Ervaringen met Alprazolam

Stress (7 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

29-01-2018 | Man | 64
Nervositeit
Meer lef, minder bang in grote ruimtes. Je voelt je rustiger.

15-01-2018 | Vrouw | 31
alprazolam (0,5mg)
Alprazolam heb ik korte tijd gebruikt. Ik ervoer angstklachten en het medicijn had effect op mijn lichamelijk symptomen. Ik voelde mij geestelijk echter heel down en verdrietig als het medicijn begon te werken. Dit vond ik zo beangstigend, dat ik er redelijk snel mee ben gestopt. Oxazepam was een goede vervanger en onderdrukte mijn lichamelijke én geestelijke symptomen.

08-01-2018 | Vrouw | 19
alprazolam (0,25mg)
Ik heb sinds twee weken last van angst aanvallen. Dat gaat als volg: Zweten, hartkloppingen, steken, benauwd en heel erg trillen. Afgelopen week ben ik hierdoor zelfs flauwgevallen. En kon ik niet meer wakker blijven! Ik ben ontzettend bang om een hartaanval of hersenbloeding of alles wat met de dood te maken heeft bang. Dit gaat zo ver dat ik zelf bang was dat als ik du[lees meer...]s deze medicatie innam dat ik dood ging. Ik heb ook gewoon al een gruwelijk hekel aan medicatie, maar dit medicijn mindert de angst enorm. Heb nog wel onderbroken nachten, maar deze bestaan niet meer uit angst. Hey is de derde dag dat ik het slik. En heb minimaal gebruik. Dus een absolute aanrader!

27-12-2017 | Vrouw | 44
Agorafobie
Ik gebruik aprazolam nu bijna een week van december dokter opgestart voor 7 dagen tot de sertraline zou gaan werken deze is op een hele lage dosis gestart , heb sinds twee weken zwae angstaanvallen en al even last van innerlijke hyperventilatie , durf ni meer buiten te komen , laat staan bus nemen of alleen ergens naartoe te gaan zelf naast de plaatseli[lees meer...]jke superette gaan is een hele opgave , zie er vanaf want heb jonge kinderen die overal naartoe willen en hey lukt mee gewoon niet , ga nu naar een psycholoog moeten maar alleen de gedachte dat ik daar naartoe moet gaan en dan buiten moet maakt het moeilijk , ik gebruik aprazolam 0,50 mg alleen momenteel s avonds om te kunnen slapen zonder angst of zware hyperventilatie aanvallen heb nu toch al een paar nachten kunnen slapen , s morgens wel last van mijn hoofd dat raar doet , in de dag opgejaagd moeilijk kunnen stilzitten precies of mijn lichaam vraagt achter dat pilletjes nog mensen die hier last van hebben? Als ik ergens naartoe moet pak ik 0,25 ?mg maar probeer dit te beperken , zijn er onder jullie die van extreme angst vanaf geraakt zijn en hoe ? Bijwerkingen , bibberen, zweten snachts , rare dromen , raar hoofd s morgens ; opgejaagd in de dag , slappe benen , glooiend gevoel s nacht s ,in de dag kippenvel

17-12-2017 | Man | 46
alprazolam (1mg)
Aambeien en vaatscheurtjes

22-11-2017 | Man | 32
Overspannen/burn-out
Dit medicijn voorgeschreven gekregen bij mijn burn-out. Hierbij kreeg ik last van heftige paniekaanvallen en angsten. Dit werd zo heftig dat ik nauwelijks de deur uit durfde en mijn eten niet binnen kon houden. In die periode heb ik het 1 maand 3x per dag 0,25mg gebruikt. Tijdens mijn therapie ben ik gaan afbouwen. Heb het ongeveer 1,5 maand aaneengesloten gebruikt. Nu geb[lees meer...]ruik ik het af en toe, laatste keer 3 weken geleden. Zit nu in de 6e mnd van mijn burn-out. Het is een erg effectief medicijn met weinig/geen bijwerkingen en voel me er lekker door, top zelfs. Daarom is het gevaar dat je het steeds weer gaat gebruiken aanwezig. Maar dat is met alle kalmeringsmiddelen, gebruik het in moeilijke periodes daarvoor zijn ze. Met mijn therapie en begeleiding van de psycholoog gaat het al een stuk beter. Bij burn out is het een kwestie van tijd nemen en je leven anders te gaan inrichten, heb ik het idee.

