Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

08-06-2017 | Man | 50
alprazolam (0,5mg)
Dit medicijn gebruik ik al heel lang, mede door Ptss. Werkt effectief tegen onrust en spanning. Ernstig ziektebeeld gehad. Ik heb vrijwel geen bijwerkingen (slaperigheid), omdat ik het al zolang gebruik.

06-03-2017 | Vrouw | 58
alprazolam (0,25mg)
heb 25 jaar alprazolam geslikt en was afgelopen jaar een jaar lang stopt en kreeg oxazepam als vervanging. echter hier word je heel duf van. Nu weer terug naar alprazolam. helpt binnen 30 minuten. echter als je ze vlak voor je gaat slapen inneemt krijg ik er nachtmerries van dus neem ik de laatste nu na het avondeten. werkt heeeel goed en ik kan nu tenminste weer normaal f[lees meer...]unctioneren.

10-02-2017 | Man | 51
Onrust
Heel positief over dit medicijn. Zorg er wél voor dat je dit niet elke dag gebruikt, tenminste niet langdurig.......anders heel gauw verslavend. Dit medicijn geeft mij, als ik het ff niet zo zie zitten en wat depri ben, positief gevoel. Bijwerking is bij mij heftig dromen. Alles wat je meemaakt in een droom is dan ook echt heel intens en net of je er echt in zit. Ik slaap [lees meer...]wel heel goed met dit medicijn! Ik gebruik het zonodig, dus lang niet elke dag. Als je wél elke dag doet, dan ga je eraan verslaafd raken en dat wil ik persé voorkomen. Ik merk dat dit medicijn mijn onrust wegneemt en ik ga weer positiever denken. Verder gaat het in slaap vallen heel makkelijk met dit middel. Ik raad het wel aan in ieder geval!

02-02-2017 | Vrouw | 37
alprazolam (0,25mg)
Ik heb enorm veel stress en daarom heb ik problemen met spieren - spanningshoofdpijn enz... na twee maand sukkelen en meer wakker dan te hebben geslapen heb ik ze genomen zonder de goedkeuring van iemand (mijn papa gebruikt ze op voorschrift) en dus kon ik het uittesten.. op 06 januari naar de specialist geweest en heeft gezegd dat ik het mocht gebruiken tot ik door de moe[lees meer...]ilijke periode heen was, maar ik neem ze nog 1x 0.25mg en daar nog de helft van (dus 0.12mg per dag) en merk er niks van alleen ik slaap geweldig, heb amper stress aanvallen en voel me dus terug goed in mijn vel!!

29-01-2017 | Vrouw | 75
alprazolam (0,5mg)
Werkte bij mij ook helemaal niet goed,werd daar helemaal vervelend, ook nergens geen zin meer in. Voor mij een vreselijk middel. Algehele ziekelijke toestand, nergens geen zin meer in hebben, nare gedachte over de dood,alleen maar zitten slapen en zwak in de spieren en heel erg oppassen dat je niet valt.

