Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

21-10-2020 | Vrouw | 21
alprazolam (0,5mg)
Ik vind dit een super pilletje het doet zijn werk, ik heb niet zo veel gemerkt van bijwerkingen ik gebruik dit meestal als ik ga slapen omdat ik angsten heb en daardoor niet kan slapen maar het werkt echt ik slaap als een roos. Ik heb ook soms paniekaanvallen en als ik voel dat ik er weer eentje krijg neem ik een xanax alprazolam en ik kalmeer. Het heeft ook geen verslaven[lees meer...]d effect vind ik gemakkelijk om af te bouwen.

27-09-2020 | Man | 62
alprazolam (0,25mg)
Werkt wel....geeft rustgevender gevoel maar o.25 is iets te zwak ...meer resultaat met 0.5mg

27-09-2020 | Vrouw | 67
alprazolam (0,25mg)
Ik raak snel in paniek als ik alleen ben. De angst om een hartaanval ed is er steeds bij mij. Ik krijg dan hartkloppingen, begin te zweten, hoge hartslag en bloeddruk.

25-07-2020 | Man | 62
alprazolam (1mg)
Na een niersteenoperatie van zowel links als rechtdrkant...waarbij de ene kant mislukt was en ze een catheter moesten steken voor herstel paniekaanvallen gehad met enorme buikkramp.Dokter vertelde mij altijd da het kwam van de binnekant die gekwetst was.Maar doorda ik constant in paniek was of het wel goed kwam gierden zenuwen paniekaanvallen en kramp door men lijf...Toeva[lees meer...]llig vertelde iemnd mij da het zenuwen waren en stelde voor om er es eentje te proberen.Dezelfde nacht gie geslapen en de volgende dag geen kramp en een rustig gevoel...1 pil is wel redelijk heftig daarmee halfje....en als ik geen last heb neem ik niets.Dus na 6 weken afzien gelek zot veel beterschap spijtig da de dokter hetzelf nie voirstelde en ik erzelf moest naar vragen Voor degene met hetzelfde probleem succes en een goeie gezondheid zonder stres Gr dirk

10-05-2020 | Man | 82

06-05-2020 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Neem zelf al x aantal maanden na vele voorgaande medicatie's nu alprazolam. Het enige middel dat voor mij ECHT werkt! Ik neem ongeveer 4 a 5mg per dag (meestal voor het slapengaan). Ik kreeg vorige zomer plots paniekaanvallen waarbij ik op die momenten niet kan slikken, het gevoel heb dat ik ga flauw vallen, hartkloppingen en duizeligheid. Na lang zoeken hier op uit ge[lees meer...]komen en dit werkt echt effectief! Aangezien mijn toch wel hoge dosis heb ik wel last als ik een paar dagen zonder val (volledig energieloos, angst voor een paniekaanval, droge ogen, zoute smaak in mond,..) Maar voor de rest een super middel en je slaapt als een roos!

06-04-2020 | Vrouw | 59
alprazolam (0,25mg)
Ik slik sinds 1,5 jaar elke dag wegens angst en paniek en burn-out klachten De alprazolam hiervoor gebruikte ik het zo nu en dan. En dan maanden niet en dan weer een paar weken. Wegens verhuizing en verandering werk en het niet erkennen van 25 jaar roofbouw plegen op mij lijf zit ik sinds vorig jaar continu aan de alprazolam . 1x 0,25 mg Voor het slapen Smorgen[lees meer...]s 3/4 tablet en s middag een halve tablet. Zonodig, Ik ben door mijn nieuwe huisarts gezet op 3x1 van 0,25mg en na een aantal weken gaan afbouwen naar het bovenstaande schema. Alleen blijkt het afbouwen toch moeizaam , aangezien ik te snel wil waardoor de klachten weer terugkomen in alle hevigheid,. Zoals je beroerd voelen door zoveel onrust in je, huilbuien, misselijk/darmklachten en in de nacht niet weten waar je het moet zoeken van de stress. Waardoor je terug valt op de volle dosis en soms naar 4x 1. 0,25mg te gaan voor 1 tot 2 dagen om te overleven en dan weer te beginnen met afbouwen . Zoals iedereen zegt afbouwen is heel moeilijk en zal langzaam moeten gebeuren En soms is een halve tablet te snel dus ben ik nu bezig met een kwart tablet per 2-3 weken af te bouwen. Het is verslavend maar een goed gevoel en kunnen functioneren vind ik ook best belangrijk en als dat in houd dat ik niet zonder kan dan moet dat maar. Ik heb in de afgelopen 20 jaar vele soorten medicijnen geprobeerd en therapieën gevolgd. Maar de alprazolam werkt voor mij het beste.

27-02-2020 | Man | 38
alprazolam (0,25mg)
Ik gebruik 0.25mg zo nodig. Het heeft zeker effect, of het nu tussen de oren zit of niet. Maar mijn paniek gaat er door weg en ik wordt rustiger. Zeker met deze donkere dagen heb ik er meer last van!

18-02-2020 | Man | 65
alprazolam (0,25mg)
Ik neem slechts 0,25mg per dag. Héél zelder 2 x 0,25mg per dag. Help héél goed maar...ik kan het bijna niet meer missen, zeker in de winter en dagen zonder zonder zon... Een dagje of weekendje weg doet ook goed, dan kan ik wel zonder...maar ik kan niet elk weekend op stap gaan hé, da's financieel niet mogelijk...Zo'n angst en paniekaanvallen wens ik niemand toe...

11-02-2020 | Man | 35
Overspannen/burn-out
Door overspannenheid/burnout klachten gebruik ik nu Alprazolam al een paar maanden. 3x2(0,25mg) per dag. Dus eigenlijk "maar 1,5mg per dag". Ik vind het een goed middel. Ik word er absoluut niet suf van. Ik voel mij eerder meer mezelf, zelfs meer energie en ook kan ik hierdoor makkelijker eten. Eerst stond het mij tegen om dit (alweer) te moeten gebruiken, maar het mid[lees meer...]del werkt goed bij mij. Geen enkele bijwerkingen en ik blijf er prima helder bij. Op dit moment kan ik niet zonder dit middel. Voor nu vind ik het prima om te moeten nemen. Als de tijd daar is, bouw ik het wel weer af.

26-01-2020 | Man | 51
Angst
Werkt bij na een paar minuten ik voel de rust in mij opkomen en kan hier goed van doorslapen. Waarschijnlijk heb ik dan ook mijn eetbuien hieraan te danken. Maar heb het liever zo.

25-01-2020 | Vrouw | 31
Paniekaanvallen
Ik heb altijd wel stress gehad achteraf gezien maar laatst startte de echte paniekaanvallen. Hiervoor heb ik nu alprozalam gekregen. 4 weken starten met 2x 0.25 mg per dag. Arts heeft gezegd neem het dan sochtends om 9 uur en dan smiddags om 2 of 3 uur. Ik merk dat het op de eerste pil van de dag super goed gaat. Ik ben relaxed maar heb wel.geboeg energie en zin om van al[lees meer...]les te doen. Na de 2de pil van de dag ga ik gapen en vallen mn ogen bijna dicht. In de avond is het dan weer uitgewerkt en word ik weet drukker. Ik denk er aan om die 2de pil dus te halveren. Zijn er hier mensen die dit herkennen? Of ik kan die 2 de pil halveren en dan smiddags ene halve doen en savonds voor het slapen nog een halve. Ben benieuwd of iemand dit herkent.

28-12-2019 | Man | 33
alprazolam (0,5mg)
Na vele middelen te hebben geprobeerd voor de nachtrust toch uitgekomen bij alprazolam, ondanks bezwaren vele artsen. Minste bijwerkingen tijdens gebruik. In de loop van 1,5 jaar elke nacht gebruik is de dosering gecontroleerd verhoogd van 0,5 mg naar 1 mg. Ik ben alweer een half jaar aan het afbouwen (zodra er ruimte is) en zit ondertussen op 0,625 mg. Afbouwen gaat langz[lees meer...]aam, als ik dat sneller doe heb ik overdag (behoorlijke) onrust, ondanks dat ik het alleen voor de nacht gebruik. Ik ben blij met de keuze die ik gemaakt heb, mijn inschatting dat het mij zou lukken om de inname te beheersten klopte, en ondanks dat het afbouwen nu wel onrust geeft. Maar dat veel liever dan de onrust van de rotzooi van andere slaapmedicatie. Ook als je dan leest dat het ook moeilijk is om daar vanaf te komen. Wel duidelijk negatieve invloed op het geheugen, nieuwe herinneringen worden slechter aangemaakt. Had ook complete blackouts, dat ik mijn handen stond te wassen na toiletbezoek en dat het toilet doorspoelde, maar compleet geen herinnering had van dat ik op het toilet zat. Het supplement q10 (400 mg per dag) heft dit voor mij op, al is mijn geheugen nog niet in topvorm. Al met al tevreden over het middel.

16-09-2019 | Vrouw | 43
alprazolam (0,5mg)
Hallo, Ik gebruik al jaren alprazolam. Eerst 3 x 05mg maar begin dit jaar zat ik op 5 a 6 x 0,5 mg. Ik gebruik het voor angst en paniek. Nu ik steeds meer nodig heb krijg ik ook meer klachten. Daarom besloten met huisarts en psygoloog om te stoppen met de alprazolam. Maar wat valt dat tegen zeg. Zit nu op nog 1 tabel van 0,5 Mg in paar weken tijd. Voel me erg misselij[lees meer...]k, last van de darmen, duizelig, raar gevoel in mijn hoofd en sinds 2 a 3 dagen beetje het gevoel of ik aan het doordraaien ben. Volgens de huisarts zijn dit geen ontwenningsverschijnselen maar ben het daar niet mee eens. Ben een beetje radeloos. Iemand hier ervaring mee of die zich hier in herkent? Met vr gr Roelie

14-08-2019 | Vrouw | 50
alprazolam (0,5mg)
Ik had eerst bromazepam 3mg al 20 jaar tegen hyperventilatie en dan 3 maal daags,deze waren ineens niet meer verkrijgbaar. Kreeg ik 3x daags seresta 5mg hier reageerde ik heel raar op dat ik naar de huisarts moest ,helemaal zweten en paniek onwerkelijk. Toen heb ik alprazolam gekregen van 0.5 mg mag ik er 6 van op 1 dag. Door de gebeurtenissen was ik zo bang geworden dat [lees meer...]ik in een depressie ben gekomen en nu maar eruit zien te komen. Hulp is er niet ,een lange wachtlijst vind het echt een schande dat dit hier in Nederland zo kan.

04-08-2019 | Man | 21
Angst
Ik gebruik heb al maanden niet meer. Terwijl ik het nam ging alles perfect. Nu ik het niet meer neem ben ik een dood persoon zonder emoties. Het neemt letterlijk je ziel ik geniet nergens meer van.