Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

12-10-2021 | Vrouw | 50
alprazolam (0,5mg)
Ik neem de tablet, ga zo'n 20 minuten liggen en dan voel je het effect al. Helpt mij goed bij paniek. Het pakt je weer bij elkaar. Nu mijn vader ernstig ziek Is, neem ik hem gelijk maar smorgens in om de onrust bij het wakker worden al te verlagen.

30-09-2021 | Man | 59
Onrust
Zeer effectief,neem dit enkel in als ik onrustig ben,voor het slapen gaan. Iedere zondag voor ik slapen ga neem ik ééntje in,reden hiervoor is de stress om de dag erna te gaan werken.

11-09-2021 | Man | 46
alprazolam (0,5mg)
Na ooit een hartstilstand gehad te hebben, een maand in coma gelegen te hebben werd ermee opgestart voor mijn zxare paniekaanvallen. Heb ondertussen verschillende hartstilstanden gekregen. En ook verschillende andere medicijnen. Deze is in de loop vd 16 jaar steeds gebleven. Het heeft me met momenten wreed onverschillig gemaakt, en moest er op voorschrift te veel van neme[lees meer...]n. Nu neem ik standaard 1x 0.5 voor het naar bed gaan. En zelden nog eentje in de dag. Het blijft toch altijd oppassen met die benzodiazepines. Als je er niet moet mee beginnen, blijf er dan af.

08-09-2021 | Vrouw | 80
Dempt de paniek

08-08-2021 | Man | 49
alprazolam (2mg)
Zware trauma:s gecombineerd met het syndroom van Asperger

02-08-2021 | Man | 22
alprazolam (0,5mg)
Dit middel is effectief in het voorkomen van paniekaanvallen en zorgt er bij mij voor dat ik aan het eind van de dag makkelijker rustig kan worden. Wordt ook af en toe overdag gebruikt indien nodig (tandarts etc.). Dit medicijn helpt alleen niet bij het oplossen van het probleem: bij langdurig gebruik heb ik gemerkt dat er enige gewenning optreedt. Het is echt alleen ma[lees meer...]ar symptoombestrijding, maar wel effectief op dat moment. De bijwerkingen zijn gelukkig mild: een beetje vergeetachtig, meer eetlust, af en toe een zenuwtrekje bij mijn oog en verhoogde bloedwaardes van prolactine. Als medicijn voor vervelende situaties kan ik dit wel aanraden, het kan het vertrouwen geven om deze toch aan te gaan of door te komen, maar het is niet iets wat bij een ernstige angststoornis per se bevorderlijk is op de lange termijn, omdat het dan meerdere keren per dag genomen moet worden en waarschijnlijk leidt tot afhankelijkheid en gewenning (wat ik al merk bij eenmaal daags).

25-07-2021 | Vrouw | 35
alprazolam (0,25mg)
Ik heb 2,5 week geleden vanwege een hyperventilatie eerst oxazepam gekregen, tot aan de afspraak waar ik zo bang van was. Echter hield de onrust daarna helemaal niet op, dus kreeg ik eerst een bètablokker, hier had ik het toch niet helemaal op, dus heeft de dokter alprazolam 3x daags, 0,25 gegeven. Deze slik ik nu nog, bij de in name werkt het vrij snel en kan ik ook lekk[lees meer...]er genieten de rust die het mijn lijf geeft. Maar na een uur of 4 toch wel uitgewerkt en begint mijn hartkloppingen weer, me hoofd bonkt en suist. Iemand dit ook? Ik bel de dokters maar etc, maar na 3 hartfilmpjes in 2 weken tijd en bloeddruk etc is alles gewoon prima.

18-06-2021 | Vrouw | 62
Stress
Ik kreeg het 26 jaar geleden voorgeschreven om te kunnen slapen van het piekeren raakte ik overspannen kon mijzelf niet ontspannen als ik wilde slapen en heb van mijn jeugd tot Alprazolam niet nauwelijks en zeer slecht geslapen. Af en aan bouw ik af naar een halve van 0,5 mg nu zit ik weer op een 0.5 En gebruik ik alleen voor t slapen!