19-11-2017 | Vrouw | 37
Depressiviteit
Ik heb best wel goed ervaring er mee. Ik heb mijn door de moeilijke tijd heen holpen . Ik werd daar rustig en kon weer aan zelf werk

28-10-2017 | Vrouw | 48
alprazolam (0,5mg)
Kreeg alprazolam eerst de 0.25mg, nadat ik door een burn-out zeer ernstige angst- en paniekaanvallen kreeg door zenuwpijn en in hoofd en gezicht en de realisatie gevoelens en andere zenuwstoornissen. In het begin hielp dit wel voor de angsten en paniek te verminderen. Ook na verloop van tijd niet meer de-realisatie stoornis. later kwam dit weer wat en kreeg ik 0.5mg 3x daa[lees meer...]gs. Hielp steeds even en dan kreeg ik weer hevige paniekaanvallen. Op een gegeven moment begon ik steeds meer te gebruiken ook nadat de paniekaanvallen waren verdwenen. Bij elke vorm van stress nam ik dit in. kreeg slaapproblemen. nu nog steeds, slaap nooit voor 4 uur en neem vaak 4 tegelijk avonds en ook tussen door vaak.. ochtend en middag neem ik er anderhalf per keer. 's avonds ook maar soms met veel stress dus 3 .stuks. afbouwen lukt me niet. word dan erg beroerd trillerig en zo. ik combineer ze ook met oxycodon, een opiaat. huisarts zegt alleen maar steeds dat ik langzaam moet afbouwen als ik daar over begin. verder geen hulp ermee. zijn gewoon drugs. Had ze nooit moeten nemen. zit er aan vast.

15-10-2017 | Vrouw | 50
alprazolam (0,25mg)
Ik heb 2 jaar alprazolam gebruikt en in het begin was ik daar heel positief over. Echter na enige tijd werd ik steeds vermoeider en emotieloos. Ik gebruikte 2x0,25mg. Wilde steeds wel afbouwen, maar dat lukte mij niet. Tot ik een paar weken geleden met Magnesium begon. 200mg. iedere ochtend. Ik kon de alprazolam in een keer laten staan en voel me beter dan ooit. Mijn behan[lees meer...]delaar was in alle staten en vond dat dat niet goed kon gaan. Wel dus. misschien een tip voor jullie? Probeer het eens. Je kunt dan altijd proberen de alprazolam langzaam af te bouwen. Succes er mee hoor!! Susanne

03-10-2017 | Vrouw | 65
alprazolam (0,25mg)
Zeer goed werkende rustgever. Gebruik het nu meer dan een jaar. Maar heb de laatste tijd wel wat vervelende bijwerkingen. Soms duizelig. Licht in hoofd. Kan ook niet zonder. Neem het alleen 's avonds in voor het goed slapen.

03-10-2017 | Vrouw | 58

24-08-2017 | Vrouw | 50
alprazolam (0,25mg)
ik gebruik alprozolam om de belevingen die ik heb na de psychose van drie jaar geleden te kalmeren. mijn vraag is zijn er mensen die verdikken van alprozolam? alvast bedankt voor je reactie

21-08-2017 | Vrouw | 37
alprazolam (0,25mg)
Hallo, ik slik dit middel tegen mijn angststoornis.. icm lexapro 20 mg.. Ik heb angst om te eten en merk dat ik met alprazolam minder angstig ben.. ben alleen bang om er verslaafd aan te raken.. slik nu 0.25 mg indien nodig (gemiddeld 2-3 keer per week)

22-07-2017 | Vrouw | 61
alprazolam (0,25mg)
Heb in het verleden veel alprazolam gebruikt. Toen een periode niet meer. Ging toch niet goed. Nu weer 3 x dgs. 0,25 mg. Ik ben erg blij met dit medicijn. Het maakt het leven voor mij leefbaar. Wel een beetje moe, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.

19-07-2017 | Vrouw | 26
alprazolam (0,5mg)
Ik gebruik dit medicijn tegen ernstige angst en paniekaanvallen. Het werkt bij mij heel erg snel binnen 15 a 30 minuten merk ik dat de angst en paniekaanvallen weg vlakken. En ik in mijn hoofd heel rustig wordt, maar ook moe.

28-06-2017 | Vrouw | 49
Stress
binnen twee dagen commentaar over weinig mimiek, traag denken, niets begrijpen. Na 5 dagen last van struikelen, slappe spierspanning. Het deed overdag niets voor de stress. Ik viel er 's avonds wel makkelijk mee in slaap maar na 4 uur alweer wakker. Ik heb een burnout en dat merkte bijna niemand. Zodra ik met dit medicijn begon, zag iedereen "iets" aan me. Ben per dir[lees meer...]ect gestopt.