22-01-2017 | Vrouw | 44
stelt me direkt gerust

20-01-2017 | Man | 42

20-01-2017 | Man | 42

02-12-2016 | Vrouw | 26
alprazolam (1mg)
Lang verhaal kort: Soms kun je niet anders dan je tot dit geneesmiddel te wenden, laat je niet afschrikken, soms heeft de rust prioriteit maar bespreek dit goed met de dokter en wees op de hoogte van de verslavende eigenschappen. Ga verstandig om met de hoeveelheden en gebruik het enkel in nood. Probeer zoveel mogelijk te vermijden om het consequent om de zoveel tijd te ga[lees meer...]an gebruiken, toch zeker in hoge dosissen. Afbouwen kan inderdaad heel moeilijk zijn, Retard versies kunnen een hulp bieden. Laat je begeleiden door de dokter en eventueel ook door een psycholoog, dit maakt echt een verschil. Zowel te traag als te snel afbouwen kan gevolgen hebben dus houd je aan je afbouwschema. Iedereen reageert verschillend op medicatie dus luister niet te veel naar anderen, maar enkel naar jou lichaam en het advies van de dokter. Veel hangt af van je eigen situatie (bij mij: langdurige stress), je persoonlijkheid (bij mij: overgevoelig), je omgeving (bij mij: ik mag dankbaar zijn voor mijn stevig opvangnet en goede man) en de oorzaak waarom je exact Alprazolam/Xanax nodig hebt (bij mij: stress/reactie op epilepsie medicatie). Nogmaals, iedere situatie is anders en ik wens iedereen veel sterkte toe. Het is oké om soms eens helemaal niet oké te zijn, maar geef de moed niet op en geloof in jezelf. Lang verhaal: Begin mei ben ik in het ziekenhuis beland wegens epilepsie-aanvallen. Ik had veel stress op het werk en was psychisch en fysiek vermoeid. Uiteindelijk zat ik drie maand thuis wegens nasleep hiervan en ben ik twee keer moeten overschakelen van epilepsie-medicatie. De eerste medicatie (Keppra) kon ik niet verdragen en bezorgde mij serieuze angst-aanvallen, volgens mij was ik hier gevoelig aan wegens de langdurige stress op het werk. Ik had het gevoel dat ik mijn verstand aan het verliezen was, ik had constanst angst dat ik opnieuw het bewustzijn zou verliezen om in het ziekenhuis wakker te worden of helemaal niet, ik liep de muren op en de onrust in mijn hoofd werd zo hevig dat ik tot 2x toe in paniek bij de dokter terechtkwam. De eerste keer kreeg ik een valium spuit en het advies om hulp te zoeken zonder meer. Daar had ik helaas weinig aan want ik wist niet wat er mij overkwam en ik wist dan ook niet hoe ik het moest aanpakken. Bij de tweede serieuze angst-aanval was ik gelukkig niet alleen, want ik was zodanig overgenomen door angstgevoelens dat ik geen uitweg meer zag. Uiteindelijk kreeg ik toen te horen dat de angst-aanvallen waarschijnlijk uitgelokt werden door de Keppra en kreeg ik het advies om te veranderen naar iets anders en voorlopig Alprazolam te nemen tegen de bijwerkingen van Keppra. De rust in mijn hoofd keerde terug en ik was opgelucht: ik ben niet gek aan het worden en het lukt opnieuw om te functioneren. Helaas was ik allergisch aan de tweede epilepsie-medicatie (Lamictal) en duurde de periode dat ik Alprazolam nam –die ik al snel opgebouwd had naar 3mg per dag- langer dan voorzien. Toen ik uiteindelijk volledig overgeschakeld was naar de derde medicatie (Trileptal), voelde ik de Alprazolam plots hard aankomen en ik vond het eng om te voelen hoe sterk dit mij werkelijk verdoofde: ik zakte in elkaar als een hoopje miserie. Toen ik de Keppra nog nam had ik dit nooit zo ervaren. Ik vond dit zodanig eng, dat ik zo snel mogelijk volledig wou stoppen met Alprazolam en dan opnieuw een tegenslag... Hoe hard ik ook mijn best deed: ik werd nerveus, angstig en bijna paranoïde als ik de inname uitstelde. Het was mij duidelijk dat ik op deze manier niet aan het werk kon, maar ik vond het moeilijk om dit over te brengen naar de dokters omdat ik al zo lang thuis zat. Die periode heb ik op eigen houtje 1mg Alprazolam afgebouwd op 4dagen tijd met de nodige gevolgen nadien: alles kwam op mij af, ik kon niet buiten komen maar ik kon ook niet alleen zijn omdat ik zodanig angstig was, mijn lichaam beefde,... Dit heeft een maand geduurd en dan ben ik in overleg met de dokter en neuroloog met een afbouwschema begonnen: 0.25mg afbouwen om de 3weken. Eerst gebruikte ik Xanax Retard 1mg in combinatie met Alprazolam omdat de Retard versie (vertraagde opname) niet in Aprazolam bestaat en dit hielp mij om steeds meer tijd tussen de verschillende innames te laten. Zo kon ik terug starten op het werk in het systeem van progressieve tewerkstelling en ik bouwde stilaan terug mijn zelfvertrouwen op met begeleiding van een psycholoog. Het afbouwen verloopt met vallen en opstaan, veel frustraties en vraagt veel energie. Elk afbouwmoment verloopt moeizaam en dan heb ik mijn emoties nauwelijks onder controle. Soms is het moeilijk om de zaken in perspectief te zien en heb ik het gevoel dat alles zwaar op mijn schouders weegt. De eerste afbouwmomenten gebeurde met combinaties van Xanax retard 1mg en Alprazolam 0.5mg om nadien langzaam over te schakelen op combinaties van Xanax retard 0.5mg en Alprazolam 0.25mg. Momenteel zit ik aan 3x per dag 0.25mg Alprazolam en is het mij gelukt om de retard achterwege te laten. Voor mij was terug aan het werk gaan (eerst 2 maanden halftijds, momenteel 75%) een belangrijke stap om op een rustig tempo te starten en een hulp om mij af te leiden van het negatieve van de medicatie en het afbouwen.

