levocetirizine

Huisstofallergie (4 meningen)

Bojan Nikolik (30-04-2015)

22-06-2021 | Man | 56
Hooikoorts
Deze medicatie werkte bij mij voor geen meter. Ik heb bijna alles geprobeerd en heb als laatste redmiddel de Kenacort injectie genomen bij de Hooikoorts Kliniek in Amsterdam. Nergens meer last van sindsdien!

18-04-2021 | Man | 58
Hooikoorts
ik heb het gisteravond voor het eerst ingenomen en heel erg beroerd ervan ik stop er nu mee dan maar die ik eerst gebruikte tegen me hooikoorts ik ben 58jaar en troep dit middel

02-06-2020 | Man | 64

09-06-2019 | Vrouw | 58
levocetirizine (0,5mg/ml)
Hooikoorts
sedert enkele maanden zware last van allergieen , had al enkele jaren vaak last van jeukende ogen en verstopte neus maar op korte tijd veel heviger geworden dus laten testen . blijkbaar dus allergisch aan pollen en honden ( ik heb er vier en ze gaan niet weg ) de eerste twee pilletjes deden niets en dan heeft de apotheek mij deze gegeven . ik sliep voor het eerst weer door[lees meer...] en neus was redelijk open , het hielp half . wel werd ik s morgens heel moeilijk wakker en ook durende de dag heel moe en veel spierpijn . ook veel problemen met lage bloeddruk . ik ben chronishe pijnpatiente ( zenuwpijnen na operaties ) en ook werd ik 3 weken geleden weer geopereerd ( schildklier verwijderd ) . de laatste dagen zo moe dat ik niet meer van men zetel afkon en ook mijn ogen heel moeilijk openhouden . ik ben dan gisteren gaan kijken op deze site en mijn ogen gingen wel open . blijkbaar een heel aantal mensen die dezelfde klachten hebben . gisteren zonder pil gaan slapen , enkel de neus uitgespoeld en redelijke goed geslapen , ik heb nu dokter vogel tabletten besteld want meestal men ik goed met natuurlijke produkten . ik voel mij al iets beter dan gisteren maar t is natuurlijk nog maar een dag

01-06-2019 | Vrouw | 57
Hooikoorts
Ik gebruikte al jaren levocetirizine voor hooikoorts, dat elk jaar minder leek te doen. Het niezen is nog tot daar aan toe, maar die jeukende ogen dag en nacht en vooral snacht een jeukend verhemelte. Druppelen met livocab hielp ook niet.Het werd zo erg dat ik de huisarts ben gaan belagen, ik moest een ander middel hebben. Zij vond het duidelijk geen kansrijke missie maar[lees meer...] schreef me toch een ander middel, Desloratadine 5 mg, voor. Binnen 2 uur waren ALLE klachten verdwenen. Hiep hiep hoera. Dat beetje dufheid heb ik er graag voor over, zonder deze medicijnen kan ik niet eens naar buiten.

21-05-2019 | Man | 18
Hooikoorts
Werkte niet optimaal tegen de hooikoorts, klachten werden wel iets minder maar hielp niet echt. Erger was de vermoeidheid, lusteloosheid. Echt geen energie meer. Leek wel op een depressie. Gestopt met dit middel en na 2 3 dagen weer de oude. Eerst merk sandoz gebruikt ook toen bijwerkingen maar lang niet zo erg als bij het merk focus

14-05-2019 | Man | 50
Hooikoorts
Ik gebruikte dit medicijn een maand, Werd meteen duizelig,dit duurde hele dag door ,misselijk hele dag door ,doodmoe ,me helemaal uitgeput voelen .kon amper nog iets doen of ik was al uitgeput. spierpijn overal ,stramme spieren en zelfs een soort reumatische klachten in me gewrichten kreeg ik ervan. Ik kon ook niet meer normaal slapen ,voelde me opgejaagd. Toen ik erm[lees meer...]ee stopte ging het meteen beter,voelde die dag met stoppen me langzamerhand opknappen,fitter voelen ,het gevoel hebben hehe me energie komt weer terug. De spierpijn verdween ook en de reumatische klachten in me gewrichten ook. Logisch het medicijn verdwijnt dan uit je lichaam . De dag erna voelde ik me weer gezond ,dus dit medicijn is echt vergif voor me lichaam geweest, Wat voor troep ik geslikt heb is me nu nog een raadsel?. Heb echt het idee als ik door gegaan was ermee, ik was dood gegaan eraan ,als de bijwerkingen zo erg zijn je normale leven gaat hierdoor eraan. En je zelfs reumatische klachten gaat ontwikkelen in je gewrichten. Maar als je dokter huisarts belt bestaat dit alles niet,en word je als leugenaar bestempelt wat me heel boos maakt. Gelukkig lees ik hier nog meer slechte ervaringen met dit medicijn ,dat ik dus niet de enigste ben. Dus ben blijk ik kan me ervaring met dit slechte medicijn delen hier.

20-04-2019 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ik lees dat levocetirizine minder bijwerkingen geeft en dat ervaar ik ook zo maar de effectiviteit is bij mij nihil. Cetirizine maakt mij inderdaad slaperig maar werkt bij mij beter. Het werkt direct en langduriger. Ik heb al sinds mijn 8ste hooikoorts. Ik heb sinds mijn jeugd van alles geprobeerd. Homeopatisch tot aan prikken. Maar ieder jaar hoopte ik weer dat ik mij a[lees meer...]lles verbeeld had totdat het voorjaar aanbrak. Een paar jaar geleden getest en helaas ben allergisch voor alle pollen, bomen en grassen.

