Ervaringen met Levocetirizine

Huisstofallergie (6 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

03-04-2021 | Vrouw | 47
levocetirizine (5mg)
Ik gebruik het middel chronisch vanwege allergisch klachten, zoals hooikoorts, huisstof mijt eczeem en ontstoken ogen (door allergie) het middel werkt super, maar ondanks de belofte dat dit middel geen bijwerkingen zou hebben, ervaar ik veel vermoeidheid en heb ik meer slaap nodig om mij overdag fit te voelen. Om deze reden slik ik het middel in de avond.

09-01-2021 | Vrouw | 34

02-12-2019 | Vrouw | 46
levocetirizine (5mg)
Ik heb een allergie voor “Histamine”, ik had dagelijks hevige diaree na het eten van bepaalde voedingstoffen en brandende buikkrampen, na het eerste pil niks meer!!! meer energie , goed gevoel, voel me blij en geen diaree meer !! Ik ben super gelukkig met dit pilletje , na het nemen van het pil ben ik wel super moe !! Maar dan slaap ik goed 🤗

06-06-2019 | Vrouw | 44
Hooikoorts
Na veel middelen te hebben geprobeerd die matig hielpen of vervelende bijwerkingen hadden, dit middel met weinig verwachtingen genomen. Echter tot mijn verbazing waren alle klachten in no-time verdwenen en kan ik tot op heden geen enkele bijwerking ontdekken. Top!!!

05-06-2018 | Man | 27
Hooikoorts
Geen prikkelende ogen meer, niesbuien verleden tijd. Maar ben doodmoe door het pilletje.

03-06-2018 | Vrouw | 26

09-05-2018 | Vrouw | 56
Oogontsteking
Tranende ogen waardoor het ooglid helemaal kapot ging endaar door ook ontzettend ging jeuken, en dat was niet alleenin de zomer maar ook in de winter. Nu tranen mijn ogen bijna niet meer en dus geen kapot ooglid en jeuk.

20-06-2017 | Vrouw | 52
Allergische reactie
Ik kreeg 7 maanden terug last van druk uticaria ik ben toen levocetrizine gaan gebruiken 1 pilletje voor het slapen gaan en na een half uur doet het z'n werking ! Ik kan soms 1 dag overslaan maar als ik dat 2 dagen doe dan komt. En de jeuk bulten en drukplekken weer opzetten ! Ben zeer blij met dit geneesmiddel!

17-04-2017 | Vrouw | 42
Neurofibromatose
van af mijn 18e heb ik deze aandoening, altijd wat weg laten halen in het ziekenhuis. ik was wat aan het kijken op het internet en kwam dit tegen. https://neurofibromatose.nl/assets/uploads/files/ ArmandQuaedvlieg .pdf. Ik heb het aan de dokter gevraagd en hij zei je kunt het altijd proberen. Dus zo gezegd zo gedaan. Bij mij word het niet erger, de bultjes worden minder[lees meer...] zichtbaar. Ik blijf het gewoon door slikken. want als ik het niet zou doen, komen er alleen maar meer.

06-11-2016 | Man | 64
levocetirizine (0,5mg/ml)
Bij het innemen van vis produkten kan ik heftig reageren door accute jeuk aanvallen. Niet duidelijk is welke vissoorten (verse vis, gebakken vis, sushi, verwerkte visolie) dit veroorzaken en wanneer wel en wanneer niet, mijn lichaam hier zo heftig op reageert. Zonder deze antihistamine heb ik dagen last en met verdwijnen de klachten binnen een paar uur.

27-10-2016 | Vrouw | 39

25-06-2016 | Vrouw | 50
Jeuk
helpt heel goed, een pil per dag en ben jeuk vrij. ik ben heel blij met dit medicijn.

21-05-2016 | Vrouw | 49
levocetirizine (5mg)
Was gestoken door muggen en reageer daar heftig op.. geen bulten maar plakkaten die jeuk en pijn veroorzaken. Allergisch dus voor de histamine die vrijkomt. Ik vraag mij nu dus ook af of ik fibromyalgie heb.., maar een dood ordinaire histamine intolerantie?

11-05-2016 | Vrouw | 26
levocetirizine (5mg)
Dit medicijn voorgeschreven gekregen door een huidspecialist. Dokter wist niet waar mijn jeuk bulten over het hele lichaam vandaan kwamen. Laten testen en bleek dat ik ineens allergisch was geworden voor fruit en noten. Ik nam het medicijn zo nodig. Wanneer ik het voelde opkomen, nam ik een pilletje zo eens in de 2 à 3 dagen. Ik kon dan ook gewoon weer alles eten. Nu zwang[lees meer...]erschapswens dus nu gestopt en krijg andere pillen voorgeschreven.

14-04-2016 | Vrouw | 62
Hooikoorts
Na een aantal andere medicijnen geprobeerd te hebben tegen allergie, uiteindelijk dit medicijn voorgeschreven gekregen. Geen maagzuur, niet slaperig en zeer effectief. Mijn hooikoorts in combinatie met astma wordt vooral veroorzaakt door pollen. Pollen van Koolzaad, Berken etc etc. Heel tevreden mee.

04-03-2016 | Man | 57
levocetirizine (5mg)
Wegens allergie voor o.a. huisstofmijt slikte ik eerst poleramine. Dat werd vervangen door levocetirizine. Ook van dit middel gebruik ik een halve tablet om de dag. Omgerekend 1/4 tablet per dag. Als ik het een dag vergeet is er niks aan de hand maar als ik twee dagen oversla gaat het jeuken en weet ik weer waar ik het medicijn voor gebruik. Het helpt perfect!