18-04-2021 | Vrouw | 35
alprazolam (0,25mg)
Ik gebruik al jaren dagelijks 4 tabletten van 0,25 mg tegen angst en daarnaast Citalopram 20 mg. Tot vorige week was alles ok ineens was ik mijn levenslust kwijt, sterk doodswens zonder aanleiding. Huilen, klagen, piekeren, geen eten binnen kunnen houden. Hierop heb ik contact gehad met mijn therapeut uitgelegd en wat zij tegen mij zij was ach meid je doet het al 2 jaar h[lees meer...]artstikke goed je hebt gewoon medelijden met jezelf daar komt het door. Ik slaap heel slecht max. 2 uur per nacht. Ben doodsmoe kapot gekke dinfen gaan door mijn hoofd. Volgens haar moest ik niet overdrijven want ik ben een sterke vrouw 😕. Naar aanleiding van al deze klachten heb ik besloten om de dosering iets te verhogen. Tevergeefs slapen lukt niet en loop nog elke dag rond met nare gedachten

17-04-2021 | Man | 29
alprazolam (0,25mg)
Laat deze maken bij de apotheek in capsules waarmee ‘sulpiride’ 120mg en haloperidol 0.5mg zijn vermengd .. deze voorschrift kost mij 30€ voor 60 capsules

12-04-2021 | Vrouw | 56
alprazolam (0,5mg)
Ik heb ze 20 jaar gehad moest afbouwen durf a l 2 jaar niet weg groetjes hennie ik heb ze gekreun na een auto ongeluk

30-03-2021 | Vrouw | 68
Onrust
ik heb altijd veel onrust in mijn lijf en pieker veel, voor in de nacht...ben altijd in mijn hoofd bezig wat ik morgen allemaal moet doen..is zeer vermoeiend op den duur. ik slik in de morgen 0,25 alprzolam..en dan gaat het redelijk goed, maar zogauw het uitgewerkt is, ben ik paniekerig..oorsuizen..tintelingen..pfff....eindelijk wil ik er vanaf , maar weet niet hoe. wel [lees meer...]eens geprobeerd om het te rekken tot 11 uur om het in te nemen....maar is een hel dan voor mij Hoe kom je van de alprozalom af....en wat is het verschil met oxazepam

18-03-2021 | Man | 40
alprazolam (1mg)
Onrust
Ik neem het medicijn heel af en toe als ik Bv. eens een keer een aantal dagen slecht slaap. En onrustig wordt. Normaal gesproken, loop ik het er van met sporten etc. Maar soms wordt het te vervelend. Wel oppassen dat je het niet regelmatig gebruikt. Doorgaans gaat het vrij snel uit je bloed dus. Voor sommige mensen verleidelijk om meer bij te pakken.

21-02-2021 | Vrouw | 68
alprazolam (2mg)
Zeer slecht bezig met alprazolam. inderdaad werkt zeer snel maar je hangt eraan voor altijd Dit geneest niet het werkt zoals drugs je begint met 0,25mg maar moet alsnel overgaan tot hogere dosissen. Waar het op neer komt !!!! Probeer nu maar om er af te geraken !!! Je wilt niet weten wat je te wachten staat. Je moet afbouwen anders kom je er nooit af. Je moet wel over een[lees meer...] serieuze portie wilskracht bezitten om het alleen te doen ofwel kan je je laten opnemen , maar 3 à 4 mg per dag ????? dat is er serieus over . Vraag dringend hulp !!!!!!

10-02-2021 | Vrouw | 56

07-12-2020 | Vrouw | 45
alprazolam (0,25mg)
Door insomnie en syndroom van Tietze heb ik paniekaanvallen gekregen. Gebruikte eerst paroxetine 50mg in combi met alprazolam sandoz 4× 0,25 mg dagelijks. Na jaren afbouwen ben ik met trots gestopt met de paroxetine en alprozolam geminderd naar 1× 0,25mg, soms een halve en periodes voornamelijk in de zomer zelfs geen. Maar komt de r in de maand dan gaat het weer fout. Afge[lees meer...]lopen september mijn normale recept gekregen, ging goed en belde voor een herhaal recept. Kreeg ineens een ander merk, alprazolam mylan. Merkte al snel dat ik hier letterlijk het 3 tot 4 dubbele voor nodig had om hetzelfde te bereiken als met sandoz. Heb huisarts gebeld en werd mij verteld dat er precies dezelfde bestanddelen inzitten maar ze zou de apotheek even inlichten. Volgende herhaal recept was weer mylan en tada het volgende recept daarna is eindelijk weer mijn oude vertrouwde alprazolam sandoz. En wat heb ik nu aan mijn kiezen door het innemen van, hartkloppingen door die grapjes van even lekker wisselen van merken. Omdat blijkbaar mijn huisarts me toch niet echt serieus nam bij de vorige keer, zal ze dit keer het ook niet serieus nemen. En juist in deze moeilijke tijd wordt het leven nog een stuk moeilijker omdat ik nu al helemaal in paniek schiet als ik simpel een boodschap moet doen. Hartkloppingen, slaapgebrek, pijn in ribben, paniekaanval, masker om met het idee dat ik niet meer kan ademen dat resulteerde dat ik al zwetend, ademhappend alsof ik een marathon heb gelopen voor de kassa sta te wachten en iedereen push om op te schieten want ik voel me elke keer weer richting flauwvallen gaan.