13-04-2019 | Vrouw | 52
Jeuk
Ik heb deze medicijnen gekregen om jeuk aan handen en voeten tegen te gaan. Deze medicijnen heb ik nu 10 dagen gebruikt maar ben er nu mee gestopt. Kreeg er een erg rood gezicht van en vreselijke maagpijn en voelde mij erg benauwd ,tevens werd ik er vreselijk gejaagd door net of ik heel erg zenuwachtig was de hele dag . Ook was ik heel erg duizelig net of ik scheel keek[lees meer...] ,na 1 dag stoppen voel ik mij al veel beter .

03-03-2019 | Man | 33
Allergie
Voordat ik dit middel ooit gebruikte had ik vaak kast van een verstopte neus en snel last van geirriteerde ogen bij stofjes in de lucht waar ik niet goed tegen kan (bij gebieden met intensieve veeteelt, lichthavens en bij sommige bloeiende bomen). Nadat ik dit middel begon te gebruiken verdwenen dese klachten meteen (ogen werden wel wat droger, maar daar kon ik aan wennen[lees meer...]). Na een aantal weken begon ik te merken dat ik de stress op mijn werk niet goed meer aankon, dat ik ‘s ochtends slecht kon opstaan en dat ik snel overprikkeld was tot agressie aantoe!!.. In de afgelopen periode heb ik getest of er een verband was tussen deze medicijnen en mijn psychische gesteldheid en kwam tot te conclusie dat dit kleine pilletje mijn gedrag radicaal verandert. Waarschijnlijk ben ik hier een uitzondering in, omdat ik hier in de bijsluiter niets over heb kunnen vinden. Inmiddels ben ik gestopt en gebruik ik een Prevalin anti-allergie neusspray (de lichtste die je kunt krijgen) en dit werkt voor mij grandioos. Voor mij (levo)certizirine meer!!

01-03-2019 | Vrouw | 27
Allergie
Het doet bij mij helaas niets tegen mijn allergieen ( hooikoorts , huisstofmeit )

12-12-2018 | Man | 48
Huisstofallergie
ik was lange tijd zeer lusteloos, vermoeid en neerslachtig, en dacht dat het aan mijn intolerantie aan sulfieten lag; toen ik in de apotheek en passant vroeg om een middel dat minder slaperig maakt, raadde men mij Allerga Tab aan; na enkele dagen verdwenen al mijn klachten één voor één; zonder overdrijven: ik voel me 10 jaar jonger (weer sporten, positief zelfbeeld, rugpij[lees meer...]n lijkt ook te verdwijnen), wel wat hyper (veel babbelen enz.), maar over de gehele lijn veel positiever ingesteld; ik voel me gelukkiger dan ooit, en had nooit gedacht dat dit middel zoveel slechts kon veroorzaken

27-10-2018 | Vrouw | 69
Netelroos
Echt niet te doen. Wel is mijn huid rustiger en begint te genezen maar de jeuk blijft. Geen galbulten meer gehad. Vreselijk die duizelingen en misselijkheid, de zware vermoeidheid.

05-08-2018 | Vrouw | 24
levocetirizine (0,5mg/ml)
Allergie
Ik slikte al jaren dezelfde anti-histamine tabletten (allergische astma) maar ik merkte dat dit geen effect meer had. (voorheen Fexofenadine). Dat is de reden dat ik begonnen ben met Levoceterizine. Direct na de eerste keer dat ik een tablet had ingenomen kreeg ik last van buikpijn, moeheid en was ik enorm duizelig. Na een langere periode namen de klachten iets af, maar n[lees meer...]iet voldoende zoals ik zou verwachten Ik ben inmiddels gestopt met het gebruik van dit medicijn. Naast de bovengenoemde klachten, was ik ook totaal niet mezelf. Ik was meer prikkelbaar, zat niet lekker in mijn vel en sliep slecht. Overdag op werk was ik vermoeid. In de bijsluiter staan bijwerkingen vermeld onder “soms” die daar zeker niet thuishoren. Die vallen zéker onder “vaak”, helemaal nu ik ook andere meningen gelezen heb van gebruikers.

20-07-2018 | Vrouw | 72
Allergie
Gestoken door een bij. Meteen 2 pilletjes genomen. Nog 8 km. gefietst en toen begonnen mijn lippen te tintelen. Thuis gekomen werden mijn lippen dik, mijn huid rood en mijn hele lijf kriebelde. Het medicijn had dus helemaal niet gewerkt. Het gevolg was een anafylactische shock met alle gevolgen van dien. Dit is absoluut geen geschikt medicijn ingeval van bijensteken! Bov[lees meer...]endien is de gebruiksvriendelijkheid abominabel ............ Na een een paar weken ging de strip al stuk. Ik moet het medicijn altijd bij me hebben. Toen ik met heel veel pijn in mijn gezicht (wenkbrauw) twee pilletjes moest pakken vielen er pilletjes op de grond. Je krijgt ze er niet uitgekrabd, of ze vallen op grond. Verder vind ik de verpakking niet erg duurzaam. Veel te veel verpakking voor erg kleine pilletjes. Ik heb nu weer gewoon Tavegyl bij me..............

10-06-2018 | Man | 45
Hooikoorts
Voor mij geen goed middel, naast de al beschreven moeheid die hierbij ook optreedt. Een gevaarlijke bijwerking als hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Het staat in de bijsluiter als een niet vaak voorkomende bijwerking, dat kan.... maar in de al geschreven verslagen van de gebruikers zie ik het toch best VAAK naar voren komen. Let hierop, het is zeer slecht voor je,[lees meer...] als gevolg hiervan ben ik op de 1e hulp hartbewaking terecht gekomen. Misschien is een desensibilisatie kuur beter voor je of homeopatisch, want aan dit geneesmiddel zitten ECHT risico's.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum