum