levocetirizine

Huisstofallergie (4 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

18-09-2015 | Man | 39
Netelroos
op vakantie in de zon aan het strand gewoon in Nederland geen last gehad, eenmaal thuis weer terug bij af en ernstige jeuk, zit nu weer op 2 tabletten per dag.

04-09-2015 | Vrouw | 35
Allergische reactie
Heb chronisch last van allergische klachten. Medicatie onderdrukt grootdeel van het niezen en huiduitslag

18-08-2015 | Vrouw | 32

15-07-2015 | Vrouw | 75
Jeuk
daarom kreeg ik dit medicijn , maar nu gebruik ik sinds heel kort oestrogeen-creme en nu begint de ellende weer. vlgs.mijn vorige huisarts mocht ik absoluut GEEN 2e innemen en v lgs. mijn huiDarts wèl. wat is wijsheid????? nu ik weer vreselijke last heb, wil ik er nog eentje bij slikken. ik weet NU dat het idd. door de oestrogenen komt.

08-07-2015 | Vrouw | 27
Huisstofallergie

07-07-2015 | Vrouw | 16
Allergische reactie
Heb al lange tijd last van een allergische reactie waarvan de oorzaak tot dusverre onbekend is. De levocetrizine zou de jeuk wegnemen. Ik wisselde cetricine af met levocetrizine in combinatie met prednison. Mijn klachten waren ernstige netelroos over het gehele lichaam en gezicht. Door de driemaal daagse (levo)cetrizine bleef de jeuk tot het minimum beperkt. De klachten [lees meer...]verdwenen niet zoals mij in eind mei werdt beloofd, maar van de jeuk had ik geen last meer.

12-06-2015 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Tabletje van merk Glenmark werkt maar beperkt: ogen blijven branden en in plaats van 1 tablet dd moet ik er vaak 2 of 3 nemen. Kort na inname alweer geïrriteerde slijmvliezen. Het hoofd blijft verstopt aanvoelen zelfs als de symptomen minder worden.

10-06-2015 | Vrouw | 46
levocetirizine (0,5mg/ml)
Astma
Ik kreeg deze anti-histamine van mijn longarts omdat ik ernstig astma had, veroorzaakt door veel allergieën. Het hielp goed, ik was minder allergisch. Maar na een half jaar kreeg ik steeds vaker buikpijn, ook steeds heviger. Ik had toen niet door dat dat door dit medicijn kwam, en heb het waarschijnlijk veel te lang geslikt. Gevolg: ik heb sindsdien veel buikpijn, nu jare[lees meer...]n later nog steeds, is nooit meer weggegaan. Waar ik voorheen een perfecte darmwerking had, heb ik sindsdien veel krampen en gasvorming.

07-06-2015 | Man | 56
Hooikoorts
Binnen vier dagen zware hoofdpijn. Dit middel is het niet voor mij.

06-06-2015 | Man | 26
Hooikoorts
Ikzelf heb eigenlijk nog nooit last gehad van hooikoorts, tot het laatste weekend van mei. Onmiddellijk naar de dokter gegaan en deze schreef mij levocetrizine 5mg en dexamethasone 0,5mg voor. Van de moment dat ik deze pillen nam, waren de symptomen wel weg, maar tijdens de dag was ik zeer vermoeid en als ik dan s 'avonds de capsule in nam, kon ik niet slapen en had ik ve[lees meer...]el last van stress in de benen. Dus sinds vrijdag niet meer ingenomen, en geen last meer van die bijwerkingen!

03-06-2015 | Vrouw | 21

31-05-2015 | Vrouw | 33
Hooikoorts
De klachten zijn zo goed als volledig verdwenen als ik het medicijn inneem. Geen prikkende en jeukende ogen meer, niet meer niezen, geen loopneus, geen jeukende mond meer. Maar de bijwerkingen wegen me wel erg zwaar. Onder andere een algehele malaise, slecht humeur, vermoeid, zeer droge mond en lippen en een opgezette ietwat pijnlijke buik. Ik neem het middel dus enkel n[lees meer...]og wanneer het echt nodig is. Bij regenweer bijvoorbeeld heb ik veel minder last van hooikoorts, en tijdens de zomer gaan we vaak naar zee. Ik probeer zo weinig mogelijk afhankelijk te zijn van medicijnen, maar soms kan het echt niet anders helaas.

13-05-2015 | Vrouw | 59
levocetirizine (5)
Allergie
Heb keelontsteking met erge jeuk sinds gebruik. Bovendien drousy, tot bijna niets in staat, nachtzweten, maag-darmproblemen, gezwollen tong, oedeem van Quinke, bleek en misselijk. Gebrek aan eetlust. Huisarts zei me dat keelontsteking een virus was. Keel rood, met blaasjes op. Echter: een virusaandoening duurt geen twee maanden ! Nu heb ik de bijsluiter (eindelijk)[lees meer...] gelezen, en zal dat product niet langer innemen. Keelontsteking, en andere bijwerkingen. Huisarts schreef het me voor, wegens lage kostprijs, om goed te doen. Voortaan zal ik bijgevolg dit product staken in te nemen, en voor wat betreft de uitwendige allergische reacties (huid) een plaatselijke crème gebruiken. Tip: was je met babyzeep. Wat goed is voor baby's is zeker goed voor jezelf ! En tegen m'n astma, helpen m'n puffs voldoende.

13-05-2015 | Vrouw | 59
levocetirizine (5)
Allergie
Sinds ik Levocetirizine gebruik, heb ik een permanente keelontsteking, voel me niet goed, ben slaperig. M'n huisarts zei me dat de keelontsteking te wijten was aan "een virus". Maar dat kan toch niet zo lang aanslepen ? Dus stop ik nu met het nemen van dat product, en zal ik de symptomen (jeuk en huiduitslag) symptomatisch behandelen met een externe crème.

13-05-2015 | Vrouw | 77
Allergie
Ik slik het al enkele jaren, ik heb last van hooikoorts en ben voor van alles allergisch. Ik ben er nu vanaf gisteren tijdelijk of voor altijd mee gestopt, waarom? Omdat ik het effect wil ervaren. Wat was de reden om te stoppen. Ik heb af en toe een wonderlijke buikpijn die ik niet begrijp, lijkt geen reden voor te zijn. Ik acht mij gezond en toch, ik ben zeer snel vermoei[lees meer...]d en vaak een soort lamlendig en dat hoort niet, in mijn ogen niet bij mij. Een soort gebrek aan energie en de omstandigheden geven geven daar geen aanleiding. Keek de bijsluiter er weer eens op na en besloot eens even te stoppen. Mocht dat een positief resultaat opleveren dan wordt dat definitief en breng ik de huisarts op de hoogte.

07-05-2015 | Vrouw | 26
levocetirizine (0,5mg/ml)
Allergie
Na anafylactische shock door de molen gehaald. Zover bekend, van nature teveel histamine in m'n bloed. Heb 2x daags 5 Mg voorgeschreven gekregen en zal er misschien m'n leven lang aan vast zitten. In het begin heel moe geweest maar daar moet je doorheen. Als ik het medicijn van een andere fabrikant krijg dan kan er ineens weer een bijwerking optreden zoals niet kunnen plas[lees meer...]sen. Zolang je geen vocht vast houdt is het niet erg en ook een kwestie van doorzetten. De ergste bijwerking is gewichtstoename... :( 5 kilo en afvallen lukt niet meer. Ook kom ik nu sneller aan. Na al het geklaag ben ik ook super tevreden over dit medicijn. Ik heb geen shock meer gehad sinds dit medicijn en al mijn vage klachten zijn ook weg zoals overslaand hart en paniek/hyperventilatie.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum