Ervaringen met Levocetirizine

Huisstofallergie (6 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

08-05-2017 | Man | 66
levocetirizine (5mg)
En ik kan beter slapen er van

27-04-2017 | Man | 45
levocetirizine (5mg)
Ik gebruik dit medicijn op advies van de huidarts i.v.m. huiduitslag en jeuk op mijn benen, een lichte form van eczeem. het neemt de jeuk weg, maar geneest niet, iets is beter dan niets denk ik.

17-04-2017 | Vrouw | 42
Neurofibromatose
van af mijn 18e heb ik deze aandoening, altijd wat weg laten halen in het ziekenhuis. ik was wat aan het kijken op het internet en kwam dit tegen. https://neurofibromatose.nl/assets/uploads/files/ ArmandQuaedvlieg .pdf. Ik heb het aan de dokter gevraagd en hij zei je kunt het altijd proberen. Dus zo gezegd zo gedaan. Bij mij word het niet erger, de bultjes worden minder[lees meer...] zichtbaar. Ik blijf het gewoon door slikken. want als ik het niet zou doen, komen er alleen maar meer.

16-04-2017 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Sinds een 3-tal jaar hooikoorts. Loopneus, brandende ogen, kortademigheid, zelfs appel eten doet mijn keel dichtgaan. Als de symptomen beginnen neem ik 1 pilletje. Je wordt er idd wel wat moe van. Ik heb eens 's morgens 2 pilletjes genomen. Is geen goed idee!! Ik had precies een fles drank uit... over het algemeen helpt het wel wat.

06-04-2017 | Man | 52
levocetirizine (5mg)
Mijn ervaring is dat ik van dit middel zo vermoeid en lusteloos word dat ik niet meer fatsoenlijk kan functioneren op de dag dat ik de tabletten inneem. De allergieën die ik heb tegen huisstofmijt, graspollen en voorjaarsbloesem worden maar in minimale mate minder. Als u het mij vraagt is dit weer eens een heel goed middel om de beurs van de farmaceutische industrie te sp[lees meer...]ekken.

02-04-2017 | Vrouw | 22
levocetirizine (5mg)
Mijn allergie heeft me, waarschijnlijk tezamen met een andere ziektekiem, een sinusitis gegeven. In eerste instantie was ik niet van plan dit medicijn te gebruiken, maar na een CT is het vrij duidelijk dat er na 3-4 maanden tijd geen verandering in te merken was. Mijn eerdere desloratidine tabletten waren bijna op, dus het leek een goed idee wat anders te proberen. De hui[lees meer...]sarts schreef me levocetirizine voor. Echter gaf levocetirizine enorm veel bijwerkingen: ik kreeg niets meer gedaan in het weekend en had het gevoel dat mijn mentale functioneren erdoor beinvloed werd. Nu staat er in de bijsluiter dat je het meer dan 2 dagen moet innemen voor de bijwerkingen opdat de bijwerkingen verdwijnen. Echter houdt dat in dat je lichaam zich aanpast naar het medicijn en dat is dus zeker niet de bedoeling naar mijn mening. Tevens schijnt levocitirizine gemakkelijk door de bloedhersenbarriere te gaan (geen idee of dit met desloratidine ook zo is, maar ik merkte het zelf bij levocitirizine) het had een invloed op mijn humeur.. Na wat zoeken vond ik mijn oude anti-histaminica terug: desloratidine. Ik was destijds gestopt omdat ook deze me slaperig maakte, maar in tegenstelling tot levocitirizine was de slaperigheid beperkt. Functioneren overdag en mijn humeur bleven mijn desloratidine wél semi-normaal. Iets slaperiger VS de hele dag in bed liggen maakt toch wel een verschil. Nu lees ik veel positieve recensies over levocitirizine, dat is dus zeker niet mijn ervaring. Bijwerkingen Enorme slaperigheid, effect op humeur, lusteloosheid, onvermogen normaal te communiceren, effect op denkvermogen, effect op functioneren, af en toe zei ik dingen die ik helemaal niet meende.

25-02-2017 | Vrouw | 35
levocetirizine (5mg)
Ingenomen na allergische reactie (urticaria) over hele lichaam. Na eerste inname verdween de reactie maar enkele uren later kwam het gewoon terug. Nu twee dagen later ben ik slap als een vaatdoek, en heb ook enorme keelpijn...

16-02-2017 | Man | 53
Jeuk
Gekregen voor netelroos, jeuk en vermoeidheid is alleen maar toegenomen.

28-12-2016 | Vrouw | 19
levocetirizine (5mg)
Door in een korte periode veel onstekingen gehad te hebben (longonsteking, maaggriep, 2x blaasontsteking, chlamydia) heb ik veel antibiotica's moeten nemen waardoor ik nu een virale infectie in mijn bloed heb. Gevolgt door uitslag die eruit ziet als rode hond, maar dan met veel jeuk en heel branderig. Het begon eerst gewoon met een paar kleine roze puistjes die zich daarn[lees meer...]a volledig uitzette over heel mn lichaam. Warmte maakt het erger en de jeuk is onverdraagzaam. Ik heb pas deze pil sinds vandaag genomen. Na een half uur verminderd de jeuk en is het zelfs helemaal weg als ik er niet meer aan denk. Maar nu momenteel nog geen 2uur later is de jeuk terug dus ik ben aan het overwegen om een de te nemen. Alhoewel er staat dat dit eigenlijk niet aangeraden is.

20-12-2016 | Man | 26
Huisstofallergie
Ik kan het zelfs innemen indien ik het nodig acht, zolang ik de maximale dagelijkse dosis maar niet overschrijd. Het helpt bij mij binnen 30 minuten. Snel, effectief en gemakkelijk.

17-11-2016 | Man | 25
Jeuk
Ik gebruik levocetirizine al 10 jaar dagelijks, nadat ik na een antibioticakuur plotseling allergisch werd voor mijn eigen lichaamswarmte (ik kreeg overal jeukbulten, wanneer ik ga zweten). Dit medicijn is mijn redding. Ik krijg nu tijdens sporten alleen nog rode puntjes en vlekjes op mijn huid en voel dat de warmte in mijn huid niet goed word afgevoerd. Maar totaal geen j[lees meer...]euk meer. Enige bijwerking is dat mijn huid door het hele jaar tamelijk droog is.

06-11-2016 | Man | 64
levocetirizine (0,5mg/ml)
Bij het innemen van vis produkten kan ik heftig reageren door accute jeuk aanvallen. Niet duidelijk is welke vissoorten (verse vis, gebakken vis, sushi, verwerkte visolie) dit veroorzaken en wanneer wel en wanneer niet, mijn lichaam hier zo heftig op reageert. Zonder deze antihistamine heb ik dagen last en met verdwijnen de klachten binnen een paar uur.

27-10-2016 | Vrouw | 39

16-10-2016 | Vrouw | 40
levocetirizine (5mg)
Na veel anti histamine pillen te hebben geprobeerd met matig effect (of ik werd er heeel suf van) slik ik dit middel dagelijks - dus ook preventief. Geboren met met diverse allegieen en constitutioneel eczeem bleek dit medicijn een hele fijne en ook preventieve oplossing. Ook voor hooikoorts, huisdier en huisstof allergie. Ik spreek veel lotgenoten die pas gaan slikken op[lees meer...] het moment dat de allergie de kop opsteekt. Mijn ervaring is dat dit middel dan maar matig zijn werk doet. Preventief slikken was voor mij de uitkomst. Ik kan aanraden om het middel s'avonds in te nemen omdat het je overdag slaperig kan maken.

29-07-2016 | Vrouw | 52
levocetirizine (5mg)
reeds een 4-tal dagen gebruikt nu voor behandeling van netelroos, 1 tablet 's avonds meer nadelen dan dat ik er baat bij heb, jeuk blijft en rode vlekken verdwijnen plaatselijk maar breiden elders dan weer uit - tot nu toe weinig efficiënt - wel constant moe en slaperig - ik gebruik dit in combinatie met nizoral 20 mg shampoo waarmee ik de plekken moet inschuimen, 5 t[lees meer...]ot 10 min laten inwerken en daarna afspoelen, dit 3 x per week hopelijk binnen enkele dagen toch wat enige verbetering merkbaar

12-07-2016 | Man | 53
Hooikoorts
Voorgeschreven door kno arts ivm hooikoorts en allergie. Toen was het nog xyzal. Aanvankelijk geen klachten, maar ben tegenwoordig erg moe. Onlangs ben ik er tijdelijk mee gestopt en de vermoeidheid verdween. Nu weer begonnen met het medicijn en prompt weer moe. Ik neem de tablet nu in voordat ik naar bed ga, dit werkt voor mij iets beter.