08-10-2016 | Vrouw | 52
alprazolam (0,25mg)
Hallo, ik heb alprazolam 3 x 0,25mg en cipramil 1 tablet van 20 mg voorgeschreven van huisarts. Het is de eerste maal in mijn leven dat ik dat moet nemen. Als ik dat hier allemaal lees, heb ik al angst om ze te nemen. Al die bijwerkingen in het begin. En ook dat je er toch aan verslaafd kan geraken op lange termijn. Zit in twijfel of ik het wel zou nemen of zo blijf zoals [lees meer...]ik ben is het ook niet dan kan het misschien nog erger worden. Heb een trauma meegemaakt en sindsdien heb ik bang om mijn huis uit te gaan onder de mensen te komen en als ik onder de mensen ben of ben eens op stap met de kids wil ik zo vlug mogelijk terug thuis zijn. Is er iemand die mijn verhaal een beetje begrijpt?

28-07-2016 | Vrouw | 60
Onrust
Heb in het verleden veel alprazolam gebruikt. Toen afgebouwd. Nu, door het overlijden van mijn poes, heb ik het weer even nodig. Krijg het echter maar voor 3 week. 2x 0,25 mg. Ben erg blij dat alprazolam bestaat. Het trekt me er echt even doorheen, echter: het is bij langdurig gebruik wel verslavend. Sterkte allemaal, Joke!!

24-07-2016 | Man | 61

21-07-2016 | Man | 50
alprazolam (0,25mg)
Vroeger nam ik humorap 20mg voor mijn angstaanvallen en dat werkt heel goed en niet verslavend, alleen duurt het 2 weken voor het werkt, daarom heeft mijn arts alprazolam voorgeschreven voor de zwaardere momenten. Uit verveling omdat ik de hele nacht niet kan slapen ben ik beland en schrik ik me rot van hoe verslavend het zo te klinken is. ben blij als mijn humorap werkt e[lees meer...]n de alprazolam kan laten liggen.

10-06-2016 | Vrouw | 25
Drugsverslaving
Ik ben Alprazolam beginnen gebruiken toen ik wou stoppen met Canabisgebruik. Het klinkt misschien niet logisch om een probleem op te lossen met een ander middel, maar in die situatie was Alprazolam een zeer grote hulp. Ik nam en neem die bija elke avond voor ik ga slapen. Ik val snel in slaap, en slaap er goed mee. Ik ben van nature een heel drukke en opgejaarde persoon,[lees meer...] en voor mij helpt dit middel echt wel. Mensen die last hebben van een drugsproblematiek kunnen eventueel na overleg met hun huisarts dit ook nemen, al is het maar om even van die illegale rommel af te blijven.

09-06-2016 | Man | 47
Overspannen/burn-out
na herniaoperatie was ik aan revalideren, toen kreeg ik pijn rechterknie, kraakbeenletsel, en dan begon het, ik was iedere dag ermee bezig, zelfs 's nachts, kreeg spierspanningspijnen, sliep slecht, begin nu terug te werken binnen een week zal zien wat mijn knie doet, is hyaluron zuur ingespoten, de eerste keer dat ik dit nam, na een uur lag ik diep in slaap, 't was alsof [lees meer...]ik verdoofd was voor een operatie, toen ik wakker werd voelde ik mij veel beter, ik had eens geslapen, niet liggen piekeren, nu gebruik ik dit nog, maar een halve dus 0,5 mg per nacht, dus voor slapen en relaxen is dit schitterend, veel sterkte aan iedereen

02-06-2016 | Man | 43
alprazolam (2mg)
Nervositeit
Begin er nooit mee aub. Het maakt je fysiek en mentaal kapot. Gewenning volgt heel snel. Stoppen kan en moet in overleg met de arts. Zéér duur als je grote hoeveelheden gebruikt. Ik besef dat ik verslaafd ben. Binnenkort een opname in het ziekenhuis om af te kicken. Nogmaals, zoals voor elke Benzodiazepam, doe het niet. Praat erover